Son Güncellenme Tarihi : 21.09.2021 10:35
Teknolojinin gelişmesi ve dijital platformların çoğalması kurumların ve markaların geleneksel pazarlama anlayışlarını değiştirmelerini ihtiyaç haline getirmektedir. Ürünlerin, hizmetlerin dijital platformlar kullanılarak daha fazla bilinirlik ve tanınırlık sağlanmasına yönelik yapılan pazarlama çalışmaları özellikle interaktif olarak dönüşümlü bir biçimde kullanıldığında dijital pazarlama adına istenilen hedefe ulaşmaktadır. Elbette bu noktada çok önemli unsurlardan bir tanesi müşterilerin özelliklerinin bilinmesi ve ona yönelik mesajların doğru ve stratejik içerik yönetimi (content management) ile online platformlar üzerinden sunulmasıdır.
Bu aşamada ortaya koyulacak doğru eylem planı, etkileşimin yönetilmesinin yanı sıra kurum ya da markanın internet sitesi ya da sosyal medya platformlarında ziyaretçi sayısının, trafiğin artırılması, sitede geçirilen sürenin nihai satışa dönüşümü önem kazanmaktadır.
Dijital pazarlama stratejilerinde kurum ya da markalar müşterileriyle kurdukları etkileşimi birçok yöntemle geliştirebilmektedir. Bunlar Arama Motoru Reklamlarından (Search Engine Advertising- SEA), PPC reklamlarına (ücretli reklamcılık), Arama Motoru Optimizasyonundan (Search Engine Optimization- SEO), sosyal medya yönetimine, e posta pazarlamadan, online PR ve itibar yönetimine bir çok yöntemle ziyaretçilerin kurum ya da marka tarafına çekilmesi mümkündür.
Bu açıdan bakıldığında seslenilen kitleye odaklanabilmek ve filtrelemelerin doğrudan bu kitlenin özellikleri göz önünde tutularak yapılması dijital pazarlama hedeflerine ulaşmada son derece önemlidir. Müşterilerden istenilen dönüşümün alınması, siteye ya da sosyal medya platformuna çekilen ziyaretçinin satın alma işlemini gerçekleştirmesinin yanında müşterilerin bir anket ya da formu doldurması gibi eylemleri de içerebilmektedir. Müşteriye eğlenceli ve yaratıcı içeriklerin sunulması, oyunumsu reklamların kullanılması, müşterilerin kendilerini özel hissetmelerine yönelik kişiselleştirilmiş mesajlarla karşılaşması, kuponlar, çekilişler, puanlamalar vb. stratejiler müşteri memnuniyetini sağlamakta ve bir sonraki satın alma davranışına da yön vermektedir.
Bu noktada kurum ya da markaların online platformlarının kullanışlı olması (user friendly) trafiğin satışa dönüşmesinde kritik noktalardan birini oluşturmaktadır. Süreç içerisinde müşterilerden geri dönüş alıp, verilerin ve analizlerin buna yönelik uygulanması, gerektiği yerde revize edilmesi ya da karar değişikliklerinin hayata geçirilmesi aynı zamanda dijital pazarlamayı geleneksel pazarlama yöntemlerinden ayıran en temel özelliklerdendir.