Doç.Dr. Özge UĞURLU

İF / Halkla İlişkiler ve Tanıtım - Bölüm Başkanı

ozge.ugurluuskudar.edu.tr

(0216) 400 2222 / 2963

ORCID: 0000-0002-2220-1757

Citation : 271 | h-index : 9 | i10-index : 7


Araştırma Alanları

Dijital İletişim, Halkla İlişkiler, Dijital Oyun Çalışmaları

Araştırma Alanları İle Örtüşen BM Sürdürülebilir Kalkınma Hedef Etiketleri

1 2 3 4 5 8 9 10 11 12 17

Kısa Özgeçmiş

“İletişim Çalışmalarında Dijital Yaklaşımlar: Twitter”, “Oyunların Dijital Hali 1 - 2” kitaplarının iki editöründen biridir. Çalışmalarını halkla ilişkilerin yanı sıra, tüketim felsefesi, dijital iletişim ve dijital oyun çalışmaları başlıkları altında yoğunlaştırdığı görülen Uğurlu Akbaş’ın bu alanlara ilişkin olarak hazırladığı Türkçe ve İngilizce, ulusal ve uluslararası birçok bildiri ve kitap bölümü bulunmaktadır.

Devamı

Öğrenim Durumu & Akademik Unvanlar

2001

Lisans

Gazi Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım

2003

Yüksek Lisans

Gazi Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım

2008

Doktora

Gazi Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım


Doçentlik

Üsküdar Üniversitesi İletişim Bilimleri

2022

Yönetilen Lisansüstü Tezleri

  1. SİYASAL PAZARLAMANIN SEÇİM SONUÇLARINA ETKİSİ: 2018 CUMHURBAŞKANLIĞI SEÇİMİ, 2021.
  2. RTÜK Uygulamalarının Etkinliğinin Nöropazarlama Açısın-dan Değerlendirilmesi: İnternet Yayıncılığında RTÜK Uygulamaları, 2021.
  3. DİJİTALLEŞMENİN YAYINEVLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ, 2020.
  4. Dijitalleşmenin müzik endüstrisine etkileri: Spotify örneği, 2019.
  5. Oyun değer-dijital oyunlar ve kullanıcılar üzerine bir inceleme: To the moon örneği, 2018.
  6. Türkiye'de reklam filmlerinde hikaye anlatıcılığı kullanımı: 2017 Kristal Elma Festivali örneği, 2018.

Akademik Faaliyetler > Yayınlar

(Diğer Bilimsel Yayınlar) Toplam: 9

Elektronik Dünyanın Çocuk Dünyasına Yansıması: Temassız Oyun” Kavramı Bağlamında Eleştirel Bir İnceleme

İletişim ve Diplomasi (2014)

Halkla İlişkilere Algı Çerçevesinden Bakış

İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi (2008)

Akademik Faaliyetler > Kitap - Kitap Bölümü

(Diğer) Toplam: 14
  1. Marka İletişimi ve Oyun Konsolları: Sony PlayStation 5 Reklam Stratejilerine Yönelik Oyuncular Üzerine Bir Araştırma, Özge Uğurlu, EFE AKADEMİ, 2023
  2. FUTBOL ENDÜSTRİSİNDE KADININ İZİNİ SÜRMEK: BEŞİKTAŞ TRİBÜNLERİNDE KADIN GÖRÜNÜRLÜĞÜNÜN MEDYAYA YANSIMASI, Özge Uğurlu Akbaş, Urzeni Yayınevi, 2023
  3. Halkla İlişkiler ve Yeni Medya, Özge Uğurlu Akbaş, Özgün Arda Kuş, Eğitim Yayınevi, 2023
  4. 8 BİT OYUNLARDAN GÜNÜMÜZE DİJİTAL OYUNLARDA MÜZİK, Özge Uğurlu Akbaş, Literatürk, 2022
  5. DİJİTAL OYUNLARDA SANAL KURGUSAL CİNSELLİK, Özge Uğurlu Akbaş, Nobel, 2022
  6. Dijital Dünyada Halkla İlişkilerin Dönüşümü, Dijital Halkla İlişkilerde Hikaye Anlatıcılığı: Odeabank ‘Eşit Masallar’ Proje Değerlendirilmesi”, Özge Uğurlu Akbaş, Eğitim Yayınevi, 2021
  7. “OYUNUN İÇİNDE OLMAK” DİJİTAL OYUN- KULLANICI DENEYİMİ İLİŞKİSİNİN TWITCH ÜZERİNDEN DEĞERLENDİRİLMESİ, Özge Uğurlu Akbaş, Urzeni, 2021
  8. Yeni Nesil Sosyal Sorumluluk Kavramının Değerlendirilmesi: Dijital Oyun Yayıncılığı ve Bağış Kültürü, Özge Uğurlu Akbaş, Özgün Arda Kuş, Eğitim Yayınevi, 2021
  9. Yeni Nesil Sosyal Sorumluluk Kavramının Değerlendirilmesi: Dijital Oyun Yayıncılığı ve Bağış Kültürü (Donation), Özge Uğurlu, Özgün Arda Kuş, Eğitim Yayınevi, 2021
  10. Dijital Oyunlar ve Hikayeler God of War Oyun Çözümlemesi, Mustafa Gökçen Akbaş, Nobel Bilimsel Eserler, 2020
  11. Sosyal Medyada Dönüşen Marka İletişmi: Influencer Marketing (Hatırlı Pazarlama) Üzerine Bir Araştırma, Özge UĞurlu, , Urzeni Yayınları, 2019
  12. Enformasyon Aktarımının Üzerinde Tehdit Unsuru Olarak Reklam İletileri: "hurriyet.com.tr" Örneği, Özge UĞurlu, Der Yayınları, 2019
  13. Küreselleşmenin Örgütsel Boyutu ve Yönetişimin Çağrıştırdıkları, Özge UĞurlu, , Gece Akademi, 2019
  14. Industrial Football and Public Relations: Emotional Attractiveness, Reputation and "Come To Beşiktaş", Özge UĞurlu,, Peter Lang, 2019

Akademik Faaliyetler > Editörlük

  1. Etkileşim, ISBN:2636-7955, 2018.
  2. Oyunların Dijital Hali, ISBN:, 2021.
  3. Oyunların Dijital Hali 2, ISBN:, 2022.
  4. Akademik Bakışla Beşiktaş JK, ISBN:, 2023.

Akademik Faaliyetler > Kongre - Konferans Katılım

  1. ULUSLARARASI İLETİŞİM ÇALIŞMALARI KONGRESİ, 2024.
  2. Uluslararası İletişim Çalışmaları Kongresi, 2024.
  3. VI. Uluslararası Yeni Medya Konferansı, 2023.
  4. VI. Yeni Medya Konferansı, 2023.
  5. 10. Uluslararası İletişim Günleri / Dijital Kapitalizm ve İletişim Sempozyumu, 2023.
  6. 6. CICMS, Kültürel Bilişim, İletişim ve Medya Konferansı, 2022.
  7. Yeni Yüzyıl’da İletişim Kongresi, 2022.
  8. Dijital Çağda Reklam Yönetimi: Yeni Yönelimler ve Stratejiler. Galatasaray Üniversitesi, Stratejik İletişim Yönetimi Konferansları -IV (GSÜSTRAT), 2021.
  9. 18th International Symposium “Communication in the Millennium”, 2021.
  10. 8. Uluslararası İletişim Günleri, Dijital Çağda Kriz Yönetimi, 2021.
  11. 3rd International Conference on Innovative Studies of Contemporary Sciences, 2021.
  12. Pearson Journal International Conference on Social Sciences and Humanities, 2021.
  13. 5. International Mardin Artuklu Scientific Researches Conference, 2021.
  14. International PEGEM Conference on Education (IPCEDU), 2020.
  15. 5. International Mediterranean Social Sciences Congress (MECAS V), 2019.
  16. International Media Studies, 2018.
  17. Communication in the Digital Age, 2018.
  18. Uluslararası Multidisipliner Akademik Çalışmalar Sempozyumu, IMASES, 2018.
  19. Yeni Zamanlar ve Halkla İlişkiler Konferansı, 2018.

İdari Faaliyetler

  1. Çalışma Grubu Üyelikleri / Research Group Membership, Reklam ve Tüketici Araştırmaları Çalışma Grubu, (2024 - Devam ediyor.)
  2. Koordinatör / Coordinator, Sosyal Projeler Koordinatörlüğü, (2023 - Devam ediyor.)
  3. Ana Bilim Başkanı / Head of Department, Halkla İlişkiler ve Y.L. Programı, (2022 - Devam ediyor.)
  4. Çalışma Grubu Koordinatörlüğü / Coordinator of Research Group, Bölüm / Program Ulusal Akreditasyon Çalışma Grubu, (2022 - Devam ediyor.)
  5. Kurul Üyeliği / Board Member, Merkez Yönetim Kurul Üyeliği, (2021 - Devam ediyor.)
  6. Komisyon Üyesi / Member of Commission, Eğitim Komisyonu (Enstitü / Fakülte / MYO), (2021 - Devam ediyor.)
  7. Komisyon Üyesi / Member of Commission, Staj Komisyonu (Enstitü / Fakülte / MYO), (2021 - Devam ediyor.)
  8. Komisyon Üyesi / Member of Commission, Kalite Komisyonu (Enstitü / Fakülte / MYO), (2021 - Devam ediyor.)
  9. Komisyon Üyesi / Member of Commission, Akreditasyon Komisyonu, (2021 - Devam ediyor.)
  10. Çalışma Grubu Koordinatörlüğü / Coordinator of Research Group, Toplum ve İletişim Çalışma Grubu, (2020 - Devam ediyor.)
  11. Öğrenci Danışmanlığı / Student Adviser, 1-10 Öğrenci Danışmanlığı, (2020 - Devam ediyor.)
  12. Bölüm Başkanlığı / Head of Department, Halkla İlişkiler, (2016 - Devam ediyor.)
  13. Kurul Üyeliği / Board Member, Fakülte Kurulu Üyeliği, (2016 - Devam ediyor.)
  14. Komisyon Üyesi / Member of Commission, Başarı Ölçme ve Değerlendirme Komisyonu (Enstitü / Fakülte / MYO), (2016 - Devam ediyor.)
  15. Koordinatör / Coordinator, Bologna Bölüm Koordinatörlüğü, (2016 - Devam ediyor.)

Eğitim ve Öğretim Faaliyetleri