Popular Culture Working Group
The Popular Culture Studies Group aims to carry out data-based studies on understanding popular culture. The difficulty of defining culture points to the difficulty of understanding and making sense of this complex concept; therefore, studies on measurements in this field are important in terms of facilitating the understanding of the concept. Based on this need, our working group aims to carry out research on popular culture, which is one of the important sub-fields of culture with a focus on context, target audience and impact.
Mission
- To deal with the relationship between mass media and popular culture in the current context
- To carry out and analyze popular culture retrospectively
- To carry out research on the relationship between popular culture and target
audience - To carry out impact research with a focus on popular culture
Vision
- To contribute to archival studies focused on popular culture
- To carry out studies on the measure of popular culture
- To make sense of the relationship between popular culture and Zeitgeist
-
Yayın adı: Erciyes İletişim Dergisi
Doi: -
Tarih: 01.2024
-
Mass Communication in Times of Crisis: A Study on Television and Disaster Broadcasting
Yayın adı: Erciyes İletişim Dergisi
Doi: 10.17680/erciyesiletisim.1349361
Tarih: 01.2024
-
Türk dizilerinin uluslararasılaşma serüveni: Latin Amerika örneği
Yayın adı: Fikir Turu
Doi: https://fikirturu.com/kultur-sanat/turk-dizilerinin-uluslararasilasma-seruveni-latin-amerika-ornegi/
Tarih: 06.2023
-
ÇOK KANALLI TELEVİZYONA GEÇİŞ SÜRECİNDE TÜRK TELEVİZYONLARINA DAİR RETROSPEKTİF BİR ÇALIŞMA
Yayın adı: İNİF E - Dergi
Doi: 10.47107/inifedergi.1151035
Tarih: 11.2022
-
A Retrospective Study On Turkish Televisions In Times Of Multi Channel Broadcastıng
Yayın adı: İNİF E - Dergi
Doi: 10.47107/inifedergi.1151035
Tarih: 10.2022
-
Çok Kanallı Televizyona Geçiş Odağında Televizyon Tarihi ve Güncel Yeni Medya Ortamlarının Karşılaştırmalı Örnek Olay Analizi
Kongre-Konferans Adı: CIDA 2022 3rd Communication in the Digital Age Symposium
Tarih: 12.10.2022
Katılımcı(lar): Doç. Dr. Pınar ASLAN
-
TÜRK TELEVİZYONLARINA DAİR RETROSPEKTİF BİR İNCELEME: 1990-1992 YILLARI ÖRNEK OLAY İNCELEMESİ
Kongre-Konferans Adı: 5. Cultural Informatics Communication and Media Studies Conference-CICMS 2022
Tarih: 16.05.2022
Katılımcı(lar): Doç. Dr. Pınar ASLAN
-
Değişen Dünyada Kitle İletişim Araçları: Afet Dönemlerinde Televizyon Yayıncılığı
Kongre-Konferans Adı: 10. Uluslararası İletişim Günleri / Dijital Kapitalizm ve İletişim Sempozyumu
Tarih: 16.05.2023
Katılımcı(lar): Arş. Gör. Hakan KOLUMAN, Doç. Dr. Pınar ASLAN
-
Reframing Turkishness through the Global Lens: The Visual Dialogue of Turkish Serials in Southern Europe
Kongre-Konferans Adı: Northwestern University, Keyman Modern Turkish Studies Program, 7th Annual Conference
Tarih: 31.05.2024
Katılımcı(lar): Doç. Dr. Pınar ASLAN
-
Kültürel Akış ve Hayran Kültürü: İspanya’da Türk Dizileri Üzerine Bir Araştırma
Kongre-Konferans Adı: 11. Uluslararası İletişim Günleri
Tarih: 16.05.2024
Katılımcı(lar): Doç. Dr. Pınar ASLAN
Milliyet'te yayımlanan "Turkish dizi dalgası" haberinde görüşlerime detaylı olarak yer verildi.
Kategori: Detaylı Medya Katılımı
Tarih: 26.11.2023
Katılımcı(lar): Doç. Dr. Pınar ASLAN
Youtube VideosuTRT World haberinde görüş bildirdim.
Kategori: Detaylı Medya Katılımı
Tarih: 31.05.2023
Katılımcı(lar): Doç. Dr. Pınar ASLAN
Youtube Videosu