Dijital izlerimiz takip mi ediliyor?

Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi tarafından Üniversite Kültürü Dersi kapsamında “Görsel ve Metinsel Açıdan Reklamda İkna Yaratmak” adlı seminer düzenlendi. Seminerin moderatörlüğünü Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Görsel İletişim Tasarım Bölüm Başkanı Prof. Dr. And Algül gerçekleştirdi. 

 Üsküdar Üniversitesi Güney Yerleşke C-D Blok Mac Laboratuvarında gerçekleştirilen seminere Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi, Basın Yayın Mezunu Dijifabrik Ajans Kurucusu Yusuf Dahi konuk olarak katıldı.

Dijifabrik Ajans Kurucusu Yusuf Dahi: “Çok hızlı sirküle olan bir sektörün içerisindeyiz”

Sektörde genç yeteneklere ihtiyaç olduğunu ifade eden Dijifabrik Ajans Kurucusu Yusuf Dahi; “Grafik tasarımcı ve görsel iletişimci dediğiniz andan itibaren bunlar her zaman sektörün birer ihtiyacı, bu sebepten de dış paydaşlığı önemsiyorum çünkü çok hızlı sirküle olan bir sektörün içerisindeyiz. Bugün burada toparladığım 5 tane güzel reklam filmi izleyeceğiz. Bu reklam filmlerinin görsel ve metinsel anlamda tüketici zihnini nasıl ikna edebileceğine, tüketiciye aslında nasıl bir mesaj verdiğine yönelik bir sunum oluşturdum.” şeklinde konuştu.

“Teknolojinin bugüne kadar geldiği en yüksek nokta bu!”

İlk reklam filmi gösteriminin ardından katılımcıların görüşlerini alan Dahi; “Apple 2017 yılında çıkardığı bu reklam filmi ile Mac Touch Bar’ı lanse etti. Yazının bulunmasından bu yana, bütün tarihsel süreçleri elen alan marka, aralarda kendi teknolojik cihazlarına vurgu yaparak tüketiciye teknolojinin geldiği son nokta bu diyor.” dedi.

“İnsanların hayal gözüyle baktığı bir konuşmayı biz bugün hayatın bir gerçekliğine dönüştürmüş durumdayız”

Nikola Tesla’nın 70 yıl önce yapmış olduğu bir konuşmaya değinen Dahi; “Bir gün elektrik gazın, petrolün yerine geçecek, insanlığı değiştirecek daha çevreci bir koşul sağlayacak. Bu konuşmanın yapıldığı dönemde insanlık için bu bir hayaldi ama günümüzde teknolojik aletler artık çok normal karşılanıyor. Aslında markanın vurgulamak istediği de insanların hayal gözüyle baktığı bir konuşmayı biz bugün hayatın bir gerçekliğine dönüştürmüş durumdayız. Elektrik hayatımıza girdikçe karanlığın daha aydınlığa daha çevreci bir noktaya gittiğimize vurgu yapıyorlar.” ifadelerinde bulundu.

“Sizin yaptığınız her dijital iz takip ediliyor”

Günümüzde kullandığımız teknolojik araçların dijital reklamlar üzerine kurulu olduğuna vurgu yapan Dahi: “Telefonlar çok gizli değil artık bizi dinliyorlar. Ortalama hangi saatte yemek söylediğinizi ya da konuşmalarınızdan ve mesajlaşmalarınızdan hangi saatte acıktığınızı, ne tür yiyecekler yediğinizi sistemler anlamlandırıyor ve karşınıza o reklamları çıkartıyor. Şunu düşünün bundan beş sene önce karşınıza çıkan dijital reklamlar ile bugün karşınıza çıkan reklamlar aynı değil. Sistemler kendini iyice eğitti, sizi daha iyi tanıyorlar. Sizin yaptığınız her dijital iz takip ediliyor, bundan saklanmak imkansız ancak kendinizi bir mağaraya kapatmanız lazım. Dijital dünyanın gerçekleri bunlardır.” diye konuştu.

Öğrencilerin yoğun ilgi gösterdiği seminer sonunda Dahi ’ye katılımlarından dolayı teşekkür belgesi takdim edildi. Seminer toplu fotoğraf çekiminin ardında sona erdi.

 

Üsküdar Haber Ajansı (ÜHA)