Reklam ve iletişim sektörünün öncüleri Marka Kampında buluştu

Reklam ve iletişim sektörünün öncüleri Marka Kampında buluştu

Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklam Tasarımı ve İletişimi Bölümü, reklam ve iletişim camiasının öne çıkan isimlerini bir araya toplayan özel bir etkinliğe imza attı. Bu yıl ilki düzenlenen Marka Kampı / Brand Camp Sempozyumu, iletişim fakültesi öğrencilerinin akademik gelişimi için sektörel tecrübeyi Üsküdar Üniversitesi'ne getiren önemli bir etkinlik olarak dikkat çekti. Merkez Yerleşke Nermin Tarhan Konferans Salonununda düzenlenen sempozyuma iletişim fakültesinden çok sayıda akademisyen ve öğrenci katıldı. Sempozyum, üç oturum ve bir atölye çalışması şeklinde düzenlendi.

Sempozyumlar yaratıcı düşünceyi geliştiriyor

Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Nazife Güngör'ün açılış konuşmasında, Marka Kampı Sempozyumu benzeri etkinliklerin, iletişim fakültesinde okuyan öğrenciler için sektörü yakından tanıma konusunda çok faydalı olduğunu vurguladı.

Güngör; "Derslerde verilen bilgiler, sempozyuma katılan sektöründe başarılı isimlerin deneyimleriyle birleşince çok daha pekişmiş oluyor. Sadece ders katılımı değil bu ve benzeri sempozyumlara da katılım sağlayarak kendimizi geliştirmeliyiz. Uzmanların deneyimleri farklı açılımlar için ufuk açabilir. Aynı zamanda girişimcilik ruhunun hareket geçmesi ve bir girişimcilik çalışmasına start veren etkinlikler de olabilir. Bu sempozyum yaratıcı düşüncenin gelişimi için de destek olacaktır." dedi.

Rakibi bedava olan bir ürünü satmak

Sempozyumun, "Reklam Tartışıyoruz" isimli ilk oturumunda söz alan, McCann Reklam Ajansı Yönetici Ortağı Uğur Çakır, reklamcılık dünyasına dair mesleki tecrübelerini paylaştı. "Türklerin Çamaşır Kurutma Makinesiyle İmtihanı" isimli bir sunum yapan Çakır, son dönemde reklam dünyasında işlerin nasıl yürüdüğünü anlattı. Uğur Çakır, videolu örneklerle reklamcılık ve pazarlama çalışmalarına vurgu yaptı.

Reklam ve iletişim sektörünün öncüleri Marka Kampında buluştu 2

Reklamcılıkta başarı için duygusal zekâ şart

Yaratıcı Strateji Konuşuyoruz isimli ikinci oturumda, sahneye Project House Reklam Ajansı'nın Yaratıcı Yönetmeni Kağan Batır ve Marka Yöneticisi Selçuk Alpayçetin çıktı.

Reklamcılık sektöründe; takım, takımdaşlık, ekip çalışmasının çok önemli olduğunun altını çizen Batır ve Alpayçetin; ‘yaratıcılık, nesneleri birbirine bağlamaktır’ dedi.

Reklam ajanslarının temel fonksiyonlarını açıklayan Kağan Batır; "Müşteri memnuniyeti, kaliteli iş, ürün ve hizmet için ön araştırma, iletişim planlaması, medya planlaması ve satın alma, bütçeleme, koordinasyon, pazar araştırması, halkla ilişkiler ve kreatif çalışmaları bir reklam ajansının temel işleri arasında yer alıyor." dedi.

Batır, reklamcılık başarılık olmak için mantıksal zekâ yani IQ yanında duygusal zekâ yani EQ'nun da olması gerektiğinin altını çizdi.

Gelecek mobil cihazlarda

Dijital Medyada Reklam isimli üçüncü sempozyumda söz alan CRM Medya Ajans Başkanı Ramazan Becer, dijital dünyanın detaylarını katılımcılarla paylaştı.

Gelecek mobilde diyen Becer, rakamlarla dijital dünyada mobil cihazların yerini açıkladı ve tüm çalışmalarınızı mobil cihaz öncelikli olarak projelendirin önerisinde bulundu.

Becer; "Reklam yatırımlarının boyutu, ülkelerin dünya üzerindeki ekonomik büyüklükleriyle doğru orantılıdır. Şu an sektörde ABD lider. Ama diğer yandan reklama para harcadığınız kadar da ekonomik büyüme sağlıyorsunuz. Reklamcılık sektörünün boyutuyla ekonomik gücü paralel olarak görebiliyoruz." dedi.

Dijital reklamcılık dünyasında başarılı olmak için öğrencileri çok sayıda tavsiye veren Ramazan Becer, başarıya giden yolu maddeler halinde sıraladı ve "Sade ve anlaşılır bir wbe sitesiyle, kampanyayı ön plana çıkaran bir içerik hazırlayın. Mutlaka mobil uyumlu ve kullanıcı dostu bir site olsun. Aynı zaman sitenin hızlı olması da çok önemli." dedi.

Becer, dijital dünyanın lider markaları Google, Facebook, Gmail, Twitter, Linkedin ve YouTube kullanımı ve yönetimiyle ilgili detayları katılımcılara anlattı.

Brief alma süreci atölye çalışmasında 

Sempozyumun son bölümünde reklam pazarlama süreçlerinin gerçeğe uygun olarak canlandırıldığı bir atölye çalışması yapıldı. Gode Reklam Ajansı Başkanı Kaan Uskanlı tarafından yönetilen atölye çalışmasında, Daikin Klima Kurumsal İletişim Yöneticisi Murat Kurt ve yine Gode Reklam Ajansı Strateji Birimi Yöneticisi Sinan Demir gerçek bir reklam planlama toplantısı katılımcıların önünde gerçekleştirdi. Hem ajans hem de marka yöneticilerinin katıldığı çalışmada, reklam süreci planlaması yapıldı ve proje teklifleri tartışıldı.

Sempozyum boyunca düzenlenen paneller ve atölye çalışması sonunda katılımcılara teşekkür plaketleri takdim edildi.

Reklam ve iletişim sektörünün öncüleri Marka Kampında buluştu 3
 

Üsküdar Haber Ajansı (ÜHA)