GÜÇLÜ YÖNLERİMİZ
- Fakülte yönetiminin şeffaf ve kolay ulaşılabilir olması.
- Alanında deneyimli, güçlü bir öğretim kadrosunun bulunması.
- Hemen bitişiğinde ülkemizde ilk olarak nöropsikiyatri alanında uzmanlaşmış NP Beyin Hastanesinin bulunması.
- Tam teşekküllü Özel Ataşehir Memorial Hastanesiyle afiliye olması.
- SCI indeks kapsamında taranan dergilerde ve diğer akademik ortamlarda yayınlanan bilimsel yayın sayısının yüksek olması.
- Bölümlerimizde zorunlu veya isteğe bağlı hazırlık sınıfının olması.
- Fakültede yabancı uyruklu öğrenci çeşitliliğinin sağlanması.
- Fakültemizin derslikleri ve laboratuvarlarının son teknoloji öğretim araçlarıyla donatılmış olması.
- Zengin ve ferah bir kütüphanemizin olması ve Üniversitenin diğer yerleşkelerindeki kütüphanelerin de kullanılabilmesi.
- Fakülte öğrencilerimizin bilimsel ve sosyal projeler konusunda güçlü destek alması.
ZAYIF YÖNLERİMİZ
- Sağlık yerleşkemizde spor olanaklarının kısıtlı olması (Çarşı yerleşke olanaklarının kullanılması).
- Öğrenci temel bilgi altyapılarının homojen olmaması.
- Öğrencilerdeki orta öğretimden gelen eksiklikler ve yetersizlikler.
FIRSATLAR
- Ülkemizde ve gelişmiş ülkelerde hekim açığının bulunması.
- Üniversitemiz ve fakültemiz eğitim-öğretim kalitesi sayesinde İstanbul’un prestijli üniversitelerinden biri haline gelmesi ve prestijinin artması.
- Fakültede bulunan öğretim elemanı sayısının ve çeşitliliğinin disiplinlerarası araştırma ve geliştirme faaliyetleri konusunda fırsat sunması.
- Uluslararası kurumlar ile işbirlikleri bulunması.
- Öğrencilerimizin mesleki bilgi ve görgülerini artıracakları gezi ve staj yapacakları olanakların İstanbul’da çok olması.
- Üsküdar Üniversitesinin Orta Doğu ve Afrika ülkelerinden gelen öğrenciler için ilgi odağı olması.
- Gelişen teknoloji sayesinde bilgiye ulaşmadaki kolaylıklar.
TEHDİTLER
- Orta öğretimde kalitenin düşmesi ve gelen öğrencilerin analitik/eleştirel düşünme becerilerinin gerilemesi, İngilizce bilgilerinin giderek azalması.
- Ülkemizde Tıp Fakültesi sayısının artması.
İYİLEŞTİRME TEDBİRLERİ
- Eğitim-Öğretim kalitesini artırmak üzere öğretim üyesi ders yüklerinde iyileştirmeye gidilerek, öğretim elemanı sayısının artırılması.
- Öğretim elemanlarının yetkinliklerinin ve araştırma performanslarının artırılmasına yönelik planlamaların yapılması.
- Araştırma, yazışma, arşiv vb. alanlarda BT hizmetlerinin bütünleştirilmesi ve verilen idari hizmetin iyileştirmesi.
- Ders programlarında iyileştirmeler yapılması.
- Laboratuvar ve dersliklerde fiziksel iyileştirmeler için planlama yapılması.
- Ders değerlendirme ve memnuniyet anketleri sonucunda yapılan iyileştirmeler.