Research Areas
Short CV
Dağlı, who completed her doctoral thesis in 2008, is the subject of "The Use of Metaphor in Television Commercials". Prof. Dağlı, who first started her academic career as a Research Assistant at Anadolu University, is currently the head of the Department of Advertising at Üsküdar University, Faculty of Communication. Dağlı's fields of study include advertising, copywriting, creative processes in advertising, neuromarketing, brand structuring process, the role of senses and experiences in consumer purchasing decisions.
Education & Academic Titles
Bachelor's Degree
Anadolu Üniversitesi
1999
Master's Degree
Anadolu Üniversitesi
2002
Doctorate
Anadolu Üniversitesi
2008
Associate Professor
Üsküdar Üniversitesi
2017
Supervised Graduate Theses
Total: 5
INSTAGRAM AKIMLARININ MARKALARIN SOSYAL MEDYA STRATEJİLERİNE YANSIMALARININ YÖNETİM SEVİYESİNDE İNCELENMESİ2024
NÖROPAZARLAMA YAKLAŞIMINDA SOSYAL MEDYA REKLAMLARINA İLİŞKİN ALGILARIN REKLAM DEĞERİNE VE MARKA FARKINDALIĞINA ETKİSİ2021
FARMASÖTİK İLAÇ REKLAMLARINDA NÖROPAZARLAMA TEKNİKLERİNİN TÜKETİCİ SATIN ALMA KARARLARINDAKİ YERİ: WORLD MEDİCİNE ÖRNEĞİ KAPSAMINDA DEĞERLENDİRME2021
Farmasötik İlaç Reklamlarında Nöropazarlama Tekniklerinin Tüketici satın alma Kararlarındaki Yeri: "World Medicine" Örneği kapsamında Değerlendirme2021
TELEVİZYON REKLAMLARINDAKİ MASKOTLARIN NÖROPAZARLAMA YÖNTEMLERİ İLE İNCELENMESİ: GALVANİK DERİ İLETKENLİĞİ VE YÜZ KODLAMA ANALİZİ2020
Academic Activities > Congress - Conference Participation
Total: 10
THE ROLE OF ADVERTISING IN THE RELATIONSHIP BETWEEN SUSTAINABILITY AND ARTIFICIAL INTELLIGENCE2025
EXPLORING THE INTERACTION BETWEEN BRAND LOVE AND SUBJECTIVE WELL-BEING: UNDERSTANDING THE MEDIATING ROLE OF HEDONIC AND EXPERIENTIAL CONSUMPTION2024
A NETNOGRAPHIC ANALYSIS OF CYBERBULLIES' ONLINE FLAMING BEHAVIOURS TOWARDS CELEBRITY BRAND MANAGEMENT PROCESSES: THE CASE OF MERVE DIZDAR, WHO RECEIVED AN AWARD AT THE CANNES FILM FESTIVAL2024
Exploring the Interaction Between Brand Love and Subjective WellBeing: Understanding the Mediating Role of Hedonic and Experiential Consumption2024
Exploring the Interaction Between Brand Love and Subjective Well-Being: Understanding the Mediating Role of Hedonic and Experiential Consumption2024
Alışverişçi Pazarlaması ve Göz İzleme Tekniği: Dijitalleşen Perakende Ortamlarında Göz İzleme Tekniğinin Yeri ve Önemi.2020
Sağlık İletişimi Çalışmalarında Kamu Spotları ve Yeni Medya Reklamlarının Yeri.2020
FROM MAKE-UP TO NO MAKE-UP: THE DISCOURSE BEHIND THE COSMETIC ADVERTISEMENTS ON SOCIAL MEDIA2019
Netnography: a review and suggestions for future marketing communications research2018
Netnography: A Review and Suggestions For Future Marketing Communications Research2018
Administrative Activities
Total: 13
ÜSÇÖZÜM Müdür Yardımcısı2025
Fakülte Disiplin Komisyonu2024
Bologna Komisyonu2023
Müfredat Geliştirme ve Ders Metaryali Komisyonu2023
Laboratuvar Komisyonu2023
Uygulama ve Araştırma Merkezi2021
Eğitim Komisyonu (Enstitü / Fakülte / MYO)2021
Kalite Komisyonu (Enstitü / Fakülte / MYO)2021
Akreditasyon Komisyonu2021
41-50 Öğrenci Danışmanlığı2019
Bologna Bölüm Koordinatörlüğü2019
Reklam Tasarımı ve İletişimi2018
Fakülte Kurulu Üyeliği2018
Scientific Memberships
Total: 1
Etkileşim dergisi Bilim Danışma Kurulu üyeliği2024
Education and Teaching Activities
Total: 12


