G. GZFT (SWOT) ANALİZİ VE İYİLEŞTİRME
GÜÇLÜ YÖNLERİMİZ
- Akademik program ve disiplin sayısındaki çeşitlilik ve yetkinlik
- Fakülte yönetiminin şeffaf ve kolay ulaşılabilir olması
- Moleküler Biyoloji ve Genetik Türkçe ve İngilizce bölümlerinin FEDEK’ten akredite olması
- SCI indeks kapsamında taranan dergilerde yayınlanan bilimsel yayın sayısının son yıllarda artmış olması ve Türkiye ortalamasının üzerinde olması
- Fakültenin merkez yerleşkede kolay ulaşılabilir bir konumda bulunması.
- Tüm bölümlerimizde zorunlu veya isteğe bağlı hazırlık sınıfının olması,
- Bölümlerimizin büyük bir kısmının İngilizce dilinde eğitim veriyor olması nedeniyle Fakültede yabancı uyruklu öğretim üyesi ve öğrenci çeşitliliğinin sağlanması
- Erasmus anlaşması yapılmış yurtdışı kurum sayısının fazlalığı ve faaliyetlerin aktif bir şekilde yürütülüyor olması
- Fakültemizin derslikleri ve laboratuvarlarının son teknoloji öğretim araçlarıyla donatılmış olması
- Fakülte öğrencilerimizin TÜBİTAK gibi ciddi destek sağlayıcı kanallardan destek alarak projeler yapabilmesi
ZAYIF YÖNLERİMİZ
- İngilizce eğitim verilmesine rağmen bazı mezunların yabancı dil düzeylerinin hedeflendiği kadar ileri düzeyde olmaması
- Uluslararası projelerin ve işbirliklerin düzeyinin yetersiz olması
- Öğretim elemanı başına düşen öğrenci sayısının uluslararası normlardan yüksek olması
- Öğrencilerdeki orta öğretimden gelen eksiklikler ve yetersizlikler
- AB projeleri olanaklarının yeterince kullanılamaması
- Öğrenci temel bilgi altyapılarının homojen olmaması
FIRSATLAR
- Üniversitemiz ve fakültemiz eğitim-öğretim kalitesi ve mekansal konumu sayesinde İstanbul’un prestijli üniversitelerinden biri haline gelmesi ve prestijinin artması
- Sağlık, kimya, genetik ve bilişim gibi sektörlerin öneminin artması, Mühendislik ve Doğa Bilimler Fakültesinin bu sektörlerle ekonomik ve toplumsal değer yaratacak işbirliğine yatkın araştırma ve geliştirme potansiyeli
- Fakültede bulunan disiplin çeşitliliğinin disiplinlerarası araştırma ve geliştirme faaliyetleri konusunda fırsat sunması
- Üniversitelere yönelik akreditasyon, eğitim ölçümleme ve toplam kalite yönetimi gibi uygulamaların talep ediliyor olması
- Erasmus+ kapsamında uluslararası kurumlar ile devam eden işbirlikleri bulunması
- Öğrencilerimizin mesleki bilgi ve görgülerini artıracakları gezi ve staj yapacakları endüstrilerin İstanbul’da fazla olması
- Üsküdar Üniversitesinin Orta Doğu ve Afrika ülkelerinden gelen öğrenciler için ilgi odağı olması
- Gelişen teknoloji sayesinde bilgiye ulaşmadaki kolaylıklar
TEHDİTLER
- Özellikle sayısı artan vakıf üniversitelerinin nitelikli akademisyen çekme konusunda rekabet yaratması
- Nitelikli idari personelin istihdam edilmesi ve kariyer planlaması önündeki zorluklar
- Orta öğretimde kalitenin düşmesi ve gelen öğrencilerin analitik/eleştirel düşünme becerilerinin gerilemesi, İngilizce bilgilerinin giderek azalması
- Lisans ve lisans üstü düzeyde kaliteli öğrencileri çeken üniversite sayısının artması
İYİLEŞTİRME TEDBİRLERİ
- Eğitim-Öğretim kalitesini artırmak üzere öğretim üyesi ders yüklerinde iyileştirmeye gidilerek, öğretim elemanı sayısının artırılması
- Öğretim elemanlarının yetkinliklerinin ve araştırma performanslarının artırılmasına yönelik planlamaların yapılması
- Araştırma, yazışma, arşiv vb. alanlarda BT hizmetlerinin bütünleştirilmesi ve verilen idari hizmetin iyileştirmesi
- Ders programlarında iyileştirmeler yapılması
- Laboratuvar ve dersliklerde fiziksel iyileştirmeler için planlama yapılması
- Ders değerlendirme ve memnuniyet anketleri sonucunda yapılan iyileştirmeler