“Bir ‘Account’ Öyküsü” etkinliği gerçekleştirildi

Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümü tarafından “Ajanslarda 360 Derece İletişimin Kahramanları: Bir ‘Account’ Öyküsü” başlıklı etkinlik gerçekleştirildi. Etkinliğe konuk olarak KBA Works Account Head’i Gamze Akkoca katılım sağladı

Üniversite kültürü dersi kapsamında gerçekleşen etkinliğin moderatörlüğünü Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümü Dr. Öğr. Üyesi Cihan Becan yaptı. Etkinlik, öğrenciler tarafından yoğun ilgi gördü.

“Süreci yönetiyor olmamız gerekiyor”

KBA Works Account Head’i Gamze Akkoca, sunumunda bir Account’un nasıl olmalı gerektiği konusunda değerlendirmelerde bulundu. Gamze Akkoca; “Marka sizden bir iş talep ettiyse sözleşmedeki maddeleri iyi bilmek gerekiyor. Bir tez yönetiminde hemen hızlıca harekete geçip cevap verme yetisine sahip olmak gerekir. Alabileceğiniz ödülleri ve sektörü takip eden olmamız lazım. Biz pandemi öncesinde bu çalışmayı önemli bir operatör markasına yaptık. Çok beğenildi ama bu işin ödül alması için benim o ödülleri takip ediyor ve ödül başvurusunu yapıyor olmam lazım. Süreci yönetiyor olmamız gerekiyor. Gerektiğinde müşteriden önce ekibe revize verebilen olmak gerekiyor. Bu da markayı tanımakla ilgilidir. Önce kontrolü sağlamak lazım. Veriler konusunda disiplinli olunması gerekiyor. Markalar bu işler için çok büyük yatırımlar yapıyor. Satın almalar yapıyorlar. İnfluencerlar ile çalışıyorlar. Sizin işinizi teslim etmemeniz demek onların zamanını ve parasını boşuna harcamanız anlamına gelir ve bu da sizinle yollarını ayırma noktasına götürür. Aylık iş listesini düzenli tutan, rapor hazırlamak gerekiyor. Örneğin bir markam ve ben onlarla yıllık bir sözleşme imzalıyorum. Yıl boyunca ne kadar iş yaptığımı ve ne kadar revize verdiğimi toplamalıyım ki bir sonraki yıl ona rapor verebilmeliyim.” şeklinde konuştu.

“İş seçerken kendinizi dinlemelisiniz”

Bir insanın neye yatkınsa ona doğru ilerlemesi gerektiğinden bahseden Gamze Akkoca; “Yaptığınız işten keyif almanız ve kendinizi tanımanız çok önemlidir. İçinde bulunduğunuz süreç sizi bambaşka süreçlere katabilir. Siz de bir iş seçerken kendinizi dinleyin. Bu işi yapıp yapmak istemediğinizi dinleyin. Neye yatkınsanız ona doğru ilerleyin. Account tarafında yer alacaksanız markanın kendi kurumsallarına hâkim olmanız lazım. Önemli noktalardan biri de dil bilginizin iyi olması, size yarar sağlayacaktır. Çünkü bir yanlışlık varsa poster metninde sizin onu markaya atmadan önce tespit edebilmeniz önemli olacaktır.” dedi.

Etkinlik, katılımcıların sorularının cevaplanmasının ardından sona erdi.

 

Üsküdar Haber Ajansı (ÜHA)