Özgül DAĞLI, Ph.D

Özgül DAĞLI, Ph.D

ORCID0000-0002-3173-9196

Prof.

FC / Chair of Advertising Department

BM Hedef 3BM Hedef 4BM Hedef 5BM Hedef 9BM Hedef 12BM Hedef 13
Rate Us

Academic Connections

Google Scholar
Citations:113
h-index:6
i10-index:4

Research Areas

Reklam Kampanyaları
Reklam Yazarlığı
Reklam Araştırmaları
İkna
Bütünleşik Pazarlama İletişimi

Short CV

Dağlı, who completed her doctoral thesis in 2008, is the subject of "The Use of Metaphor in Television Commercials". Prof. Dağlı, who first started her academic career as a Research Assistant at Anadolu University, is currently the head of the Department of Advertising at Üsküdar University, Faculty of Communication. Dağlı's fields of study include advertising, copywriting, creative processes in advertising, neuromarketing, brand structuring process, the role of senses and experiences in consumer purchasing decisions.

Education & Academic Titles

Bachelor's Degree

Anadolu Üniversitesi

1999

Master's Degree

Anadolu Üniversitesi

2002

Doctorate

Anadolu Üniversitesi

2008

Associate Professor

Üsküdar Üniversitesi

2017

Supervised Graduate Theses

Total: 5

1

INSTAGRAM AKIMLARININ MARKALARIN SOSYAL MEDYA STRATEJİLERİNE YANSIMALARININ YÖNETİM SEVİYESİNDE İNCELENMESİ
2024

2

NÖROPAZARLAMA YAKLAŞIMINDA SOSYAL MEDYA REKLAMLARINA İLİŞKİN ALGILARIN REKLAM DEĞERİNE VE MARKA FARKINDALIĞINA ETKİSİ
2021

3

FARMASÖTİK İLAÇ REKLAMLARINDA NÖROPAZARLAMA TEKNİKLERİNİN TÜKETİCİ SATIN ALMA KARARLARINDAKİ YERİ: WORLD MEDİCİNE ÖRNEĞİ KAPSAMINDA DEĞERLENDİRME
2021

4

Farmasötik İlaç Reklamlarında Nöropazarlama Tekniklerinin Tüketici satın alma Kararlarındaki Yeri: "World Medicine" Örneği kapsamında Değerlendirme
2021

5

TELEVİZYON REKLAMLARINDAKİ MASKOTLARIN NÖROPAZARLAMA YÖNTEMLERİ İLE İNCELENMESİ: GALVANİK DERİ İLETKENLİĞİ VE YÜZ KODLAMA ANALİZİ
2020

Academic Activities > Congress - Conference Participation

Total: 10

1

THE ROLE OF ADVERTISING IN THE RELATIONSHIP BETWEEN SUSTAINABILITY AND ARTIFICIAL INTELLIGENCE
2025

2

EXPLORING THE INTERACTION BETWEEN BRAND LOVE AND SUBJECTIVE WELL-BEING: UNDERSTANDING THE MEDIATING ROLE OF HEDONIC AND EXPERIENTIAL CONSUMPTION
2024

3

A NETNOGRAPHIC ANALYSIS OF CYBERBULLIES' ONLINE FLAMING BEHAVIOURS TOWARDS CELEBRITY BRAND MANAGEMENT PROCESSES: THE CASE OF MERVE DIZDAR, WHO RECEIVED AN AWARD AT THE CANNES FILM FESTIVAL
2024

4

Exploring the Interaction Between Brand Love and Subjective WellBeing: Understanding the Mediating Role of Hedonic and Experiential Consumption
2024

5

Exploring the Interaction Between Brand Love and Subjective Well-Being: Understanding the Mediating Role of Hedonic and Experiential Consumption
2024

6

Alışverişçi Pazarlaması ve Göz İzleme Tekniği: Dijitalleşen Perakende Ortamlarında Göz İzleme Tekniğinin Yeri ve Önemi.
2020

7

Sağlık İletişimi Çalışmalarında Kamu Spotları ve Yeni Medya Reklamlarının Yeri.
2020

8

FROM MAKE-UP TO NO MAKE-UP: THE DISCOURSE BEHIND THE COSMETIC ADVERTISEMENTS ON SOCIAL MEDIA
2019

9

Netnography: a review and suggestions for future marketing communications research
2018

10

Netnography: A Review and Suggestions For Future Marketing Communications Research
2018

Administrative Activities

Total: 13

1

ÜSÇÖZÜM Müdür Yardımcısı
2025

2

Fakülte Disiplin Komisyonu
2024

3

Bologna Komisyonu
2023

4

Müfredat Geliştirme ve Ders Metaryali Komisyonu
2023

5

Laboratuvar Komisyonu
2023

6

Uygulama ve Araştırma Merkezi
2021

7

Eğitim Komisyonu (Enstitü / Fakülte / MYO)
2021

8

Kalite Komisyonu (Enstitü / Fakülte / MYO)
2021

9

Akreditasyon Komisyonu
2021

10

41-50 Öğrenci Danışmanlığı
2019

11

Bologna Bölüm Koordinatörlüğü
2019

12

Reklam Tasarımı ve İletişimi
2018

13

Fakülte Kurulu Üyeliği
2018

Scientific Memberships

Total: 1

1

Etkileşim dergisi Bilim Danışma Kurulu üyeliği
2024

Education and Teaching Activities

Total: 12

1

Üniversite Kültürü II
LISANS / 2024

2

Reklamcılık ve Pazarlama
LISANS / 2024

3

Yenilikçi ve Yaratıcı Düşünme Teknikleri
LISANS / 2024

4

Marka Yönetimi
LISANS / 2024

5

Üniversite Kültürü I
LISANS / 2024

6

Mezuniyet Projesi I
LISANS / 2024

7

Reklamda Yaratıcılık
LISANS / 2024

8

Creativity in Advertising
LISANS / 2024

9

Pazarlama İletişimi
LISANS / 2024

10

Bütünleşik Pazarlama İletişimi ve Marka
LISANSUSTU / 2024

11

Bütünleşik Pazarlama İletişimi
LISANS / 2024

12

Bütünleşik Pazarlama İletişimi
LISANSUSTU / 2024