Gül Esra ATALAY

Gül Esra ATALAY

ORCID0000-0002-3377-2694

Prof.Dr.

İF / Dekan / Yeni Medya ve İletişim / SOBE / Yeni Medya ve Gazetecilik Anabilim Dalı / Ü.Ü. İLİMER Müdürü

BM Hedef 4BM Hedef 5BM Hedef 6BM Hedef 8BM Hedef 10BM Hedef 11BM Hedef 12BM Hedef 13BM Hedef 16BM Hedef 17
Bizi Değerlendir

Akademik Bağlantılar

Google Scholar
Citations:358
h-index:10
i10-index:11

19

ResearchgatePublons

Araştırma Alanları

Dijital İletişim
Kitle İletişimi
İletişim Sosyolojisi
Medya Psikolojisi
Medya ve çocuk
Medya ve Kadın

Kısa Özgeçmiş

Gül Esra Atalay lisans eğitimini Mimar Sinan Üniversitesi Sosyoloji Bölümü’nde 2002 yılında tamamlamıştır. 2008 yılında, Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Radyo TV, Sinema Bölümünde yüksek lisans derecesi almıştır. Doktora derecesini, İstanbul Üniversitesi Gazetecilik Bölümünden “Propagandada Komedi ve İroninin yeri: Michael Moore Sineması” başlıklı teziyle 2014 yılında almıştır. 2014 yılında Doktor Öğretim Üyesi olarak çalışmaya başlamıştır. 2020 yılında İletişim Çalışmaları alanında Doçent Unvanını almıştır. 2016 yılından beri, Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi’nde görev yapmaktadır. Akademik çalışma alanları; yeni medya, sosyal medya, iletişim sosyolojisi, dijital medya ve çocuk, medya temsilleri ve gazeteciliktir.

Öğrenim Durumu & Akademik Ünvanlar

Lisans

Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi

2002

Yüksek Lisans

Yeditepe Üniversitesi

2008

Doktora

İstanbul Üniversitesi

2014

Dr. Öğretim Üyesi

Nişantaşı Üniversitesi

2014

Doçent

Üsküdar Üniversitesi

2020

Profesör

Üsküdar Üniversitesi

2025

Projeler > Projeler

Toplam: 3

1

Voices of children affected by the Turkiye earthquake: A child-centered photovoice project
2024

2

Voices of children affected by the Turkiye earthquake: A child-centered photovoice project
2024

3

Child-Centered Photovoice Project: Seeing through the eyes of children affected by the 2023 earthquakes in Türkiye
2024

Yönetilen Lisansüstü Tezler

Toplam: 24

1

Özel Hastanelerin Instagram Söylemleri: 2023 Sağlık Reklam Yönetmeliği Sonrası Eleştirel Söylem Analizi
2025

2

“DİJİTAL ÇAĞDA YAVAŞ GAZETECİLİK: NİTEL BİR ARAŞTIRMA”
2025

3

Türkiye'de Azınlıkların Dijitalleşen Alternatif Medya Platformları
2024

4

HAKİKAT SONRASI DÖNEMDE DEZENFORMASYON ve DİJİTAL AKTİVİZM
2023

5

Afet durumunda Sosyal medya Kullanımı ve Yanlış Bilgi Sorunu
2023

6

Alternatif Medya Bağlamında Kültür Bozumu
2023

7

Çocukluğun Yok Oluşu: YouTube’daki Çocuk Kanalları Üzerine Nitel Bir Çalışma
2023

8

Beşinci Güç Sosyal Medya : Pandora Belgelerinin Medyada Yer Alışına Dair Bir Analiz
2022

9

GELENEKSEL MEDYADAN YENİ MEDYAYA GEÇİŞ SÜRECİNDE FUTBOL YORUMCULUĞU
2022

10

COVİD-19 PANDEMİ DÖNEMİNDE SOSYAL MEDYADA TİCARİ İÇERİK ÜRETİMİ TRENDYOL VE HEPSİBURADA ÖRNEĞİ
2022

11

Sosyal medyada yoksulluk görünümleri: Haluk Levent ve AHBAP örneği
2022

12

Medya Okuryazarlığı Bağlamında Dijital Oyun Kültürüne Bakış
2021

13

SİBER GÖÇ: DİJİTAL YERLİLERİN FACEBOOK’U TERK ETME NEDENLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA
2020

14

DİJİTAL ÇAĞDA DEĞİŞEN NORMLAR, AŞINAN DEĞERLER: SOSYAL MEDYA DİLENCİLİĞİ
2020

15

TÜRKİYE’DE BOŞANMIŞ KADINLARA YÖNELİK ALGININ SOSYAL MEDYADA YENİDEN ÜRETİMİ
2020

16

SEOHABERCİLİĞİNİN DİJİTAL HABERCİLİĞİ KULLANICI, OTURUM VE SAYFA GÖRÜNTÜLENMESİ ETKENLERİ ÇERÇEVESİNDE ŞEKİLLENDİRMESİ
2020

17

KADINA YÖNELİK ŞİDDETİN MEDYADA YER ALIŞ BİÇİMİ: EMİNE BULUT CİNAYETİNE DAİR HABERLERİN SÖYLEM ANALİZİ
2020

18

TÜRKİYE’DE MEDYA OKURYAZARLIĞI VE GELECEĞİ
2020

19

LGBTİ+ BİREYLERİN ALTERNATİF MEDYA KANALLARINI VE SOSYAL MEDYAYI KULLANIŞ BİÇİMLERİ ÜZERİNE NİCEL BİR ARAŞTIRMA
2020

20

SOSYAL MEDYA PLATFORMLARINDA VERİ GİZLİLİĞİ POLİTİKALARI
2020

21

OKUL ÖNCESİ DÖNEM ÇOCUKLARININ DİJİTAL OYUNLAR ile DIŞ MEKÂN OYUNLARI ARASINDAKİ TERCİHLERİ: ÖĞRETMENLERİN GÖZLEMLERİNE YÖNELİK BİR ALAN ÇALIŞMASI
2020

22

Sosyal Medyada İmahj Yönetimine Dair Nitel Bir Araştırma
2020

23

Mobil telefonların dönüşümünün toplumdaki rolü
2019

24

YENİ MEDYADA GAZETECİLİĞİN DÖNÜŞÜMÜNE DAİR NİTEL BİR ARAŞTIRMA
2019

Akademik Faaliyetler > Editörlük

Toplam: 2

ISBN: 9786052818930,
2020
ISBN: 978-625-372-291-3,
2024

Akademik Faaliyetler > Kongre - Konferans Katılım

Toplam: 26

1

Playbour in the Digital World: A Critical Analysis of Child YouTuber Activities from a Child Rights Perspective
2025

2

Multimodal Meaning-Making in Everyday Digital Interaction: An Ethnomethodological Perspective
2025

3

Dijital medya ve görgü kuralları
2024

4

Fotoğrafların ve görüşmelerin analizi
2024

5

Greenwashing in Turkish Commercial Campaigns
2024

6

Commercialization of Mountains: Spiritual Retreats and Camps
2024

7

Commercialization of mountains: spiritual retreats and camps.
2024

8

Unplugging for Freedom: Advocating the Right to Disconnect and Netiquette
2024

9

Yuvarlak Masa Oturumu
2024

10

Multiple Shades From the Same Mirror: Femicide Representations in the Portuguese and Turkish Media
2024

11

TÜRK ERKEKLERİNİN ALTERNATİF ERKEKLİKLERLE MÜCADELESİ: EKŞİ SÖZLÜKTE KULLANILAN “MERİÇLER” KAVRAMI ÜZERİNE BİR ANALİZ
2023

12

When Disaster Strikes:A Critical Analysis of the Media's Response to the Turkey Earthquake.
2023

13

TÜRKÇE YOUTUBE VİDEOLARINDA NÖROSEKSİST MİTLER VE CİNSİYETÇİ YANLIŞ BİLGİLENDİRMELER
2023

14

Bağlam Çöküşü ve Toplumsal Cinsiyet: Türkiye'deki Kadın Akademisyenlerin Twitter Kullanımı
2022

15

Türkiye Medyasında Kayıp Beyaz Kadın Sendromu
2022

16

Sosyal Medyada Trol Hesaplar ve Algı Yönetimi: COVID-19 Sürecinde Twitter’da Aşı Karşıtlığı
2022

17

Pandemi Sürecinde Sosyal Medya ve Utanç-Sonrası Dönem
2021

18

Çevrimiçi Kişisel İtibar ve Sosyal Medyada İptal Kültürü
2021

19

Siber Göç: Dijital Yerlilerin Facebook’u Terk Etme Nedenleri Üzerine Bir Araştırma
2021

20

Sosyal Medyaya Trol Hesaplar ve Algı Yönetimi: Covid 19 Sürecinde Twitter'da Aşı Karşıtlığı
2021

21

Sözlü İletişime Dönüş: Podcast ve Clubhouse Uygulamalarına Tekno-Belirlenimci Perspektiften bir Değerlendirme
2021

22

KORONAVİRÜSE KARŞI ÖNLEM OLARAK KULLANILAN MASKELERİN KİŞİLER ARASI İLETİŞİME YANSIMALARI 

2020

23

Are Youtuber Kids Exposed to Cyberbullying: A Multimodal Critical Discourse Analysis of Comments under Youtube videos”
2019

24

“Slow Journalism as a Remedy for Fake News: Can Slowing Down be a Solution?”
2019

25

ÇEVRİMİÇİ İLETİŞİMDE NETİKET: ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN YENİ MEDYA MECRALARINDA GÖRGÜ KURALLARINI GÖZETMEKLE İLGİLİ TUTUMLARI
2018

26

YENİ MEDYADA "AŞK": DUYGUSAL İLİŞKİLERİN SİBER MEKANDAKİ YANSIMALARI
2018

Ödüller

Toplam: 1

1

2. Halit Aydın Bilim ve Araştırma Yarışmasında 2. Ödülü Halit Aydın Bilim ve Araştırma Yarışması- Türkiye’de Son Beş Yılda Boşanmalara Etki Eden Bir Faktör Olarak Yeni Medya Teknolojileri ve Sosyal Medya Araştırma Projesi Dr. Öğr. Üyesi Gül Esra Atalay ve öğrencileri Nihal Koncu Akhuy, Tugay Candan, Gülseren Çoban ve Zehra Güneş’le birlikte yapmış oldukları “Türkiye’de son beş yılda boşanmalara etki eden bir faktör olarak yeni medya teknolojileri ve sosyal medya” başlıklı araştırma, İstanbul Aydın Üniversitesinin düzenlediği 2. Halit Aydın Bilim ve Araştırma Yarışmasında ikincilik ödülü almaya hak kazanmıştır.
2018

İdari Faaliyetler

Toplam: 21

1

Üniversite Yönetim Kurulu Üyeliği
2025

2

Yeni Medya ve İletişim
2024

3

Yeni Medya ve İletişim
2024

4

Gazetecilik
2023

5

Yeni Medya ve Gazetecilik
2023

6

Müfredat Geliştirme ve Ders Metaryali Komisyonu
2023

7

Bologna Komisyonu
2023

8

Kalite Komisyonu (Enstitü / Fakülte / MYO)
2023

9

Akreditasyon Komisyonu
2023

10

İLİMER
2021

11

Başarı Ölçme ve Değerlendirme Komisyonu (Enstitü / Fakülte / MYO)
2021

12

Uluslararası Öğrenciler Akademik Komisyonu
2020

13

Muafiyet Komisyonu
2020

14

İLİMER Müdür Yardımcısı
2019

15

Yayın Kurulu Üyeliği
2019

16

Etkinlik Komisyonu
2019

17

STRATEJİK ARAŞTIRMALAR VE GELİŞTİRME KULÜBÜ
2019

18

41-50 Öğrenci Danışmanlığı
2018

19

Staj Komisyonu (Enstitü / Fakülte / MYO)
2018

20

Eğitim Komisyonu (Enstitü / Fakülte / MYO)
2018

21

YENİ MEDYA KULÜBÜ
2018

Eğitim ve Öğretim Faaliyetleri

Toplam: 13

1

Mezuniyet Projesi II
LISANS / 2024

2

Dijital Tasarım
LISANS / 2024

3

Dijital Tasarım
LISANS / 2024

4

Genel Sosyoloji
LISANS / 2024

5

Genel Sosyoloji
LISANS / 2024

6

General Sociology
LISANS / 2024

7

Üniversite Kültürü II
LISANS / 2024

8

Mezuniyet Projesi I
LISANS / 2024

9

Yeni Medya Atölyesi
LISANS / 2024

10

Yeni Medya Okuryazarlığı
LISANSUSTU / 2024

11

Üniversite Kültürü I
LISANS / 2024

12

Sosyal Psikoloji
LISANS / 2024

13

Sosyal Psikoloji
LISANS / 2024