Çağlar Gözüaçık: “Pazarlamayı kafasında oturtamamış insan iyi bir reklamcı olamaz!”

Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi ve Reklamcılık Bölümü tarafından düzenlenen “Zamanın ruhu, Yaratıcılık ve Pazarlama İletişimcisi Olmak” etkinliği gerçekleşti. Reklamcılık bölümü dış paydaşı olan Taze Fikir Grup kurucusu, Reklam yaratıcıları derneği başkanı Çağlar Gözüaçık’ın konuşmacı olarak katıldığı programda Gözüaçık,  pazarlamayı kafasında oturtamamış insanın iyi bir reklamcı olamayacağını söyledi.

Gözüaçık: “Zamanın ruhu, iletişimi, medyayı, sosyal dönüşümleri her şeyi etkiler.”

Moderatörlüğünü Üsküdar Üniversitesi reklamcılık bölüm başkanı Doç. Dr. Özgül Dağlı’nın üstlendiği etkinlikte “Pazarlamayı ve pazarlama iletişimi karmasındaki netliği kafamda oturttuğum için iletişimde her zaman avantajlıyım” diyen Çağlar Gözüaçık: “Bizim sektördeki çoğunluk güzel sanatlar, grafik yoğunluklu. Temel sanat eğitimi almış kişiler. Güzel sanatlar fakültesi pazarlamayı, pazarlama iletişimini öğrenmeye ihtiyacı var. Pazarlamayı kafasında oturtamamış insan iyi bir reklamcı maalesef olamıyor. Markalar da işi öğrendi reklam ajansından ne isteyip istemeyeceğini biliyor. Onlar pazarlama bilgisine ajanstan daha hâkimler. Onlara ilk sorum maliyeti, kar imajı ne olur. Pazarı e-ticaret domine etmeyi başarmış. 5 sene önce şu an reklam kuşağında gördüğünüz reklamların çoğu çevrimiçi, dijital business olacak diyordum.

“Fikri kim bulduysa patron odur”

Pazarlamanın temeline hakim olmak için pazarlama karmasına hakim olunması gerektiğinin altını çizen Gözüaçık, “İster reklam veren olsun ister kendi ürününüzü geliştirin temel pazarlama karmasına hakim olmak şarttır. Reklam ajansları, Halkla İlişkiler ajansına göre sadece dijital hizmet veren ajanslara göre daha büyük yapıdalar. Kişi bakımından da öyle. Esas olan şey ana fikirdir. Fikri kim bulduysa patron odur.” ifadelerini kullandı.

Metaverse, sosyal medya çağının üzerine bindi

Metaverse’nin önemine değinen Gözüaçık şu ifadeleri kullandı:“Metaverse’nin bu kadar popüler hale gelmesinin nedeni bilgilerin hepsinin bir serverda olmaması ihtimali. Merkeziyetsiz bir yapı, bu sistemin bir parçası olmayı kabul eden bilgisayarların server gibi çalışması, şifrelenmiş bir yapı. Metaverse dediğimiz zaman bir sürü platform bahsediliyor. Web 3.0 kendini yenileyen bir sistem. Cazip gelen tarafı avatar meselesi. Emoji, metaverse’nin atasıdır baktığımızda. Sarı renkte yuvarlak bir takım karakterler. Biz bunu gönderiyoruz sonra diyoruz ki bu duygunun karşılığı bu muydu acaba? Metaverse’yi biz ülkece etkin kullanacağımıza eminim. Metaverse sosyal medya çağının üzerine bindi. Gözlükle girilebilecek Horizon platformu.” dedi

“Merak, sizi bilgiye götürür”

Marketing Zoo kitabının yazım aşamasına başlayan Gözüaçık, “Çok okuyun, araştırın, merak iyidir ve merak, bilgiye götürür sizi. Teknolojiyi sürekli takip etmelisiniz, empati kurmak bu çağda çok önem arz ediyor. Ön yargıları arındırabilmelisiniz. Ön yargıyı arındırmak temelinde zordur ama kişiyi erdeme götürür. Yetenek denilen şey özünde çocukluktan gelir bu nedenle çocukluk çok önemli.” ifadelerini kullandı.

 

Üsküdar Haber Ajansı (ÜHA)