Gazeteci Şaban Özdemir: “İletişim, Pandemide Parlayan Alanlardan Biri Oldu”

Üsküdar Üniversitesi Medya PR Birim Yöneticisi - Gazeteci Şaban Özdemir, Pendik Doğru Cevap Online Öğrenci Akademisi tarafından düzenlenen seminere konuşmacı olarak katıldı. İletişim Fakültesi tercih etmek isteyen öğrencilere kariyer planlamasında sahaya ilişkin tavsiyelerde bulunan Özdemir, iletişimin pandemide parlayan alanlardan biri olduğuna dikkat çekti. 


Şaban Özdemir

Online ortamda gerçekleşen seminerin moderatörlüğünü Pendik Kişisel Gelişim Kursu Müdür Yardımcısı Elif Gedikli üstlendi. Gazeteci Şaban Özdemir, “İletişime Dair Bir Kariyer ve Hayalin Var Mı?” başlıklı konuşmasında iletişim alanına dair önemli bilgiler paylaştı. İletişim alanının insanlık boyunca var olmaya devam edeceğini vurgulayan Özdemir; “İletişim, insanlığın başlangıcından bu yana var olan temel öğelerden biri. Derdimizi anlatabilmek için iletişim her zaman gerekli olmuştur. İnsanlık tarihi boyunca da var olmaya devam edecek.” Dedi.

“İletişim, pandemide parlayan alanlardan biri oldu”

İletişim Fakültesi bünyesinde Gazetecilik, Radyo TV ve Sinema, Halka İlişkiler ve Tanıtım, Reklamcılık, Görsel İletişim Tasarımı gibi bölümler bulunduğunu ifade eden Özdemir, bölümlerin üniversitelere göre farklılık gösterebileceğine değindi. Özdemir; “Derdimizi anlatabilmek için iletişim her zaman gerekli olmuştur. İletişim hayatın her alanında var, henüz yatağımızdan uyandığımız an itibariyle bir iletişim, etkileşime maruz kalıyoruz. Pandemide bizi dışarıya, hayata bağlayan tek şeyin iletişim olduğunu anladık. İletişim, pandemiyle birlikte parlayan, önemi anlaşılan alanlardan biri oldu.” Şeklinde konuştu.

“Keyif aldığınız işi yaparsanız işsiz kalma korkunuz olmaz”

İletişim Fakültelerinden mezun olanların her alanda aktif olarak çalıştığını ifade eden Özdemir; “Örneğin bir markanın tüm reklam çalışmalarında iletişimciler yer alıyor. Bir televizyon kanalında sadece canlı yayının aktarılmasında onlarca kişi görev alıyor, radyoda da durum aynı. Dijital platformlarda da iletişimciler aktif bir biçimde çalışıyor. Yani iletişimciler hayatın her aşamasında varlar. Bizim anlatacak çok şeyimiz olduğu için her yerde ve alanda çalışma imkânımız var. İletişim Fakültesinde okuyanlar için alan çeşitliliği oldukça fazla. Arkadaşlarımız sahaya girip birçok alanı deneyimledikten sonra uzmanlaşmak istedikleri alanlara karar veriyorlar. Öğrenciler ‘İş bulabilir miyim?’ sorusundan daha önce ‘Ben bu alanda mutlu olabilir miyim?’ sorusunu kendilerine sormalılar. Keyif aldıkları işi yaparlarsa işsiz kalacaklarını düşünmüyorum." Dedi.

“Sevdiğiniz işi yaparsanız bir gün bile çalışmazsınız”

Kişilerin mesleklerini severek yapmalarının önemine de değinen Özdemir; “Mesleğe ilk atıldığımda televizyonda çalışırken habere belediye otobüsle gidip gelirdim. Yani bu kolay bir iş değil. Zorlu süreçlerden geçtik ama bu güne kadar yaptığım iş bana bir gün bile ağır gelmedi. ‘Eğer sevdiğiniz işi yapıyorsanız bir gün bile çalışmazsınız’ der ünlü düşünür Konfüçyüs… Bu gerçekten böyle. İletişim Fakültesi düşünen arkadaşlara tavsiyem bu alandan mezun olan herkesle değil, bu alanda severek çalışanlarla görüşsünler. Ancak bu şekilde sağlıklı karar verebilirler.” Dedi.

İletişim stratejisinde 4 Doğru…

İletişim alanında yetenek elbette önemli ama çalışarak başarılamayacak hiçbir şey yok diyen Özdemir, “İletişim Fakültesi okuyan öğrenciler başarılı olmak için dört doğruyu senkron bir şekilde harekete geçirmeliler. Doğru içeriği, doğru zamanda, doğru mecrada, doğru kitleye aktarabilmek gerekiyor.” Dedi.

“Hayaller insanların yakıtı gibidir”

İletişim alanında yaptığınız işlere güvenmeniz ve her zaman arkasında durmanız gerekiyor ifadelerini kullanan Gazeteci Şaban Özdemir, “Başarısızlıkla sonuçlanan işler de olacaktır elbette ama onları birer basamak olarak görebiliriz. Çünkü her hata ders alındığı taktirde bizi güçlendirir. İletişim Fakültesi okuyacak olan öğrencilere metropolde olan iletişim fakültelerini tercih etmelerini de ayrıca öneriyorum. Çünkü büyük şehirlerde medya sektörünün olanakları çok daha fazla. İşin merkezi buralar. Ve iletişim fakültelerinin öğrencilere sunduğu uygulama olanakları da göz önünde bulundurulmalı. Fakültenin mutlaka uygulama olanağı sunduğu bir televizyonu, radyosu, haber ajansı, gazetesi, dergisi olmalı. Ve son olarak şunu söylemek isterim. ‘Hayaller insanların yakıtı gibidir eğer hayaller biterse insanların umutları da biter, yaşamları da.” Dedi.

 

Üsküdar Haber Ajansı (ÜHA)