Kreatif reklamcılığın duayen ismi Yakup Barouh Marka Konuşuyoruz’a konuk oldu

Kreatif reklamcılığın duayen ismi Yakup Barouh Marka Konuşuyoruz’a konuk oldu

Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklam Tasarımı ve İletişimi Bölümü tarafından organize edilen Marka Konuşuyoruz etkinliğinin bu haftaki konuğu reklamcılık sektörünün duayen isimlerinden biri olan Kreatif Reklamcı Yakup Barouh idi. Barouh, hayatını verdiği reklamcılık, satış ve pazarlama sektöründe edindiği tecrübeleri Üsküdar Üniversitesi öğrencileriyle paylaştı.

Türkiye’de bir ilki gerçekleştirerek reklamcılık hakkında yazılmış ilk tezin sahibi Yakup Barouh, 1971 yılında, "Kreatif Reklamcılık" alanına geçiş yaparak, Türkiye'nin 1909 yılında kurulmuş olan ilk reklam ajansının ortağı oldu. Hong Kong Ticaret Odası tarafndan;1985-2004 yıllarında Hong Kong Ticareti Geliştirme Konseyi'nin Türkiye Temsilciliği görevine getirilen Barouh, bu yıllar içinde Hong Kong & Türkiye ticareti ve işbirliğini geliştirme faaliyetlerinde bulundu.

Etkinlik boyunca, uzun yıllara dayanan deneyimlerinden bahseden Yakup Barouh; "Öncelikle reklam ve pazarlama alanında çalışarak başarılı olmak isteyenlere iki kitap önermek isterim. Birincisi "A’dan Z’ye Pazarlama" ikincisi de "Pazarlamanın 22 Kuralı" Bu kitapları okumak çok faydalı olur. Pazarlama ve reklamda tüketiciye tek bir mesaj verilmesi gerekir. Pazarlama ve reklamın en önemli özelliklerinden biri imajdır. Hayata hazırlanırken bir imaj sahibi olunmalı ve bu imaj hayat boyunca devam ettirilmelidir. Pazarlama karması denilince akla gelen ilk şey 4P’dir. Dünyada pazarlama denilince ilk akla gelen isim olan Philip Kotler tarafından literatüre kazandırılan “4P” adını Ürün (Product), Fiyat (Price), Dağıtım (Place), Tutundurma (Promotion) almaktadır. Ben bunların yanınan 3P daha ekledim. İnsan (People), Süreçler (Processes), Fiziksel Kanıt (Physical evidence)." dedi.

Kreatif reklamcılığın duayen ismi Yakup Barouh Marka Konuşuyoruz’a konuk oldu 2

Hong Kong Ticaret Odası tarafından; 1985-2004 yılları arasında Hong Kong Ticareti Geliştirme Konseyi'nin Türkiye Temsilciliği görevine getirilen, bu yıllar içinde Hong Kong & Türkiye ticareti ve işbirliğini geliştirme faaliyetlerinde bulunan Yakup Barouh, reklamcılık tarihine de değinerek; "Pazarlama ve reklam çalışmasına başlamadan önce mutlaka iyi bir araştırma yapılmalı, hem geçmiş hem de günümüze iyi bakılmalı, araştırma yapılmadan reklam ve pazarlama çalışması başlarsa, vasat bir iş ortaya çıkar." dedi.

Keyifli bir sohbet ortamında geçen etkinliğin ardından Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler Bölümü Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Yener Lütfü Mert katılımından dolayı Yakup Barouh'ya bir teşekkür plaketi takdim etti.
 

Üsküdar Haber Ajansı (ÜHA)