Halkla İlişikler nedir?

Son Güncellenme Tarihi : 21.09.2021 10:48

Halkla ilişkiler kimilerine göre bir sosyal bilim, kimilerine göre bir yönetim işlevi, kimilerine göreyse bir iletişim sanatıdır. Halkla ilişkiler, eğilimleri çözümleme, sonuçlarını önceden kestirme, kuruluşların liderlerine danışmanlık yapma, hem kuruluş hem kamu yararına planlı faaliyet programlarını uygulama sanatı ve bilimidir.

Halkla İlişkilerde Hedef Kitle                                    

 Mesleğin İngilizce’den çeviri olan isminin İngilizce karşılığı “Public Relations” daki “public” aslen bağlam içinde hedef kitleler, muhataplar anlamında kullanılmaktadır; halkla ilişkilere muhatap olacak kitleye “Hedef Kitle” denilmektedir. İletişim sürecinde tüm çabalar sürecin son derece önemli bir unsuru olan alıcıya; muhataba; «Hedef Kitleye» yöneltilmektedir.

Hedef kitle, çeşitli iletişim kanallarından kendisine ulaştırılmaya çalışılan iletileri, oluşturduğu ön eğilimleri ile algılar ve değerlendirmelerini yapar. Bu nedenle etkili bir iletişimin gerçekleştirilmesinde, öncelikle hedef kitleyi etkileyen bireysel ve grupsal faktörlerin analiz edilmesi gerekmektedir.

Bir toplumdaki iletişim dinamikleri kamuoyu süreçlerinin yönü ve içeriği hakkında ilk önemli ipucunu verir. Bu iletişim dinamiklerinin bilinmesi, halkla ilişkiler programlarının planlanması, hedef kitle olarak kamu analizleri ve ilgili medya-tekniklerin saptanması açısından da son derece önemlidir. Halkla ilişkiler tüm iç ve dış hedef kitle ile pozitif ilişkiler geliştirme ve örgütsel amaçlarla toplumsal beklentiler arasında tutarlılık kurma amacıyla iletişim faaliyetlerinde bulunmadır.

Halkla İlişkiler...                                                               

  • Halkın onayı
  • Rızaya dayalı ilişkiler
  • Kamu yararı
  • Meşruiyet elde etmek
  • İmaj ve itibar yaratma

Halkla İlişkiler ve Önemli Kavramlar      

Dürüstlük, doğruluk ve şeffaflık

İkna ederek inandırma ve tutum değişimi yaratma

Kamu yararı

Hedef kitlesi ve kurum arasında iletişim yönetimi

İç ve dış hedef kitlenin istek, ihtiyaç, beklentilerine duyarlılık

Prestij, imaj ve itibarın yönetilmesi

Kriz öncesi tedbir, kriz sonrası doğru iletişim

Tüm faaliyetlerin bütünlük içinde yönetilmesi


Halkla İlişkiler Konuları

Kurumsal İletişim

Kurum içi iletişim

Bütünleşik Kurumsal İletişim

E- iletişim

Medya Yönetimi

Gündem Yönetimi (Değişim Yönetimi)

Pazarlama İletişimi

Kriz Yönetimi

Etkinlik Yönetimi

Kurumsal Sosyal Sorumluluk

İmaj- İtibar Yönetimi

Sosyal Medya Yönetimi

İnsan Kaynakları Yönetimi