Son Güncellenme Tarihi : 21.09.2021 10:32
Dijital medya genellikle ekran üzerinde aktarılan her çeşit bilgiyi ifade eder. Kapsamı, fonksiyonu ve etkisi çok geniş olan dijital medya en basit tanımla dijital bir cihaz üzerinden kurulan iletişim olarak düşünülebilir. Dijital iletişim teknolojilerinin kullanıldığı iletişim araçlarının tümüne birden dijital medya adı verilebilir. Dijital medya elektronik cihazlarla oluşturulan, görüntülenen, değiştirilebilen, dağıtılabilen ve yaygın olarak kullanılan yazılım, video oyunları, videolar, web siteleri, sosyal medya ve çevrimiçi reklamcılıktır.
Dijital medyanın işleyişi genellikle internet üzerinden gerçekleştirilir. Geleneksel medya, dijital iletişim teknolojilerinin yarattığı olanaklarla kendi içerisinde dönüşerek yeni medya ile koordineli ve de kombine bir işleyiş göstermektedir. Dijital televizyonculuk, internet gazeteciliği, dijital sinema gibi medya türleri geleneksel medyanın yeni medya içerisine evrilişine örneklerdir. Dijital medyanın önemli bir kesitini ise sosyal medya mecraları oluşturmaktadır.
Teknolojideki sürekli değişimler yüzünden dijital medyanın gündelik yaşam tarzımız üzerindeki etkisi de giderek artmaktadır. Dijital medya, eğitim, eğlence, yayın yapma ve etkileşim kurma şekli hatta düşünme biçimimizi bile değiştirmektedir. Bu değişimler bilgi çağına ait dinamiklerdir. Bilgi çağı dijital medya ile karakterize edilir ve farklı Dijital Medya türlerinin karşılıklı etkileşimini de kapsamaktadır. Bunlar temel olarak, ürün pazarlama, reklamcılık, içerik oluşturmak ve etkileşime girmek olarak ele alınabilir.
Eskiden paraya veya mala sahip olmak hedefinde olan bir dünya vardı. Günümüzde ise artık bilgiye hükmetmek isteyen bir kültür var. Bilgi artık yeni petroldür. O yüzden bilginin oluşturulması, dağıtılması, kullanılması üzerinden iktidar hesapları yapılmaktadır. aBu durum, dijital çağın en paradoksal durumudur.
Doç. Dr. Feride Zeynep GÜDER