Değerli Öğrencilerimiz,
Tüm dünyayı etkisi altına alan Koronavirüs (Covid-19) salgınının ülkemizde de görülmesiyle birlikte Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) aldığı kararla uzaktan eğitim sistemine geçilmiş olup dersler STIX programı üzerinden yapılmaya başlanmıştı.
Bundan sonraki süreçte eğitimin yürütülme şekli hakkında sizleri 2 ana başlıkta kısaca bilgilendirmek isteriz.
Ders Aşamasındaki Öğrenciler İçin Derslerin İşlenişi ve Sınavlar
26.03.2020 tarihli YÖK’ün, Bahar yarıyılının uzaktan eğitimle tamamlanması açıklaması doğrultusunda, Üniversitemiz Akademik Takvimi güncellenmiştir. Sürecin sağlıklı yürütülmesi için akademik takvimi ve web sayfamızdaki duyuruların takip edilmesi önemlidir.
Ara sınav tarihlerine kadar olan süreçte sizlerle ders materyal paylaşımı tamamen STIX / LMS* veya Zoom** gibi öğretim üyesinin sizlerle paylaşacağı mecralardan yürütülecek olup, ara sınavlarınız ise dersin öğretim üyesinin online uygulayacağı şekilde icra edilecektir.
Ara sınavı takip eden süreçte de benzer şekilde dersler senkron biçimde ana bilim dalı ve ilgili öğretim üyesi koordinasyonunda yürütülecek ve final sınavları da benzer şekilde uzaktan eğitim ile gerçekleştirilecektir.
Sınav uygulaması hakkında sonraki günlerde sizlere ayrıca bilgi verilecektir.
* LMS ara yüzü ve kullanımı hakkında bilgi almak için bilgilendirme videosunu izleyebilirsiniz. (LMS sistemine OBS bilgileriniz ile giriş yapabilirsiniz.)
** Zoom hakkında bilgi için tıklayınız.
Tez ve Proje Dönemindeki Öğrencilerimiz
En kısa zamanda normale dönmesini dilediğimiz bu dönemde, veri toplama sürecindeki öğrencilerimizin zaman içerisinde tezlerinde gecikmeler olması muhtemeldir.
Mevcut karantina döneminden kaynaklanan ve mücbir sebeplerle tez dönemlerinizin uzaması söz konusu ise tezinizi/projenizi dondurabilir veya tamamlanmasını müteakip çözüm merkezine gerekçeli talepleriniz ile başvurabilirsiniz.
Lisansüstü programlardaki tez izleme komiteleri ve tez savunmalarının kayıt altına alınarak denetlenebilir olması şartıyla sanal ortamda yürütülmesi sağlanacaktır. Bununla ilgili olarak tez öğrencimiz danışmanı ile iletişim halinde olarak uygulama seçimi ve takvim planlayarak sınavı gerçekleştirebilirler. Sınava dair video dosyası danışman öğretim üyesinde olmalıdır.
Tüm imza süreçleri aksi bir takvim ve yöntem ilan edilmediği sürece öğretim elemanları ile STIX üzerinden, enstitü sekreterliği ile elektronik posta yazışmaları şeklinde yürütülecektir.
Proje aşamasındaki öğrencilerimiz ise projelerini tamamladıktan sonra ilgili proje danışmanı ile elektronik ortamda projelerini paylaşabilir ve elektronik posta ile uygunluk aldığı taktirde projesini tamamlamış sayılacaktır. Öğrencilerimiz enstitümüze bu yazışmaların çıktısını alarak başvurabilirler.
Bu süreçte, tez danışman ataması, danışman değişikliği, tez konusu değişikliği, tez önerisi vb. talepleriniz danışman ve anabilim dalı başkanlığının mail ile onaylamaları sonrasında ilgili mailin Enstitü ile hulya.dundar@uskudar.edu.tr adresi üzerinden paylaşılması yeterli olacaktır.
Saygılarımızla.