Dünyada 3 milyar insan oyun oynuyor

Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümü tarafından ‘Oyun Sektöründe İletişim Dinamikleri’ etkinliği düzenledi. Moderatörlüğünü İletişim Fakültesi Reklamcılık bölümü Dr. Öğr. Üyesi Cihan Becan’ın gerçekleştirdiği etkinliğe konuk olarak Türk Telekom Reklam ve Marka Yönetimi Uzmanı Bora Çitim katılım sağladı. Pandemi ile oyun alanına yatırım ve ilginin arttığına dikkat çeken Çitim, dünyada 3 milyar insanın oyun oynadığını belirtti.

Güney Yerleşke C-D Blok GCB 301 numaralı sınıfta gerçekleştirilen etkinlikte, Türk Telekom Reklam ve Marka Yönetimi Uzmanı Bora Çitim günümüz oyun sektörü hakkında bilgilendirmelerde bulundu.  

Bora Çitim: “Dünyada 3 milyar insanın oyun oynadığı söyleniyor”

Bora Çitim, günümüz oyun sektörünün durumundan bahsetti. Çitim; “Dünya oyun pazarının toplamı gelir olarak 180 milyar dolar ediyor. Pandemi ile birlikte inanılmaz bir artış oldu. Dünyada 3 milyar insanın oyun oynadığı söyleniyor.” şeklinde konuştu.

Türkiye, oyun pazarında dünyada 18. sırada! 

Türkiye’de ki oyun sektörü hakkında öğrencilere bilgilendirmelerde bulunan Çitim; “ Oyun pazarı haricinde 1 milyar doları aşan geliriyle Türkiye, Dünyada 18. sıradadır. Türkiye’ de 100’ü aşan oyun firması var. Bu markalar artık gaming kısmına önem veriyor. KFC gibi büyük restoran zincirleri oyuncular özelinde ‘gamer’ menüleri koyuyor. Markalar genel olarak gençliğin yanında olmak amacıyla gaming tarafına sponsor oluyorlar. Oyuncuları hedefleyen reklamlar yapılıyor. Bu reklam çalışmaları anında etkileşimi tetikliyor. Aynı zamanda bu kitle geleneksel mecrayı kullanmıyor, Twitch üzerinden ilerliyorlar. Markaların gençliğe hitap edebilmesi için Youtube, Twitch gibi mecralarda olması önemli bir unsur. Bununla birlikte reklam yapılırken influencer kullanmak gerekli, hangi markanın hangi influencerla olacağını da dikkatle seçmesi gerekir. Örneğin video oyun markası olan Fortnite, giyim markalarıyla iş birliği yapıyor. Mesela Air Jordan ile yapmış olduğu iş birliği sayesinde genç kitle tarafından adını duyurmuş ve satış yapmış oluyor.” dedi.

“Bir hobiyi işe çevirebilmek benim en büyük mutluluğum”

Bora Çitim, kendi kariyer hayatından ve tecrübelerinden bahsetti. Çitim; “Bu sektöre hobi olarak başladım, sonra bunu işe dönüştürdüm. Bir hobiyi işe çevirebilmek benim en büyük mutluluğum. Kendimi dijital dünyada buldum. İletişimci, her türlü iletişimi yapabilmeli ama ben yapamadım kendimi gaming sektöründe geliştirdim. Şu anda Türk Telekom’da tamamen gaming üzerine çalışıyorum. Günümüzde bambaşka sektörlerden markalar gaming ekipleri kuruyorlar.” şeklinde konuştu.

“Dijital mecraların dilini bilmek gerekiyor”

Dijital mecraların dilinin bilmenin önemine dikkat çeken Bora Çitim, gaming sektörüyle ilgili öğrencilere kitap ve film önerisinde bulundu. Çitim; “Dijital mecraların dilini bilmek gerekiyor. Kan Ter ve Pikseller, Reset At, The Billion Dollar Code, The Social Dilemma, The Great Hack’e bakabilirsiniz.” dedi.

Öğrencilerin yoğun ilgi gösterdiği etkinliğin sonunda Türk Telekom Reklam ve Marka Yönetimi Uzmanı Bora Çitim’ e katılımlarından dolayı Dr. Öğr. Üyesi Cihan Becan tarafından teşekkür belgesi takdim edildi. Etkinlik, toplu fotoğraf çekimi ile sona erdi.

 

Üsküdar Haber Ajansı (ÜHA)