Cihan BECAN

Cihan BECAN

ORCID0000-0002-1289-1360

Doç.Dr.

İF / Reklamcılık / Bilim İletişimi Koordinatörlüğü / Koordinatör

BM Hedef 3BM Hedef 4BM Hedef 5BM Hedef 6BM Hedef 7BM Hedef 10BM Hedef 11BM Hedef 12BM Hedef 13BM Hedef 14
Bizi Değerlendir

Akademik Bağlantılar

Google Scholar
Citations:429
h-index:9
i10-index:8

1

Araştırma Alanları

Reklam Araştırmaları
Reklam ve Tüketici Psikolojisi
Reklam Stratejileri
Dijital Reklam
Reklam Çözümlemeleri
Nöropazarlama Araştırmaları
Pazarlama İletişimi

Kısa Özgeçmiş

Yaklaşık 7 yıl boyunca halkla İlişkiler ve kurumsal iletişim alanında müşteri ve ajans tarafında çalıştıktan sonra, 2010 yılından beri İstanbul Aydın Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü’nde, öğretim üyesi olarak çalışmıştır. 2023 yılında, Reklamcılık alanına doçentlik ünvanını alan Becan, Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümü’nde görev yapmaktadır.

Öğrenim Durumu & Akademik Ünvanlar

Lisans

İstanbul Bilgi Üniversitesi

2005

Yüksek Lisans

Bahçeşehir Üniversitesi

2007

Doktora

İstanbul Üniversitesi

2014

Dr. Öğretim Üyesi

İstanbul Aydın Üniversitesi

2015

Doçent

Üsküdar Üniversitesi

2023

Projeler > Projeler

Toplam: 2

1

İletişim Mahremiyeti Yönetimi Modeli Çerçevesinde Mahremiyet Paradoksu: Dijital Reklamların Yönelimci ve Kaçınmacı Odak Gruplarına Göre Tüketici Mahremiyeti Üzerindeki Psiko-Sosyal Etkileri
2026

2

İletişim Mahremiyeti Yönetimi Modeli Çerçevesinde Mahremiyet Paradoksu: Dijital Reklamların Yönelimci Ve Kaçınmacı Odak Gruplarına Göre Tüketici Mahremiyeti Üzerindeki Psiko-Sosyal Etkileri
2026

Yönetilen Lisansüstü Tezler

Toplam: 10

1

Dijitalleşme Bağlamında Marka Aktivizmi: Dijital Reklamlara Yönelik Bilişsel ve Duygusal İlgilenimin Etkileşime Geçme Niyeti Üzerindeki Etkisi
2025

2

Yeşil Reklam İçeriğinin ve Çevresel Farkındalığın Satın Alma Niyeti Üzerindeki Etkisinin Planlı Davranış Teorisi Açısından İncelenmesi
2025

3

Ünlü İşbirlikleri İçeren Reklamların Tüketicilerin Dikkat ve Duygusal Uyarılma Düzeyleri Üzerindeki Etkisinin Nöropazarlama Yöntemleri ile Ölçülmesi
2024

4

Postmodern Reklamlar Yoluyla İnşa Edilen Toplumsal Cinsiyet Eşitliğine Yönelik Tüketici Duyarlılığının İncelenmesi
2024

5

Dijital Reklamlarda İnsan Öğesi Kullanımının Tüketim Türlerine Göre Görsel Etkilerin Ölçümlenmesi: Nöropazarlama Açısından Keşfedici Araştırma
2022

6

Çocuk Gıda Takviyesi Reklamlarının Ebeveynlerin Algısı Üzerine Bir Saha Araştırması
2021

7

Dijital Tüketim Açısından COVİD-19 Pandemi Döneminde Tüketicilerin Yeni Nesil Alışveriş Platformlarına Yönelik Satın Alma Davranışı Motivasyonları Üzerine Bir Araştırma
2021

8

Instagram’ın Satın Alma Davranışı Üzerine Etkisi: İranlı Tüketiciler Üzerine Bir Saha Araştırması
2018

9

Glokal Reklam Stratejilerinde Metafor Kullanımı: Reklamlara Yönelik Bir Analiz
2018

10

Tüketimin Fetişleştirilmesinde Bir İkna Aracı Olarak Retorik Unsurların Rolü: Reklamlara Yönelik Bir Çözümleme
2017

Akademik Faaliyetler > Kongre - Konferans Katılım

Toplam: 14

1

EXPLORING THE INTERACTION BETWEEN BRAND LOVE AND SUBJECTIVE WELL-BEING: UNDERSTANDING THE MEDIATING ROLE OF HEDONIC AND EXPERIENTIAL CONSUMPTION
2024

2

Reklamcılıkta Bir Dönüşüm Alanı Olarak Yapay Zekanın Kullanımı: Bibliyometrik Bir Çözümleme
2024

3

Exploring the Interaction Between Brand Love and Subjective WellBeing: Understanding the Mediating Role of Hedonic and Experiential Consumption
2024

4

Exploring the Interaction Between Brand Love and Subjective Well-Being: Understanding the Mediating Role of Hedonic and Experiential Consumption
2024

5

Markaların Sürdürülebilirlik İletişimi Çerçevesinde Tüketiciyle Etkileşimin Analizi: Metin Madenciliği ve Duygu Analizi Yöntemiyle Ödüllü Reklamlara Yönelik Bir İnceleme
2024

6

Reklam Okuryazarlığı Düzeylerine Göre Tüketicilerin Rasyonel ve Duygusal Reklamlara Yönelik Tutuma Etkisi
2022

7

İhtiyatlı Öznellik Ekseninde Sağlıklı Bedenin İnşası: Gıda Takviyesi Reklamlarına Yönelik Göstergebilimsel Çözümleme
2022

8

Dijitalleşme Çerçevesinde Yeni Nesil Reklamcılıktaki Yaratıcı Stratejilerin Değerlendirilmesi: Ödüllü Reklamlara Yönelik İçerik Analizi
2021

9

Reklamda Sosyolojik Bir Olgu Olarak Hüzün Çekiciliği: Pandemi Döneminde Yayınlanan Reklamlara Yönelik Sosyal Duygu Analizi
2021

10

DİJİTAL TÜKETİM ÇERÇEVESİNDE TÜKETİCİLERİN PANDEMİ DÖNEMİNDE YENİ NESİL ALIŞVERİŞ PLATFORMLARINA YÖNELİK SATIN ALMA MOTİVASYONLARI ÜZERİNE BİR SAHA ARAŞTIRMASI
2021

11

Teknolojik Dönüşümde Yeni Nesil Reklamcılık: Dijimodern Reklamlara Yönelik Bir Araştırma
2020

12

Kişisel Marka İletişim Sürecinde Sosyal Medyada Benliğin Sunumu: Instagram’da Sporcular Üzerine Bir Alan Çalışması
2018

13

Spiritüalite Akımının Reklamlarda Yeniden Üretilmesi: Kristal Elma Ödülü Alan TV Reklamlarına Yönelik İçerik Analizi
2018

14

Öğrencilerin Halkla İlişkiler Eğitimine Yönelik Tutumlarına ve Meslek İmajını Oluşturan Faktörlerin Belirlenmesine İlişkin Bir Değerlendirme: Halkla İlişkiler Bölümü Öğrencilerine Yönelik Bir Saha Araştırması
2017

İdari Faaliyetler

Toplam: 11

1

Bilim İletişimi Koordinatörlüğü
2025

2

Fakülte Kurulu Üyeliği
2025

3

Reklam ve Tüketici Araştırmaları Çalışma Grubu
2024

4

Staj Komisyonu (Enstitü / Fakülte / MYO)
2024

5

Fakülte Disiplin Komisyonu
2024

6

Bikutu ve Rol Yapma Oyunları Kulübü
2024

7

Laboratuvar Komisyonu
2024

8

31-40 Öğrenci Danışmanlığı
2023

9

Yayın Kurulu Üyeliği
2022

10

Yayın Kurulu Üyeliği
2021

11

Başarı Ölçme ve Değerlendirme Komisyonu (Enstitü / Fakülte / MYO)
2021

Bilimsel Üyelikler

Toplam: 4

1

İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi Bilim Kurulu Üyeliği
2019

2

İstanbul Aydın Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Bilim Kurulu Üyeliği
2021

3

İstanbul Aydın Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Bilim Kurulu Üyeliği
2022

4

İstanbul Aydın Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Bilim Kurulu Üyeliği
2023

Eğitim ve Öğretim Faaliyetleri

Toplam: 11

1

Mezuniyet Projesi II
LISANS / 2024

2

Staj
LISANS / 2024

3

Medya Planlaması
LISANS / 2024

4

Pazarlamaya Giriş
LISANS / 2024

5

Marka İletişimi
LISANS / 2024

6

Reklamcılıkta Kuramsal Yaklaşımlar
LISANSUSTU / 2024

7

Reklam Atölyesi
LISANS / 2024

8

Advertising Workshop
LISANS / 2024

9

Reklam Dili
LISANS / 2024

10

Reklam Metin Yazarlığı
LISANS / 2024

11

Reklamcılığa Giriş
LISANS / 2024