“Dört Mevsim Güzel İnsan Olmak” Projesi Eğitici Eğitimi Üsküdar Üniversitesi iş birliği ile düzenlendi

Üsküdar Üniversitesi, Antalya Valiliği ve Sağlıklı Yaşam Derneği (SAYAD) iş birliğinde hayata geçirilen İçişleri Bakanlığı tarafından desteklenen “Dört Mevsim Güzel İnsan Olmak” Sosyal İnovasyon Modeli Projesinde Uygulamalı Eğitici Eğitimi düzenlendi. Proje Yönetim Döngüsü Danışmanı ve Üsküdar Üniversitesi Genç Beyinler Akademisi Direktörü Dr. Öğr. Üyesi Nebiye Yaşar tarafından katılımcılara uygulamalı farkındalık çalışmaları yapıldı.

“Dört Mevsim Güzel İnsan Olmak” proje yürütücüsü SAYAD ev sahipliğinde Antalya’da düzenlenen Eğitici Eğitiminde Proje Yönetim Döngüsü Danışmanı Dr. Öğr. Üyesi Nebiye Yaşar tarafından katılımcılara proje içindeki değerler atölyeleri kapsamında uygulamalı farkındalık çalışmaları yapıldı. 24-28 Ekim tarihlerinde düzenlenen eğitim ile katılımcılar aldıkları bilgileri hem proje içindeki uygulamalı değerler atölyelerinde hem çalışma ve hem de özel hayatında uygulayabilecekleri şekilde yapılandırıldı.

“Aile ve Değerler” atölyelerinde eğitim verecek eğitmenlere yönelik atölye düzenlendi

Uygulamalı olarak verilen Eğiticinin Eğitimi Programının özel amacı; İçişleri Bakanlığı tarafından sosyal inovasyon modeli olarak ülkemizde ilk defa yapılacak olan “Aile ve Değerler” atölyelerinde uygulamalı eğitim veren, eğitim verecek eğitmenlerle, mesleki veya eğitim sürecinin içinde liderlik rolü üstlenecek olan eğitmenlere bilgi, beceri ve bakış açıları kazandırmak olduğu ifade edildi. Eğitim içeriklerinde sunum hazırlamaktan, eğitimin sonuçlarını analiz etmeye kadar geniş çerçevede birçok konunun ele alındığı aktarıldı.

Eğiticinin eğitim programında katılımcılar, yetişkin eğitiminin esaslarını, çeşitli öğretim yöntemleri ve bunların avantaj ve dezavantajları hakkında bilgi sahibi oldular. İhtiyaçlarına uygun malzeme ve ekipmanı nasıl seçeceklerini ve bunları pratikte kullanma tekniklerini uygulamalı çalışmalarla öğrendiler.

Dr. Öğr. Üyesi Nebiye Yaşar problem çözme yöntemleri hakkında bilgi verdi

Üsküdar Üniversitesi Genç Beyinler Akademisi Direktörü Dr. Öğr. Üyesi Nebiye Yaşar, Sosyal İnovasyon Modeli kapsamında inovatif uygulama örnekleri ile katılımcıların farklı proje problemleri ile karşılaşmaları durumunda ne tür yöntemler kullanarak nasıl başarılı olacakları hakkında bilgilendirmede bulundu.

Proje Koordinatörü Bayraktar sosyal inovasyonun önemine değindi

“Dört Mevsim Güzel İnsan Olmak” projesinin koordinatörü Rümeysa Bayraktar, projeleri hakkında genel bilgilendirme yaparak projenin çıkış noktası hakkında detaylı bilgi verdi. Proje hedef kitlesinin sorunlarını dile getiren Bayraktar; “Günümüzde bilginin doğrudan etkilendiği teknolojik gelişmelerin yanı sıra toplumların gelişmesi ve değişimi için sosyal inovasyon son derece önemli bir husustur. Gelişim ve değişime adapte olmakta zorlanan toplumlar ve kişiler için sosyal inovasyon hayatın doğal bir parçası olarak günümüzde önemini korumaktadır. Büyük bir hızla gelişen teknolojiler, aile ve sosyal yaşamdaki değişikliklerden oldukça fazla etkilenen çocukların ilgilerinin çekilmesi ve motivasyonlarının sağlanması sosyal inovasyonu gerekli ve zorunlu kılmaktadır. Bilginin toplumsal faydaya dönüştürülmesi olarak tanımlanan Sosyal İnovasyon, insan kaynağına yatırım yaparak gerçekleşecektir. Bundan dolayı Sosyal İnovasyon Model projesi günümüzde sürdürülebilir gelecek için büyük önem arz etmektedir. Bu yönüyle “Dört Mevsim Güzel İnsan Olmak Projesi” Türkiye’de aile kurumunun güçlendirilmesi noktasında sağlayacağı katkıyla öne çıkmaktadır.” ifadelerini kullandı.

Programa katılan eğitimciler interaktif bir şekilde eğitimin parçası oldular

Programı başarıyla tamamlayan katılımcılar, eğitimin her gününde interaktif olarak öğrendiklerini gruplar halinde uyguladı. Eğitim Uygulamalarında oluşturulan atölye grupları, proje uygulamalarında anlatacakları atölyelerle ilgili hazırlık yaparak; “Aile ve Değer Atölye slaytlarının eğitime hazır olacak şekilde oluşturulması, atölyelerin sürdürülebilir olmalarını sağlamak için uygulama kılavuzlarının hazır olması ve eğitimin son gününde her katılımcının demo sunum gerçekleştirmesi gibi konular eğitimin ana uygulamaları olarak ele alındı.

 

Üsküdar Haber Ajansı (ÜHA)