D. EĞİTİM VE ÖĞRETİM
1. Program Tasarımı ve Yürütme
1.1. Program Tasarım ve Yürütme Süreci
Fakültemizin eğitim-öğretim programlarının tasarımı Bologna sürecine uygun olarak Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikleri Çerçevesi’ni kapsamaktadır. Program tasarımları, ilgili birim ve birimlerde yapılan düzenli toplantılar ile sürekli iyileştirme ve güncellenme işlemine tabi tutularak Fakülte Kurulu tarafından Üniversite Senato’sunun onayına sunulmaktadır (Bkz. Akademik Kurul Kararları). Fakülte programlarının tasarlanması; iç ve dış paydaşlardan alınan görüşler ve birim akademik personelinin sürece aktif katılımıyla gerçekleştirilmektedir.
Programların yürütülme sürecine dair önceliklerimiz;
Dersler ilgili bilim dalı öğretim elemanları tarafından verilir.
Öğretim elemanlarının teorik dersler için günlük ders saat yükünün 6 saati aşmamasına özen gösterilir.
Ders programları öğrencinin verimi esasına dayalı olarak oluşturur.
Ders programları eğitim-öğretim başlamadan en geç 1 hafta önce duyurulur.
Eğitim-öğretim dönemi başlamadan Bologna güncellemeleri tamamlanır.
Öğrenci danışmanları eğitim-öğretim döneminin başlamasıyla birlikte duyurulur.
Öğrencilerden Çözüm Merkezi’ne, öğretim üyelerine ya da fakültenin diğer birimlerine gelen elektronik postalara 1 gün içinde dönüş yapılır.
Öğrencileri ilgilendiren her türlü duyuru hem üniversite web sayfasından hem de üniversite öğrenci maillerinden ve mobil uygulama üzerinden duyurulur.
Öğrenciler yurt dışı eğitim imkanları konusunda Erasmus Koordinatörlüğü tarafından en az yılda 1 kez bilgilendirilir.
Sınav tarihleri sınavdan iki hafta önce ilan edilir.
Sınav sonuçları sınav haftasından sonraki hafta ilan edilir, şeklinde sıralanabilir.
1.2. Görünürlük ve Ulaşılırlık
Fakülte programlarının eğitim amaçlarına ve öğrenme çıktılarına ulaşılmasını ve görünür kılınmasını güvence altına alma yöntemimiz; bilgi formları, uygulama dosyaları ve ders uygulama dosyalarından oluşan Ders Bilgi Paketleri’dir. İç ve dış paydaşların bu dosyalara erişimi Fakülte ve Bölümlerin Web sayfasından sağlanmaktadır.
1.3. İzlemeler
Programlarımızın sınav, ödev, seminer vb. süreçleri Öğrenci Bilgi Sistemi üzerinden izlenebilmektedir. Bununla birlikte öğrencilerimiz öğretim üyeleri tarafında ilan edilen ve ofislerine asılan ofis saatlerinde öğrencilerimiz ile birlikte görüşmekte, STIX arayüzü üzerinden de iletişim kurabilmektedirler. Program tasarımlarımızın hedeflerine ne mertebede ulaştığına dair izlemeyi öğrenci geri bildirimleri yoluyla yapmakla birlikte dış paydaş geri bildirimlerine dair süreç yüzyüze yapılan geribildirimler ile alınmıştır.
1.4. İyileştirme Süreci
Program içeriklerinde yapılması gerekli görülen iyileştirmeler program öğretim üyeleri, Eğitim Komisyonu ile akademik kurul toplantılarında tespit edilerek planlanmaktadır. Bu plan uyarınca gerçekleştirilen uygulamalar sürekli izlenerek, iç paydaşlardan sağlanan geri dönüşlerin de katkısıyla gerektiği durumlarda revize edilmektedir. Sürece dış paydaşların daha fazla katılması sağlanacak tedbirler kalite komisyonunca alınarak her eğitim öğretim dönemi içinde tüm bölümlerin en az bir dış paydaş toplantısı yapması kararı alınmıştır. TYYÇ kapsamında belirlenen prensiplere uygun planlanan program çıktıları da eğitim-öğretim yılının her yarıyılı sonunda bölüm öğretim üyeleri tarafından değerlendirilerek yapılması öngörülen iyileştirmeler PUKÖ döngüsü uyarınca planlanmaktadır (Bkz. Bölüm toplantı tutanağı). Bununla birlikte karşılaşılmış talepler ve problemlere ilişkin örnek PUKÖ uygulaması hazırlanarak sürecin takibi yapılmaktadır. (Bkz. Puko Uygulama Örneği)
2. Öğrenci Merkezli Öğrenme, Öğretme ve Değerlendirme
2.1. Politikalar ve Ulaşılabilirlik
Fakültemizin öğrenci merkezli öğrenme politikası, Üsküdar Üniversitesi yönetmelik ve temel ilkeleri ile uyumlu ve Bologna sürecine uygundur. Aktif öğrenme süreci; öğrenci merkezli öğretim, öğrencilerle düzenli iletişim, öğretim üyesi ve öğrenci geri bildirimlerinin düzenli olarak toplanması, ders dışı okuma, proje ve ödev stratejileri aracılığıyla yürütülmektedir. Öğrenci merkezli eğitim politikası doğrultusunda yapılması planlanan tüm uygulamalar Fakülte ve Bölüm Web sayfası, OBS ve STIX üzerinden öğrencilerle paylaşılmaktadır.
2.2. Program Derslerinin İçerik ve Yöntemi
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi’nde yürütülen derslerin müfredatının, içerik ve yönteminin belirlenmesinde öğrencilerin katkıları ve öğretim üyelerinin rehberliğinde, alanlarına yönelik temel bilgileri edinmeleri, edindikleri bilgiyi analiz edip, yazılı ve sözlü olarak ifade edebilmeleri ve uygulamaları beklenmektedir. Hedefimiz; araştırmacı, dil bilen ve kullanan, özgün fikirlere ve fikirlerini geliştirme yeteneğine sahip, analitik yöntemle öğrenen ve öğrendiklerini kullanabilen gençler yetiştirmektir. Bu amaçla öğrencilerimizin laboratuvar uygulamaları oldukça önem arz etmekle birlikte, öğrencilerimiz proje geliştirme ödevleri ile de uygulama alanına katkı sağlanmaktadır.
2.3. Yetkinlikler
Birimde öğrenci merkezli eğitim modeli ve aktif öğrenme konusunda öğretim üyelerinin yetkinliklerinin geliştirilmesine yönelik olarak Üsküdar Üniversitesi kendi akademik personelinin yurt içi ve yurt dışı eğitimlere ve toplantılara katılmasını teşvik etmektedir. (Bkz. MDBF Yurt içi-Yurt Dışı Kongre Dosyası) Öğretim üyelerinin tamamı yıl boyunca Ulusal ve Uluslararası akademik çalışmalara katılarak bilgilerini günceller ve gelişmeleri takip eder. (Bkz. Akademik Faaliyet Dosyası) Üniversitemizde ayrıca öğretim üyelerinin yetkinliklerinin geliştirilmesine yönelik olarak Bilimsel Teşvik Yönergesi işletilmektedir.
2.4. İş Yükleri
Ders Bilgi Paketlerinde derslerin kredilendirilmesi Bologna sistemine uygun olarak öğrenci iş yüküne göre yapılmaktadır.
2.5. Öğrenci Katılımı
Öğrenci iş yüküne dayalı kredi değerlerinin belirlenmesinde öğrenciler akademik danışmanlık hizmetlerinin yanı sıra ölçme-değerlendirme, öğrenci temsilcilikleri ve yüz yüze görüşmeler yöntemiyle sürece katılmaktadır.
2.6. Seçmeli Dersler
Fakültemiz programlarında disiplinler arası öğretim anlayışıyla öğrencilerimizin farklı disiplinlerde de yetkinliklerini geliştirebilmeleri, derinlik kazanımına ve farklı disiplinleri tanımasına yönelik olarak alan seçmeli ve alan dışı seçmeli dersler bulunmaktadır.
2.7. Mezuniyet Koşulları
Öğrencinin mezuniyeti için başarı ölçme ve değerlendirme yöntemi (BDY) ile hedeflenen program öğrenme çıktılarına ulaşması ve gereken AKTS’yi (240) tamamlaması gerekmektedir. Bu koşullar Öğrenci Bilgi Sistemi ve Web aracılığıyla görünür kılınmıştır.
2.8. Öğrenci Hakları
Fakültemizin öğrenci haklarını kapsayan düzenlemeleri Üniversite Mevzuatı ve Yönetmeliklerle uyumludur.
2.9. Öğrenci Şikâyet ve Önerileri
Üniversitemizin Çözüm Merkezi, Öğrenci Danışmalık Sistemi ve Web sayfası üzerinden, ayrıca yüz yüze görüşmeler yoluyla öğrenci şikâyet ve önerilerine ulaşılır ve Fakülte bünyesinde çözümler üretilerek sorunun tekrarlanmamasına yönelik gerekli önlemler alınır.
3. Öğrencinin Kabulü ve Gelişimi, Tanıma ve Sertifikalandırma
Fakültemiz ÖSYM tarafından yapılan Yüksek Öğretim Kurumları Sınavı (YKS) sonuçlarına göre sayısal puan türünde öğrenci alır. Öğrenci Hareketliliği ERASMUS öğrenci değişim programları ile sağlanmaktadır. Yatay geçiş, dikey geçiş, yabancı uyruklu öğrenci, çift ana dal ve yan dal öğrenci kabulleri Üsküdar Üniversitesi Yönetmelik ve Yönergeleriyle uyumludur.
4. Eğitim-Öğretim Kadrosu
Tablo 8. Fakültede Görev Alan Öğretim Elemanları
NO | UNVAN | PROGRAM | PERSONEL ADI |
1 | Prof. Dr. | Adli Bilimler | Sevil ATASOY |
2 | Doç. Dr. | Adli Bilimler | Aylin YALÇIN SARIBEY |
3 | Doç. Dr. | Adli Bilimler | Kaan YILANCIOĞLU |
4 | Doç. Dr. | Adli Bilimler | Tuğba ÜNSAL SAPAN |
5 | Dr. Öğr. Üyesi | Adli Bilimler | Zekai GENÇ |
6 | Dr. Öğr. Üyesi | Adli Bilimler | Soner KIZIL |
7 | Dr. Öğr. Üyesi | Adli Bilimler | Telli Ismailova |
8 | Arş. Gör. | Adli Bilimler | Alihan KOCABAŞ |
9 | Arş. Gör. | Adli Bilimler | Nurdan SANDIKÇI |
10 | Arş. Gör. | Adli Bilimler | Umut KENDÜZ |
11 | Prof. Dr. | Bilgisayar Mühendisliği (İng.) | Serhat ÖZEKES |
12 | Prof. Dr. | Bilgisayar Mühendisliği (İng.) | Burhan PEKTAŞ |
13 | Dr. Öğr. Üyesi | Bilgisayar Mühendisliği (İng.) | Ihab ELAFF |
14 | Dr. Öğr. Üyesi | Bilgisayar Mühendisliği (İng.) | Ahmet ŞENOL |
15 | Dr. Öğr. Üyesi | Bilgisayar Mühendisliği (İng.) | Fatih TEMİZ |
16 | Dr. Öğr. Üyesi | Bilgisayar Mühendisliği (İng.) | Rowanda D. A. AHMED |
17 | Dr. Öğr. Üyesi | Bilgisayar Mühendisliği (İng.) | Arife Aysun KARAASLAN |
18 | Dr. Öğr. Üyesi | Bilgisayar Mühendisliği (İng.) | Gamze USLU |
19 | Dr. Öğr. Üyesi | Bilgisayar Mühendisliği (İng.) | Sewale Musadaq TAHA |
20 | Arş. Gör. | Bilgisayar Mühendisliği (İng.) | Gamze Nilsu ÇOLAK |
21 | Dr. Öğr. Üyesi | Biyomühendislik (İngilizce) | Fatma Gizem AVCI |
22 | Dr. Öğr. Üyesi | Biyomühendislik (İngilizce) | Tuğba BAL |
23 | Dr. Öğr. Üyesi | Biyomühendislik (İngilizce) | Handan EMİŞOĞLU KÜLAHLI |
24 | Dr. Öğr. Üyesi | Biyomühendislik (İngilizce) | Mehdi Partovi MERAN |
25 | Dr. Öğr. Üyesi | Biyomühendislik (İngilizce) | Gülnihal MURATOĞLU |
26 | Dr. Öğr. Üyesi | Biyomühendislik (İngilizce) | Betül GÜRÜNLÜ |
27 | Dr. Öğr. Üyesi | Biyomühendislik (İngilizce) | İmran GÖKER |
28 | Arş. Gör. | Biyomühendislik (İngilizce) | Meryem Kevser ZELKA |
29 | Arş. Gör. | Biyomühendislik (İngilizce) | Yeşim AYIK |
30 | Prof. Dr. | Elektrik-Elektronik Mühendisliği (İngilizce) | Osman ÇEREZCİ |
31 | Prof. Dr. | Elektrik-Elektronik Mühendisliği (İngilizce) | Gökhan APAYDIN |
32 | Prof. Dr. | Elektrik-Elektronik Mühendisliği (İngilizce) | Şaban Selim ŞEKER |
33 | Dr. Öğr. Üyesi | Elektrik-Elektronik Mühendisliği (İngilizce) | Uğur ÇİNİ |
34 | Dr. Öğr. Üyesi | Elektrik-Elektronik Mühendisliği (İngilizce) | Rıza Tamer ÇAKICI |
35 | Dr. Öğr. Üyesi | Elektrik-Elektronik Mühendisliği (İngilizce) | Hamza ABUNIMA |
36 | Dr. Öğr. Üyesi | Elektrik-Elektronik Mühendisliği (İngilizce) | Gülnihal Küçüksayacıgil (Misafir Araştırmacı) |
37 | Dr. Öğr. Üyesi | Elektrik-Elektronik Mühendisliği (İngilizce) | Javad Jangi GOLEZANI |
38 | Arş. Gör. | Elektrik-Elektronik Mühendisliği (İngilizce) | Nazmiye KOPACAK |
39 | Arş. Gör. | Elektrik-Elektronik Mühendisliği (İngilizce) | Enis KRANDA |
40 | Prof. Dr. | Endüstri Mühendisliği (İngilizce) | Mehmet SAVSAR |
41 | Dr. Öğr. Üyesi | Endüstri Mühendisliği (İngilizce) | Muhammet Enis BULAK |
42 | Dr. Öğr. Üyesi | Endüstri Mühendisliği (İngilizce) | Hasan ÇİÇEK |
43 | Dr. Öğr. Üyesi | Endüstri Mühendisliği (İngilizce) | Osman Murat ANLI |
44 | Dr. Öğr. Üyesi | Endüstri Mühendisliği (İngilizce) | Orkun KOZANOĞLU |
45 | Dr. Öğr. Üyesi | Endüstri Mühendisliği (İngilizce) | Münire Berna BEŞKESE |
46 | Dr. Öğr. Üyesi | Endüstri Mühendisliği (İngilizce) | Murat ELHUSEYNI |
47 | Arş. Gör. | Endüstri Mühendisliği (İngilizce) | Fatma Serra ÇİFTÇİ |
48 | Arş. Gör. | Endüstri Mühendisliği (İngilizce) | Ayşe TAŞKIRAN |
49 | Dr. Öğr. Üyesi | Kimya Mühendisliği (İngilizce) | Mert Mehmet OYMAK |
50 | Dr. Öğr. Üyesi | Kimya Mühendisliği (İngilizce) | Nigar KANTARCI ÇARŞIBAŞI |
51 | Dr. Öğr. Üyesi | Kimya Mühendisliği (İngilizce) | Yaprak ÖZBAKIR |
52 | Dr. Öğr. Üyesi | Kimya Mühendisliği (İngilizce) | Aysun İpek PAKSOY |
53 | Arş. Gör. | Kimya Mühendisliği (İngilizce) | Muhammed Berkcan ARSLAN |
54 | Arş. Gör. | Kimya Mühendisliği (İngilizce) | Özlem ŞİMŞEK |
55 | Doç. Dr. | Moleküler Biyoloji ve Genetik (Türkçe) | Belkıs ATASEVER ARSLAN |
56 | Doç. Dr. | Moleküler Biyoloji ve Genetik (Türkçe) | Vildan ENİSOĞLU ATALAY |
57 | Doç. Dr. | Moleküler Biyoloji ve Genetik (Türkçe) | Emel SERDAROĞLU KAŞIKÇI |
58 | Dr. Öğr. Üyesi | Moleküler Biyoloji ve Genetik (Türkçe) | Cihan TAŞTAN |
59 | Dr. Öğr. Üyesi | Moleküler Biyoloji ve Genetik (Türkçe) | Esma ULUSOY |
60 | Arş. Gör. | Moleküler Biyoloji ve Genetik (Türkçe) | Seda KUŞOĞLU GÜLTEKİN |
61 | Arş. Gör. | Moleküler Biyoloji ve Genetik (Türkçe) | Ayşegül YANIK İLGAR |
62 | Prof. Dr. | Moleküler Biyoloji ve Genetik (İngilizce) | Muhsin KONUK |
63 | Prof. Dr. | Moleküler Biyoloji ve Genetik (İngilizce) | Tunç ÇATAL |
64 | Prof. Dr. | Moleküler Biyoloji ve Genetik (İngilizce) | Sevim IŞIK |
65 | Doç. Dr. | Moleküler Biyoloji ve Genetik (İngilizce) | Pınar ÖZ |
66 | Dr. Öğr. Üyesi | Moleküler Biyoloji ve Genetik (İngilizce) | Çiğdem SEZER ZHMUROV |
67 | Dr. Öğr. Üyesi | Moleküler Biyoloji ve Genetik (İngilizce) | Shirin TARBİAT |
68 | Dr. Öğr. Üyesi | Moleküler Biyoloji ve Genetik (İngilizce) | Ayla ARSLAN |
69 | Arş. Gör. | Moleküler Biyoloji ve Genetik (İngilizce) | İrem Gülfem ALBAYRAK |
70 | Arş. Gör. | Moleküler Biyoloji ve Genetik (İngilizce) | Çağla GÜNEY |
71 | Doç. Dr. | Yazılım Mühendisliği (İngilizce) | Türker Tekin ERGÜZEL |
72 | Dr. Öğr. Üyesi | Yazılım Mühendisliği (İngilizce) | Kristin SURPUHİ BENLİ |
73 | Dr. Öğr. Üyesi | Yazılım Mühendisliği (İngilizce) | Belaynesh Biadgilin CHEKOL |
74 | Dr. Öğr. Üyesi | Yazılım Mühendisliği (İngilizce) | Salim Jibrin DANBATTA |
5. Öğrenme Kaynakları, Erişilebilirlik ve Destekler
Üniversitemizin bir Merkezi Kütüphanesi bulunmaktadır. Kütüphanede öğrencilerin güncel ve elektronik kaynakları takip edebilecekleri kaynaklar ve bilgisayar laboratuvarı vardır. Fakültemizde yıllık periyodlar halinde planlanan çeşitli etkinlik, konferans ve sempozyumlar gerçekleştirilmektedir. Hem Fakülte seminerleri hem de bölüm seminerleri yapılmaktadır. Ayrıca Üniversite Kültürü dersi kapsamında öğrencilerin bu etkinliklere azami katılımı sağlanmaktadır. Her öğrenci için, akademik ve sosyal danışmanlık yapmak üzere bir öğretim üyesi belirlenerek öğrenciye eğitimi süresince akademik ve sosyal danışmanlık desteği sağlanmaktadır. Her öğretim yılının başında yeni öğrencilerin uyumu ve tanışma, öğretim üyeleri ve maksadıyla merkezi Oryantasyon Toplantıları ve tanışma toplantıları düzenlenmektedir. Öğrenciye sunulan hizmet ve destekler Senato, Fakülte ve Bölüm kurullarının planlama çalışmaları çerçevesinde geliştirilmektedir.
Destekler kapsamında ise öğrencilerimizin kariyer planlaması Kariyer Planlama Merkezi tarafından yürütülmektedir. Öğrenci desteğinin sağlandığı bir diğer birim akademik danışmanlık sistemidir. Her öğrenci için akademik ve sosyal danışmanlık yapmak üzere bir öğretim üyesi belirlenerek öğrenciye eğitimi süresince akademik ve sosyal danışmanlık desteği sağlanmaktadır. Öğrencilerimizin ders dışı mesleki, bilimsel, sosyal, kültürel vb. faaliyetlerle öğrenme sürecinin farklı kaynaklarla desteklenmesi amacıyla Öğrenci Kulüpleri çalışma yürütmektedir. Bununla birlikte her öğretim yılının başında yeni öğrencilerin uyumu ve tanışma, öğretim üyeleri ve maksadıyla merkezi Oryantasyon Toplantıları ve tanışma toplantıları düzenlenmektedir.
Tablo 9. Fakültemiz Bünyesinde Faaliyet Gösteren Öğrenci Kulüpleri
Yapay Zekâ ve Uygulama Geliştirme Kulübü (Aday Kulüp) |
6. Programların Sürekli İzlenmesi ve Güncellenmesi
6.1. Güncelleme ve Yöntem
Programlara ilişkin inceleme ve güncellemeler belirli aralıklarla toplanan Bölüm Kurul, Eğitim ve Kalite Komisyonları, Fakülte Yönetim Kurulu ve Akademik Kurul toplantılarında yapılmaktadır. Bu veriler Fakülte Akademik Kurulu’nda görüşülerek raporlandırılmakta, raporlarda yönerge ve Senato kararlarına uyum göz önünde bulundurulmaktadır. (Bkz. Akademik Kurul Kararlar)
6.2. Paydaş Katılımı
Program güncelleme çalışmalarına paydaş katılımı; anketler, yüz yüze görüşmeler ve resmi yazışmalarla sağlanmaktadır. (Bkz. Paydaş Dosyası)
6.3. Güvenceler
Fakültenin eğitim amaçlarına ve öğrenme çıktılarına ulaşılmasını güvence altına alma yöntemi; bilgi formları, uygulama dosyaları ve ders uygulama dosyalarından oluşan Ders Bilgi Paketleri’dir. Ders Bilgi Paketleri’ne fakülte ve bölüm web sayfasından ulaşım sağlanmaktadır.
6.4. İzlemeler
Program çıktılarına ulaşılıp ulaşılmadığı Ölçme ve Değerlendirme, Öğrenci Danışmanlık Sistemi ve yüz yüze yapılan görüşmeler aracılığıyla izlenmektedir.
6.5. İyileştirme ve Bilgilendirme
Ölçme ve Değerlendirme, danışmanlık sistemi, STIX gibi arayüzler üzerinden iletişim kuran öğrenci ve akademik personelin, çözüm merkezi üzerinden gelen taleplerin ve yüz yüze yapılan toplantılar yöntemiyle oluşturulan değerlendirmeler ilgili muhataplarca cevaplanarak sistem üzerinden yanıtlanır. Ayrıca rektörle buluşmalar ile öğrencilerimizi rektör ve tüm öğretim elemanlarının bir araya geldiği görüşmelerde öğrenci talepleri dinlenerek bununla ilgili düzenlemeler ile ilgili süreç ayrıca takip edilir.
6.6 Akreditasyon
Üniversitemiz FEDEK, PEARSON, ISO 17025 denetimlerinde akreditasyon yeterliliklerini sağlamıştır. Üniversitemiz birimleri İLEDAK, HEPDAK, MÜDEK, SABAK gibi akreditasyon kurumlarıyla ve ORPHEUS standartlarına uyum çalışmaları yapmaktadır. Kurum içinde kalite yönetiminden sorumlu birim/birimler kalite komisyonları ve akreditasyon kurumları ile irtibat toplantıları düzenlemektedir. FEDEK komisyonu ile yapılan bilgi çalıştaylarına katılım sağlanmaktadır. Doküman paylaşımı kurum içindeki kalite yazılımı ile sağlanmaktadır. FEDEK tarafından ilk kez genel değerlendirmesi yapılan lisans programları ile ilgili akreditasyon kararında 14 Nisan 2018 tarihinden itibaren Fakültemizin Moleküler Biyoloji ve Genetik (Türkçe) ve Moleküler Biyoloji ve Genetik (İngilizce) programları, yapılan değerlendirmeler sonucunda 2 yıl süreyle FEDEK Akreditasyonu almaya hak kazanmıştır. (Bkz. FEDEK Akreditasyon kararı)