TV yayıncılığı ve rekabet Üsküdar’da konuşuldu

TV yayıncılığı ve rekabet Üsküdar’da konuşuldu

Üsküdar Üniversitesinde “Türkiye’de Dijitalleşme ve Yakınsama Bağlamında Televizyon Yayıncılığı ve Rekabet” konuşuldu. 

“Türkiye’de Dijitalleşme ve Yakınsama Bağlamında Televizyon Yayıncılığı ve Rekabet” başlıklı program Üsküdar Üniversitesi Öğretim Görevlisi Dursun Güleryüz moderatörlüğünde Nermin Tarhan Konferans salonunda yapıldı.
Üniversite Kültürü Dersi kapsamında Rekabet Kurumu 2. Başkanı Arslan Narin’in konuşmacı olarak katıldığı programda Narin ilk olarak “Rekabet Nedir? Neden İyidir?” başlıklı videoyu izletti.  

Devletin rekabet ortamı sağlama görevi var

Devletin piyasada rekabet ortamını sağlama görevi var, anayasa bunu devlete veriyor diyen Narin, “Kanunun temel amacı rekabetin korunmasını sağlamaktır. Bu kapsamda rekabetin Türkiye sınırları içerisinde mal ve hizmet piyasalarında faaliyet gösteren her türlü teşebbüs tamamen rekabet kurumunun kapsamı altındadır” ifadelerini kullandı. Narin, rekabet ihlallerine ilişkin de örnekler verdi.

TV yayıncılığı ve rekabet Üsküdar’da konuşuldu 2

Amaç toplumsal refahın korunması

Rekabet hukukunun amacının rekabetin korunması hükümleriyle toplumsal refahın artışı ve tüketicinin korunmasının hedeflendiğini belirten Narin, rekabeti koruyarak hedefin iktisadi etkinliğini rekabetin korunması argümanlarıyla sağladıklarını söyledi.

Hizmet ve cihaz yakınsaması yeni medyayı ortaya çıkardı

Arslan Narin, konuşmasının devamında Rekabet Kurumunun genel yayıncılık sektörünü neden incelediklerini anlattı ve yayıncılığın genel bakışını geleneksel telekomünikasyon ve yeni telekomünikasyon sektörünü karşılaştırdı. Bu kapsamdaki teknolojik yakınsama bağlamında altyapı, hizmet ve cihaz yakınmasının ortaya çıkmasıyla sonuç olarak yeni bir sektör olan yeni medyanın ortaya çıktığını ve bu sektör ile neler sunulduğunu söyledi.

Televizyon yayıncılığı sektöründe rekabet açısından ön plana çıkan hususlara da dikkat çeken Narin, Türkiye’deki yayıncılık sektörünün iletim platformlarına vurgu yaparak şu değerlendirmelerde bulundu.

Sayısal karasal yayına hala geçilemedi

“Türkiye’de hala karasal analog yayınları var. Sayısal karasal yayıncılığa bir türlü geçilemedi Türkiye’de, bu birden fazla teşebbüs olmasına rağmen başarısızlıkla sonuçlandı. Dolayısıyla burada hala karasal analog yayıncılığı devam ediyor ve gelişme sağlanamıyor.”
Türkiye’nin iletim ortamlarında ki dağılımını %81.10, Uydu .94, Karasal Analog %5.50, Kablo ve %1.46 IPTV oranlarında açıkladı.

Sunumun devamında Türkiye’nin yayıncılık sektörünü; sırasıyla ödemeli platformlara erişim, açık televizyon yayıncılığı, ödemeli platform işletmeciliği, birincil içeriğe erişim başlıkları altında anlattı.

TV yayıncılığı ve rekabet Üsküdar’da konuşuldu 3

Katılımcıların sorularını da yanıtlayan Arslan Narin’e Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Nazife Güngör teşekkür plaketi verdi.

 

Üsküdar Haber Ajansı (ÜHA)