Dr.Öğr. Üyesi Cihan BECAN

İF / Reklamcılık

cihan.becanuskudar.edu.tr

(0216) 400 2222 2956

ORCID ID: 0000-0002-1289-1360

Citation : 86 | h-index : 4 | i10-index : 2


Kısa Özgeçmiş

Cihan Becan lisans eğitimini burslu olarak girmeye hak kazandığı İstanbul Bilgi Üniversitesi Halkla İlişkiler Bölümü’nde 2005 tarihinde tamamlamıştır. Sırasıyla Bahçeşehir Üniversitesi Pazarlama İletişimi Anabilim Dalı’nda yüksek lisansını, İstanbul Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı’nda doktora eğitimini yapmıştır. Doktora tezini 2014 yılında tamamlayan Becan’ın konusu ”Anti Ütopik İdeolojinin Üretilmesinde Reklam Çekiciliklerinin Rolü”dür. Yaklaşık 7 yıl boyunca halkla ilişkiler ve kurumsal iletişim alanında müşteri ve ajans tarafında çalıştıktan sonra, 2010 yılından beri İstanbul Aydın Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü’nde, öğretim üyesi olarak çalıştı. Şu an Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklam Tasarımı ve İletişimi Bölümünde görev yapmaktadır. Becan’ın çalışma alanları arasında reklam stratejileri, reklam çözümlemeleri, reklam sosyolojisi, göstergebilim, dijital tüketim ve halkla ilişkiler konuları yer almaktadır.

Devamı

Öğrenim Durumu & Akademik Unvanlar

Yönetilen Lisansüstü Tezleri

  • Instagram’ın Satın Alma Davranışı Üzerine Etkisi: İranlı Tüketiciler Üzerine Bir Saha Araştırması, 2018.
  • Glokal Reklam Stratejilerinde Metafor Kullanımı: Reklamlara Yönelik Bir Analiz, 2018.
  • Tüketimin Fetişleştirilmesinde Bir İkna Aracı Olarak Retorik Unsurların Rolü: Reklamlara Yönelik Bir Çözümleme, 2017.

Akademik Faaliyetler > Yayınlar

(Diğer Bilimsel Yayınlar) Toplam: 12

Reklamcılıkta Distopya Gerçeği: Reklamlara Yönelik Metinsel Analiz

Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi (2019)

Akademik Faaliyetler > Kitap - Kitap Bölümü

  • Global Reklamlarda Bir Strateji Olarak Yeni Nesil Hikaye Anlatımı, 2020.
  • Sembolik Tüketim Ekseninde Anti Ütopya ve Reklam, 2016.
  • İletişimin Yörüngesinde Kuram ve Pratik: Kuramsal Perspektiften İletişime Yönelik Açılımlar, 2016.
  • Reklamı Ters Yüz Etmek: Korku Politikası Üzerinden Anti Ütopik Bir Bakış, 2015.
  • Toplumsal Dönüşümün Yaşanmasında Tüketim Gerçeği: Reklamların Anti Ütopik İşlevi ve İktidar İlişkisi, 2015.

Akademik Faaliyetler > Kongre - Konferans Katılım

  • 7. Uluslararası İletişim Günleri Dijital Çağda İletişim Eğitimi Sempozyumu, 2020.
  • International Symposiun on Communication in the Digital Age, 2018.
  • 16th International Symposium Communication in the Millennium, 2018.
  • II. International Social Sciences Symposium, 2017.

İdari Faaliyetler

  • Koordinatör / Coordinator, Uzaktan Eğitim Koordinatörlüğü, (2020 - Devam ediyor.)
  • Öğrenci Danışmanlığı / Student Adviser, 41 veya üzeri Öğrenci Danışmanlığı, (2019 - 2020)
  • Kurul Üyeliği / Board Member, Yayın Kurulu Üyeliği, (2019 - 2020)
  • Komisyon Üyesi / Member of Commission, Etkinlik Komisyonu, (2019 - 2020)

Eğitim ve Öğretim Faaliyetleri

  • Reklam Ajansı Yönetimi, (Lisans / 2019-2020 Güz)
  • Reklam ve Satış Tutundurma Stratejileri, (Lisans / 2019-2020 Güz)
  • Reklam ve Etik, (Lisans / 2019-2020 Güz)
  • Reklam Tarihi, (Lisans / 2019-2020 Güz)
  • Reklamda Yaratıcılık I, (Lisans / 2019-2020 Güz)

* ISI Web of Science Core Collection

  • Science Citation Index
  • Arts & Humanities Citation Index
  • Science Citation Index Expanded
  • Social Sciences Citation Index
  • Emerging Sources Citation Index