Aday Üsküdar | Üniversitemizle ilgili tüm merak ettiklerin için uskudar.edu.tr/aday

Reklamcılık Akademik Etkinlikler

11 HAZ 2024

Reklamcılık öğrencileri mezuniyet projelerini sundu

Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümü son sınıf öğrencileri, mezuniyet projelerini jüri önünde sundu. Öğrenciler, seçtikleri markalar için yürüttükleri reklam kampanyaları hakkında değerlendirme jürisi karşısında sunum yaptı.Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık bölümü son sınıf öğrencilerinin iki gün süren proje sunumları Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölüm Başkanı Doç. Dr. Özgül Dağlı, Doç. Dr. Dinçer Atlı, Dr. Öğr. Üyesi Nihal Toros Ntapiapis ve Dr. Öğr. Üyesi Cihan Becan’ın yer aldığı jürinin değerlendirmesine sunuldu.Mezuniyet projeleri kapsamında öğrencilerin kendi aralarında oluşturduğu grupların her biri ayrı bir reklam ajansı olarak örgütlenip markalar için özgün reklam kampanyaları hazırladılar. Markaları ile ilgili pazar ve durum analizlerini, stratejilerini ve iletişim hedeflerini hazırlayarak tam anlamıyla reklam ajansının tüm çalışmalarını deneyimleyen öğrencilerin sunumları jürini soru, eleştiri ve önerileri ile sona erdi.Kaynak: Haber Üsküdar

10 MAY 2024

Media Republic, Üsküdar İletişim'in dış paydaşları arasına katıldı

Media Republic, Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümü’nün dış paydaşları arasına katıldı.Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümü ile Media Republic arasında dış paydaş protokolü imzalandı. Protokolü Media Republic kurucusu ve CEO’su Tuba Çırpıcı, Reklamcılık Bölüm Başkanı Prof. Dr. Özgül Dağlı imzaladı. Protokol kapsamında Media Republic yönetiminden sektörün ihtiyaçları ve beklentileriyle ilgili değerlendirmeler ile ortak etkinlikler düzenleme, proje ve müfredat geliştirme konularında öneriler alınacak.Kaynak: Haber Üsküdar

03 MAY 2024

ADforce Ziyaretleri: Güzel Fikrin Tadından Yenmez etkinliğine davetlisiniz

Reklamcılık Vakfı tarafından reklamcılığın yeni yeteneklerini keşfetmek amacıyla yapılan “ADforce Projesi”  ziyaretleri başladı. 6 Mayıs Pazartesi 13.00'da Puck Global Ajans Başkanı Haluk Germen, Fuat Sezgin Konferans Salonu'nda "Yetenek her yerden çıkabilir.” düşüncesiyle yola çıkarak Üsküdar İletişim öğrencileri ile buluşacak. Sektör tecrübelerinin ve başarılı örnek işlerin konuşulacağı etkinlikte verilen ufak brief sonunda fikri öne çıkan öğrenciler Reklamcılık Vakfı'nın ADcampus ve Çaylak Kampı Eğitimi'ne ücretsiz katılma fırsatı elde edecek.Etkinlik adı: ADforce: Güzel Fikrin Tadından YenmezTarihi: 06.05.2024Saat: 13.00Yer: Fuat Sezgin Konferans SalonuKonuk: Puck Global Ajans Başkanı Haluk Germen*Etkinlik Üniversitesi Kültürü dersi kapsamındadır.Not: Etkinlikler başta olmak üzere, fakülte ile ilgili önemli tüm gelişmelerden haberdar olmak için if.uskudar Instagram hesabını takip edebilirsiniz.

03 MAY 2024

Doğru Tüketicinin İzini Sürmek: Medya Planlamasına Yolculuk etkinliğine davetlisiniz

Media Republic Kurucusu ve CEO'su Tuba Çırpıcı, Doğru Tüketicinin İzini Sürmek: Medya Planlamasına Yolculuk konulu etkinliği ile 08 Mayıs Çarşamba 12.15'te Duha Beker Konferans Salonu'nda öğrenciler ile buluşuyor. Etkinliğe tüm öğrencilerimiz davetlidir.Etkinlik adı: Doğru Tüketicinin İzini Sürmek: Medya Planlamasına YolculukTarihi: 08.05.2024 ÇarşambaSaat: 12.15Yer: Duha Beker Konferans Salonu, Güney Yerleşke A BlokKonuk: Tuba Çırpıcı - Media Republic Kurucusu ve CEO Not: Etkinlikler başta olmak üzere, fakülte ile ilgili önemli tüm gelişmelerden haberdar olmak için if.uskudar Instagram hesabını takip edebilirsiniz.

01 MAY 2024

Halkla İlişkiler ve Reklamcılıkta Yapay Zekâ etkinliğine davetlisiniz

Halkla İlişkiler ve Tanıtım ile Reklamcılık bölümlerinin ortak düzenlediği "Halkla İlişkiler ve Reklamcılıkta Yapay Zekâ" konulu etkinlikte öğrencimiz Umut Aytaç, ME Yaratıcı Teknoloji Ajansı'ndaki yapay zekâ deneyimlerini paylaşacak.2 Mayıs Perşembe günü saat 12.30'da, GAB-101'de gerçekleştirilecek etkinliğe tüm öğrencilerimiz katılabilir. 

29 NİS 2024

Reklamcılık bölümü öğrencilerine ADCampus sertifikası

Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümü öğrencileri Melda Zeynep Sarı, Duygu Nur Zop ve Rumeysa Can, Reklamcılık Vakfı tarafından organize edilen ADCampus eğitim programından başarı sertifikaları aldılar. Reklamcılık Vakfı tarafından düzenlenen ADCampus sertifika programı yaratıcı strateji ve medya olmak üzere iki modül halinde işlendi. Yeni nesil reklamcı adaylarının profesyonellerden alacakları online eğitim ile sektöre alışma sürecini hızlandırmak ve mesleğe ilk adımlarını emin bir şekilde atmalarını sağlamak amacıyla düzenlenen sertifika programına Üsküdar Üniversitesi Reklamcılık Bölümü öğrencileri Melda Zeynep Sarı, genç kristal yarışmasında finalist kontenjanından, Duygu Nur Zop ve Rumeysa Can burslu kontenjandan katılma hakkına sahip oldu.Rümeysa Can: "Eğitimde yeni nesil reklamcılığın temel taşlarına değinildi"ADCampus sertifika programı hakkında Rümeysa Can, “Reklamcılık Vakfı'nın düzenlemiş olduğu kreatif ajans eğitimi ve medya ajans eğitiminden kreatif tarafı seçerek ilerledim. Katılan konuşmacılar, sektörden çok özel isimlerle bize bütün deneyimlerini aktardılar. Eğitimde stratejik planlama, kreatif yaklaşım, müşteri ilişkileri, prodüksiyon, sosyal medya yönetimi, influencer marketing, WEB/APP proje yönetimi gibi yeni nesil reklamcılığın temel taşlarına değinildi. Bu eğitimin sonucunda sınav hakkını kazanıp başarıyla sertifika almaya hak kazandım. Başarıyla yürütülen çok keyifli bir etkinlikti” dedi.Duygu Nur Zop: "Eğitim beni iş hayatına hazır hale getirdi"Ajans deneyimi yaşayan Duygu Nur Zop, “Yaratıcı reklamcılıkla ilgili aldığım online eğitim, farklı ajansların deneyimli profesyonelleriyle buluşarak sektördeki güncel trendleri, stratejileri ve teknikleri keşfetme fırsatı sundu. Eğitim boyunca, sektörde başarılı olmanın sırlarını öğrenirken, yaratıcılığın sınırlarını genişletme fırsatı buldum. Bu eğitim sayesinde, yaratıcı reklamcılığın dinamiklerini anladım. Eğitim beni sektördeki güncel eğilimlerle donatarak, ajansa ve iş hayatına hazır hale getirdi” ifadelerini kullandı.Melda Zeynep Sarı: "Bu bizim için çok güzel bir ödül oldu"Kazandığı eğitimin çok güzel bir ödül olduğunu söyleyen Melda Zeynep Sarı, “Kristal Elma yarışmasında finale kaldığımızdan dolayı ADCampus eğitimini almaya hak kazandım. Bu bizim için çok güzel bir ödül oldu. Medya ve kreatif taraf olarak iki bölüm vardı. Ben kreatif tarafını seçtim fakat burada sadece kreatif eğitimi almadık. Kreatif direktörlerden, prodüksiyondan, influencerdan, stratejiden, müşteri temsilcilerinden yani aslında bir ajansın bütün departmanlarından kısa ve hızlı bir eğitim aldık. Daha öncelerde konferanslarda, etkinliklerde sunumlarını dinlediğim insanları birebirde görüp bize yaşadıklarını anlatmaları bize ders vermeleri çok büyük bir olanaktı” şeklinde konuştu.Kaynak: Haber Üsküdar

18 NİS 2024

Think Aloud, Üsküdar İletişim'in dış paydaşları arasına katıldı

Think Aloud, Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümünün dış paydaşları arasına katıldı.Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümü ile Think Aloud arasında dış paydaş protokolü imzalandı. Protokolü, Marka Konseyi yönetim kurulu üyesi ve Think Aloud kurucu ortağı Esra Baykal, Üsküdar Üniversitesi Rektör Danışmanı Prof. Dr. Süleyman İrvan ile Reklamcılık Bölüm Başkanı Prof. Dr. Özgül Dağlı imzaladı. Protokol kapsamında Think Aloud yönetiminden sektörün ihtiyaçları ve beklentileriyle ilgili değerlendirmeler ile ortak etkinlikler düzenleme, proje ve müfredat geliştirme konularında öneriler alınacak.Yapılan dış paydaş protokolüyle ilgili açıklama yapan Reklamcılık Bölüm Başkanı Prof. Dr. Özgül Dağlı, “Öğrencilerimizin sektör dinamiklerini ve yeniliklerini yakalaması için sektör ortaklıklarımız bizim için çok önemli. Bölümümüz adına Think Aloud ile yaptığımız bu iş birliği son derece olumlu bir adım oldu. Şirketin tüketici içgörülerine dayalı stratejik danışmanlık hizmetleri, bölümümüzün öğrencilerine gerçek dünya uygulamalarıyla temas etme fırsatı sunacak. Bu iş birliği, öğrencilerimizin alanlarında sahip oldukları teorik bilgileri pratikte deneyimleme şansını artırırken, aynı zamanda sektörle olan ilişkilerini de güçlendiriyor” dedi.   Kaynak: Haber Üsküdar

28 MAR 2024

Reklamcılık sektör temsilcileri ADTalks etkinliğinde

Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümü tarafından düzenlenen ADTalks etkinliğine, Marka Konseyi yönetim kurulu üyesi Esra Baykal, PİO Pazarlama İletişimi Okulu Direktörü Prof. Dr. Gresi Sanje, Neuro Reflect kurucusu ve nöropazarlama uzmanı Mehmet Kaya, Neuro-mar Danışmanlık Kurucusu Seda Genç, WPP Turkey Chief Entertainment Officer Sami Basut katıldı.Esra Baykal: "Yeniliği hep takip etmek zorundasınız"Marka Konseyi yönetim kurulu üyesi Esra Baykal konuşmasında markalara nasıl danışmanlık verdiğinden ve bu süreçlerin nasıl geliştiğinden bahsetti. Baykal, "Tüketici her mecrada beni görmeli, bana ulaşabilmeli. Verilen mesaj değişebilir ama verilen mesaj her zaman yeni kuşaklara uygun olmalıdır. O yüzden de yeniliği hep takip etmek zorundasınız. Ürün işletmenin size sunduğudur marka ise onu nasıl isterseniz o şekilde satmaya başlamanızdır. Güveni nasıl tesis edeceğinizi öğrenmek için psikoloji ve sosyoloji öğrenmeniz gerekiyor. Migros 7 yıldır benimle çalışıyor. Hangi ilde satışı düşse beni arar ve ben de hemen ekibimle giderim ve orada 15 gün kalırım. Kadınlarla gün yaparım, şehir merkezine giderim, erkek arkadaşlarımız kıraathanelere gider ve verileri toplayıp sunarız, bunları yapmalısın deriz. Türkiye çok farklı etnik yapıların bir arada bulunduğu bir ülkedir. Bu sebeple de her ilde aynı reklam ve kampanyayı yapamazsınız” dedi.Seda Genç: "İstatistik sadece formül ezberlemek değildir"Neuro-mar Danışmanlık kurucusu Seda Genç, konuşmasında istatistiğin öneminden ve kendisinin bu alanda öğrencilik yıllarında yaptığı çalışmalarından bahsetti. Genç, “Ben okul yıllarında istatistiğin hayatımda nasıl bir rolü olacağının çok fazla farkında değildim. Zaman geçtikçe iş hayatında özellikle nöropazarlama alanında yaptığım araştırmalarda veriyi anlamlandırma ve doğrulama noktasında istatistiğin ne kadar önemli olduğunun farkına vardım. Sadece işte değil, günlük hayatınızda da istatistik çok önemlidir. İstatistiki bakış açısı sadece bir sürü formül ezberlemek değildir. Aslında o aldığınız eğitimler birer bakış açısı kazandırıyor ve bu da sizi diğerlerinden farklı kılan bir şey haline geliyor. Yine üniversite yıllarında markalara logo tasarlıyor ve sitelerin benzerlerini tasarlıyordum ama bir süre sonra şunu fark ettim ki yaptığım şey photoshop kullanmak, dreamweaver gibi programları kullanmaktan ziyade aslında algılarla ilgilenmekmiş. Yani ben bir web sitesi yapıyorsam oradaki satın al butonuna nasıl tıklatabilirim? Markanın vermek istediği mesajı; kullandığım renklerle görsellerle nasıl bir animasyonla yansıtabilirim? gibi soru işaretleri oluşmaya başladı. Tabii bunun karşılığında pazarlama olduğunu farkında değildim. Nöropazarlamanın gelişimi 2003 yılına dayanıyor. Türkiye’de konuşulması 2009-2010 yıllarında başladı. Ben de bununla ilgilenmeye başladıkça ilgili eğitimleri almaya başladım. Sonrasında mezun oldum” ifadelerini kullandı.Sami Basut: "Reklamcının en iyi silahı derttir"Sami Basut konuşmasında reklamcılıkta yaratıcılığın önemini anlattı. Basut, "İnsanoğlunun doyumsuz olması, daha iyisi olması için yaratıcılık olanaklarına sebep oluyor. Yaratıcılık daha çok bir şeyler yazıp çizerek insanoğlunu yeni şeylere yönlendiriyor .Bir yaratıcının görevi hikaye anlatmaktan ziyade bir maddeyi bir yerden bir yere taşımaktır. Bazen nefret etmek güzel bir şey. O konu üstünde dikkat etmek değer vermek demektir. Bir reklamcının en iyi silahı derttir. Derdin varsa fikrin olur. Memnun olmamak özgür hissettiriyor. Bunun neticesinde iyi bir reklamcı biraz psikolog biraz terapist biraz sosyologdur. Son olarak ben bir yaratıcının yaşadığı topluma borcu olduğuna inanıyorum. Ne kadar ticari bir iş yapsak da yaptığımız işin insanlığa faydası olması için çabalıyorum” sözlerini kullandı.Prof. Dr. Gresi Sanje: "Geleceğimizi daha iyi bir hale taşıyalım"Prof. Dr. Gresi Sanje konuşmasında sosyal sürdürebilirlik projelerinden bahsetti. Sanje, “Sosyal sürdürülebilirlik projesi aslında refahınızı yükseltip böylelikle geleceğinizi daha iyi hale taşımaktır. Mesela down sendromluların çalıştığı kafeler var. Duymuşsunuzdur, etrafımızda da vardır. Bu çok anlamlı bir şey çünkü burada istihdam yaratıyoruz ve bundan fayda sağlıyoruz. Dezavantajlı bir grubu avantaja çeviriyoruz. İkinci bir konu olarak bugün konuşmadığımız bir Türkiye var. 2030 yılında nüfusun yüzde 16’sı 65 yaş üstü olacak. Şu demek oluyor ki biz 2030 yılında Fransa’dan daha yaşlı bir pazar olacağız. Şimdi şöyle düşünün; hepsi bir noktada emekli olacak. Bazı ülkeler emeklilik maaşı vermeyeceğini açıkladı. Bizde de 55 yaş üstünü istihdama sağlarsak yeni bir kazanım elde edebiliriz. Yeni bir sosyal sürdürülebilirlik projesi olur. Şimdi gelelim sosyal sürdürülebilirlikte neler var? Yoksulluk, sosyal adaletsizliği önleme, fırsat eşitliği, eğitim ve tabi ki toplum bilincinde standartları yükseltmek. Bugün toplumsal cinsiyet eşitliğinde gördüğümüz kampanyaların çoğu da buradalar” dedi.Mehmet Kaya: "İnsanı tanımak beni heyecanlandırıyor"Mehmet Kaya konuşmasında nöropazarlama kavramı üstünde durdu. Kaya, “Nöropazarlama, nörobilim ve pazarlamanın kesiştiği yerde doğan yeni bir disiplin diyebiliriz. Ama bu alanlarla sınırlı mı değil elbette. Psikoloji, sosyoloji davranışsal ekonomi ve antropoloji gibi kısacası insan davranışlarını anlamaya yönelik, insanı anlamaya yönelik bütün alanlarla sıkı bir ilişki içerisinde olan bir tane alandan bahsediyoruz. Nöropazarlamanın benim beğendiğim özet ve net ifadesi ise ‘insanın en üst yönetim merkezi eşittir tüketicinin de en üst yönetim merkezidir’ şeklindedir. Açıkçası bu işleri yaparken beni en çok heyecanlandıran insanı tanımak ve insanın davranışlarının arkasındaki nedeni anlamak oldu. Nöropazarlama ve bu alanda yapılan çalışmalar bu zamana kadar bildiğimizin dışında yeni şeyler söyleyebiliyor. İnsanların yaptıkları pazarlama alışveriş ve tüketme imkanlarını hatırlatıyor” dedi.AdTalks etkinliği, katılımcılara katılım belgelerinin takdim edilmesiyle sona erdi.    Kaynak: Haber Üsküdar

14 MAR 2024

ADTalks etkinliğine davetlisiniz!

Reklamcılık Bölümümüz tarafından düzenlenecek olan ADTalks etkinliği 25 Mart Pazartesi günü Fuat Sezgin Konferans Salonu’nda düzenlenecek. Etkinlikte birbirinden güncel konular ile farklı konuklar yer alacak.Etkinlik Programı10.50Esra BaykalMarka Konseyi Yönetim Kurulu Üyesi & Marka Köklendirme Danışmanı"Yeni İletişim Dünyasında Pazarlama Teknoloğu Olmak"11.30Seda GençNöropazarlama Danışmanı & Stratejist  "Tüketicilerin Söylemediklerini Size Nasıl Söylüyoruz?: Reklamcılıkta Yapay Zeka Etkisi"12.10Sami BasutWPP Türkiye Chief Entertainment Officer &4129 Grey/Ogilvy İstanbul Yönetici Kreatif Direktörü"Hate Something Change Something"13.50Prof. Dr. Gresi SanjeMarka Danışmanı/Eğitmen & İstinye Üniversitesi PİO Pazarlama İletişimi Okulu Direktörü "Sürdürülebilir Markalar için Sürdürülebilir Pazarlama"14.30Mehmet Kaya Nöropazarlama Uzmanı & Neuro Reflect Kurucusu"Nöropazarlama: Pazarlama İletişiminin Geleceği"Etkinlik BilgileriEtkinlik adı: ADTalksTarih: 25.03.2024, PazartesiSaat: 10.30 - 16.00Yer: Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi, Fuat Sezgin Konferans Salonu*Etkinlik Üniversitesi Kültürü dersi kapsamındadır.Not: Etkinlikler başta olmak üzere, fakülte ile ilgili önemli tüm gelişmelerden haberdar olmak için if.uskudar Instagram hesabını takip edebilirsiniz.

07 ŞUB 2024

Reklamcılık bölümü öğrencilerine ADCampüs bursu

Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümü öğrencileri Melda Zeynep Sarı, Duygu Nur Zop ve Rumeysa Can, Reklamcılık Vakfı tarafından organize edilen ADCampus eğitim programına burslu olarak katılma hakkı kazandılar.Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümü öğrencileri Melda Zeynep Sarı, Duygu Nur Zop ve Rümeysa Can, ADcampus’ün gençlere yönelik yeni nesil reklamcılığı desteklemek amacıyla Reklamcılar Derneği ve Reklamcılık Vakfı iş birliği ile düzenlediği eğitim programa burslu olarak katıldılar. Yaklaşık 100 saat sürecek eğitimlerde akademik hayat ve sektör arasında güçlü bağlar kurulması hedefleniyor. Bu amaçla eğitime katılan öğrenciler, 100’e yakın reklam profesyoneli ile etkileşim sağlıyor.Kaynak: Haber Üsküdar 

26 OCA 2024

Reklamcılık öğrencileri mezuniyet projelerini sundu

Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümü son sınıf öğrencileri, mezuniyet projelerini jüri önünde sundu. Öğrenciler, seçtikleri markalar için yürüttükleri reklam kampanyaları hakkında değerlendirme jürisi karşısında sunum yaptı.Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık bölümü son sınıf öğrencilerinin iki gün süren proje sunumları Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölüm Başkanı Doç. Dr. Özgül Dağlı,  Dr. Öğr. Üyesi Nihal Toros Ntapiapis ve Dr. Öğr. Üyesi Cihan Becan’ın yer aldığı jürinin değerlendirmesine sunuldu.Mezuniyet projeleri kapsamında öğrencilerin kendi aralarında oluşturduğu grupların her biri ayrı bir reklam ajansı olarak örgütlenip markalar için özgün reklam kampanyaları hazırladılar. Markaları ile ilgili pazar ve durum analizlerini, stratejilerini ve iletişim hedeflerini hazırlayarak tam anlamıyla reklam ajansının tüm çalışmalarını deneyimleyen öğrencilerin sunumları jürini soru, eleştiri ve önerileri ile sona erdi.

17 OCA 2024

Reklamcılık bölümü öğrencileri AdHere Reklamcılık Günlerine Katıldı

Boğaziçi Üniversitesi’nin tek reklamcılık zirvesi olan AdHere Reklamcılık Günleri, 9-10 Aralık 2023 tarihlerinde 17. Kez Garanti Kültür Merkezi’nde gerçekleşti. AdHere Reklamcılık Günleri 2023’te “Ad Knows No Bounds” mottosuyla hayattaki sınırlara, sınırların ortaya çıkardığı imkan ve engellere, yaratıcılığın ve reklamcılığın ise sınırları nasıl aştığına odaklanmıştır. AdHere Reklamcılık günlerinde “sınırlar” teması toplumsal, kültürel ve sektörel boyutlarda, sektörün önde gelen isimleri tarafından ele alınmıştır.

04 OCA 2024

LEVELUP şirketi yöneticileri Üsküdar İletişim öğrencilerine dijital pazarlamayı anlattı

LEVELUP şirketi yöneticileri Üsküdar İletişim öğrencilerine dijital pazarlamayı anlattıÜsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümünün düzenlediği 'Dijital Pazarlama ve Kariyer Sohbetleri' başlıklı etkinlikte LEVELUP şirketi CEO'su Onur Yılmaz ve LEVELUP Genel Müdürü M. Safa Yalçıntaş, dijital pazarlamayı anlattılar.Onur Yılmaz: "ETS, Dünya Göz şirketleri gibi birçok müşterimiz var"Facebook, Google, İnstagram, E-ticaret alanlarında eğitim veren LEVELUP CEO'su Onur Yılmaz dijital pazarlama hakkında ve LEVELUP şirketi hakkında bilgiler verdi. Onur Yılmaz, "Yeditepe Üniversitesi İşletme Bölümünden mezun oldum. Daha sonra kurumsal birçok firmada çalıştım. 2017 yılında LEVELUP pazarlama şirketimizi kurduk. O günden bu güne yüzün üzerinde markaya dijital pazarlama, sosyal medya tasarımı ve yazılım konularında hizmet veriyoruz. Dijital başka hizmetler de sunuyoruz. Sektörel dergi ve bloklarda yazılarım düzenli olarak yayımlanıyor. LEVELUP şirketinde yazılım departmanımız var. Arama motoru optimizasyonu, sosyal medya yönetimi, fotoğraf, video çekimi, tasarım ve reklam yönetimi  yapıyoruz. ETS, Dünya Göz şirketleri gibi birçok müşterimiz var.Dijital pazarlamayı anlamak için öncelikle pazarlama nedir, bunu bilmemiz gerekiyor. Yanlış bir algı var genelde aklımızda, pazarlama sanki bir ürün veya hizmet üretiliyor, belli bir noktaya geliyor, artık satış aşamasına geliyo, bunu nasıl satarız? Hadi bunun için bir strateji çizelim zannediliyor ama pazarlama böyle bir şey değil. Pazarlama, bir ürün veya hizmetin üretim planlama, iletişim, bütçe ve stratejisinin sizi kapsayan, ardından o ürün veya hizmetin potansiyel müşterilerle buluşup satılmasını sağlayan çalışmaların bütünüdür."M. Safa Yalçıntaş: "Rakiplerinizi tespit edin, analiz yapın"Katılımcılara özgeçmişlerinde yer alması gerekenler hakkında bilgi veren LEVELUP Genel Müdürü M. Safa Yalçıntaş, "Özgeçmişinizde kişisel özellikleriniz olmalıdır. Enstrüman aleti çalıyor iseniz onu yazın. Seyahat ediyorsanız yazın, sertifikalı spor ile ilgileniyorsanız yazın. İş görüşmesine gitmeden önce gideceğiniz kurumun yapısını öğrenin. Sosyal ağlardan şirketi araştırın. Sektörünüzü tanıyın. Portallar, form siteleri ya da sektörel dergileri okuyun. Rakiplerinizi tespit edin. Analiz yapın. İş görüşmesine giderken yanınıza yedek kıyafet götürün. Bildiğiniz yoldan gidip, 15 dakika önceden görüşme yerinde olmalısınız. Görüşme öncesi size iyi gelen birini aramanız sizi rahatlatır. Kendinize bir ödül koyun. Görüşmenizin çok güzel geçeceğini kendinize telkin edin. Görüşme öncesi canlandırma yapın. Nereden soru gelebilir? Hangi sebepten beni almayabilir? Sorularını canlandırın. Sormasalar bile bu işi neden istediğinizi, kendiniz hakkında bilgileri cümle aralarında söylemelisiniz. Görüşme sonunda bu pozisyona ihtiyaçlarının nasıl doğduğunu, bu pozisyona gelecek kişiden beklentilerinin ne olduğunu, bu pozisyonda nasıl başarılı olunur, başarı değerlendirmelerinde neyi baz alacaklarını,  bu işi icra ettiğiniz takdirde bir sonraki adımınızın neresi olacağını sormanız sizi hem meraklı gösterir hem de iş hakkında bilgi sahibi olursunuz. Gelen teklifi maddi açıdan değerlendirirken bugüne kadar neler yaptığınıza bakın ve hemen yüksek bütçeler beklemeyin. Mutlaka sevgi dilini kullanın" ifadelerini kullandı.Kaynak: Haber Üsküdar

13 ARA 2023

Ferah Poyraz, etkili Linkedin kullanımını anlattı

Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü ile Reklamcılık Bölümü’nün ortaklaşa düzenlediği “Etkili Linkedin Kullanımı” etkinliği gerçekleşti. Ferah Poyraz gerçekleştirdiği sunumda İletişim Fakültesi öğrencilerine Linkedin kullanımına dair deneyimlerini aktardı.Ferah Poyraz: "Profil diliniz Türkçe ve İngilizce olmalı"Güçlü bir Linkedin hesabı için tavsiyeler veren Ferah Poyraz, ilk olarak profil fotoğrafının ve iyi bir fotoğraf seçiminin nasıl gerçekleşeceğini anlattı. Daha sonra Linkedin hesabı kullanımının aşamalarından bahsetti. Poyraz, "Linkedin'i ilk açtığımızda karşımıza çıkan şey profil dili. Hepimizin profil dili Türkçe. Bu bir hatadır. Türkçe ve İngilizce olması gerekmektedir çünkü Linkedin’deki bütün yenilikler İngilizce oluyor. Bu yenilikler dili İngilizce olarak kullanıyorsanız görebileceğiniz yeniliklerdir. Bu da sizin görünürlüğünüzü arttıracaktır. Bütün sayfayı İngilizce’ye çevireceksiniz diye bir şey de yok. Sadece hakkımda bölümünü İngilizce olarak çevirdiğinizde yeterli olur. Daha fazla dil kullandığınızda ise bu sizin için bir avantaj haline gelir ve skorunuzu yükseltecektir” şeklinde konuştu. Sektör profesyonelleri ile buluşmanın en kolay yolunun Linkedin etkinlikleri olduğunu söyleyen Poyraz, “Etkinliği en rahat bulabileceğiniz yer Linkedin. Etkinlik aramanıza hiç gerek yok çünkü sizin zaten önünüze seriyor. Mesela hafta sonu şurada şu etkinlik var gibi. Son bir yılda çok iyi etkinlikler yapılıyor ve birçoğu da ücretsiz. Çoğunuzun da İstanbul’da oturduğunu düşünüyorum. Sizi sektör profesyonelleriyle buluşturacak en kritik yer, etkinlikler. Lütfen bunlara katılım sağlamaya çalışın” dedi.Öğrencilerin sorularını yanıtlayan Poyraz, paylaşım yapmak için en etkili günün perşembe günü olduğunu belirtti. “Bana çok sorulardan biri hangi gün paylaşım yapalım? Aslında bunun bir istatistiği yok ama genel çerçeveden bakıldığında en fazla etkileşimin perşembe günü olduğu görülüyor. Linkedin’de hangi saatte paylaşım yapıldığı da oldukça önemlidir. Linkedin en başta çalışanların dünyası olduğu için çalışan insanlar akşam kullanmayı tercih etmez. Bunun da saati sabah 10:00 olabilir. O saatte artık insanlar ofislerine gelmiştir, işlerini halletmiştir. Saat 10:00 ile 14:00 arası en çok aktif olunan saatlerdir. 14:00 sonrası çok paylaşım yapmamayı öneririm. Tabii gün ve saat önemli ama mümkün olduğunca gündemi yakalamanız gerekir” ifadelerini kullandı.Etkinlik katılım belgesi takdimi ve toplu fotoğraf çekiminin ardından sona erdi.Kaynak: Haber Üsküdar

08 ARA 2023

Haluk Sicimoğlu Üsküdar İletişim öğrencileriyle buluştu

Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümü'nün düzenlediği "Kalpten Kalbe Reklam" etkinliğinin konuğu olan Haluk Sicimoğlu, İletişim Fakültesi öğrencilerine insan davranış ve düşünceleri ile reklamcılık ilişkisini anlattı.İnsan davranışı ve reklamcılık ilişkisini anlattıİnsanların günümüzde yaşadığı deneyimlerin geçmişle benzerlikler taşıdığını ifade eden Haluk Sicimoğlu, "Biz mağara insanıyken davranışlarımızı hangi dürtüler yönlendiriyorsa, bugün de aynı dürtüler yönlendiriyor. Aynı dürtülerle bilinç altından kararlar veriyoruz. Son on yılda beyinle ilgili öğrendiklerimiz, tüm tarih boyunca öğrendiklerimizden daha farklı şeyler gösteriyor. Artık çok daha fazla bilgi var elimizde. Aslında duygusal beynin şifresini öğrenmek için daha eskiye, ilk çağlara gitmemiz lazım. Beynimiz milyonlarca yıldan beri karar verirken kullandığı dürtüleri değiştirmemiştir. Biz mağara insanıyken davranışlarımızı hangi dürtüler yönlendiriyorsa, bugün de aynı dürtüler yönlendiriyor" dedi.Davranışlarımızı yönlendiren yedi temel dürtüyü açıklayan Haluk Sicimoğlu, aynı zamanda bu dürtüleri vurgulayan reklamlardan örnekler de verdi. Sicimoğlu, “Emniyet, kendimizi güvende hissetmemiz için yaptığımız aldığımız kararlarıdır aslında. Örneğin eskiden yaşadığımız şehrin etrafına can ve mal güvenliğimiz için surlar örüyorduk. Günümüzde ise kişisel bilgilerimizi emniyet altına almak istiyoruz. Son zamanlarda şirketler bunu görmüş ve dikkat çekmek için güzel reklamlar yapmıştır. Sağlık dürtümüzde ise aslında gençliğimizi korumak istiyoruz. Bu yüzden daha fazla makyaj yapıyoruz, daha fazla botoks yapıyoruz, saç boyuyoruz, kendimizi daha diri, daha enerjisi yüksek göstermek istiyoruz. Neden? Çünkü biz ilk çağlarda ne kadar gençsek ne kadar enerjisi yükseksek o kadar uzaklara gitmişiz o kadar iyi ailemizi koruyabilmişiz. Aidiyet, ait hissetmek birlikte olmak buna en iyi örnek olarak Vikings dizisi verilebilir. Dizide beraber zorluklara göğüs germeleri, beraber ayin yapmaları, aynı amaçlar için savaşmaları aslında hepsinin ortak noktası. Kendilerini aynı şeylere ait hissetmeleri. Bugün de bizim gibi olan bizim gibi düşünen insanlarla bir araya gelmek ve kendimizi korumak istiyoruz. Hamilik yol göstermek, korumaktır. Bizim çocuklarımız bizimle çok uzun süre kalıyorlar ve dış etkilere çok açıklar. Bu etkilere en açık, en narin bebekler insanlardır. Bu yüzden bebeklerimizin üstüne çok düşmüşüz. Örneğin kedi yavrularını 5 haftalıkken annesi babası bırakabiliyor. Bizler 17-18 yaşında anca bırakabiliyoruz. Bebeklerimizle daha uzun süre beraber olduğumuzdan dolayı bizde koruma iç güdüsü gelişmiştir. Merak etmekte ise dikkat çeken şeyler var. Ne kadar meraklıysak o kadar uzağa gitmişiz, kendimizi geliştirmişiz, üretmişiz, düşünmüşüz. Merakımız sayesinde dünyayı bu hale getirmişiz. İyi mi yapmışız? Kötü mü yapmışız? Bilmiyorum ama merak sayesinde bu günlere gelmişiz. Mesela çocukların hayal gücünü geliştirmek, merak duygusunu ateşlemek için yapılan üretilen en iyi reklam markası Legodur. İtibar, takdir edilmek, güç sahibi olmak; Aslında itibar doğrudan beyindeki kimyasal reaksiyonlarla ilgi. Örneğin ben birinizin yaptığı işi beğenip çok iyi iş çıkardın dediğim zaman, beyin serotonin salgılıyor ve mutlu oluyoruz. Yani itibar sadece para ya da sosyal statümüzle ilgili bir şey değil. Her türlü beğenilme bizim için önemli. Sosyal medya uygulamalarının bu kadar çabuk büyümesinin asıl sebebi damla damla serotonin hormonu vermesi. Her postumuz beğenildiğinde, yorum aldığında egomuz tatmin oluyor ve insanlar üzerindeki itibarımız büyüyor. Buna en iyi reklam örneği Mercedes'in patronlarla ilgili yaptığı reklam olabilir. Son olarak cinsellik ve üremek; Biz kaliteli genlerle soyumuzu devam ettirmek, çoğalmak istiyoruz. Bu da bizim cinsellik dürtümüzü tetikliyor. Cinsellik dürtüsünü reklamlarda kullanırken tabi ki de çok açık bir şekilde kullanalım demiyorum. Çok zarif bir şekilde de kullanılabilir. Benim bu konuda en çok beğendiğim Japonya’da yapılan bir reklamdı" şeklinde konuştu. Haluk Sicimoğlu konuşmasının sonunda reklamcılık deneyimiyle ve yazdığı kitapla ilgili bilgiler vererek öğrencilerin sorularını yanıtladı. Etkinlik plaket takdimi ve toplu fotoğraf çekilmesinin ardından sona erdi.Kaynak: Haber Üsküdar

01 ARA 2023

Halkla İlişkiler ve Tanıtım ile Reklamcılık Bölümleri dış paydaş toplantısı gerçekleştirdi

Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım ile Reklamcılık Bölümü, dış paydaşlarının katılımıyla ortak bir toplantı düzenledi.İletişim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Süleyman İrvan’ın da katıldığı toplantıda Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölüm Başkanı Doç. Dr. Özge Uğurlu Akbaş, bölüm öğretim üyeleri Doç. Dr. Pınar Aslan, Dr. Öğr. Üyesi Şükrü Güler, Dr. Öğr. Üyesi Özgün Arda Kuş, Dr. Öğr. Üyesi Burak Çeber, Arş. Gör. Zindan Çakıcı ve Arş. Gör. Osman Tosun; Reklamcılık Bölüm Başkanı Prof. Dr. Özgül Dağlı, bölüm öğretim üyeleri Doç. Dr. Cihan Becan, Dr. Öğr. Üyesi Nihal Toros Ntapiapis ile Arş. Gör. Bahşende Çoban Azizoğlu yer aldı.Buluşmada dış paydaşlar Altis Teknoloji’den Nursu Yüce, Ferah Poyraz PR’dan Ferah Poyraz, Rekclick Dijital Reklam Ajansı’ndan Mustafa Çelik, Walter Kranz Ajans’dan Samet Özetçi ve Tazefikir Reklam Ajansı’ndan Özlem Dural fakültenin eğitim öğretim faaliyetlerine dair değerlendirme ve önerilerde bulundular.Sektör ve üniversite iş birliği üzerinde durulduToplantıda sektör ve üniversite arasında aktif çalışma ve etkinlik planlaması yapılırken öğrenciler için staj sürelerinin uzatılmasına dair önerilere yer verildi. Ferah Poyraz, "Öğrenciler daha fazla etkinlikte ve sosyal alanda olmalı” diyerek öğrencilere katkı sağlanacağını belirtti ve LinkedIn’in önemine değindi. Ayrıca mezun öğrenciler için bir veri tabanı oluşturulmasının da ajanslar ve şirketler için kolaylık sağlayacağı ifade edildi.Öğrencilerin sektör ile tanışmasında dış paydaşların önemi vurgulandıHalkla İlişkiler ve Tanıtım Bölüm Başkanı Doç. Dr. Özge Uğurlu Akbaş, dış paydaşların katkılarının değerli olduğunu belirterek, “Markalar ile yapılan halkla ilişkiler ve reklam çalışmalarının basamaklarının, süreçlerinin, müşterilerle nasıl ilerlendiğinin öğrencilerle paylaşılması çok değerli olacaktır” dedi.Kaynak: Haber Üsküdar

28 KAS 2023

Reklamcılık Atölyesinde yeni dönem çalışmaları başladı

Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümü öğrencilerinin kendi alanlarında pratik yapmalarına yönelik faaliyet gösteren Reklamcılık Atölyesinin 2023-2024 yılı eğitimleri başladı.“Bi'Dolu Fikir Kovanıyız” mottosu altında düzenlenen atölye etkinliğinde öğrencilere yapılması planlanan etkinlikler, atölye faaliyetleri, grup çalışmaları ve ulusal yarışmalar hakkında bilgiler verildi. Etkinliğe Reklamcılık Bölümü öğretim üyesi Doç. Dr. Cihan Becan, araştırma görevlileri Kumsal Kınay ve Bahşende Çoban Azizoğlu katıldı. Doç. Dr. Cihan Becan öğrencilere sektöre dair dikkat edilmesi gereken konular, yaratıcı fikir üretimi ve ulusal yarışmalar hakkında bilgiler verdi.  Kaynak: Haber Üsküdar

22 KAS 2023

Reklamcılık Öğrencilerimiz Genç Kristal Finalinde

Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümü 3. Sınıf öğrencilerinden Melda Zeynep Sarı ve Burcu Genç, Genç Kristal’de Doç. Dr. Cihan Becan danışmanlığında finale kaldı. 2023 Genç Kristal Ana Sponsoru olan Akbank tarafından oluşturulan Akbank Caz Festivali briefi kapsamında 34. Akbank Caz festivalinin duyurusunu yapmak, geçen yıl gerçekleşmeyen “kampüste caz”ı da bu rotaya ekleyerek iletişimini yapmak ve gençler nezdinde caz müziğini popülerleştirmek amaçları doğrultusunda bir kampanya çalışan öğrenciler short liste girmeyi başardılar. Öğrencilerden festival öncesi ve dönemini kapsayan bir kampanya çalışması, TVC (tematik), dijital iletişim, OOH, basılı mecra (dergi / gazete), radyo ve yaratıcı proje geliştirmesi istendi. Öğrencilerimiz hazırladıkları sunumla finalist olmaya hak kazandı. 28 Kasım'da Kristal Elma ödül töreninde Genç Kristal kazananları da açıklanacak. 

15 KAS 2023

Yaratıcı mecra karma sergisi açıldı

Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümü öğrencilerinin çalışmalarından oluşan ‘Yaratıcı Mecra Karma’ sergisi ziyarete açıldı.Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümü öğrencilerinin çalışmalarından oluşan ‘Yaratıcı Mecra Karma’ sergisi Üsküdar Üniversitesi Güney Yerleşke’de açıldı. Doç. Dr. Cihan Becan’ın yönetiminde düzenlenen serginin açılışına Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Süleyman İrvan ve Üsküdar Üniversitesi akademisyenleri ile öğrencileri katıldı.Öğrenci sergilerine önem veriyoruzSerginin açılışında konuşan Prof. Dr. Süleyman İrvan, öğrencilerin uygulamalı eğitim almalarının önemine vurgu yaptı. İrvan, “Biz öğrencileri üretmeye teşvik ediyoruz. Öğrencilerin derslerde yaptıkları çalışmaları hem yarışmalara göndermeleri hem de bu tür sergilerde paylaşmalarını istiyoruz. Böylece aslında özgüvenlerinin de artacağını görüyoruz” ifadelerini kullandı. Sergiyi düzenleyen Reklamcılık Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Cihan Becan ise, Reklamcılık Bölümü müfredatının öğrencileri somut ve görünür üretim mecralarına yönlendirme hedefiyle oluşturulduğunu belirtti. Cihan Becan, “Bu Yaratıcı Mecra Karma Sergisi ile farklı sınıflardan öğrencilerimiz, özellikle benim verdiğim birkaç ders ve mezuniyet projesi kapsamındaki çalışmalarını sergilemiş oluyorlar. İkinci sınıfta reklam metin yazarlığı, üçüncü sınıfta medya planlaması, dördüncü sınıfta mezuniyet projesi kapsamında, reklam atölyeleri sürecinde ve aynı zamanda finalist olduğumuz iki yarışmaya gönderdiğimiz eserler yine bu çalışma içerisinde yer alıyor. Dolayısıyla farklı kombinasyonları kullanarak farklı dersler çerçevesinde, öğrencilerin hem yaratıcılık becerilerini hem tasarım güçlerini ortaya koyabilecekleri bir platform oluşturduk. Bu nedenle ismini yaratıcı mecra karma sergisi olarak koyduk” ifadelerini kullandı.    Kaynak: Haber Üsküdar

27 EKI 2023

“Cumhuriyet’in 100. Yılında Reklamcılığın 100 Yılı” etkinliği gerçekleşti

Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümü’nün düzenlediği “Cumhuriyet’in 100. Yılında Reklamcılığın 100 Yılı” adlı çevrim içi etkinlik gerçekleşti. Reklam Yaratıcıları Derneği (RYD) Başkanı Çağlar Gözüaçık’ın konuk olduğu etkinlikte, derneğin hazırladığı “Reklam Cumhuriyeti” adlı belgeselin lansmanı yapıldı.İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümü Başkanı Prof. Dr. Özgül Dağlı’nın moderatörlüğünde gerçekleşen etkinliğe Tazefikir Reklam Ajansı kurucusu ve Reklam Yaratıcıları Derneği Başkanı Çağlar Gözüaçık konuk olarak katıldı. Düzenlenen söyleşide Cumhuriyet döneminde reklamcılığın tarihçesi ve günümüz reklamcılığı konuşuldu.Reklam Cumhuriyeti adlı belgeselin ilk gösterimi yapıldıDernek olarak çok sayıda proje yaptıklarını söyleyen Çağlar Gözüaçık, "Bunlar içerisinde en çok önemsediklerimden biri reklaminsan.com-Türk Reklamcılar Ansiklopedisi. Her geçen gün gelişen, insanların kendi profillerini oluşturmasıyla gelişen bir kaynak. Çünkü bu meslek çok eğlenceli ve dinamik. Emek yoğun bir iş. Bir taraftan da biz reklamcılar biraz işin mutfağındaki insanlar olduğumuz için, yani kamera önündekiler gibi olmadığımız için tarihe çok fazla işler düşememişiz. Şimdi dijitalleşme dönüşümü var. Birçok kayıt bundan sonrası için geçerli. Öncesinde çoğunluk basılı kayıtlar. Biz de dernek olarak bu sektörün tarihini sizler adına kolay anlaşılır ve kolay öğrenilir bir hale getirmek istedik. 'Reklam Cumhuriyeti' adıyla bir belgesel hazırladık. Bugün de bu belgeselin birinci bölümünü yayımlıyoruz. Bu etkinlik sebebiyle belgeseli ilk burada gösterelim diye düşündük” ifadelerini kullandı.Belgesel gösteriminin ardından öğrencilerin sorularını yanıtlayan Gözüaçık, geleceğin reklamcılarına tavsiyelerde bulundu. Çağlar Gözüaçık, “Reklamcılığı sadece bir meslek olarak ele alabilirsiniz ya da onu daha derinlemesine öğrenmeye çalışabilirsiniz. Derinlemesine öğrendiğinizde bunu insanlarla paylaşabilirsiniz. İnsanlarla paylaştığınızda yaptığınız işin daha ötesinde bunun bir sektör, kültür olduğunu fark edebilirsiniz. Daha da derinleştiğinizde daha çok bilgi ve deneyim sahibi olabiliyorsunuz” şeklinde konuştu.Kaynak: Haber Üsküdar

Üniversitemizle ilgili “AKLINDA NE VARSA” bize sor!