Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Medya ve İletişim Bölümü ile Pigu Creative Agency iş birliğiyle düzenlenen iki oturumlu “Pigu Creative Agency ile Uzman Görüşleri” etkinliği gerçekleştirildi. Pigu Creative Agency kurucusu Yıldırım Beyazit’in moderatörlüğünde gerçekleşen etkinliğin ilk oturumunda, Şok Marketler Dijital Pazarlama Yöneticisi Gökberk Taş dijital pazarlama sektörü hakkında katılımcılara değerli bilgiler sundu. İkinci oturumda ise Kariyer Danışmanı Alper Kul, kariyer gelişimi üzerine ipuçları paylaşarak katılımcılara profesyonel yolculukları için ipuçları verdi.
Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Medya ve İletişim Bölümü, Pigu Creative Agency iş birliğiyle öğrencileri sektörün uzmanlarıyla buluşturdu. "Pigu Creative Agency ile Uzman Görüşleri" başlıklı etkinlikte, Pigu Creative Agency’nin kurucusu Yıldırım Beyazit moderatörlüğünde iki oturum gerçekleşti. Etkinliğin ilk oturumunda Şok Marketler Dijital Pazarlama Yöneticisi Gökberk Taş, dijital pazarlama alanındaki deneyimlerini ve sektördeki yenilikleri katılımcılarla paylaştı. İkinci oturumda ise Kariyer Danışmanı Alper Kul, kariyer gelişimi üzerine sunduğu önerilerle öğrencilerin profesyonel yolculuklarına ışık tuttu.
Gökberk Taş: “Öncelikle markayı çok iyi tanıyın ve anahtar kelimelerinizi doğru belirleyin”
Konuşmasına dijital pazarlamayla ilgili kariyer ipuçları vererek başlayan Gökberk Taş, şunları söyledi: “Öncelikle size gelen markayı çok iyi tanımanız gerekiyor. Yani ben kiminle çalışıyorum? Hangi firmaya ait? Hangi ürünleri var? Neleri var, neleri yok her şeyi bilmeniz gerekiyor. Yani bu sizin kendi markanız da olabilir ajansta çalışıyorsanız ajansın markası da olabilir veya markada çalışıyorsanız markanın kendi ürünleri olabilir. Kısacası sizin her şeyi çok iyi biliyor olmanız gerekiyor. Burası çok kilit bir nokta. Yıldırım Bey’le zamanında çalıştığımız bir marka var, onun üzerinden de örnek verebiliriz. Yani anahtar kelimelerinizi doğru belirliyor olmanız gerekiyor”.
Dijital pazarlamada önemli noktalara değinen Taş, “Dijital pazarlamanın çok önemli bir kısmı vardır. Bu kısım ‘Everest’ olarak adlandırdığımız kısımdır. Yani biz kurguları yaparken ‘Alf Family’, ‘Meet Family’ ve ‘Wolf Family’ olarak konuşuruz. Siz direkt satışa gittiğiniz zaman meet family ve wolf family de olursunuz ama marka bilinirliği reklamları yaptığınız zamanda, Everest yani en üst kısımda olursunuz. Paranızı kazanmaya başladığınızda yapmanız gereken şey, markanıza yatırım yapmaktır. En güzel yol Youtube'dur. Youtube hem size müşteri sağlar hem de bilinirlik açısından inanılmaz faydalıdır. Yani Everest kısmını bu şekilde doldurup diğer katmanlara da yönelebilirsiniz” dedi.
Alper Kul: “Bu kitabın amacı kariyer yolculuğunun ilk yıllarının zorlu geçeceğini göstermek”
İkinci oturuma katılan Kariyer Danışmanı Alper Kul, katılımcılarla deneyimlerini paylaştı. Sözlerine yazdığı kariyer gelişimi kitabından bahsederek giriş yapan Kul, şu şekilde konuştu: “Ben bu kitabı 2012 yılında Pepsi kolanın ihracat müdürlüğünden istifa ettikten sonra yazdım. Kitapta birçok semboller kullandım. Kitabın kapağına bakarsanız en başında virajlar var, daha sonrasında ilerleyebiliyorsunuz. Buradaki virajların amacı ilk yılların zorlu geçeceğini göstermekti”. Kitabın içeriğiyle ilgili bilgi veren Alper Kul, “Ben buraya bu kitabı satmaya gelmedim, bu kitabın içindeki fikirleri satmaya geldim. Bu fikirler nedir diyecek olursanız, bu fikir her şeyden önce uzmanlaşmadır. Örneğin, dijital pazarlamada, influencer marketingde. Diyelim ki ben bu ürünü kafaya koydum, alacağım. Diğer sosyal mecralarda da bu ürünü patlatacağım. Öncelikle bir kere konunun gerçekten iyisi olmanız lazım. Bu da en az 5 yılınızı istiyor. 5 yıldan önce uzmanım diyemezsiniz çünkü uzmanlık 5 yıldan sonra oturmaya başlar. İkincisi ise zaman ve zamanlama yönetimidir. Zaman ve zamanlama yönetimi kısaca lineer bir çizgidir ve bir de buna ek olarak zamanlama yönetimi vardır. O da şimdiki zamanda ne yaptığınıza odaklanır. Son olarak sizlere üçüncü fikirden bahsetmek istiyorum. Bu da ilişki yönetimi ve sosyal zekâdır. Bunlar da oldukça önemlidir. Kısaca sosyal zekânız yüksekse çok daha iyi yerlere gelirsiniz” ifadelerini kullandı.
Öğrencilere profesyonel yaşamla ilgili tavsiyeler veren Alper Kul, “Ben burada her şeyden önce gerçek profesyonelliği anlatıyorum. Yani bir profesyonel nasıl olunur onu anlatıyorum. Bakın dikkat edin işveren demiyorum, patron demiyorum. Gerçek patronun nasıl olması gerektiğini anlatmıyorum. Ben burada sizi anlatıyorum. Yani burada iki tane fraksiyon var; Ya iş kadını olacaksınız ya da çalışan bir arkadaş olacaksınız. Patron olacaksanız bu kitap sizin içi yine değerli ama çalışan olacaksanız bu kitap sizin kitabınız diyebilirim” dedi.
Yeni Medya Atölyesi, oturuma katılan alanında uzman isimlerin katılımcıların sorularına yanıt vermesi ve toplu fotoğraf çekimiyle sona erdi.
Eklenme Tarihi : 18 Kasım 2024