İmaj yönetimi nedir?

Son Güncellenme Tarihi : 21.09.2021 11:11

İmaj, duyularla algılanan, zihinde oluşan nesne, olaylar ve kişiler için beliren izlenimlerdir. Bir kişinin veya kurumun diğer kişiler veya kurumlar gözünde oluşturduğu izlenim olarak tanımlanabilir.

İmaj Yönetimi ise günümüz rekabet koşullarında kurum ve markaların farkındalıklarını arttırabilecekleri, diğerlerinden farklılık yaratabilecekleri izlenim ve algıların yönetilmesi anlamını taşımaktadır.

Bu imajın doğru bir biçimde yönetilmesi ve tutarlı bir kurum/marka imajı oluşturabilmek için kurumun tüm iletişim faaliyetlerinin birbirlerine entegre ve sürdürülebilir kılınması önemlidir.

imaj yönetimi

İmaj çeşitleri nelerdir?

  • Kişisel İmaj
  • Ürün İmajı
  • Kurum ya da Markanın kendi algıladığı imaj
  • Şemsiye İmaj
  • Yabancı İmaj
  • Transfer İmaj
  • Mevcut İmaj
  • İstenen İmaj
  • Pozitif İmaj
  • Negatif İmaj
  • Mağaza İmajı
  • Marka İmajı
  • Kurumsal İmaj


Kurumsal İmaj Oluşturma Süreçleri nelerdir?

Bir kurumun dışarıya yansıyan görüntüsü ve hedef kitlelerin zihninde oluşturmak istediği imge ve algılar bütünüdür. Kurum imajı kurumun kimliği, kurum felsefesi ve kurum kültürüyle de yakından ilişkilidir. Kurumların gerçekleştirmiş olduğu imaj çalışmalarının içerisinde reklam kampanyaları, halkla ilişkiler çalışmaları ve kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetleri sıralanabilir. Günümüzde kurumların imaj çalışmalarında sosyal medya ve dijital platformlar üzerinden yönettikleri içerikler de önem kazanmaktadır.

Kurum imajı nedir?

  • Kurum hakkındaki düşünceler
  • Kurumun tanınırlığı
  • Kurumun Prestiji
  • Kurumun rakipleri karşısındaki konumu üzerine kuruludur.

 Kurumsal İmaj oluşturulmak istendiğinde süreçler şu şekildedir: 

  • Mevcut Durumun Analiz Edilmesi
  • Ulaşılmak İstenen İmajın Belirlenmesi ve Analizi
  • Hedeflenen İmaja Uygun kurumsal kimlik uygulamaları
  • Hedeflenen İmaja Uygun Stratejilerin Uygulanması
  • İmajın Analizi ve Değerlendirilmesi