Son Güncellenme Tarihi : 21.09.2021 10:48
Halkla ilişkiler kimilerine göre bir sosyal bilim, kimilerine göre bir yönetim işlevi, kimilerine göreyse bir iletişim sanatıdır. Halkla ilişkiler, eğilimleri çözümleme, sonuçlarını önceden kestirme, kuruluşların liderlerine danışmanlık yapma, hem kuruluş hem kamu yararına planlı faaliyet programlarını uygulama sanatı ve bilimidir.
Mesleğin İngilizce’den çeviri olan isminin İngilizce karşılığı “Public Relations” daki “public” aslen bağlam içinde hedef kitleler, muhataplar anlamında kullanılmaktadır; halkla ilişkilere muhatap olacak kitleye “Hedef Kitle” denilmektedir. İletişim sürecinde tüm çabalar sürecin son derece önemli bir unsuru olan alıcıya; muhataba; «Hedef Kitleye» yöneltilmektedir.
Hedef kitle, çeşitli iletişim kanallarından kendisine ulaştırılmaya çalışılan iletileri, oluşturduğu ön eğilimleri ile algılar ve değerlendirmelerini yapar. Bu nedenle etkili bir iletişimin gerçekleştirilmesinde, öncelikle hedef kitleyi etkileyen bireysel ve grupsal faktörlerin analiz edilmesi gerekmektedir.
Bir toplumdaki iletişim dinamikleri kamuoyu süreçlerinin yönü ve içeriği hakkında ilk önemli ipucunu verir. Bu iletişim dinamiklerinin bilinmesi, halkla ilişkiler programlarının planlanması, hedef kitle olarak kamu analizleri ve ilgili medya-tekniklerin saptanması açısından da son derece önemlidir. Halkla ilişkiler tüm iç ve dış hedef kitle ile pozitif ilişkiler geliştirme ve örgütsel amaçlarla toplumsal beklentiler arasında tutarlılık kurma amacıyla iletişim faaliyetlerinde bulunmadır.
Halkla İlişkiler...
Dürüstlük, doğruluk ve şeffaflık
İkna ederek inandırma ve tutum değişimi yaratma
Kamu yararı
Hedef kitlesi ve kurum arasında iletişim yönetimi
İç ve dış hedef kitlenin istek, ihtiyaç, beklentilerine duyarlılık
Prestij, imaj ve itibarın yönetilmesi
Kriz öncesi tedbir, kriz sonrası doğru iletişim
Tüm faaliyetlerin bütünlük içinde yönetilmesi
Kurumsal İletişim
Kurum içi iletişim
Bütünleşik Kurumsal İletişim
E- iletişim
Medya Yönetimi
Gündem Yönetimi (Değişim Yönetimi)
Pazarlama İletişimi
Kriz Yönetimi
Etkinlik Yönetimi
Kurumsal Sosyal Sorumluluk
İmaj- İtibar Yönetimi
Sosyal Medya Yönetimi
İnsan Kaynakları Yönetimi