Aday Üsküdar | Üniversitemizle ilgili tüm merak ettiklerin için uskudar.edu.tr/aday

Reklamcılık Akademik Etkinlikler

07 MAR 2025

Reklamcılık öğrencileri mezuniyet projelerini hazırlıyorlar

Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümü 4. sınıf öğrencilerinin katılımıyla 2024 - 2025 Bahar Dönemi Mezuniyet Projesi bilgilendirme toplantısı gerçekleştirildi. Toplantıya, Reklamcılık Bölüm Başkanı Prof. Dr. Özgür Dağlı, Doç. Dr. Cihan Becan ve Dr. Öğr. Üyesi Burak Çeber katıldı. Toplantıda akademisyenler, mezuniyet projelerinin süreci, işleyişi ve beklentileri hakkında kapsamlı bilgiler verdi. Doç. Dr. Cihan Becan, öğrencilerin projelerini kendisinin belirlediği brief doğrultusunda hazırlayacağını belirtti.Reklamcılık Bölümü öğrencileri, mezuniyet projeleri kapsamında yaratıcı reklam kampanyaları tasarlayarak teorik bilgilerini pratiğe dökme fırsatı yakalayacak. Aynı zamanda, sektörde karşılaşabilecekleri gerçek iş süreçlerine hazırlık yaparak profesyonel dünyaya bir adım daha yaklaşacaklar.Kaynak: Haber Üsküdar

31 OCA 2025

Reklamcılık Bölümü öğrencileri mezuniyet kampanyalarını jüriye sundu

Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümü son sınıf öğrencileri, Prof. Dr. Özgül Dağlı, Doç. Dr. Cihan Becan, Dr. Öğr. Üyesi Nihal Toros, Dr. Öğr. Üyesi Burak Çeber’den oluşan jüri önünde, hazırladıkları kampanyaları başarılı bir şekilde sundular.Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümü son sınıf öğrencileri, dönem boyunca hazırladıkları reklam kampanyalarını jüri karşısında sundu. Prof. Dr. Özgül Dağlı, Doç. Dr. Cihan Becan, Dr. Öğr. Üyesi Nihal Toros ve Dr. Öğr. Üyesi Burak Çeber’den oluşan jüri, öğrencilerin çalışmalarını değerlendirdi.Sunumlarda, öğrenciler pazarlama stratejileri, hedef kitle analizi, mecra kullanımı ve yaratıcı fikirleri içeren kapsamlı projelerini paylaştılar. Jüri üyeleri, projelerin yenilikçi yönlerini değerlendirirken, öğrencilerin sektöre yönelik yetkinliklerini de gözlemleme fırsatı buldu.Reklamcılık Bölümü öğrencileri için önemli bir deneyim niteliğinde olan bu jüri sunumu hem akademik hem de profesyonel gelişimlerine katkı sağladı. Programın sonunda jüri üyeleri, başarılı bulunan kampanyalara yönelik geri bildirimlerde bulunarak öğrencileri tebrik etti.  Kaynak: Haber Üsküdar

23 OCA 2025

Reklamcılık öğrencilerine sektör deneyimi kazandıran proje başarıyla tamamlandı

Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümü, öğrencilerinin sektörel deneyim kazanmasını sağlamak amacıyla düzenlediği etkinliklerin ikinci adımını başarıyla tamamladı. Deep 360’ın Kurucusu ve Genel Müdürü Esma Bitirim’in katıldığı etkinlikte, 10 farklı grup oluşturan Reklamcılık Bölümü öğrencileri, aynı brief üzerinden hazırladıkları marka sunumlarını profesyonellerle paylaştı.Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümünün, öğrencilerine sektör deneyimi kazandırmayı amaçlayan ve Deep 360 ile gerçekleştirilen etkinliğin 2. bölümü de tamamlandı. 5 Aralık 2024 tarihinde gerçekleşen, Deep 360'ın kurucusu ve genel müdürü Esma Bitirim ile metin yazarı İrem Gürei'in konuk olduğu ilk etkinlikte, öğrenciler gerçek bir müşteri briefi almışlardı.Deep 360’ın kurucusu ve Genel Müdürü Esma Bitirim’in bir kez daha konuk olduğu etkinlikte, 10 farklı grup oluşturan öğrenciler, aynı brief üzerinden hazırladıkları marka sunumlarını gerçekleştirdiler. Sunumlar, Reklam Atölyesi dersi hocası Doç. Dr. Cihan Becan ve Deep 360 Genel Müdürü Esma Bitirim tarafından dinlenerek detaylı şekilde değerlendirildi. Değerlendirme sırasında öğrencilere yaratıcı stratejileri, müşteri odaklı yaklaşımları ve ekip çalışmaları hakkında detaylı geri bildirimler verildi. Bu süreçte öğrenciler, sektör profesyonellerinden birebir öğrenme fırsatı yakalayarak reklamcılık alanındaki bilgi ve becerilerini geliştirme şansı buldu.Etkinlikte, Deep 360’ın gerçek müşterileri için alınan bir brief doğrultusunda çalışan öğrencilerin bu çalışmaları Reklam Atölyesi dersinin final projesi olarak değerlendirildi. Hem akademik hem de profesyonel gelişimi bir arada sunan bu etkinlik, öğrencilerin yaratıcı düşünme becerilerini güçlendirerek kariyerlerine yön verecek önemli kazanımlar sağlamayı amaçladı.Kaynak: Haber Üsküdar

23 ARA 2024

Reklamcılık İleri Tasarım Sergisi açıldı

Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümü’nün gerçekleştirdiği “Reklamcılık İleri Tasarım Sergisi” ziyarete açıldı. Açılış konuşmasını Dr. Öğr. Üyesi Burak Çeber’in yaptığı sergiye ilgi yoğun oldu.Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Güney Yerleşke A Blok Sergi Salonu’nda açılışı gerçekleşten “Reklamcılık İleri Tasarım Sergisi”ne yoğun ilgi gösterildi. Sergide Reklamcılık Bölümü öğrencileri, bölüm derslerinde yaptıkları çalışmaları sergilediler.Burak Çeber: “Kendi kahramanlarına uygun tasarımlar yaptılar”Açılış konuşması yapan Dr. Öğr. Üyesi Burak Çeber konuşmasında “Çalışmalar 2024 bahar dönemi 2. sınıf Reklamcılık Bölümü İleri Tasarım dersinde oluşturuldu. Serginin içeriğinden söz edecek olursak, önce öğrencilerin yazmış olduğu hikayeler var. Tasarımları başlamadan önce öğrenciler oturup kendi hikayelerini, kendi kahramanlarını yarattılar, sonrasında bu kahramanlara ve Adobe İllustrator ile hikâyeye uygun olarak tasarımlar yaptılar. Bu karakterleri tasarladılar. Sonrasında hikâye ve görsel bütünleşmesiyle birlikte kitaplar ortaya çıktı. Kitaplarla birlikte bunları sergiye dönüştürme planı aklınıza geldi ve bu bağlamda hikayeleri foto bloğa bastırarak hem kitapları oldu hem de görsellerin olduğu ve açık bir şekilde görüntülendiği bir sergi oluşturduk” şeklinde konuştu.  Kaynak: Haber Üsküdar

19 ARA 2024

RekClik360 kurucusu Mustafa Çelik, reklamcılık atölyesinde deneyimlerini paylaştı

Üsküdar Üniversitesi öğrencileri, RekClik360 isimli dijital pazarlama ajansı kurucusu Mustafa Çelik'in katılımıyla düzenlenen reklamcılık atölyesinde dijital pazarlama stratejileri ve yaratıcı fikir geliştirme süreçlerini öğrendi. Etkinlikte, başarılı kampanyaların nasıl oluşturulacağıyla ve dijital reklamcılıkla ilgili en iyi uygulamalar üzerine önemli bilgiler verildi.Üsküdar Üniversitesi öğrencilerine yönelik düzenlenen reklamcılık atölyesi, katılımcılara dijital pazarlama ve yaratıcı fikir geliştirme konularında kapsamlı bilgiler sundu. Atölyede, çeşitli programlar üzerinden veri analizlerinin nasıl yapılacağı ve hangi verilere göre reklamların oluşturulacağı üzerine bilgiler verildi.“Sürecin her aşamasını büyük bir titizlikle yönetiyoruz”Mustafa Çelik, RekClik ajansını kurarken internet reklamcılığına odaklandıklarını belirtti. O dönemde "ajans" ve "dijital pazarlama" kavramlarının şu anki popülerliğinin çok gerisinde olduğunu ifade eden Çelik, “Rekglick’i kurarken, ilk odak noktamız internet reklamcılığıydı. O zamanlar "ajans" ya da "dijital pazarlama" gibi kavramlar günümüzdeki kadar popüler değildi. Daha çok yazılım, tasarım ve arama motorlarına yönelik reklamcılıkla ilgileniyorduk. Ancak zamanla dijital mecralar gelişti ve sayıca arttı. Biz de bu değişime ayak uydurarak markaları yeni mecralarda da var olmaları için entegre çözümler sunmaya başladık. Bu süreçte hem markalar hem de hedef kitleler için çok yönlü bir iletişim ağı oluşturduk. Bugüne kadar pek çok farklı sektörde çalışma fırsatımız oldu ve birçok dikkat çekici hikaye yaşadık. Hatta bazı projelerimizin bu kadar büyük başarı yakalayacağını biz bile beklemiyorduk. Bir marka hikayesi özellikle dikkat çekiyor. Bu başarı, markanın sahibinin inancı ve müşteriye verdiği değerle başladı, ancak bizim stratejik planlamamızla büyüdü. Ürünün tasarımından üretimine, müşteri temsilciliğinden reklamların test edilmesine kadar sürecin her aşamasını büyük bir titizlikle yönettik. Örneğin, kargoda kırılma sorunu yaşayan bir ürünümüz vardı. Müşterilerden gelen geri bildirimleri dikkate alarak ambalajı değiştirdik ve sorun çözüldü. Bu sayede, ürün sadece başarıya ulaşmakla kalmadı, her geçen ay bir önceki ayın satışlarını geçti. Marka bilinirliği hızla arttı ve şu anda bu marka, küçük bir KOBİ olmaktan büyük bir platforma dönüşme yolunda ilerliyor. Buradan şu sonuç çıkarılabilir: Reklamcılık yalnızca "şunu paylaşalım" ya da "bunu yapalım" gibi basit bir süreç değil; marka içerisindeki üretimden satış stratejisine kadar geniş bir yelpazeyi kapsayan bir alan. En önemlisi, verilen vaatlerle reklamda kullanılan görsellerin ve ürünün tamamen örtüşmesidir. Müşteri, bir reklam görüp ürün satın aldığında vaat edilenle aynı kaliteyi bulursa tatmin olur ve markaya olan güveni artar. Ancak vaatler yerine getirilmezse ya da görsellerle ürün örtüşmezse, bu güvensizlik yaratır. Özellikle internet alışverişlerinde, insanlar tanımadıkları markalara karşı daha temkinli yaklaşır. Bu nedenle, hem marka sahiplerinin hem de bizlerin bu süreçleri büyük bir titizlikle yönetmesi gerekiyor" dedi.Bir reklam kampanyasının temel amacının marka hakkında bir konuşma başlatmak olduğunu söyleyen Çelik, "Eğer bir kampanya insanlar arasında konuşuluyorsa, bu başarı olarak kabul edilir. Kampanyanın dikkat çekmesi önemli, ancak her dikkat çeken kampanyanın tatmin edici olması her zaman mümkün değildir. Başarılı bir kampanya, sadece dikkat çekmekle kalmaz, aynı zamanda insanlar arasında bir sohbet konusu olur. Eğer kampanya mecra dışında da konuşuluyor, sohbetlerde yer alıyor ve yorumlar yapılıyorsa, işte o zaman gerçekten başarılı bir kampanyadan söz edebiliriz. Diğerlerinden şirketlerden ayrışmanın en önemli unsurlarından biri, 360 derece bir pazarlama iletişimi yani bütünleşik bir yaklaşım uygulamaktır. Bu noktada hizmetlerin tutarlı olması büyük bir önem taşır. Tüketicinin ihtiyaçlarına cevap verebilmek ve onu tatmin edebilmek, bir markayı diğerlerinden ayıran temel özelliklerden biridir. Ayrıca, ürünlerin özelliklerinden çok faydalarına odaklanmak gerekiyor. Çünkü bugün "duygular dünyasında" yaşıyoruz ve çevremizde çok fazla uyaran var. Bu nedenle vereceğimiz mesajların görsellerle desteklenerek dikkat çekici olması şart. Burada da AIDA modeli gibi yaklaşımlar devreye giriyor. Örneğin, 2020 yılında Üsküdar Üniversitesi’nde düzenlediğimiz bir eğitimde bu modelden bahsetmiştik. O dönemde 'Dijital Pazarlamanın Geleceği Yapay Zekâda' başlıklı bir manşet atmıştınız. Bugün, yaklaşık 5 yıl sonra, o dönemde ortaya konan temel prensiplerin hala geçerli olduğunu görebiliyoruz. Günümüzde kullanılabilecek pek çok araç var. Ancak bu araçları etkili bir şekilde kullanabilmek için hedef kitlenin dinamiklerini, koşullarını ve ihtiyaçlarını iyi analiz etmek gerekiyor. Bu anlayış, yaratıcı fikirlerin ortaya çıkmasının temelini oluşturuyor. Medya artık geleneksel ve dijital olarak ikiye ayrılmış durumda. Fakat asıl önemli olan, hangi mecra olursa olsun dikkat çekecek içerikler ve yaratıcı fikirler üretebilmektir. Bu da deneyim ve cesur bir bakış açısıyla mümkün. Gençlere önerim, korkmadan bir görsel, tasarım, slogan ya da metin yaratmayı denemeleridir. Bu süreçte ilham aldıkları ve çok sevilen başarılı işleri takip etmeleri, o işleri kopyalamaktan çekinmemeleri gerekir. Çünkü bu işleri arşivlerine eklemek ve referans noktası olarak görmek, yaratıcılıklarını geliştirecek bir adım olacaktır” ifadelerini kullandı.Atölye çalışması toplu fotoğraf çekiminin ardından sona erdi.Kaynak: Haber Üsküdar

06 ARA 2024

Üsküdar İletişim'de ‘Happiness is Your Colorful Ideas’ etkinliği

Üsküdar Üniversitesi Reklamcılık ile Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü ortaklığında ‘Happiness is Your Colorfull Ideas’ etkinliği gerçekleştirildi. Etkinliğe ADforce Rafineri Ajansı’nın Kıdemli Sanat Yönetmeni (Senior Art Director) Utku Akarı, Kıdemli Metin Yazarı (Senior Copywriter) Mert Kalabalık ve Sultan Yılmaz katıldı.Üsküdar Üniversitesi Reklamcılık ile Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü iş birliğiyle düzenlenen ‘Happiness is Your Colorful Ideas’ etkinliği, sektörün önde gelen isimlerini öğrencilerle buluşturdu. ADforce Rafineri Ajansı’ndan Senior Art Director Utku Akarı, Senior Copywriter Mert Kalabalık, deneyimlerini ve yaratıcı süreçlerini katılımcılarla paylaştı. Etkinlikte öğrenciler, konuşmacılara merak ettikleri soruları sorma fırsatı buldu. Programın sonunda gruplara ayrılarak brief veren öğrencilerden 3 gruba Flormar ürünleri hediye edildi. Mert Kalabalık: “Başlangıçta hedefimiz en fazla 10 bin kişiye ulaşmaktı” Etkinlikte öğrencilere yürüttüğü projeyi anlatan Mert Kalabalık, “Projenin çok basit bir mekanizması vardı, ancak o zamanlar kullandığımız özellikler yeni yeni keşfediliyordu. Biz de bunu nasıl daha etkili kullanabiliriz diye düşündük ve işe koyulduk. Başlangıçta hedefimiz en fazla 10 bin kişiye ulaşmaktı. Daha önceki projelerde 2 bin-3 bin kişiye ulaşmak bile bize yüksek geliyordu. Ama bir sabah uyandığımızda her şeyin değiştiğini fark ettik. Kenan Doğulu gibi ünlü isimlerin projeyi paylaştığını gördük ve sayılar hızla artıyordu. En sonunda 3 milyon kişiye ulaşmıştık. Bunun için 1 milyon TL harcadık ve birçok ödül kazandık” ifadelerini kullandı.Utku Akarı: “Bu projede kadına yönelik şiddetin artışını anbean görmek zorunda kaldık”Utku Akarı, “Projenin başarısı, basit ama etkili bir mekanizmaya dayanıyordu. İnsanların hikayelerini karanlık bir arka planla, sade bir şekilde anlatmalarını sağladık. Projenin zorlukları da vardı. Örneğin, bir gün sabah 7’de yayınlanması gereken bir hikaye için gece boyunca çalıştığımızı hatırlıyorum. Kadına yönelik şiddeti vurgulayan bir görsel hazırlıyorduk: “Bugün şu kadar kadın öldürüldü.” Ancak her e-postada sayı artıyordu. Sabah 250’ydi, sonra 251, ardından 253 oldu. Bu psikolojik olarak bizi çok etkiledi. 3 günde hazırladığımız projede kadın cinayetleri sürekli arttı. Son ana kadar değişiklik yapmak zorundaydık.” dedi. Kadına yönelik şiddete dikkat çekmek ve farkındalık yaratmak adına yapılan proje hakkında detaylar veren Kalabalık, süreci şöyle açıkladı: “3 günde 3 kadın daha öldürüldü. Bu projede kadına yönelik şiddetin artışını anbean görmek zorunda kaldık. Sayılar geldikçe psikolojimiz bozuldu ama son ana kadar çalışmaya devam ettik. Sonuç olarak, proje hem toplumsal farkındalık yarattı hem de birçok ödül kazandı” şeklinde konuştu.Mert Kalabalık ve Utku Akarı, bu tür işlerin zorluklarına rağmen verdiği tatmini şu sözlerle dile getirdiler; “Böyle işler yapınca gurur duyuyorsunuz. Zorlayıcı olsa da toplumsal fayda sağladığını bilmek her şeye değiyor. Bunun keyfi bambaşka.”Konuşmaların ardından öğrenciler Utku Akarı ve Mert Kalabalık’a projeler hakkında brief verdiler. Daha sonra öğrencilerden üç gruba Flomar ürünleri hediye edildi.  Kaynak: Haber Üsküdar

06 ARA 2024

Reklamcılık öğrencileri Deep 360'tan müşteri briefi aldı

Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümü, öğrencilerine gerçek bir sektör deneyimi yaşatmak amacıyla bir etkinlik düzenledi. Bölüm dış paydaşı Deep 360’ın kurucusu ve Genel Müdürü Esma Bitirim ile metin yazarı İrem Gürel’in konuk olduğu etkinlikte, öğrenciler gerçek bir müşteri briefi aldı.Etkinlikte Deep 360'ın gerçek bir müşterisi için brief alınan öğrenciler, reklam atölyesi derslerindeki final projelerini bu sayede geliştirecek. Etkinlik, sektördeki profesyonellerle birebir çalışma fırsatı sunarak öğrencilerin yaratıcı süreçlerini desteklemeyi ve mesleki deneyim kazandırmayı amaçlıyor.Deep 360 Genel Müdürü Esra Bitirim: “Rekabeti bilmeden sunduğunuz her şey elinizde patlar”Deep 360 Genel Müdürü Esra Bitirim, “Rekabet sadece sosyal medyaya bakmak değil, biraz yorumları okumak gerekiyor oradaki bilgilere bakmanız gerekiyor. Creative olmak çok iyi satıcı anlamına gelmez ya da o markayı çok iyi hissettirdiği anlamına gelmez. Öncelikle creativein işe yarar olması her şeyden önemlidir. Yaptığınız her işten sonra marka sizden hesap sorar. Bizim vereceğimiz brief de hem kampanyanın stratejisine hem görsel dünyasını yansıtmasını isteyeceğiz. Biz bir sunum yaparken genelde alternatifli sunumlar yapıyoruz. Bir markanın birebir istediğin yaparız, ikincisi bizim istediğimizi yaparız, üçüncüsü pazarda nasıl tutunur onu yaparız yani 3 ayrı sunum ile gideriz. 2000li yılların başında dijital ajans kuran arkadaşlarımız vardı biz dijital ne ya diyorduk" dedi.Metin yazarı İrem Gürel: “Sektöre müşteri ilişkileri ile başladım"Metin yazarı İrem Gürel, öğrencilere kendisini tanıtırken şunları söyledi: "Sektörde dördüncü yılımı tamamladım, Gazi Üniversitesi Gazetecilik Bölümü mezunuyum. İletişim Fakültesi'nin neredeyse her alanında deneyim kazandım. Örneğin, bir alanda yazı yazma yarışına girmek gibi endişelerim olsa da sektöre girişim metin yazarlığıyla değil, müşteri ilişkileri pozisyonuyla başladı. Ancak o süreçte metin yazarlığında bir boşluk fark ettim ve kendimi bu alanda geliştirmeye karar verdim. Zamanla, kendimi fazla yıpratmamak gerektiğini fark ettim ve bu konuda daha bilinçli davranarak kendimi eğitmeye başladım. Tekrara düşmemek adına kendime biraz daha esnek davranıyorum." Atölye, toplu fotoğraf çekiminin ardından sona erdi.Haber: Haber Üsküdar

02 ARA 2024

ADforce başlıyor!

ADforce Üsküdar Iletişim’de. Rafineri Ajansı’nın Senior Art Director’ı Utku Akarı ve Senior Copywriter’ı Mert Kalabalık öğrencilerimiz ile buluşuyor. Etkinlik adı: ADforceTarihi: 5 Aralık 2024Saat: 10.00 - 13.00Yer: GAB - 13Konuk: Senior Art Director Utku Akarı ve Senior Copywriter Mert Kalabalık - Rafineri Ajansı*Etkinlik Üniversitesi Kültürü dersi kapsamındadır.Not: Etkinlikler başta olmak üzere, fakülte ile ilgili önemli tüm gelişmelerden haberdar olmak için if.uskudar Instagram hesabını takip edebilirsiniz.

21 KAS 2024

Reklam Atölyesi’nde fikir geliştirmenin dinamikleri ele alındı

Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümü tarafından düzenlenen Reklam Atölyesi’ne Walt Disney’in Kreatif Ekip Lideri İbrahim Sarıkaya konuk oldu. Sarıkaya, fikir üretme sürecindeki incelikleri öğrencilerle paylaştı.Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümü tarafından düzenlenen Reklam Atölyesi, Walt Disney’in Kreatif Ekip Lideri İbrahim Sarıkaya'yı ağırladı. Atölyeye, öğrencilerin yanı sıra Reklamcılık Bölümü öğretim üyelerinden Doç. Dr. Cihan Becan da katılım gösterdi. İbrahim Sarıkaya, katılımcılarla fikir üretme sürecine dair incelikleri ve sektördeki deneyimlerini paylaşarak yaratıcı düşüncenin sınırlarını nasıl zorlayabileceklerine dair ilham verici bir konuşma ve atölye çalışması gerçekleştirdi.“Hiçbir şeyi gözünüzde büyütmeyin”Reklam üretim sürecindeki incelikleri ve sektörü anlatan Sarıkaya, “Reklamcılıkta hiçbir şeyi gözünüzde büyütmeyin. Hiçbir şey tılsımlı değil. Bazen sektörde tanıştığım stajyer arkadaşlarda en çok gördüğüm şey çok kafalarında kurma ve büyütme eğilimi oluyor. İnsanlara dokunan bir iş yapıyoruz” dedi. Fikir bulma sürecindeki önemli noktalara da değinen İbrahim Sarıkaya, “Insight aslında bir fikrin en temel yapı taşı. Gerçekten insight çoğu zaman burnunuzun ucundadır. Insigt bulmak gözlemci yönünüzün gelişmesiyle alakalı bir süreç. Her şey bir insight olabilir, bir reklamın çıkış noktası olabilir. Dolayısıyla iyi bir fikir arıyorsanız öncelikle aslında aradığınız şey sizin iyi bir insight” ifadelerini kullandı.“Ben iyi bir fikrin bir bukalemun olduğunu düşünüyorum”Reklam üretim sürecinde bir diğer önemli noktanın fikir olduğunu belirten Sarıkaya, “İyi bir insight bulduğunuzda fikrin yüzde 90’ını tamamlamış oluyorsunuz. İyi bir insightı dümdüz al git çek. O güzel bir kampanya olur. Ancak güzel bir fikir, iyi bir içgörünün iyi bir işleme biçimiyle birleşmesiyle oluşur. Bu yüzden ben iyi bir fikrin bir bukalemun olduğunu düşünüyorum. Fikrin bir bukalemun olmasını seviyorum. Yani hangi mecraya koyarsanız koyun oraya uyum sağlayabilir” dedi.“Yapay zekânın gelişmesiyle bu kadar kalabalık ekiplere ihtiyaç olmayacak”Yapay zekânın sektördeki etkilerinden bahseden Sarıkaya, “Yapay zekânın gelişimiyle bu kadar kalabalık ekiplere ihtiyaç duyulmayacak. Yine insanlar olacak ancak sayıları çok azalacak. Yapay zekânın kimsenin işini elinden alacağını düşünmüyorum. Yerine gelmez yanına gelir ve bundan sonra bu kadar kalabalık ekiplere ihtiyaç olmayacaktır. Önemli olan bu sürece uyum sağlayabilmek” ifadelerini kullandı.İbrakim Sarıkaya’nın konuşmasının ardından “Hadi Fikre Bak” isimli atölye çalışması gerçekleşti. Atölye çalışmasında, öğrencilerden yeni bir dizinin yayınlanmadan önceki lansman sürecini hazırlamalarını isteyen Sarıkaya, konu hakkında öğrencilere birebir eğitim verdi.Atölye çalışmasının ardından etkinlik sona erdi.Haber-Fotoğraf: Melek Sueda AKSOYLUKaynak: Haber Üsküdar

01 KAS 2024

Reklamcılık atölyesinde reklam ajansı stratejistinin görev alanları anlatıldı

Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümü tarafından düzenlenen Reklamcılık Atölyesi'ne Rafineri Ajansı Stratejisti Onur Tüylüoğlu konuk oldu.“Diğerleri ne yapmıyorsa stratejist onu yapıyor”Onur Tüylüoğlu, öğrencilere reklam ajansı stratejistinin görev ve sorumluluk alanlarını anlattı. Tüylüoğlu, “Dürüst cevap vermek gerekirse diğerleri ne yapmıyorsa stratejist onu yapıyor. Rakip analizi yapılacaksa stratejist yapıyor, trend takibi yapılacaksa stratejist yapıyor. Ama daha özüne dönersek ‘stratos’ ve ‘agros’ kelimelerinin birleşimleriyle ortaya çıkan ‘stregos’ kelimesinden türüyor ve ordu lideri anlamına geliyor. Pazarlama ve iş dünyasına giriş hikayesi de buna benzer bir şekilde gerçekleşiyor” dedi.“İyi bir strateji bir cümledir”“İşin stratejisinde hangi mecrada neyin çalışacağını, insanlara nasıl ulaşabileceğini çok iyi bilmek gerekiyor” diyen Onur Tüylüoğlu reklamlar üzerinden örnek vererek iyi bir stratejinin nasıl olması gerektiğini vurguladı. Onur Tüylüoğlu, “İyi bir strateji bir cümledir. Az önce gördüğünüz her şeyin arkasında bir cümle var. Datalar, rakip analizleri, trend takipleri… Ama en nihayetinde bir cümle var. Bir cümleyle özetlenemeyen strateji kötü stratejidir. Strateji tek doğrultuyu işaret etmek ve bir hedef almak zorunda. Bunun karşılığında insan davranışı ve içgörüsü bana neyi gösteriyor, hangi içgörüden faydalanarak bu iletişim etkili bir hale gelebilir sorusunun yanıtı olmak zorunda” ifadelerini kullandı.Atölye, Bi’ brieft çalışmasının ardından sona erdi.Kaynak: Haber Üsküdar

16 EKI 2024

Mezuniyet Projesi bilgilendirme toplantısı gerçekleştirildi

Bölümümüz dördüncü sınıf öğrencilerinin katılımıyla mezuniyet projesi bilgilendirme toplantısı gerçekleştirildi. Toplantıya Reklamcılık Bölüm Başkanı Prof. Dr. Özgür Dağlı, Doç. Dr. Cihan Becan ve Dr. Öğr. Üyesi Burak Çeber katılım sağladı. Toplantıda öğrencilerin mezuniyet projeleri olarak hazırlayacakları reklam kampanyasının detayları ve jürinin değerlendirme kriterleri hakkında bilgiler verildi.

15 EKI 2024

Bölüm Oryantasyon Dersi Gerçekleştirildi

9 Eylül 2024 Çarşamba günü bölümümüz birinci sınıf öğrencileri ile oryantasyon dersi gerçekleştirildi. Oryantasyon dersine bölüm başkanımız Prof. Dr. Özgül Dağlı ve Doç. Dr. Cihan Becan katılım sağladı. Bölüm hakkında ve dönem içerisindeki dersler ile ilgili bilgi veren Prof. Dr. Özgül Dağlı, öğrencilere keyifli ve başarılı bir dönem diledi. 

01 EKI 2024

Üsküdar İletişim öğrencileri üst üste ikinci kez Genç Kristal finalinde

Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümü 4. Sınıf öğrencileri Melda Zeynep Sarı ve Burcu Genç, üst üste ikinci kez Genç Kristal Yaratıcılık Yarışması finaline kalma başarısı gösterdiler.Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümü’nden Doç. Dr. Cihan Becan’ın danışmanlığında projelerini hazırlayan Melda Zeynep Sarı ve Burcu Genç, Akbank ana sponsorluğunda, Reklamcılık Vakfı tarafından düzenlenen 2024 Genç Kristal Yaratıcılık Yarışması’nda finale kalmayı başardı. İletişimin gücü ile cinsiyete dayalı ücret eşitsizliğini kamuoyu gündemine getirmek ve Akbank’ın bu konudaki güçlü duruşunu ve politikalarını anlatmak amacıyla oluşturulan brief kapsamında bir kampanya çalışan Reklamcılık Bölümü öğrencilerinden Burcu Genç ve Melda Zeynep Sarı, ön değerlendirme sonucunda 10 kişilik kısa listeye girmeyi başardılar.Yarışmanın kazananları 7 Ekim’de İstanbul’da düzenlenecek törenle ödüllerini alacak. Kaynak: Haber Üsküdar

27 EYL 2024

Deep360 Ajans, Üsküdar İletişim'in dış paydaşları arasına katıldı

Deep360 Ajans, Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümü’nün dış paydaşları arasına katıldı.Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümü, Deep360 Ajans ile dış paydaş protokolü imzaladı. Reklamcılık Bölüm Başkanı Prof. Dr. Özgül Dağlı, Doç. Dr. Cihan Becan ve Deep360 Ajans Başkanı Esma Bitirim’in katıldığı toplantıda protokol metni imzalandı.Protokol kapsamında Deep360 ajansından sektörün ihtiyaçları ve beklentileriyle ilgili değerlendirmeler ile ortak etkinlikler düzenleme, proje ve müfredat geliştirme konularında öneriler alınacak. Haber Üsküdar

09 AĞU 2024

Medya 9, Üsküdar İletişim'in dış paydaşları arasına katıldı

Medya 9, Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümü ile Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü’nün dış paydaşları arasına katıldı.Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü ile Reklamcılık Bölümü, Medya 9 ile dış paydaş protokolü imzaladı. Üsküdar Üniversitesi Rektör Danışmanı Prof. Dr. Süleyman İrvan’ın da katıldığı toplantıda protokol metnini, Medya 9 ajansından Fatih Uyar, Reklamcılık Bölüm Başkanı Prof. Dr. Özgül Dağlı ile Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölüm Başkanı Doç. Dr. Özge Uğurlu imzaladı. Protokol kapsamında Medya 9 ajansından sektörün ihtiyaçları ve beklentileriyle ilgili değerlendirmeler ile ortak etkinlikler düzenleme, proje ve müfredat geliştirme konularında öneriler alınacak. Kaynak: Haber Üsküdar

11 HAZ 2024

Reklamcılık öğrencileri mezuniyet projelerini sundu

Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümü son sınıf öğrencileri, mezuniyet projelerini jüri önünde sundu. Öğrenciler, seçtikleri markalar için yürüttükleri reklam kampanyaları hakkında değerlendirme jürisi karşısında sunum yaptı.Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık bölümü son sınıf öğrencilerinin iki gün süren proje sunumları Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölüm Başkanı Doç. Dr. Özgül Dağlı, Doç. Dr. Dinçer Atlı, Dr. Öğr. Üyesi Nihal Toros Ntapiapis ve Dr. Öğr. Üyesi Cihan Becan’ın yer aldığı jürinin değerlendirmesine sunuldu.Mezuniyet projeleri kapsamında öğrencilerin kendi aralarında oluşturduğu grupların her biri ayrı bir reklam ajansı olarak örgütlenip markalar için özgün reklam kampanyaları hazırladılar. Markaları ile ilgili pazar ve durum analizlerini, stratejilerini ve iletişim hedeflerini hazırlayarak tam anlamıyla reklam ajansının tüm çalışmalarını deneyimleyen öğrencilerin sunumları jürini soru, eleştiri ve önerileri ile sona erdi.Kaynak: Haber Üsküdar

10 MAY 2024

Media Republic, Üsküdar İletişim'in dış paydaşları arasına katıldı

Media Republic, Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümü’nün dış paydaşları arasına katıldı.Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümü ile Media Republic arasında dış paydaş protokolü imzalandı. Protokolü Media Republic kurucusu ve CEO’su Tuba Çırpıcı, Reklamcılık Bölüm Başkanı Prof. Dr. Özgül Dağlı imzaladı. Protokol kapsamında Media Republic yönetiminden sektörün ihtiyaçları ve beklentileriyle ilgili değerlendirmeler ile ortak etkinlikler düzenleme, proje ve müfredat geliştirme konularında öneriler alınacak.Kaynak: Haber Üsküdar

03 MAY 2024

ADforce Ziyaretleri: Güzel Fikrin Tadından Yenmez etkinliğine davetlisiniz

Reklamcılık Vakfı tarafından reklamcılığın yeni yeteneklerini keşfetmek amacıyla yapılan “ADforce Projesi”  ziyaretleri başladı. 6 Mayıs Pazartesi 13.00'da Puck Global Ajans Başkanı Haluk Germen, Fuat Sezgin Konferans Salonu'nda "Yetenek her yerden çıkabilir.” düşüncesiyle yola çıkarak Üsküdar İletişim öğrencileri ile buluşacak. Sektör tecrübelerinin ve başarılı örnek işlerin konuşulacağı etkinlikte verilen ufak brief sonunda fikri öne çıkan öğrenciler Reklamcılık Vakfı'nın ADcampus ve Çaylak Kampı Eğitimi'ne ücretsiz katılma fırsatı elde edecek.Etkinlik adı: ADforce: Güzel Fikrin Tadından YenmezTarihi: 06.05.2024Saat: 13.00Yer: Fuat Sezgin Konferans SalonuKonuk: Puck Global Ajans Başkanı Haluk Germen*Etkinlik Üniversitesi Kültürü dersi kapsamındadır.Not: Etkinlikler başta olmak üzere, fakülte ile ilgili önemli tüm gelişmelerden haberdar olmak için if.uskudar Instagram hesabını takip edebilirsiniz.

03 MAY 2024

Doğru Tüketicinin İzini Sürmek: Medya Planlamasına Yolculuk etkinliğine davetlisiniz

Media Republic Kurucusu ve CEO'su Tuba Çırpıcı, Doğru Tüketicinin İzini Sürmek: Medya Planlamasına Yolculuk konulu etkinliği ile 08 Mayıs Çarşamba 12.15'te Duha Beker Konferans Salonu'nda öğrenciler ile buluşuyor. Etkinliğe tüm öğrencilerimiz davetlidir.Etkinlik adı: Doğru Tüketicinin İzini Sürmek: Medya Planlamasına YolculukTarihi: 08.05.2024 ÇarşambaSaat: 12.15Yer: Duha Beker Konferans Salonu, Güney Yerleşke A BlokKonuk: Tuba Çırpıcı - Media Republic Kurucusu ve CEO Not: Etkinlikler başta olmak üzere, fakülte ile ilgili önemli tüm gelişmelerden haberdar olmak için if.uskudar Instagram hesabını takip edebilirsiniz.

01 MAY 2024

Halkla İlişkiler ve Reklamcılıkta Yapay Zekâ etkinliğine davetlisiniz

Halkla İlişkiler ve Tanıtım ile Reklamcılık bölümlerinin ortak düzenlediği "Halkla İlişkiler ve Reklamcılıkta Yapay Zekâ" konulu etkinlikte öğrencimiz Umut Aytaç, ME Yaratıcı Teknoloji Ajansı'ndaki yapay zekâ deneyimlerini paylaşacak.2 Mayıs Perşembe günü saat 12.30'da, GAB-101'de gerçekleştirilecek etkinliğe tüm öğrencilerimiz katılabilir. 

Üniversitemizle ilgili “AKLINDA NE VARSA” bize sor!
+1