Üsküdar Üniversitesi Reklamcılık ile Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü ortaklığında ‘Happiness is Your Colorfull Ideas’ etkinliği gerçekleştirildi. Etkinliğe ADforce Rafineri Ajansı’nın Kıdemli Sanat Yönetmeni (Senior Art Director) Utku Akarı, Kıdemli Metin Yazarı (Senior Copywriter) Mert Kalabalık ve Sultan Yılmaz katıldı.Üsküdar Üniversitesi Reklamcılık ile Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü iş birliğiyle düzenlenen ‘Happiness is Your Colorful Ideas’ etkinliği, sektörün önde gelen isimlerini öğrencilerle buluşturdu. ADforce Rafineri Ajansı’ndan Senior Art Director Utku Akarı, Senior Copywriter Mert Kalabalık, deneyimlerini ve yaratıcı süreçlerini katılımcılarla paylaştı. Etkinlikte öğrenciler, konuşmacılara merak ettikleri soruları sorma fırsatı buldu. Programın sonunda gruplara ayrılarak brief veren öğrencilerden 3 gruba Flormar ürünleri hediye edildi. Mert Kalabalık: “Başlangıçta hedefimiz en fazla 10 bin kişiye ulaşmaktı” Etkinlikte öğrencilere yürüttüğü projeyi anlatan Mert Kalabalık, “Projenin çok basit bir mekanizması vardı, ancak o zamanlar kullandığımız özellikler yeni yeni keşfediliyordu. Biz de bunu nasıl daha etkili kullanabiliriz diye düşündük ve işe koyulduk. Başlangıçta hedefimiz en fazla 10 bin kişiye ulaşmaktı. Daha önceki projelerde 2 bin-3 bin kişiye ulaşmak bile bize yüksek geliyordu. Ama bir sabah uyandığımızda her şeyin değiştiğini fark ettik. Kenan Doğulu gibi ünlü isimlerin projeyi paylaştığını gördük ve sayılar hızla artıyordu. En sonunda 3 milyon kişiye ulaşmıştık. Bunun için 1 milyon TL harcadık ve birçok ödül kazandık” ifadelerini kullandı.Utku Akarı: “Bu projede kadına yönelik şiddetin artışını anbean görmek zorunda kaldık”Utku Akarı, “Projenin başarısı, basit ama etkili bir mekanizmaya dayanıyordu. İnsanların hikayelerini karanlık bir arka planla, sade bir şekilde anlatmalarını sağladık. Projenin zorlukları da vardı. Örneğin, bir gün sabah 7’de yayınlanması gereken bir hikaye için gece boyunca çalıştığımızı hatırlıyorum. Kadına yönelik şiddeti vurgulayan bir görsel hazırlıyorduk: “Bugün şu kadar kadın öldürüldü.” Ancak her e-postada sayı artıyordu. Sabah 250’ydi, sonra 251, ardından 253 oldu. Bu psikolojik olarak bizi çok etkiledi. 3 günde hazırladığımız projede kadın cinayetleri sürekli arttı. Son ana kadar değişiklik yapmak zorundaydık.” dedi. Kadına yönelik şiddete dikkat çekmek ve farkındalık yaratmak adına yapılan proje hakkında detaylar veren Kalabalık, süreci şöyle açıkladı: “3 günde 3 kadın daha öldürüldü. Bu projede kadına yönelik şiddetin artışını anbean görmek zorunda kaldık. Sayılar geldikçe psikolojimiz bozuldu ama son ana kadar çalışmaya devam ettik. Sonuç olarak, proje hem toplumsal farkındalık yarattı hem de birçok ödül kazandı” şeklinde konuştu.Mert Kalabalık ve Utku Akarı, bu tür işlerin zorluklarına rağmen verdiği tatmini şu sözlerle dile getirdiler; “Böyle işler yapınca gurur duyuyorsunuz. Zorlayıcı olsa da toplumsal fayda sağladığını bilmek her şeye değiyor. Bunun keyfi bambaşka.”Konuşmaların ardından öğrenciler Utku Akarı ve Mert Kalabalık’a projeler hakkında brief verdiler. Daha sonra öğrencilerden üç gruba Flomar ürünleri hediye edildi. Kaynak: Haber Üsküdar
Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümü, öğrencilerine gerçek bir sektör deneyimi yaşatmak amacıyla bir etkinlik düzenledi. Bölüm dış paydaşı Deep 360’ın kurucusu ve Genel Müdürü Esma Bitirim ile metin yazarı İrem Gürel’in konuk olduğu etkinlikte, öğrenciler gerçek bir müşteri briefi aldı.Etkinlikte Deep 360'ın gerçek bir müşterisi için brief alınan öğrenciler, reklam atölyesi derslerindeki final projelerini bu sayede geliştirecek. Etkinlik, sektördeki profesyonellerle birebir çalışma fırsatı sunarak öğrencilerin yaratıcı süreçlerini desteklemeyi ve mesleki deneyim kazandırmayı amaçlıyor.Deep 360 Genel Müdürü Esra Bitirim: “Rekabeti bilmeden sunduğunuz her şey elinizde patlar”Deep 360 Genel Müdürü Esra Bitirim, “Rekabet sadece sosyal medyaya bakmak değil, biraz yorumları okumak gerekiyor oradaki bilgilere bakmanız gerekiyor. Creative olmak çok iyi satıcı anlamına gelmez ya da o markayı çok iyi hissettirdiği anlamına gelmez. Öncelikle creativein işe yarar olması her şeyden önemlidir. Yaptığınız her işten sonra marka sizden hesap sorar. Bizim vereceğimiz brief de hem kampanyanın stratejisine hem görsel dünyasını yansıtmasını isteyeceğiz. Biz bir sunum yaparken genelde alternatifli sunumlar yapıyoruz. Bir markanın birebir istediğin yaparız, ikincisi bizim istediğimizi yaparız, üçüncüsü pazarda nasıl tutunur onu yaparız yani 3 ayrı sunum ile gideriz. 2000li yılların başında dijital ajans kuran arkadaşlarımız vardı biz dijital ne ya diyorduk" dedi.Metin yazarı İrem Gürel: “Sektöre müşteri ilişkileri ile başladım"Metin yazarı İrem Gürel, öğrencilere kendisini tanıtırken şunları söyledi: "Sektörde dördüncü yılımı tamamladım, Gazi Üniversitesi Gazetecilik Bölümü mezunuyum. İletişim Fakültesi'nin neredeyse her alanında deneyim kazandım. Örneğin, bir alanda yazı yazma yarışına girmek gibi endişelerim olsa da sektöre girişim metin yazarlığıyla değil, müşteri ilişkileri pozisyonuyla başladı. Ancak o süreçte metin yazarlığında bir boşluk fark ettim ve kendimi bu alanda geliştirmeye karar verdim. Zamanla, kendimi fazla yıpratmamak gerektiğini fark ettim ve bu konuda daha bilinçli davranarak kendimi eğitmeye başladım. Tekrara düşmemek adına kendime biraz daha esnek davranıyorum." Atölye, toplu fotoğraf çekiminin ardından sona erdi.Haber: Haber Üsküdar
ADforce Üsküdar Iletişim’de. Rafineri Ajansı’nın Senior Art Director’ı Utku Akarı ve Senior Copywriter’ı Mert Kalabalık öğrencilerimiz ile buluşuyor. Etkinlik adı: ADforceTarihi: 5 Aralık 2024Saat: 10.00 - 13.00Yer: GAB - 13Konuk: Senior Art Director Utku Akarı ve Senior Copywriter Mert Kalabalık - Rafineri Ajansı*Etkinlik Üniversitesi Kültürü dersi kapsamındadır.Not: Etkinlikler başta olmak üzere, fakülte ile ilgili önemli tüm gelişmelerden haberdar olmak için if.uskudar Instagram hesabını takip edebilirsiniz.
Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümü tarafından düzenlenen Reklam Atölyesi’ne Walt Disney’in Kreatif Ekip Lideri İbrahim Sarıkaya konuk oldu. Sarıkaya, fikir üretme sürecindeki incelikleri öğrencilerle paylaştı.Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümü tarafından düzenlenen Reklam Atölyesi, Walt Disney’in Kreatif Ekip Lideri İbrahim Sarıkaya'yı ağırladı. Atölyeye, öğrencilerin yanı sıra Reklamcılık Bölümü öğretim üyelerinden Doç. Dr. Cihan Becan da katılım gösterdi. İbrahim Sarıkaya, katılımcılarla fikir üretme sürecine dair incelikleri ve sektördeki deneyimlerini paylaşarak yaratıcı düşüncenin sınırlarını nasıl zorlayabileceklerine dair ilham verici bir konuşma ve atölye çalışması gerçekleştirdi.“Hiçbir şeyi gözünüzde büyütmeyin”Reklam üretim sürecindeki incelikleri ve sektörü anlatan Sarıkaya, “Reklamcılıkta hiçbir şeyi gözünüzde büyütmeyin. Hiçbir şey tılsımlı değil. Bazen sektörde tanıştığım stajyer arkadaşlarda en çok gördüğüm şey çok kafalarında kurma ve büyütme eğilimi oluyor. İnsanlara dokunan bir iş yapıyoruz” dedi. Fikir bulma sürecindeki önemli noktalara da değinen İbrahim Sarıkaya, “Insight aslında bir fikrin en temel yapı taşı. Gerçekten insight çoğu zaman burnunuzun ucundadır. Insigt bulmak gözlemci yönünüzün gelişmesiyle alakalı bir süreç. Her şey bir insight olabilir, bir reklamın çıkış noktası olabilir. Dolayısıyla iyi bir fikir arıyorsanız öncelikle aslında aradığınız şey sizin iyi bir insight” ifadelerini kullandı.“Ben iyi bir fikrin bir bukalemun olduğunu düşünüyorum”Reklam üretim sürecinde bir diğer önemli noktanın fikir olduğunu belirten Sarıkaya, “İyi bir insight bulduğunuzda fikrin yüzde 90’ını tamamlamış oluyorsunuz. İyi bir insightı dümdüz al git çek. O güzel bir kampanya olur. Ancak güzel bir fikir, iyi bir içgörünün iyi bir işleme biçimiyle birleşmesiyle oluşur. Bu yüzden ben iyi bir fikrin bir bukalemun olduğunu düşünüyorum. Fikrin bir bukalemun olmasını seviyorum. Yani hangi mecraya koyarsanız koyun oraya uyum sağlayabilir” dedi.“Yapay zekânın gelişmesiyle bu kadar kalabalık ekiplere ihtiyaç olmayacak”Yapay zekânın sektördeki etkilerinden bahseden Sarıkaya, “Yapay zekânın gelişimiyle bu kadar kalabalık ekiplere ihtiyaç duyulmayacak. Yine insanlar olacak ancak sayıları çok azalacak. Yapay zekânın kimsenin işini elinden alacağını düşünmüyorum. Yerine gelmez yanına gelir ve bundan sonra bu kadar kalabalık ekiplere ihtiyaç olmayacaktır. Önemli olan bu sürece uyum sağlayabilmek” ifadelerini kullandı.İbrakim Sarıkaya’nın konuşmasının ardından “Hadi Fikre Bak” isimli atölye çalışması gerçekleşti. Atölye çalışmasında, öğrencilerden yeni bir dizinin yayınlanmadan önceki lansman sürecini hazırlamalarını isteyen Sarıkaya, konu hakkında öğrencilere birebir eğitim verdi.Atölye çalışmasının ardından etkinlik sona erdi.Haber-Fotoğraf: Melek Sueda AKSOYLUKaynak: Haber Üsküdar
Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümü tarafından düzenlenen Reklamcılık Atölyesi'ne Rafineri Ajansı Stratejisti Onur Tüylüoğlu konuk oldu.“Diğerleri ne yapmıyorsa stratejist onu yapıyor”Onur Tüylüoğlu, öğrencilere reklam ajansı stratejistinin görev ve sorumluluk alanlarını anlattı. Tüylüoğlu, “Dürüst cevap vermek gerekirse diğerleri ne yapmıyorsa stratejist onu yapıyor. Rakip analizi yapılacaksa stratejist yapıyor, trend takibi yapılacaksa stratejist yapıyor. Ama daha özüne dönersek ‘stratos’ ve ‘agros’ kelimelerinin birleşimleriyle ortaya çıkan ‘stregos’ kelimesinden türüyor ve ordu lideri anlamına geliyor. Pazarlama ve iş dünyasına giriş hikayesi de buna benzer bir şekilde gerçekleşiyor” dedi.“İyi bir strateji bir cümledir”“İşin stratejisinde hangi mecrada neyin çalışacağını, insanlara nasıl ulaşabileceğini çok iyi bilmek gerekiyor” diyen Onur Tüylüoğlu reklamlar üzerinden örnek vererek iyi bir stratejinin nasıl olması gerektiğini vurguladı. Onur Tüylüoğlu, “İyi bir strateji bir cümledir. Az önce gördüğünüz her şeyin arkasında bir cümle var. Datalar, rakip analizleri, trend takipleri… Ama en nihayetinde bir cümle var. Bir cümleyle özetlenemeyen strateji kötü stratejidir. Strateji tek doğrultuyu işaret etmek ve bir hedef almak zorunda. Bunun karşılığında insan davranışı ve içgörüsü bana neyi gösteriyor, hangi içgörüden faydalanarak bu iletişim etkili bir hale gelebilir sorusunun yanıtı olmak zorunda” ifadelerini kullandı.Atölye, Bi’ brieft çalışmasının ardından sona erdi.Kaynak: Haber Üsküdar
Bölümümüz dördüncü sınıf öğrencilerinin katılımıyla mezuniyet projesi bilgilendirme toplantısı gerçekleştirildi. Toplantıya Reklamcılık Bölüm Başkanı Prof. Dr. Özgür Dağlı, Doç. Dr. Cihan Becan ve Dr. Öğr. Üyesi Burak Çeber katılım sağladı. Toplantıda öğrencilerin mezuniyet projeleri olarak hazırlayacakları reklam kampanyasının detayları ve jürinin değerlendirme kriterleri hakkında bilgiler verildi.
9 Eylül 2024 Çarşamba günü bölümümüz birinci sınıf öğrencileri ile oryantasyon dersi gerçekleştirildi. Oryantasyon dersine bölüm başkanımız Prof. Dr. Özgül Dağlı ve Doç. Dr. Cihan Becan katılım sağladı. Bölüm hakkında ve dönem içerisindeki dersler ile ilgili bilgi veren Prof. Dr. Özgül Dağlı, öğrencilere keyifli ve başarılı bir dönem diledi.
Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümü 4. Sınıf öğrencileri Melda Zeynep Sarı ve Burcu Genç, üst üste ikinci kez Genç Kristal Yaratıcılık Yarışması finaline kalma başarısı gösterdiler.Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümü’nden Doç. Dr. Cihan Becan’ın danışmanlığında projelerini hazırlayan Melda Zeynep Sarı ve Burcu Genç, Akbank ana sponsorluğunda, Reklamcılık Vakfı tarafından düzenlenen 2024 Genç Kristal Yaratıcılık Yarışması’nda finale kalmayı başardı. İletişimin gücü ile cinsiyete dayalı ücret eşitsizliğini kamuoyu gündemine getirmek ve Akbank’ın bu konudaki güçlü duruşunu ve politikalarını anlatmak amacıyla oluşturulan brief kapsamında bir kampanya çalışan Reklamcılık Bölümü öğrencilerinden Burcu Genç ve Melda Zeynep Sarı, ön değerlendirme sonucunda 10 kişilik kısa listeye girmeyi başardılar.Yarışmanın kazananları 7 Ekim’de İstanbul’da düzenlenecek törenle ödüllerini alacak. Kaynak: Haber Üsküdar
Deep360 Ajans, Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümü’nün dış paydaşları arasına katıldı.Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümü, Deep360 Ajans ile dış paydaş protokolü imzaladı. Reklamcılık Bölüm Başkanı Prof. Dr. Özgül Dağlı, Doç. Dr. Cihan Becan ve Deep360 Ajans Başkanı Esma Bitirim’in katıldığı toplantıda protokol metni imzalandı.Protokol kapsamında Deep360 ajansından sektörün ihtiyaçları ve beklentileriyle ilgili değerlendirmeler ile ortak etkinlikler düzenleme, proje ve müfredat geliştirme konularında öneriler alınacak. Haber Üsküdar
Medya 9, Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümü ile Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü’nün dış paydaşları arasına katıldı.Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü ile Reklamcılık Bölümü, Medya 9 ile dış paydaş protokolü imzaladı. Üsküdar Üniversitesi Rektör Danışmanı Prof. Dr. Süleyman İrvan’ın da katıldığı toplantıda protokol metnini, Medya 9 ajansından Fatih Uyar, Reklamcılık Bölüm Başkanı Prof. Dr. Özgül Dağlı ile Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölüm Başkanı Doç. Dr. Özge Uğurlu imzaladı. Protokol kapsamında Medya 9 ajansından sektörün ihtiyaçları ve beklentileriyle ilgili değerlendirmeler ile ortak etkinlikler düzenleme, proje ve müfredat geliştirme konularında öneriler alınacak. Kaynak: Haber Üsküdar
Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümü son sınıf öğrencileri, mezuniyet projelerini jüri önünde sundu. Öğrenciler, seçtikleri markalar için yürüttükleri reklam kampanyaları hakkında değerlendirme jürisi karşısında sunum yaptı.Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık bölümü son sınıf öğrencilerinin iki gün süren proje sunumları Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölüm Başkanı Doç. Dr. Özgül Dağlı, Doç. Dr. Dinçer Atlı, Dr. Öğr. Üyesi Nihal Toros Ntapiapis ve Dr. Öğr. Üyesi Cihan Becan’ın yer aldığı jürinin değerlendirmesine sunuldu.Mezuniyet projeleri kapsamında öğrencilerin kendi aralarında oluşturduğu grupların her biri ayrı bir reklam ajansı olarak örgütlenip markalar için özgün reklam kampanyaları hazırladılar. Markaları ile ilgili pazar ve durum analizlerini, stratejilerini ve iletişim hedeflerini hazırlayarak tam anlamıyla reklam ajansının tüm çalışmalarını deneyimleyen öğrencilerin sunumları jürini soru, eleştiri ve önerileri ile sona erdi.Kaynak: Haber Üsküdar
Media Republic, Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümü’nün dış paydaşları arasına katıldı.Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümü ile Media Republic arasında dış paydaş protokolü imzalandı. Protokolü Media Republic kurucusu ve CEO’su Tuba Çırpıcı, Reklamcılık Bölüm Başkanı Prof. Dr. Özgül Dağlı imzaladı. Protokol kapsamında Media Republic yönetiminden sektörün ihtiyaçları ve beklentileriyle ilgili değerlendirmeler ile ortak etkinlikler düzenleme, proje ve müfredat geliştirme konularında öneriler alınacak.Kaynak: Haber Üsküdar
Reklamcılık Vakfı tarafından reklamcılığın yeni yeteneklerini keşfetmek amacıyla yapılan “ADforce Projesi” ziyaretleri başladı. 6 Mayıs Pazartesi 13.00'da Puck Global Ajans Başkanı Haluk Germen, Fuat Sezgin Konferans Salonu'nda "Yetenek her yerden çıkabilir.” düşüncesiyle yola çıkarak Üsküdar İletişim öğrencileri ile buluşacak. Sektör tecrübelerinin ve başarılı örnek işlerin konuşulacağı etkinlikte verilen ufak brief sonunda fikri öne çıkan öğrenciler Reklamcılık Vakfı'nın ADcampus ve Çaylak Kampı Eğitimi'ne ücretsiz katılma fırsatı elde edecek.Etkinlik adı: ADforce: Güzel Fikrin Tadından YenmezTarihi: 06.05.2024Saat: 13.00Yer: Fuat Sezgin Konferans SalonuKonuk: Puck Global Ajans Başkanı Haluk Germen*Etkinlik Üniversitesi Kültürü dersi kapsamındadır.Not: Etkinlikler başta olmak üzere, fakülte ile ilgili önemli tüm gelişmelerden haberdar olmak için if.uskudar Instagram hesabını takip edebilirsiniz.
Media Republic Kurucusu ve CEO'su Tuba Çırpıcı, Doğru Tüketicinin İzini Sürmek: Medya Planlamasına Yolculuk konulu etkinliği ile 08 Mayıs Çarşamba 12.15'te Duha Beker Konferans Salonu'nda öğrenciler ile buluşuyor. Etkinliğe tüm öğrencilerimiz davetlidir.Etkinlik adı: Doğru Tüketicinin İzini Sürmek: Medya Planlamasına YolculukTarihi: 08.05.2024 ÇarşambaSaat: 12.15Yer: Duha Beker Konferans Salonu, Güney Yerleşke A BlokKonuk: Tuba Çırpıcı - Media Republic Kurucusu ve CEO Not: Etkinlikler başta olmak üzere, fakülte ile ilgili önemli tüm gelişmelerden haberdar olmak için if.uskudar Instagram hesabını takip edebilirsiniz.
Halkla İlişkiler ve Tanıtım ile Reklamcılık bölümlerinin ortak düzenlediği "Halkla İlişkiler ve Reklamcılıkta Yapay Zekâ" konulu etkinlikte öğrencimiz Umut Aytaç, ME Yaratıcı Teknoloji Ajansı'ndaki yapay zekâ deneyimlerini paylaşacak.2 Mayıs Perşembe günü saat 12.30'da, GAB-101'de gerçekleştirilecek etkinliğe tüm öğrencilerimiz katılabilir.
Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümü öğrencileri Melda Zeynep Sarı, Duygu Nur Zop ve Rumeysa Can, Reklamcılık Vakfı tarafından organize edilen ADCampus eğitim programından başarı sertifikaları aldılar. Reklamcılık Vakfı tarafından düzenlenen ADCampus sertifika programı yaratıcı strateji ve medya olmak üzere iki modül halinde işlendi. Yeni nesil reklamcı adaylarının profesyonellerden alacakları online eğitim ile sektöre alışma sürecini hızlandırmak ve mesleğe ilk adımlarını emin bir şekilde atmalarını sağlamak amacıyla düzenlenen sertifika programına Üsküdar Üniversitesi Reklamcılık Bölümü öğrencileri Melda Zeynep Sarı, genç kristal yarışmasında finalist kontenjanından, Duygu Nur Zop ve Rumeysa Can burslu kontenjandan katılma hakkına sahip oldu.Rümeysa Can: "Eğitimde yeni nesil reklamcılığın temel taşlarına değinildi"ADCampus sertifika programı hakkında Rümeysa Can, “Reklamcılık Vakfı'nın düzenlemiş olduğu kreatif ajans eğitimi ve medya ajans eğitiminden kreatif tarafı seçerek ilerledim. Katılan konuşmacılar, sektörden çok özel isimlerle bize bütün deneyimlerini aktardılar. Eğitimde stratejik planlama, kreatif yaklaşım, müşteri ilişkileri, prodüksiyon, sosyal medya yönetimi, influencer marketing, WEB/APP proje yönetimi gibi yeni nesil reklamcılığın temel taşlarına değinildi. Bu eğitimin sonucunda sınav hakkını kazanıp başarıyla sertifika almaya hak kazandım. Başarıyla yürütülen çok keyifli bir etkinlikti” dedi.Duygu Nur Zop: "Eğitim beni iş hayatına hazır hale getirdi"Ajans deneyimi yaşayan Duygu Nur Zop, “Yaratıcı reklamcılıkla ilgili aldığım online eğitim, farklı ajansların deneyimli profesyonelleriyle buluşarak sektördeki güncel trendleri, stratejileri ve teknikleri keşfetme fırsatı sundu. Eğitim boyunca, sektörde başarılı olmanın sırlarını öğrenirken, yaratıcılığın sınırlarını genişletme fırsatı buldum. Bu eğitim sayesinde, yaratıcı reklamcılığın dinamiklerini anladım. Eğitim beni sektördeki güncel eğilimlerle donatarak, ajansa ve iş hayatına hazır hale getirdi” ifadelerini kullandı.Melda Zeynep Sarı: "Bu bizim için çok güzel bir ödül oldu"Kazandığı eğitimin çok güzel bir ödül olduğunu söyleyen Melda Zeynep Sarı, “Kristal Elma yarışmasında finale kaldığımızdan dolayı ADCampus eğitimini almaya hak kazandım. Bu bizim için çok güzel bir ödül oldu. Medya ve kreatif taraf olarak iki bölüm vardı. Ben kreatif tarafını seçtim fakat burada sadece kreatif eğitimi almadık. Kreatif direktörlerden, prodüksiyondan, influencerdan, stratejiden, müşteri temsilcilerinden yani aslında bir ajansın bütün departmanlarından kısa ve hızlı bir eğitim aldık. Daha öncelerde konferanslarda, etkinliklerde sunumlarını dinlediğim insanları birebirde görüp bize yaşadıklarını anlatmaları bize ders vermeleri çok büyük bir olanaktı” şeklinde konuştu.Kaynak: Haber Üsküdar
Think Aloud, Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümünün dış paydaşları arasına katıldı.Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümü ile Think Aloud arasında dış paydaş protokolü imzalandı. Protokolü, Marka Konseyi yönetim kurulu üyesi ve Think Aloud kurucu ortağı Esra Baykal, Üsküdar Üniversitesi Rektör Danışmanı Prof. Dr. Süleyman İrvan ile Reklamcılık Bölüm Başkanı Prof. Dr. Özgül Dağlı imzaladı. Protokol kapsamında Think Aloud yönetiminden sektörün ihtiyaçları ve beklentileriyle ilgili değerlendirmeler ile ortak etkinlikler düzenleme, proje ve müfredat geliştirme konularında öneriler alınacak.Yapılan dış paydaş protokolüyle ilgili açıklama yapan Reklamcılık Bölüm Başkanı Prof. Dr. Özgül Dağlı, “Öğrencilerimizin sektör dinamiklerini ve yeniliklerini yakalaması için sektör ortaklıklarımız bizim için çok önemli. Bölümümüz adına Think Aloud ile yaptığımız bu iş birliği son derece olumlu bir adım oldu. Şirketin tüketici içgörülerine dayalı stratejik danışmanlık hizmetleri, bölümümüzün öğrencilerine gerçek dünya uygulamalarıyla temas etme fırsatı sunacak. Bu iş birliği, öğrencilerimizin alanlarında sahip oldukları teorik bilgileri pratikte deneyimleme şansını artırırken, aynı zamanda sektörle olan ilişkilerini de güçlendiriyor” dedi. Kaynak: Haber Üsküdar
Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümü tarafından düzenlenen ADTalks etkinliğine, Marka Konseyi yönetim kurulu üyesi Esra Baykal, PİO Pazarlama İletişimi Okulu Direktörü Prof. Dr. Gresi Sanje, Neuro Reflect kurucusu ve nöropazarlama uzmanı Mehmet Kaya, Neuro-mar Danışmanlık Kurucusu Seda Genç, WPP Turkey Chief Entertainment Officer Sami Basut katıldı.Esra Baykal: "Yeniliği hep takip etmek zorundasınız"Marka Konseyi yönetim kurulu üyesi Esra Baykal konuşmasında markalara nasıl danışmanlık verdiğinden ve bu süreçlerin nasıl geliştiğinden bahsetti. Baykal, "Tüketici her mecrada beni görmeli, bana ulaşabilmeli. Verilen mesaj değişebilir ama verilen mesaj her zaman yeni kuşaklara uygun olmalıdır. O yüzden de yeniliği hep takip etmek zorundasınız. Ürün işletmenin size sunduğudur marka ise onu nasıl isterseniz o şekilde satmaya başlamanızdır. Güveni nasıl tesis edeceğinizi öğrenmek için psikoloji ve sosyoloji öğrenmeniz gerekiyor. Migros 7 yıldır benimle çalışıyor. Hangi ilde satışı düşse beni arar ve ben de hemen ekibimle giderim ve orada 15 gün kalırım. Kadınlarla gün yaparım, şehir merkezine giderim, erkek arkadaşlarımız kıraathanelere gider ve verileri toplayıp sunarız, bunları yapmalısın deriz. Türkiye çok farklı etnik yapıların bir arada bulunduğu bir ülkedir. Bu sebeple de her ilde aynı reklam ve kampanyayı yapamazsınız” dedi.Seda Genç: "İstatistik sadece formül ezberlemek değildir"Neuro-mar Danışmanlık kurucusu Seda Genç, konuşmasında istatistiğin öneminden ve kendisinin bu alanda öğrencilik yıllarında yaptığı çalışmalarından bahsetti. Genç, “Ben okul yıllarında istatistiğin hayatımda nasıl bir rolü olacağının çok fazla farkında değildim. Zaman geçtikçe iş hayatında özellikle nöropazarlama alanında yaptığım araştırmalarda veriyi anlamlandırma ve doğrulama noktasında istatistiğin ne kadar önemli olduğunun farkına vardım. Sadece işte değil, günlük hayatınızda da istatistik çok önemlidir. İstatistiki bakış açısı sadece bir sürü formül ezberlemek değildir. Aslında o aldığınız eğitimler birer bakış açısı kazandırıyor ve bu da sizi diğerlerinden farklı kılan bir şey haline geliyor. Yine üniversite yıllarında markalara logo tasarlıyor ve sitelerin benzerlerini tasarlıyordum ama bir süre sonra şunu fark ettim ki yaptığım şey photoshop kullanmak, dreamweaver gibi programları kullanmaktan ziyade aslında algılarla ilgilenmekmiş. Yani ben bir web sitesi yapıyorsam oradaki satın al butonuna nasıl tıklatabilirim? Markanın vermek istediği mesajı; kullandığım renklerle görsellerle nasıl bir animasyonla yansıtabilirim? gibi soru işaretleri oluşmaya başladı. Tabii bunun karşılığında pazarlama olduğunu farkında değildim. Nöropazarlamanın gelişimi 2003 yılına dayanıyor. Türkiye’de konuşulması 2009-2010 yıllarında başladı. Ben de bununla ilgilenmeye başladıkça ilgili eğitimleri almaya başladım. Sonrasında mezun oldum” ifadelerini kullandı.Sami Basut: "Reklamcının en iyi silahı derttir"Sami Basut konuşmasında reklamcılıkta yaratıcılığın önemini anlattı. Basut, "İnsanoğlunun doyumsuz olması, daha iyisi olması için yaratıcılık olanaklarına sebep oluyor. Yaratıcılık daha çok bir şeyler yazıp çizerek insanoğlunu yeni şeylere yönlendiriyor .Bir yaratıcının görevi hikaye anlatmaktan ziyade bir maddeyi bir yerden bir yere taşımaktır. Bazen nefret etmek güzel bir şey. O konu üstünde dikkat etmek değer vermek demektir. Bir reklamcının en iyi silahı derttir. Derdin varsa fikrin olur. Memnun olmamak özgür hissettiriyor. Bunun neticesinde iyi bir reklamcı biraz psikolog biraz terapist biraz sosyologdur. Son olarak ben bir yaratıcının yaşadığı topluma borcu olduğuna inanıyorum. Ne kadar ticari bir iş yapsak da yaptığımız işin insanlığa faydası olması için çabalıyorum” sözlerini kullandı.Prof. Dr. Gresi Sanje: "Geleceğimizi daha iyi bir hale taşıyalım"Prof. Dr. Gresi Sanje konuşmasında sosyal sürdürebilirlik projelerinden bahsetti. Sanje, “Sosyal sürdürülebilirlik projesi aslında refahınızı yükseltip böylelikle geleceğinizi daha iyi hale taşımaktır. Mesela down sendromluların çalıştığı kafeler var. Duymuşsunuzdur, etrafımızda da vardır. Bu çok anlamlı bir şey çünkü burada istihdam yaratıyoruz ve bundan fayda sağlıyoruz. Dezavantajlı bir grubu avantaja çeviriyoruz. İkinci bir konu olarak bugün konuşmadığımız bir Türkiye var. 2030 yılında nüfusun yüzde 16’sı 65 yaş üstü olacak. Şu demek oluyor ki biz 2030 yılında Fransa’dan daha yaşlı bir pazar olacağız. Şimdi şöyle düşünün; hepsi bir noktada emekli olacak. Bazı ülkeler emeklilik maaşı vermeyeceğini açıkladı. Bizde de 55 yaş üstünü istihdama sağlarsak yeni bir kazanım elde edebiliriz. Yeni bir sosyal sürdürülebilirlik projesi olur. Şimdi gelelim sosyal sürdürülebilirlikte neler var? Yoksulluk, sosyal adaletsizliği önleme, fırsat eşitliği, eğitim ve tabi ki toplum bilincinde standartları yükseltmek. Bugün toplumsal cinsiyet eşitliğinde gördüğümüz kampanyaların çoğu da buradalar” dedi.Mehmet Kaya: "İnsanı tanımak beni heyecanlandırıyor"Mehmet Kaya konuşmasında nöropazarlama kavramı üstünde durdu. Kaya, “Nöropazarlama, nörobilim ve pazarlamanın kesiştiği yerde doğan yeni bir disiplin diyebiliriz. Ama bu alanlarla sınırlı mı değil elbette. Psikoloji, sosyoloji davranışsal ekonomi ve antropoloji gibi kısacası insan davranışlarını anlamaya yönelik, insanı anlamaya yönelik bütün alanlarla sıkı bir ilişki içerisinde olan bir tane alandan bahsediyoruz. Nöropazarlamanın benim beğendiğim özet ve net ifadesi ise ‘insanın en üst yönetim merkezi eşittir tüketicinin de en üst yönetim merkezidir’ şeklindedir. Açıkçası bu işleri yaparken beni en çok heyecanlandıran insanı tanımak ve insanın davranışlarının arkasındaki nedeni anlamak oldu. Nöropazarlama ve bu alanda yapılan çalışmalar bu zamana kadar bildiğimizin dışında yeni şeyler söyleyebiliyor. İnsanların yaptıkları pazarlama alışveriş ve tüketme imkanlarını hatırlatıyor” dedi.AdTalks etkinliği, katılımcılara katılım belgelerinin takdim edilmesiyle sona erdi. Kaynak: Haber Üsküdar
Reklamcılık Bölümümüz tarafından düzenlenecek olan ADTalks etkinliği 25 Mart Pazartesi günü Fuat Sezgin Konferans Salonu’nda düzenlenecek. Etkinlikte birbirinden güncel konular ile farklı konuklar yer alacak.Etkinlik Programı10.50Esra BaykalMarka Konseyi Yönetim Kurulu Üyesi & Marka Köklendirme Danışmanı"Yeni İletişim Dünyasında Pazarlama Teknoloğu Olmak"11.30Seda GençNöropazarlama Danışmanı & Stratejist "Tüketicilerin Söylemediklerini Size Nasıl Söylüyoruz?: Reklamcılıkta Yapay Zeka Etkisi"12.10Sami BasutWPP Türkiye Chief Entertainment Officer &4129 Grey/Ogilvy İstanbul Yönetici Kreatif Direktörü"Hate Something Change Something"13.50Prof. Dr. Gresi SanjeMarka Danışmanı/Eğitmen & İstinye Üniversitesi PİO Pazarlama İletişimi Okulu Direktörü "Sürdürülebilir Markalar için Sürdürülebilir Pazarlama"14.30Mehmet Kaya Nöropazarlama Uzmanı & Neuro Reflect Kurucusu"Nöropazarlama: Pazarlama İletişiminin Geleceği"Etkinlik BilgileriEtkinlik adı: ADTalksTarih: 25.03.2024, PazartesiSaat: 10.30 - 16.00Yer: Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi, Fuat Sezgin Konferans Salonu*Etkinlik Üniversitesi Kültürü dersi kapsamındadır.Not: Etkinlikler başta olmak üzere, fakülte ile ilgili önemli tüm gelişmelerden haberdar olmak için if.uskudar Instagram hesabını takip edebilirsiniz.
Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümü öğrencileri Melda Zeynep Sarı, Duygu Nur Zop ve Rumeysa Can, Reklamcılık Vakfı tarafından organize edilen ADCampus eğitim programına burslu olarak katılma hakkı kazandılar.Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümü öğrencileri Melda Zeynep Sarı, Duygu Nur Zop ve Rümeysa Can, ADcampus’ün gençlere yönelik yeni nesil reklamcılığı desteklemek amacıyla Reklamcılar Derneği ve Reklamcılık Vakfı iş birliği ile düzenlediği eğitim programa burslu olarak katıldılar. Yaklaşık 100 saat sürecek eğitimlerde akademik hayat ve sektör arasında güçlü bağlar kurulması hedefleniyor. Bu amaçla eğitime katılan öğrenciler, 100’e yakın reklam profesyoneli ile etkileşim sağlıyor.Kaynak: Haber Üsküdar