Pınar DEMİR ASMA, Ph.D.

Pınar DEMİR ASMA, Ph.D.

ORCID0000-0002-3590-446X

Asst. Prof.

FHS / Child Development Department / Deputy Head of Child Development Department

BM Hedef 1BM Hedef 2BM Hedef 3BM Hedef 4BM Hedef 5BM Hedef 10BM Hedef 16
Rate Us

Academic Connections

Scopus
Google Scholar
Citations:7
h-index:2
i10-index:0
ResearchgateYÖK

Research Areas

Çocuk Gelişimi
Sosyal Gelişim
Duygusal Gelişim
Bilişsel Gelişim
Gelişim Psikolojisi

Short CV

Pınar Demir Asma was born in Soma in 1994. After completing her primary and secondary education in Soma, she enrolled in Izmir Anatolian Teachers' High School in Çiğli district of Izmir for high school education in 2008. After 4 years of high school education, Demir enrolled in the Department of Child Development at Okan University in 2013 with a full ÖSYM scholarship and started to study in the Department of Psychology through the university's double major program in 2016. In 2018, she graduated from Okan University Faculty of Health Sciences with first place (GPA: 3.85/4) and from the Department of Psychology with high honors (GPA: 3.98/4). She graduated from Kocaeli University, Mental Rehabilitation Master's Program in 2020; Bolu Abant İzzet Baysal University Psychology Department PhD program in 2024. Demir worked as a Research Assistant at Üsküdar University, Faculty of Health Sciences, Department of Child Development between 2018 and 2024; currently, she continues her studies as a doctoral faculty member in the same department.

Education & Academic Titles

Bachelor's Degree

İstanbul Okan Üniversitesi

2018

Master's Degree

Kocaeli Üniversitesi

2020

Doctorate

Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi

2024

Assistant Professor

Üsküdar Üniversitesi

2024

Projects > Projects

Total: 5

1

Short Term National Institutional Consultancy Service for Behavioral Study to Understand the Knowledge, Attitudes and Practices on Early Childhood Development (ECD) and Responsive Parenting in Türkiye
2026

2

Short Term National Institutional Consultancy Service for Behavioural Study to Understand the Knowledge, Attitudes and Practices on Early Childhood Development (ECD) and Responsive Parenting in Turkiye.
2026

3

NATIONAL EARLY CHILDHOOD DEVELOPMENT POLICY (NECP) / Ulusal Erken Çocukluk Gelişimi Politikaları Projesi (EÇGEP)
2020

4

IMPROVING KNOWLEDGE AND SKILLS OF CARE PROVIDERS AT DAY CARE CENTERS OF (SELECTED) MUNICIPALITIES IN ISTANBUL - İstanbul'da (Seçilmiş) Belediyelerin Günlük Bakım Merkezlerinde Bakım Veren Profesyonellerin Bilgi Ve Becerilerini Geliştirme Projesi
2020

5

'IMPROVING KNOWLEDGE AND SKILLS OF CARE PROVIDERS AT DAY CARE CENTERS OF (SELECTED) MUNICIPALITIES IN ISTANBUL - İstanbul'da (Seçilmiş) Belediyelerin Günlük Bakım Merkezlerinde Bakım Veren Profesyonellerin Bilgi Ve Becerilerini Geliştirme Projesi
2020

Supervised Graduate Theses

Total: 4

1

ERGENLERDE SOSYAL DIŞLANMANIN OLUMSUZ DUYGULAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİNDE AFEKTİF MİZAÇ ÖZELLİKLERİNİN ROLÜ: NÖROGELİŞİMSEL PERSPEKTİFTEN BİR BAKIŞ
2025

2

ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİ İÇİN DİJİTAL DÜNYADA ÇOCUK HAKLARI ÖLÇEĞİNİ GELİŞTİRME ÇALIŞMASI
2025

3

36-72 AYLIK ÇOCUĞU OLAN EBEVEYNLERİN MEDYA OKURYAZARLIĞI DÜZEYLERİ İLE ÇOCUKLARININ ALICI DİL VE SOSYAL DUYGUSAL BECERİLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ
2025

4

Okul Öncesi Dönem Çocuklarında Ebeveyn-Çocuk-Akran İlişkilerinin Karşılıklı Olarak İncelenmesi
2025

Academic Activities > Congress - Conference Participation

Total: 13

1

Oyunun Nörobiyolojisi: Sıçanlarda Oyun Davranışı
2025

2

Çocuklarda Zihin Kuramı Becerileri ve Oyun Arasındaki İlişkiler
2025

3

Bağımlılık Çıkmazı
2024

4

Nezaketsiz Davranışın ve Nezaketsiz Davranışın Kaynağının Sosyal Kimliğinin Schadenfreude Üzerindeki Etkisi
2024

5

FAMILY-BASED INTERVENTION PROGRAMS FOR ADOLESCENTS WITH SELF- INJURIES BEHAVIOR
2023

6

THE ROLE OF EMOTIONS IN THE EFFECT OF SOCIAL IDENTITY AND UNCIVIL BEHAVIOR ON SCHADENFREUDE
2023

7

Kırılgan Gruplarda Geliştiren Bakım: Özel Gereksinimli Çocuklar için Emniyet ve Güvenlik
2023

8

ÇOCUK GELİŞİMİNE MULTİDİSİPLİNER BİR YAKLAŞIM: GELİŞTİREN BAKIM
2022

9

Ortaokul Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanımları ile Benlik Algıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
2021

10

Kendine Zarar Verme Davranışı Olan Ergen Bir Vakada Çocukluk Dönemi Örselenme Yaşantıları Bulguları: Bir Olgu Sunumu
2020

11

Kadına yönelik cinsel taciz ve saldırının meşrulaştırılmasında adil dünya inancının yeri
2020

12

Belediyelere Bağlı Kreş Ve Gündüz Bakım Evlerinde Çalışan Bakım Elemanlarının Bilgi ve Deneyimlerinin Arttırılmasına Yönelik Bir Pilot Çalışma
2019

13

Demir, P. & Gamiş, B. “Hipomiyelinizasyon Lökodistrofi Tanısı Olan Pediatrik Bir Hastada Denver II Gelişimsel Tarama Envanteri Bulguları: Olgu Sunumu
2019

Administrative Activities

Total: 3

1

151-200 Öğrenci Danışmanlığı
2024

2

Çocuk Gelişimi Bölüm Başkan Yardımcısı
2024

3

Erken Çocukluk Gelişimi Çalışma Grubu
2024

Education and Teaching Activities

Total: 15

1

Öğretmenlik Uygulaması (Pedagojik Formasyon)
LISANS / 2024

2

Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Bilim Etiği
LISANSUSTU / 2024

3

Seminer
LISANSUSTU / 2024

4

Mezuniyet Projesi II
LISANS / 2024

5

Çocuk Gelişiminde Mesleki Uygulama II
LISANS / 2024

6

Çocuk Gelişiminde Araştırma Yöntemleri
LISANS / 2024

7

Çocuk Psikolojisi
LISANS / 2024

8

Çocuk Gelişiminde Mesleki Uygulama II
LISANS / 2024

9

Çocuk Gelişiminde Mesleki Uygulama II
LISANS / 2024

10

Seminer
LISANSUSTU / 2024

11

Sosyal Duygusal Gelişim
LISANSUSTU / 2024

12

Mezuniyet Projesi I
LISANS / 2024

13

Çocuk Gelişiminde Mesleki Uygulama I
LISANS / 2024

14

Gelişimsel Psikopatoloji
LISANS / 2024

15

Gelişim Psikolojisi
LISANS / 2024