Çizgi Film ve Animasyon Bölüm Başkanı Doç. Dr. Cem Tutar günlük hayatın bir parçası haline gelen sosyal medyanın gastronomi ile yemek kültürüne etkilerini ve bu alanda yarattığı değişim hakkında Gazete Kadıköy'den Erhan Demirtaş'a açıklamalarda bulundu.
Aşağıda giriş niteliğinde kısa bir bölümünü bulabileceğiniz röportajın tamamına Gazete Kadıköy'ün web sitesi üzerinden ulaşabilirsiniz.
Eğlence ve kültür hayatına dair birçok pratik burada yaşanıyor, gösteriliyor. 1980’li yıllardan sonra gelişen ve dönüşen gastronomi ve mutfak kültürü de sosyal medyada farklı bir noktada duruyor artık. Yemek, beslenme dışında bu gösteri dünyasının bir parçası haline gelmiş durumda. Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Çizgi Film ve Animasyon Bölüm Başkanı Doç. Dr. Cem Tutar ile sosyal medya kullanımı ve kültürel alanın önemli unsurlarından biri haline gelen yemeğin değişen anlamı üzerine konuştuk. İletişim, kent, gündelik hayat ve kültür sosyolojisi alanında çalışmalar yapan Tutar, “Bugünün dünyasının ikonik şeylerinden birisi ‘yeni.’ Yeninin fetişleştirilmesi söz konusu. Yeni olan her şey burada çok değerli. Bütün reklamlarda, medyada şöyle bir şey görürsünüz: ‘Şunu da deneyin.’ Bu dönemin sihirli sözü bu. Zapturapt altına alınmış küçük dünyamızın içerisinde kaçamak noktaları arıyoruz.” diyor.
Eklenme Tarihi : 17 Aralık 2024