
Sevda ASQAROVA, Ph.D
Prof.
FHS / Occupational Therapy - Head of Department / MÜTEM Director / Institute of Health Sciences - Department of Occupational Therapy
Research Areas
Short CV
Prof. Sevda Asqarova was born in 1954. Between 1969 and 1986, she completed her undergraduate, graduate and doctorate programs in two different disciplines (Psychology - Pedagogy and Musicology) with top honors. She holds the titles of Associate Professor and Professor in the specified scientific fields. She is a consultant for Master's and Doctorate theses in Türkiye and abroad. She has numerous published international and national (peer-reviewed and periodic) articles, methods, books (textbooks, monographs...) and translations. She worked as a member of foreign and domestic scientific organizations and as an administrator (Dean, Advisor to the Rector, Head of Department, Department and Program Founder) at various universities. She is on the Peer Reviewed Board of International Journals. She is the holder of EU Project Management Certificate and EU Project Training Certificates. Among the domestic and international projects and books she has carried out in different years, UNESCO. She has been deemed worthy of OXFORD and TÜRKİYE EDUCATION FOUNDATION awards. Prof. Asqarova is currently working as the Head of Department of Occupational Therapy at Üsküdar University Faculty of Health Sciences Occupational Therapy, Head of the Department of Occupational Therapy at Üsküdar University Graduate School of Health Sciences, and the Director of MÜTEM - Music Therapy Research and Application Center. In 2025, she has been invited to join the International Advisory Board of the British Journal of Occupational Therapy (BJOT). Prof. Asqarova has also been appointed as a Member of the Music Therapy Practice Advisory Commission under the Department of Traditional and Complementary Medicine (GETAT) of the Ministry of Health of the Republic of Türkiye.
Education & Academic Titles
Bachelor's Degree
ADK
1973
Master's Degree
R. Uluslararası Yüksek Bilim Akademisi
1978
Doctorate
R. Uluslararası Yüksek Bilim Akademisi
1986
Assistant Professor
R. Uluslararası Yüksek Bilim Akademisi
1986
Associate Professor
R. Uluslararası Yüksek Bilim Akademisi
1992
Professor
R. Uluslararası Yüksek Bilim Akademisi
1994
Projects > Projects
Total: 5
Yaşlı Bakımında Demans ve Depresyon için Müzik Müdahaleleri (Middel): Uluslararası Küme Randomize Deneme2024
Ergotizm2023
Dokun Dinle2021
Ergoterapi ile Pozitif Uyum Pozitif Denge / Gençlik ve Spor Bakanlığı Gençlik Projeleri Destekleme Programı / Sosyal Sorumluluk - Kültür Sanat2019
Ergoterapi İle Pozitif Uyum Pozitif Denge2019
Supervised Graduate Theses
Total: 79
Dezintegratif Bozukluğu Olan 3-5 Yaş Arası Çocuklarda Kanıta Dayalı Ergoterapi Müdahalelerinin Değerlendirilmesi2025
Kanıta Dayalı Ergoterapi Uygulamalarında Robotik Hayvanların Kullanımı İle Çocukların Nörogelişimsel Farkındalığına Etkisi İncelenmesi2025
Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezinde Çalışan Ergoterapistlerin Reba Yöntemi İle Ergonomik Risk Analizinin Ergoterapist Perspektifinden İncilenmesi2025
Şizofreni Hastalarında Mindfulness Temelli Kanıta Dayalı Ergoterapi Müdahalelerinin İçselleştirilmiş Damga Üzerine Etkisi2025
Kanıta Dayalı Uygulamalarda İdeasyonel Praksi Testinin Türkçe Geçerlilik ve Güvenirliliği2025
Kanıta Dayalı Uygulamalarda Ayres Duyu Bütünlemede Değerlendirme (EASI-ADBD) Testinin Ayırt Edici Geçerliği2025
Konuşma Temposu ve Ritim Bozuklukları Olan Çocuklarda Kanıta Dayalı Ergoterapi Müdahalelerinin İncelenmesi2025
Kanıta Dayalı Ergoterapi Yaklaşımlarının Huzurevi Sakinlerinin Yaşam Kalitesi ve Bağımsızlığı Üzerine Değerlendirilmesi2025
Ergenlik Dönemi Okupasyonel Dengenin Algılanan Stres ve Psikolojik Sağlamlık Üzerine Etkisi2025
3-5 yaş arası çocuklarda nörogelişimsel bozukluk olan rett sendromunun ergoterapi perpektifinden değerlendirilmesi2025
Hafif ve Orta Derecede Zihinsel Engelli Çocuklarda Görsel Algı ve Motor Planlamanın Ergoterapi Açısından Değerelendirilmesi2024
Afet Çalışanlarında Görülen Psikososyal Problemlerin Günlük Yaşamlarına Etkisinin Ergoterapi Bakış Açısıyla Araştırılması2024
4-6 Yaş Çocuklarında Sosyal Uyum ve Davranış Becerileri Üzerine Etkisi2024
4-6 Yaş Çocuklarında Ergoterapi Müdahalelerinin Sosyal Uyum ve Davranış Becerilerine Etkisi2023
Otizmli Çocukların ve Ebevynlerinin Evde Geçirilen Zamanlarının Sembolik Oyun Etkinlikleriyle Değerlendirilmesi2023
Geriatride Müzik Terapi ile Ergoterapi Müdahaleleri2023
Ergoterapi Alan ve Almayan Özel Gereksinimli çocukların Anne Babalarında Psikolojik Dayanıklık düzeylerinin Araştırılması ve Değerlendirilmesi2023
Psikotik Bozukluk Nedeniyle Yatışı Yapılan Psikiyatri Hastalarında Kişi Merkezli Ergoterapi Müdahalelerinin Bağımsızlık Düzeyi, Sağlık Algısı ve Psikopatalojik Belirtiler Üzerine Etkisi2023
Travmatik El Yaralanması Geçiren Bireylerde Yaralanma Ciddiyetinin Ağrı ve Gelişen Anksiyete Üzerindeki Etkisinin Ergoterapist Perspektifinden Değerlendirmesi2023
Telerehabilitation as an Occupational Therapy Intervention on Mental Health in the Covid-19 Pandemic2023
Covid - 19 Sonrası Telerehabilitasyon ve Ergoterapi2023
Nörogelişimsel Bozukluğu Olan Çocuklarda Postüral Kontrol ve Duyusal İşlemlemenin Yürütücü İşlevler Üzerindeki Etkisi2023
Multiple Skleroz Hastalarında Yaşanan Rol Kaybı İle Yaşam Doyumu Arasındaki İlişkinin Araştırılmadı2023
Gazilerin Yaralanma Sebepleriyle Hayata Katılımları Arasındaki ilişkinin Araştırılması2022
3-6 Yaş Grubu Çocukların Ebeveynlerinin Çocuk Yetiştirme Tutumlarının İncelenmesi2021
Nörokognitif Özelliklerin Annenin Hamilelik Dönemindeki İyilik Halinin Doğumdan Sonraki Çocuğun İlerleyen Yaşlardaki Davranışlarına Etkisi2021
Pandemi Döneminde Prematüre Bebekleri Olan Annelerin Bilinçlilik Seviyelerine Bebeklere Nörogelişimsel Destek Programının Rolü ve Etkisi2021
COVID-19 SÜRECİNDE ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUĞA SAHİP EBEVEYNLERİN EŞ DESTEĞİNİN EŞ TÜKENMİŞLİĞİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİ2021
COVID-19 SÜRECİNDE ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUĞA SAHİP EBEVEYNLERİN EŞ DESTEĞİNİN EŞ TÜKENMİŞLİĞİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİ2021
NÖROKOGNİTİF ÖZELLİKLERİN ANNENİN HAMİLELİK DÖNEMİNDEKİ İYİLİK HALİNİN DOĞUMDAN SONRAKİ ÇOCUĞUN İLERLEYEN YAŞLARDAKİ DAVRANIŞLARINA ETKİSİ2021
PANDEMİ DÖNEMİNDE PREMATÜRE BEBEKLERİ OLAN ANNELERİN BİLİNÇLİLİK SEVİYELERİNE BEBEKLERE NÖROGELİŞİMSEL DESTEK PROGRAMININ ROLÜ VE ETKİSİ2021
İnmeli Bireylerde Oluşan Motor Problemler ve tedavi Prensiplerinde Ergoterapinin Rolü2021
Tip 2 Diyabet Tedavisinde Ergoterapi Müdahale Yaklaşımları2021
-De Quervain Tendiniti Teşhisi konulan bireylerde yaralanmanın olası tedavi seçenekleri ve kişiye özel müdahale programının belirlenmesi.2021
Pandemi Döneminde Ergoterapinin Öğrenme Güçlüğü Yaşayan Öğrencilerde Akademik Başarısı ve Çalışma Belleğinini Öneminin İncelenmesi2021
Gelişim Geriliği Olan Çocukların Ekran Maruziyeti Problemine Ergoterapi Müdahalesi2021
Edward Sendromlu Y endioğanların P andemi Sürecinde Aile Eğitimi ve Ergoterapi Müdahaleleri2020
Covid 19 Sürecinde Özel Gereksinimli Çocuklarda Evde Ergoterapi ve Yoga Müdahaleleri2020
Covid - 19 Sürecinde Otizmli Çocukların Evde Geçirilen Zamanlarının Sembolik Oyun Etkinlikleriyle D eğerlendirilmesi2020
COVİD - 19’la MÜCADELE SÜRECİNDE NEGLECTE ERGOTERAPİ DESTEĞİ2020
Televizyon, Tablet ve Telefona Maruz Kalan Çocuk ların Beyin fonksiyonlarının Gelişmesinde Ergoterapinin Rolü ve Pandemi Sürecinde Ev temelli destek2020
Pandemi Sürecinde Ergoterapide Ayna Terapisinin Hemiplejili Bireylerle Uzaktan Sürdürülmesi2020
COVİD - 19 PANDEMİ SÜRECİNDE POLİSLERDE SİGARA KULLANIM MİKTARININ DEĞERLENDİRİLMESİ2020
Coronavirüs süreci inme Rehabilitasyonunda Ergoterapi Temelli Bobath Ev Aktiviteleri2020
27. Coronavirus Sebebiyle Evde Kalmak Zorunda Olan Geriatrik Bireylerin Kaygı Düzeylerine Online Ergoterapi Müdahalesinin Etkileri2020
Covid - 19 Sürecinde Sokağa Çıkma KısıtlamasıOolan 65 Yaş Üstü Bireylerde Psikososyal Destek ve Ergoterapi Yaklaşımı ile Evde Aktivite Programı Analizi2020
Covid 19 Sürecinde Adeziv Kapsülit Geçiren Diyabetli Bireylerde Ergoterapinin Tedavi Yaklaşımları2020
OFİS ÇALIŞANLARINDA STRES DÜZEYİNİ ETKİLEYEN PARAMETRELERİN İNTERDİSİPLİNER AÇIDAN DEĞERLENDİRİLMESİ2020
COVİD - 19’UN YAŞLI BİREYLERDE OLUŞTURDUĞU DEPRESYON RİSKİNE ERGOTERAPİ MÜDAHELESİ2020
Üstünzekalı Öğrencilerin Pandemi Sürecinde Evde Kalması Sonucu Hayal Güçlerinin Gelişiminde Bibliyoterapi Rolü2020
Covid - 19 Programı Çerçevesinde Fiziksel Ve Mental Bozukluklarda Hidroterapi Müdaheleleri2020
Madde Bağımlılığı Tedavisi Görmüş B ireyler için P andemi Döneminde Sosyal S orumluluklar2020
Corona virüste Sokağa Çıkma Yasağı B ulunan Geriatrik Bireylerde De nge ve Yürüme Fonksiyonlarının Değerlendirilmesi2020
Covid - 19 Sürecinde Ev Aktive Programlarının Öğrenme Güçlüğü Olan Çocuklardaki Motor Becerilerinin Gelişimi Üzerine Etkisi2020
Pandemi Sürecinde Otizmli Çocuklar için K u rulacak Yeni Normal Ergoterapi Rehabilitasyon Programının Online Eğitime Göre Avantajları2020
Covid - 19 Dönemi Öncesinde 65 Yaş Üstü Bireylere Ergoterapist Tarafından Uygulanan Terapatik Rekreasyonel Aktivitelere Katılanların İzolasyon Sürecinde Depresyon Düzeylerinin İncelenmesİ2020
35 - 45 Yaş Aralığındaki Kadınların Pandemi Nedeniyle Evde Kalma Sürecinde Dinlediği Müzik türü ile Duygu Durumları Arasındaki İlişkinin Ergoterapi Yaklaşımıyla İ ncelenmesi2020
Akut Myeloid Lösemili Bireylere Covid - 19 Kapsamında Uygulanan Ergoterapi Müdahaleler2020
Covid 19 Pandemi Sürecinde Apraksili Bireylerde Günlük Yaşam Aktivitelerin Sürece Etkisİ2020
Covid 19 Pandemi Sürecinde Koklear Implantlı Bireylerde Duyusal Sistemlerin Değerlendirilmesi ve Müdahale Programı2020
Covid - 19 Pandemi Sürecinde Sağ Parietal Lob Lezyonu Olan Bireylerde Uygulanabilecek Ergoterapi Müdahaleleri ve Neglec t Yönetimi2020
ROMANTİK İLİŞKİLERDEKİ BAĞLANMA STİLİ İLE İNSTAGRAM KULLANIMINA DAİR KISKANÇLIK ARASINDAKİ İLİŞKİ2020
TÜRK İŞARET KULLANIMINDA GÖRSEL BENLİK İLE EL BECERİ FONKSİYONLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ2019
DUYGUSAL ZEKANIN DOMİNANT EL VE YARATICILIK İLİŞKİSİNİN ARAŞTIRILMASI2019
OTİZMLİ ÇOCUKLARDA DUYU BÜTÜNLEME TERAPİSİNİN MOTOR KULLANMA BECERİLERİNİN GELİŞMESİNİ ETKİLEMESİ2019
EŞİNİ KAYBETMİŞ KADINLARDA BENKLİK SAYGISI SOSYAL DESTEK İLE DUYGUSAL VE SOSYAL YALNIZLIK ARASINDAKİ İLİŞKİ2019
İŞ GÜVENLİĞİ UZMANLARINDA STRES VE ANKSİYETENİN İNCELENMESİ2019
KADINA YÖNELİK ŞİDDETİN ANKSİYETEYİ TETİKLEMESİ2019
17 AĞUSTOS 1999 GÖLCÜK DEPREMİNİ YAŞAYAN YETİŞKİNLERDEKİ AYRILIK ANKSİYETESİ VE BAĞLANMA STİLLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ2019
ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN EŞ SEÇİM TUTUMLARINDA TOPLUMSAL CİNSİYET ROLLERİ ALGISI VE DEĞER YÖNELİMLERİNİN ETKİLERİ2019
ERGOTERAPİDE MODEL OLARAK ÇOCUK YOGASININ BİLİŞSEL, FİZİKSEL, SOSYAL, DUYGUSAL VE DİL GELİŞİMİ AÇISINDAN İNCELENMESİ2019
OTİZM SPEKTURUM BOZUKLUĞU OLAN ÇOCUKLARA EBEVEYNLERİ TARAFINDAN DOKUNMA DUYUSUNA YÖNELİK YAPILAN ÇALIŞMALARDAN SONRA ÇOCUKLARDAKİ DUYUSAL VE DAVRANIŞSAL DEĞİŞİKLİKLERİN İNCELENMESİ2019
ERGOTERAPİ'DE PANİK ATAK VE DEPRESYONDA REFLEKSOLOJİNİN ETKİLERİ VE KULLANIM ALANLARI2019
İNŞAAT ÇALIŞANLARIN SOSYODEMOGRAFİK VE SOSYOPSİKOLOJİK DURUMU2019
Meme Kanserinde Mastektomi Geçirmenin Psikolojisi : Meme Kanseri Tanılı ve Sağlıklı Kadınlar Arasında Bir Karşılaştırma2018
DİYALİZ HASTALARINDA PSİKOSOSYAL UYUM VE SAVUNMA MEKANİZMALARI ARASINDAKİ İLİŞKİ2018
ŞİZOFRENİ HASTALARINDA MÜZİK TERAPİNİN DEPRESYON, İŞLEVSELLİK, GENEL PSİKOPATOLOJİ KLİNİK PARAMETRELER ÜZERİNE ETKİLERİ2017
MÜZİĞİN VE SANATIN İNŞAAT İŞÇİLERİNİN MOTİVASYONLARINA ETKİSİ2017
LİSE SON SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SINAV KAYGISI DÜZEYLERİNDE SANAT TERAPİSİNİN ETKİSİ2016
Academic Activities > Editorship
Total: 2
Academic Activities > Congress - Conference Participation
Total: 1
V. Özel Öğrenme Güçlüğüne Multidisipliner Yaklaşım Sempozyumu2021
Administrative Activities
Total: 71
Akademik Çalışmalar ve Süreçler Komisyonu2025
MÜTEM Müdür Yardımcısı2024
Ergoterapi2023
151-200 Öğrenci Danışmanlığı2023
MÜTEM2023
91-100 Öğrenci Danışmanlığı2023
Eğitim Komisyonu (Enstitü / Fakülte / MYO)2023
ERGOTERAPİ KULÜBÜ2023
DİSLEKSİ VE ERGOTERAPİ KULÜBÜ2023
ERGOTERAPİ KULÜBÜ2023
Eğitim Komisyonu (Enstitü / Fakülte / MYO)2020
Başarı Ölçme ve Değerlendirme Komisyonu (Enstitü / Fakülte / MYO)2020
41-50 Öğrenci Danışmanlığı2020
Staj Komisyonu (Enstitü / Fakülte / MYO)2020
Muafiyet Komisyonu2020
Erasmus Bölüm Koordinatörlüğü2020
Bologna Bölüm Koordinatörlüğü2020
ERGOTERAPİ KULÜBÜ2020
DİSLEKSİ VE ERGOTERAPİ KULÜBÜ2020
Ergoterapi2019
MÜTEM2019
Staj Komisyonu (Enstitü / Fakülte / MYO)2019
41-50 Öğrenci Danışmanlığı2019
Başarı Ölçme ve Değerlendirme Komisyonu (Enstitü / Fakülte / MYO)2019
Eğitim Komisyonu (Enstitü / Fakülte / MYO)2019
Erasmus Bölüm Koordinatörlüğü2019
Bologna Bölüm Koordinatörlüğü2019
Muafiyet Komisyonu2019
DİSLEKSİ VE ERGOTERAPİ KULÜBÜ2019
ERGOTERAPİ KULÜBÜ2019
ERGOTERAPİ KULÜBÜ2019
Ergoterapi2018
MÜTEM2018
Eğitim Komisyonu (Enstitü / Fakülte / MYO)2018
41-50 Öğrenci Danışmanlığı2018
Staj Komisyonu (Enstitü / Fakülte / MYO)2018
Başarı Ölçme ve Değerlendirme Komisyonu (Enstitü / Fakülte / MYO)2018
Bologna Bölüm Koordinatörlüğü2018
Erasmus Bölüm Koordinatörlüğü2018
Muafiyet Komisyonu2018
ERGOTERAPİ KULÜBÜ2018
DİSLEKSİ VE ERGOTERAPİ KULÜBÜ2018
MÜTEM2017
Eğitim Komisyonu (Enstitü / Fakülte / MYO)2017
Staj Komisyonu (Enstitü / Fakülte / MYO)2017
41-50 Öğrenci Danışmanlığı2017
Bologna Bölüm Koordinatörlüğü2017
Erasmus Bölüm Koordinatörlüğü2017
ERGOTERAPİ KULÜBÜ2017
Ergoterapi2016
MÜTEM2016
Eğitim Komisyonu (Enstitü / Fakülte / MYO)2016
41-50 Öğrenci Danışmanlığı2016
Staj Komisyonu (Enstitü / Fakülte / MYO)2016
Bologna Bölüm Koordinatörlüğü2016
Erasmus Bölüm Koordinatörlüğü2016
ERGOTERAPİ KULÜBÜ2016
Ergoterapi2015
MÜTEM2015
41-50 Öğrenci Danışmanlığı2015
Staj Komisyonu (Enstitü / Fakülte / MYO)2015
Bologna Bölüm Koordinatörlüğü2015
Ergoterapi2014
MÜTEM2014
41-50 Öğrenci Danışmanlığı2014
Bologna Bölüm Koordinatörlüğü2014
MÜZİK KULÜBÜ2014
Ergoterapi2013
Ergoterapi2013
41-50 Öğrenci Danışmanlığı2013
Bologna Bölüm Koordinatörlüğü2013
Scientific Memberships
Total: 3
NAR PROJESİ2018
SERÇE PROJESİ / ANKARA2018
MAYA VAKFI - PROJECT LİFT2019
Education and Teaching Activities
Total: 26

