Son Güncellenme Tarihi : 21.09.2021 11:11
İmaj, duyularla algılanan, zihinde oluşan nesne, olaylar ve kişiler için beliren izlenimlerdir. Bir kişinin veya kurumun diğer kişiler veya kurumlar gözünde oluşturduğu izlenim olarak tanımlanabilir.
İmaj Yönetimi ise günümüz rekabet koşullarında kurum ve markaların farkındalıklarını arttırabilecekleri, diğerlerinden farklılık yaratabilecekleri izlenim ve algıların yönetilmesi anlamını taşımaktadır.
Bu imajın doğru bir biçimde yönetilmesi ve tutarlı bir kurum/marka imajı oluşturabilmek için kurumun tüm iletişim faaliyetlerinin birbirlerine entegre ve sürdürülebilir kılınması önemlidir.
Bir kurumun dışarıya yansıyan görüntüsü ve hedef kitlelerin zihninde oluşturmak istediği imge ve algılar bütünüdür. Kurum imajı kurumun kimliği, kurum felsefesi ve kurum kültürüyle de yakından ilişkilidir. Kurumların gerçekleştirmiş olduğu imaj çalışmalarının içerisinde reklam kampanyaları, halkla ilişkiler çalışmaları ve kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetleri sıralanabilir. Günümüzde kurumların imaj çalışmalarında sosyal medya ve dijital platformlar üzerinden yönettikleri içerikler de önem kazanmaktadır.
Kurumsal İmaj oluşturulmak istendiğinde süreçler şu şekildedir: