Son Güncellenme Tarihi : 21.09.2021 09:34
Geleneksel, klasik, cel animasyon olarak da bilinen iki boyutlu animasyon, ister grafik tablette; ister kalem, fırça vb. aletler ile her bir karenin el ile tek tek çizildiği animasyon grubuna denir. İki boyutlu animasyon denmesinin sebebi ise geçmişte çalışma alanının kâğıt olmasından kaynaklanmaktadır.
Bu animasyon grubunda arka planlar ve karakterler ayrı katmanlarda çizilmekte ve daha sonra bu katmanlar hikâyeyi tamamlayacak bir şekilde bir araya getirilmektedir. Bir karakterin veya nesnenin hareketinin başlama noktası olan kareler (keyframe) kâğıtlara parça parça çizilip (storyboard), hikâyenin ana temasının ne kadar tutarlı olup olmadığı ekip tarafından gözden geçirilir. Bu işlemden sonra belli başlı ara kareler (inbetweens) çizilip, animasyonu bitirmeden ve renkleri yerleştirmeden önce son kez nasıl gözüktüğünü görebilmek adına fragman (animatic) yapılır. Alınan son kararlar ile bu kez renk ve hatalı olduğu düşünülen yerler düzenlenir.
Kâğıt üzerinde hazırlanan iki boyutlu animasyonlarda, tarayıcı yardımıyla çizilen kareler tek tek taranır. Bu tarayıcının yerini zaman zaman yapılacak animasyonun türüne göre fotoğraf makinesi de alabilmektedir.
Karakterlerin konuşurken gösterdiği yüz ifadeleri ve ağız yapısı için ayrı bir çizere ihtiyaç duyulabilir. Bu ifadeleri çizerken diğer çizerlere ne olduğunu belirten kâğıda x-sheet adı verilir. X-sheet aynı zamanda kamera açılarını, diyalogları, aksiyonları ve sahne numaraları gibi bilgileri belirtir. Bu bilgiler animasyon ekibinin diğer üyeleri tarafından kolay algılanıp harekete geçebilmek için önemli bir yer tutar.
Karakterlerin sesleri için stüdyoda bir araya gelen ses aktörleri, animasyonun altyazısını ve kâğıtta yazan hikâyeyi okuyarak, karakterlerin hikâyedeki en uygun seslerini çıkarmaya çalışırlar. Daha sonra bu ses kayıtları animasyonun kayıtları ile birleştirilip düzenlenir.