Son Güncellenme Tarihi : 08.12.2021 11:14
Ticari işletmeler, bireyler, kar amacı gütmeyen kurum ve kamu teşekküllerinin ürün ve hizmetleri ya da faaliyetleri hakkında seçtikleri bir hedef kitleyi ya da kamuoyunun tamamını bilgilendirmek ya da ikna ederek satınalma davranışında bulunmalarını sağlama için kimliği belirli bir sorumlusu (reklam şirketi) tarafından, tarifesi önceden tespit edilmiş bir bedel karşılığında, kitle iletişim araçlarında satın alınan bir süre ya da alanda, mesajlarını aktermak reklam olarak tanımlanır.
Amacı ikna etmek, tanıtmak, benimsetmek, satın alma davranışı sergilenmesini sağlamak olan reklam kısaca, bir talep oluşturma sanatıdır (Babacan, 2012: 22-23).
Reklâmlar çeşitli iletişim işlevlerine de sahiptir. Bu işlevler sırasıyla;
Bir işletme reklâm ile bir marka sadakati sağlayabilirse tüketicinin hafızasında ürün açısından ayrı bir öneme sahip olabilir. Reklâm sayesinde bu ürün ya da hizmet diğer benzer ürünlerden farklılaşmış sayılacaktır. Bu durumda tüketici ürünün fiyatındaki değişmelere karşı daha az duyarlı olacak ve böylece reklâm talep esnekliğini azaltacaktır. Markaya yapılan yatırımlarda reklam harcamaları pazarlama iletişimi karması öğeleri arasında her zaman ilk sırada yer alır.
Reklamcılık ise tüm bu işlevleri yerine getirebilme yeteneğini birlikte harmanlayabilecek eğitim ve öğretim ile başarıya ulaşır. Reklamcılık eğitimi temelinde disiplinler arası ve insan davranışlarını anlayarak yorumlayabilme konusunda kendisini geliştirebilme yetisine sahip bireyler yetiştirmek yer almaktadır. Reklamcılık mesleğinde başarının anahtarı reklamın özünü ve işleyişini anlayıp yorumlamak ve bu doğrultuda kariyer planını yapabilmekten geçmektedir.
BABACAN, Muazzez (2012). Nedir bu reklam?, Güncellenmiş 2.Baskı, Beta Yayınevi, İstanbul.