Son Güncellenme Tarihi : 08.12.2021 13:40
Yeni Medya Okuryazarlığı, yeni medya olarak anılan iletişim araçlarının, etkileşimsellik, kişiselleştirilebilirlik ve her an her yerde erişilebilirlik gibi özellikleriyle birlikte geleneksel medyanın karşısında pasif durumda olan izleyicinin hem tüketen ama yanı zamanda üreten üre-tüketici konumuna geçmesi nedeniyle medya okuryazarlığının gerektirdiği yetkinlik ve becerilerinin kapsamından bir zorunluluk olarak farklılaşmaktadır.
Hem konvansiyonel medya için geçerli olan medya içeriğinin anlam inşa süreçlerinin kavranmasını hem de dijitalleşmenin ortaya çıkardığı olanakların ve risklerin kavranarak dijital medya ekosistemin içerisinde kullanıcıların üre-tüketici olarak var olmasını sağlamayı amaçlar.
Bu bağlamda yeni medya okuryazarlığı, dijital medya ortamlarında mesajları eleştirel ve uygun bir şekilde tüketme, etkileşimli sosyal medyada yer alma, sosyal ve kültürel bağlamlarda kolektif anlam taşıyan iletişimsel, kamusal mesajlar üretme ve yayınlama becerisi kazandırmayı amaçlar.
Diğer yandan, kullanıcının dijital medya ekosistemin olanaklarından yaralanabilme yetkinliği kazanmasını hem de siber zorbalık, ısrarlı takip, nefret söylemi gibi risklerin farkında olarak hem bunların faili hem de mağduru olmamasını sağlamayı hedeflemektedir. Bireyin yeni medya araçlarını kullanma yeteneği ile birlikte, genellikle dijital medya ile ilgili kitle iletişim araçlarının anlaşılması ve kullanılması bu ders kapsamında sunulan öğrenme yetilerindendir.