
Ahmet KONROT
Prof.Dr.
SBF / Dil ve Konuşma Terapisi - Bölüm Başkanı / ÜSESKOM Müdürü
Araştırma Alanları
Kısa Özgeçmiş
1948 yılında Eskişehir'de doğmuştur. Eskişehir Maarif Koleji'nden sonra Gazi Eğitim Enstitüsü İngilizce Bölümü'nden İngilizce Öğretmeni olarak mezun olmuştur. Siirt Batman Lisesi'nde İngilizce Öğretmenliği, Eskişehir İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi'nde İngilizce Okutmanlığı yapmıştır. Bu sırada Milli Eğitim Bakanlığı'nın açtığı sınavı kazanarak İngiltere'ye gönderilmiştir. Essex Üniversitesi'nde Uygulamalı Dilbilimi ve Fonetik alanında Mezuniyet Sonrası Diploma almıştır. Yine aynı üniversitede Dilbilimi (Deneysel Sesbilimi) alanında doktora yaptı. Doktorasının ardından İngiliz Hükümeti Teknik Yardımlaşma Bursunu kazanarak Londra'da Dil ve Konuşma Terapistliği lisansı alarak Türkiye'ye dönmüştür. Dönüşünde Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde göreve başlamıştır. Bu fakültede Özel Eğitim Bölümü'nün kurulmasında görev almıştır.
1984'de yardımcı doçent, 1988'de doçent, 1993'te profesör olmuştur. Anadolu, Abant İzzet Baysal, Ankara ve Osmangazi Üniversitelerinde lisans ve lisansüstü düzeyde dersler vermiştir. 1998'de Başbakanlığa bağlı Özürlüler Yüksek Kurulu'nda dönemin Başbakanı tarafından üniversiteleri temsilen üye olarak atanmış ve emekli olması nedeniyle bu görevinden ayrılmıştır. Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu Genel Müdürlüğü'nün Bilimsel Danışma Kurulu'nda üyelik yapmıştır. 1982-2000 yılları arasında Büyük Britanya Dil ve Konuşma Terapistleri Birliği üyeliğinde bulunmuştur. Nisan 1999 yılında kendi isteği ile üniversitedeki görevinden emekliye ayrılmıştır. Dil ve Konuşma Terapisti olarak serbest çalışmaya başlamıştır. 2000 yılında Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Bölümü öğretim üyesi olarak tekrar Anadolu Üniversitesi'ne dönmüştür. Aynı zamanda Dil ve Konuşma Bozuklukları Eğitim, Uygulama ve Araştırma Merkezi'nde görev yaparken 2003 yılında Engelliler Entegre Yüksekokulu müdürlüğüne atanmıştır. 2005-2014 yılları arasında KKTC Doğu Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü'nde öğretim üyeliği yapmıştır.
2014 yılı Haziran ayında tam zamanlı öğretim üyesi olarak Üsküdar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dil ve Konuşma Terapisi Bölümü'nde göreve başlamış ve bu bölümün başkanlığına atanmıştır.
Dil ve Konuşma Bozuklukları Uzmanları Derneği'nin kurucu üyesi ve Özel Eğitimciler Derneği üyesi olan Prof. Konrot, evli ve bir çocuk babasıdır.
Öğrenim Durumu & Akademik Ünvanlar
Lisans
Gazi Eğitim Enstitüsü
1971
Yüksek Lisans
Essex Üniversitesi
1978
Doktora
Essex University
1982
Dr. Öğretim Üyesi
Anadolu Üniversitesi
1984
Doçent
Anadolu Üniversitesi
1988
Profesör
Anadolu Üniversitesi
1993
Projeler > Projeler
Toplam: 7
Etkileşim Temelli Erken Çocuklukta Müdahale Programının (ETEÇOM) Dudak-Damak Yarığı (DDY) Olan Çocuklar ve Anneleri Üzerindeki Etkililiğinin İncelenmesi2026
Camp, Speak, Dream, Live- Düşle Konuş Yaşa2025
Kekemeliği Olan ve İyileşen Okul Öncesi ve Okul Çağı Çocukların Serum Oksidatif ve Nitrozatif Stres Parametrelerinin, Yapay Zeka Tabanlı Klinik Karar Destek Sistemi Kullanılarak Ayırıcı Tanıdaki ve Prognostik Faktörlerdeki Yerinin İncelenmesi2026
Kekemeliği Olan ve İyileşen Okul Öncesi ve Okul Çağı Çocukların Serum Oksidatif ve Nitrozatif Stres Parametrelerinin, Yapay Zeka Tabanlı Klinik Karar Destek Sistemi Kullanılarak Ayırıcı Tanıdaki ve Prognostik Faktörlerdeki Yerinin İncelenmesi2026
Giyilebilir Gerilim Sensörlerine Dayalı Orofarengeal Yutma Değerlendirme Cihazının Geliştirilmesi: Mandibular Hareketin ve Laringeal Elevasyonun Değerlendirilmesinde Güncel Bir Yaklaşım2026
Etkileşim Temelli Erken Çocuklukta Müdahale Programı (ETEÇOM) Dudak-Damak Yarıklığı (DDY) Olan Çocuklar ve Anneleri Üzerindeki Etkililiğinin İncelenmesi2026
Vokal Dayanıklılığın Belirlenmesinde Kullanılan Farklı Stratejiler ile Ses Terapisinde kullanılan Farklı Yöntemlere İlişkin Etkilerin Non-invaziv ve Biyokimyasal Yöntemlerle İncelenmesi-Yeni Bir Yaklaşım2024
Yönetilen Lisansüstü Tezler
Toplam: 5
Müzik eğitiminin, dil ve konuşma terapisi öğrencilerinin ses bozukluklarını değerlendirme becerilerine yönelik etkileri: Karma yöntem çalışması2023
Okul öncesi, sınıf ve özel eğitim öğretmenliği öğrencilerinin kekemelik hakkındaki bilgilerinin ve tutuma yönelik görüşlerinin incelenmesi2023
5-7 yaş arası fonksiyonel konuşma sesi bozukluğu olan ve olmayan çocukların motor yeterlik, praksis ve dil performanslarının incelenmesi2023
Dil ve konuşma terapisi bölümü öğrencilerinin kekemelik ve normal akıcısızlık belirtilerine yönelik ifadeleri2023
Kekeleyen ve kekelemeyen yetişkinlerin yüz ifadelerindeki duygu etiketlemelerinin karşılaştırılması2023
Akademik Faaliyetler > Kongre - Konferans Katılım
Toplam: 20
ALTERNATİF İLETİŞİM YÖNTEMLERİ2025
Dil Gelişimi2025
Dünden Bugüne Dil ve Konuşma Terapisi Mesleği2023
BigCAT ve Behavior Checklist (for Adults) Türkiye Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması: Ön Bulgular2023
Kronik Kekemeliği Olan Yetişkin Bireylerin Dil ve Konuşma Terapistlerinden Beklentilerinin İncelenmesi2023
Dil ve Konuşma Terapisi Bölümü Öğrencilerinin Kekemelik ve Normal Akıcısızlık Belirtilerine Yönelik İfadeleri2023
KEKEMELİĞİ OLAN VE OLMAYAN YETİŞKİN BİREYLERİN YÜZ İFADELERİNDEKİ DUYGU SINIFLANDIRMALARININ KARŞILAŞTIRILMASI VE KEKEMELİĞE YÖNELİK ÖZ DEĞERLENDİRMELER VE SOSYAL KAYGIYLA İLİŞKİSİNİN İNCELENMESİ2023
Karşımda Benim Yolumdan Geçmiş Birini Görmek İyi Olur": Kekemeliği Olan Dil ve Konuşma Terapistlerine Yönelik Görüşlerle İlgili Nitel Çalışma2023
Dil ve Konuş ma Terapistlerinin Hizmet Sunumlarında Aile Katılımını Sağ lamaya Yö nelik Gö rü ş , Uygulama, Beklenti ve Önerilerinin Belirlenmesi2023
4-6 YAŞ ARALIĞINDAKİ OKULÖNCESİ ÇOCUKLARIN SÖZEL AKICILIK BECERİLERİNİN İNCELENMESİ2023
Whar We Hear and Hear Not2023
TÜRKİYE’DE SES BOZUKLUKLARI ALANINDA YAPILMIŞ ÇALIŞMALARIN İNCELENMESİ2022
Kekemeliğin Nörofizyolojisi2019
Dil ve Konuşşma Terapisi Bağlamımda Disleksi2019
Özel Eğitim - Rehabilitasyon Merkezlerinde Dil ve Konuşma Terapisi Hizmetlerine Yönelik Sorunlar ve Öneriler2019
Erken Dönem Kekemelik Yönetiminde DKT-Aile İşbirliği ve Ebeveyn Deneyimleri2019
Erken Dönem Kekemelik Yönetiminde DKT-Aile İşbirliği ve Ebeveyn Deneyimleri2019
TÜRKİYE’DE Dil ve Konuşma Terapisi Mesleğinin Gelişimi: Dün-Bugün-Yarın2019
TÜRKİYE’DE Dil ve Konuşma Terapisi Mesleğinin Gelişimi : Dün-Bugün-Yarın2019
B-b-b-Ben de Varım Öğretmenim2019
İdari Faaliyetler
Toplam: 11
Uygulama ve Araştırma Merkezi2020
21-30 Öğrenci Danışmanlığı2020
Dil ve Konuşma Terapisi2018
ÜSESKOM2018
Senatör (Fakülte Temsilcisi)2018
Enstitü Yönetim Kurulu Üyeliği2018
Fakülte Yönetim Kurulu Üyeliği2018
Enstitü Kurulu Üyeliği2018
Fakülte Kurulu Üyeliği2018
Uygulama ve Araştırma Merkezi2018
Dil ve Konuşma Terapisi2014
Bilimsel Üyelikler
Toplam: 1
Türkiye Spastik Çocuklar Vakfı Akademik Kurul Üyeliği2022
Eğitim ve Öğretim Faaliyetleri
Toplam: 16

