Özge UĞURLU

Özge UĞURLU

ORCID0000-0002-2220-1757

Doç.Dr.

İF / Halkla İlişkiler ve Tanıtım - Bölüm Başkanı

BM Hedef 1BM Hedef 2BM Hedef 3BM Hedef 4BM Hedef 5BM Hedef 8BM Hedef 9BM Hedef 10BM Hedef 11BM Hedef 12BM Hedef 13BM Hedef 14BM Hedef 15BM Hedef 17
Bizi Değerlendir

Akademik Bağlantılar

Google Scholar
Citations:247
h-index:7
i10-index:6

Araştırma Alanları

Dijital İletişim
Halkla İlişkiler
Dijital Oyun Çalışmaları

Kısa Özgeçmiş

“İletişim Çalışmalarında Dijital Yaklaşımlar: Twitter”, “Oyunların Dijital Hali 1 - 2” kitaplarının iki editöründen biridir. Çalışmalarını halkla ilişkilerin yanı sıra, tüketim felsefesi, dijital iletişim ve dijital oyun çalışmaları başlıkları altında yoğunlaştırdığı görülen Uğurlu Akbaş’ın bu alanlara ilişkin olarak hazırladığı Türkçe ve İngilizce, ulusal ve uluslararası birçok bildiri ve kitap bölümü bulunmaktadır.

Öğrenim Durumu & Akademik Ünvanlar

Lisans

Gazi Üniversitesi

2001

Yüksek Lisans

Gazi Üniversitesi

2003

Doktora

Gazi Üniversitesi

2008

Dr. Öğretim Üyesi

Maltepe Üniversitesi

2009

Doçent

Üsküdar Üniversitesi

2022

Yönetilen Lisansüstü Tezler

Toplam: 6

1

SİYASAL PAZARLAMANIN SEÇİM SONUÇLARINA ETKİSİ: 2018 CUMHURBAŞKANLIĞI SEÇİMİ
2021

2

RTÜK Uygulamalarının Etkinliğinin Nöropazarlama Açısın-dan Değerlendirilmesi: İnternet Yayıncılığında RTÜK Uygulamaları
2021

3

DİJİTALLEŞMENİN YAYINEVLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
2020

4

Dijitalleşmenin müzik endüstrisine etkileri: Spotify örneği
2019

5

Oyun değer-dijital oyunlar ve kullanıcılar üzerine bir inceleme: To the moon örneği
2018

6

Türkiye'de reklam filmlerinde hikaye anlatıcılığı kullanımı: 2017 Kristal Elma Festivali örneği
2018

Akademik Faaliyetler > Editörlük

Toplam: 4

ISSN: 2636-7955,
2018
ISBN: 978-625-7647-48-9,
2021
ISBN: 978-625-7606-55-4,
2022
ISBN: 978-625-6885-66-0,
2023

Akademik Faaliyetler > Kongre - Konferans Katılım

Toplam: 24

1

GENÇ KUŞAĞA YÖNELİK KOZMETİK MARKALARININ SÖYLEMLERİNDE KİMLİK, DUYGU ve PAZARLAMA
2025

2

Sağlık Kurumlarında Şiddet ile Mücadelede Kriz Yönetimi: Risk mi, Çözüm mü?
2025

3

ÜRETİM, YAYILIM VE DENEYİM ALANI OLARAK DİJİTAL OYUNLAR
2025

4

Rethinking Influencer Effect: How De influencing is Redefining Consumer Awareness
2025

5

YAPAY ZEKÂYLA ÜRETİLEN İDEAL KADIN İMAJINA ELEŞTİREL BAKIŞ: ‘GÜZELLİK GERÇEK KALSIN’
2024

6

Yapay Zekâyla Üretilen İdeal Kadın İmajına Eleştirel Bakış: ‘Güzellik Gerçek Kalsın
2024

7

Yapay Zekâyla Üretilen İdeal Kadın İmajına Eleştirel Bakış: ‘Güzellik Gerçek Kalsın
2024

8

Dijital Oyunlarda İnteraktif Yapının Çözümlenmesi
2023

9

Dijital Oyunlarda İnteraktif Yapının Çözümlenmesi
2023

10

DİJİTAL OYUN ENDÜSTRİSİ ve KÜLTÜRLERARASI İLETİŞİM: OYUN KONSOLLARININ DİJİTAL PLATFORMLARDA KULLANDIĞI YERELLEŞTİRİLMİŞ İLETİLERİN İNCELENMESİ
2023

11

“Seyir ve Eğlence Ekonomisi Bağlamında Rammstein Kliplerindeki Tüketim Kültürü Eleştirisi”
2022

12

“Dijital Oyunlarda Ses ve Efektlerin Oyun Akışı Üzerine Etkisi: Yarış Oyuncuları Üzerine Bir Araştırma”
2022

13

“Oyun Konsollarının Tüketiciye Ulaşmasında Kullanılan Duygusal Çekicilik Ögeleri: Sony PlayStation 5 Reklamlarının Oyunculara Yansıması”
2021

14

“OYUN ENDÜSTRİSİ VE CİNSİYETÇİLİK: ACTIVISION BLIZZARD ÇALIŞANLARI HAKKINDAKİ HABERLERİN İNCELENMESİ”
2021

15

COVID-19 SÜRECİNDE DÖNÜŞEN TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI VE ‘ERTELENEN HAZ’ KAVRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ
2021

16

DIGITAL GAMING INDUSTRY AND CRISIS MANAGEMENT: A REVIEW ON CYBERPUNK 2077
2021

17

The Effects of Covid 19 On the Game Industry: An Evaluation on Pandemic Game Behavior
2021

18

”Dijital Oyun Oynama Pratiğinden Oyun İzleme Deneyimine: Twitch Kullanıcıları Üzerine Bir Araştırma"
2021

19

İletişim Eğitiminde Oyunlaştırma: ‘Halkla İlişkiler Kampanyaları’ dersinin Oyunlaştırma Tasarımı Üzerinden Değerlendirilmesi
2020

20

“Corporate Culture, Corporate Belonging and Gamification”
2019

21

“Endüstriyel Futbolu Halkla İlişkiler Bakış Açısıyla Değerlendirmek: İtibar Temsili olarak Duygusal Çekicilik ve ‘Come To Beşiktaş’ Kampanyası”
2018

22

“Dijital Platformlarda İkna Süreçleri ve Deneyim Aktarımı: Influencer Marketing”,
2018

23

“Spor İletişiminde Hikaye Anlatıcılığı Kullanımı: Dört Büyükler Örneği”
2018

24

“Stratejik Yönetimi Süreci ve Kurumlarda Oyunlaştırma Tasarımı Üzerine Bir Değerlendirme”
2018

İdari Faaliyetler

Toplam: 16

1

Etkinlik Komisyonu Başkanı
2024

2

Reklam ve Tüketici Araştırmaları Çalışma Grubu
2024

3

Sosyal Projeler Koordinatörlüğü
2023

4

Halkla İlişkiler ve Y.L. Programı
2022

5

Bölüm / Program Ulusal Akreditasyon Çalışma Grubu
2022

6

Merkez Yönetim Kurul Üyeliği
2021

7

Eğitim Komisyonu (Enstitü / Fakülte / MYO)
2021

8

Kalite Komisyonu (Enstitü / Fakülte / MYO)
2021

9

Staj Komisyonu (Enstitü / Fakülte / MYO)
2021

10

Akreditasyon Komisyonu
2021

11

Toplum ve İletişim Çalışma Grubu
2020

12

1-10 Öğrenci Danışmanlığı
2020

13

Halkla İlişkiler
2016

14

Fakülte Kurulu Üyeliği
2016

15

Bologna Bölüm Koordinatörlüğü
2016

16

Başarı Ölçme ve Değerlendirme Komisyonu (Enstitü / Fakülte / MYO)
2016

Eğitim ve Öğretim Faaliyetleri

Toplam: 10

1

Üniversite Kültürü II
LISANS / 2024

2

Mezuniyet Projesi II
LISANS / 2024

3

Örgütsel Davranış
LISANS / 2024

4

Staj
LISANS / 2024

5

Halkla İlişkiler ve Sosyal Medya
LISANS / 2024

6

Halkla İlişkiler Kuramları
LISANSUSTU / 2024

7

Üniversite Kültürü I
LISANS / 2024

8

İletişime Giriş
LISANS / 2024

9

Sağlık Kurumlarında Halkla İlişkiler Uygulamaları
LISANS / 2024

10

Etkili İletişim ve Sunum Teknikleri
LISANS / 2024