Görmeyi ve izlemeyi seviyoruz…

Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi tarafından “Sosyal Medyada Değişimler ve Dijital Dünyada Güncel Gelişmeler” etkinliği gerçekleştirildi. Prof. Dr. Levent Eraslan’ın katıldığı programda Eraslan, dünyada her iki kişiden birinin sosyal medya ağlarında bir etkinlik gösterdiğini söyledi. Dünya ve ülkemizde en yoğun kullanılan sosyal medya platformlarına dikkat çeken Eraslan Türkiye’de YouTube’un önde olduğunu kaydetti. Eraslan, “Türkler görmeyi ve izlemeyi seviyor. YouTube görme ve izleme tabanlı” Dedi. Eraslan, şu anda 30 adet yerli ve milli canlı konferans sistemi TÜBİTAK’ta test aşamasında olduğunu da ifade etti.

Program, Yeni Medya ve İletişim Bölüm Başkanı Doç. Dr. Feride Zeynep Güder moderatörlüğünde Zoom üzerinden gerçekleştirildi.

“Dünyada 3 milyar 810 milyon sosyal medya kullanıcısı var”

Sosyal medyanın önemli bir haber kaynağı olduğuna değinen Sosyal Medya ve Dijital Güvenlik Eğitim Araştırma Derneği (SODİMER) Başkanı Prof. Dr. Eraslan; “Birçok olayda sosyal medya bizim için önemli bir haber kaynağı haline geliyor. İzmir Depreminde, toplumsal birçok olayda sosyal medyadan haber aldık. Dünyada 3 milyar 810 milyon sosyal medya kullanıcısı var. Dünya nüfusunun 8 milyar olduğunu düşündüğümüzde aşağı yukarı yarısı bunu kullanmakta ve her yıl 304 milyon kişi sosyal ağlara girmekte. Yani dünyada neredeyse her iki kişiden biri sosyal medya ağlarında bir etkinlik gösteriyor. Ülkemizde 83 milyon nüfusun 77 milyonu mobil cihaz kullanıyor. Mobil cihaz varsa internet var, internet varsa sosyal medya var. 62 milyon internet kullanıcısının %64’ü ülkemizde sosyal medya kullanıyor.” İfadelerini kullandı.

“Türkiye’de YouTube ön planda”

Dünyada ve Türkiye’de en çok kullanılan sosyal medya platformlarına değinen Eraslan; “Dünya yayılımına baktığımız zaman en çok kullanılan sosyal medya ağı Facebook. Youtube, Instagram, Whatsapp ve Facebook ise diğer platformlar arasında en çok kullanılanlar. Türkiye’de de YouTube ön planda. Hatta burada bir temsilcilik açmayı da kabul ettiler. YouTube Türkiye’de neden önde? Çünkü Türkler görmeyi ve izlemeyi seviyor YouTube da görme ve izleme tabanlı. Türkler YouTube’da en çok şarkı dinleyip film seyrediyorlarmış. 18-24 yaş grubunun yüzde 95’i YouTube kullanıyor yoğun bir şekilde YouTube’dayız.” Şeklinde konuştu.

“30 adet yerli ve milli canlı konferans sistemi TÜBİTAK’ta test aşamasında”

 Aynı zamanda Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi’nde de görev aldığını belirten Eraslan; “Şu anda 30 adet yerli ve milli canlı konferans sistemi TÜBİTAK’ta test aşamasında. Bir süre sonra piyasada yerli ve milli konferans sistemlerini göreceğiz. Ama acele edilmeli çünkü Zoom şimdi ortalama ev hanımlarının kullandığı bir araç haline geldi. Zoom 2020 yılına damgasını vuran dijital şirketlerden biri haline geldi.” Dedi.

 

Üsküdar Haber Ajansı (ÜHA)