Dahili Tıp Bilimleri Bölüm Hakkında

Üsküdar Üniversitesi Tıp Fakültesi Dahili Tıp Bilimleri Bölümü 

Tıp Fakültesinde kurulmuş bulunan 45 Anabilim Dalının 22 adedi Dâhili Tıp Bilimleri Bölümü çatısı altında toplanmıştır. Temel Bilimler çatısı altındaki eğitimleri ağırlıklı olarak ilk iki yıl içinde alan tıp öğrencileri, bu dönemde maketler üstünde ve simule hasta muayene ortamlarında kazandığı becerileri gerçek ortamlarda, hastaya dokunarak geliştirme dönemine ulaşmaktadır. 


Dahili Tıp Bilimleri hangi anabilim dallarını kapsar?

Dâhili Tıp Bilimleri Bölümü insan vücudunda ameliyat işlemlerini kapsamayan bütün hekimlik dallarının ortak ismidir. Bu bölüm çatısında bulunan Anabilim Dalları şunlardır:

  • Acil Tıp Anabilim Dalı
  • Adli Tıp Anabilim Dalı
  • Aile Hekimliği Anabilim Dalı
  • Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalı
  • Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalı
  • Deri ve Zührevi Hastalıklar Anabilim Dalı
  • Enfeksiyon Hastalıkları ve Klinik Mikrobiyoloji Anabilim Dalı
  • Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon Anabilim Dalı
  • Göğüs Hastalıkları Anabilim Dalı
  • Halk Sağlığı Anabilim Dalı
  • İç Hastalıkları Anabilim Dalı
  • Kardiyoloji Anabilim Dalı
  • Nöroloji Anabilim Dalı
  • Nükleer Tıp Anabilim Dalı
  • Radyasyon Onkolojisi Anabilim Dalı
  • Radyoloji Anabilim Dalı
  • Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalı
  • Spor Hekimliği Anabilim Dalı
  • Sualtı Hekimliği ve Hiperbarik Tıp Anabilim Dalı
  • Tıbbi Ekoloji ve Hidroklimatoloji Anabilim Dalı
  • Tıbbi Farmakoloji Anabilim Dalı
  • Tıbbi Genetik Anabilim Dalı



Bu Anabilim Dallarının katkılarıyla öğrencinin hastadan öykü alma, hasta kayıtlarını oluşturma, hasta ve sağlam insanlarla iletişim kurma, sorulara uygun yanıtlar ve bilgi verme, tanı ve tedavi yöntemlerinin uygulanması ve hasta takibi ile ilgili becerilerini çekirdek eğitim müfredatında amaçlanan düzeye ulaştırması beklenir. 

Ayrıca sağlık hizmetlerinin verilmesinde kullanılan teknolojileri ve cihazları, ilaçları ve destek malzemelerini tanımaları ve kullanılışını öğrenmeleri sağlanmaktadır. Öğrencinin bu süreçler içinde neyi nasıl yapmayı öğrenmesi kadar neyi yapmamasını da öğrenmesi gerekmektedir.



Üniversitemizle ilgili “AKLINDA NE VARSA” bize sor!