Reklam ve Tüketici Araştırmaları Çalışma Grubu

Üyeler

Prof.Dr. Özgül DAĞLI

İF / Reklamcılık - Bölüm Başkanı

Doç.Dr. Cihan BECAN

İF / Reklamcılık

Doç.Dr. Özge UĞURLU

İF / Halkla İlişkiler ve Tanıtım - Bölüm Başkanı

Dr.Öğr. Üyesi Özgün Arda KUŞ

İletişim Fakültesi / Halkla İlişkiler ve Tanıtım / SOBE / Nöropazarlama Yüksek Lisans Programı

Araştırma Odağı

Reklam ve Tüketici Araştırmaları Çalışma Grubu, tüketim dinamiklerinin ve tüketici davranışlarının anlaşılmasına yönelik katkıların doğrudan yayınlanabileceği bir platform oluşturmak suretiyle, reklamın farklı yönleriyle tüketici davranışlarının çözümlenmesi ve kuramsal çerçeve oluşturulmasına katkı sağlamak üzere kurulmuştur. Çalışma grubunun temel amacı; tüketicilerin satın alma kararlarını neden ve nasıl verdiklerinin, satın alma kararlarını etkileyen faktörlerin toplumsal, kültürel, ekonomik ve teknolojik gelişmeleri göz önüne alarak uygulamalı ve deneysel araştırmalar yardımıyla belirlemektir. Çalışma grubu kapsamında, nörobilim, psikoloji, pazarlama, ekonomi, yapay zekâ gibi disiplinler arası perspektifte ulusal ve uluslararası düzeyde uygulanabilir projeler üretilerek bilimsel veri toplanması planlanmaktadır. Reklam ve tüketici araştırmaları; reklam stratejileri, pazarlama iletişimi, tüketici davranışları, tüketim ve reklam psikolojisi, dijital tüketim ve reklam, nöropazarlama, marka iletişimi ve yönetimi, sosyal medya ve tüketici kimliği, sanal kimlikler, tüketici hakları, reklamın ekonomi politiği, tüketimin mekânsal organizasyonu gibi çok zengin kavramsal ve paradigmatik açılımlara sahiptir.

MİSYON

Reklam ve tüketici araştırmaları çalışma grubu, çeşitli disiplinlerde reklamın ve tüketici davranışlarının değişen ve farklılaşan yönlerine odaklı araştırmalara, araştırma yöntemlerinin geliştirilmesine, sosyal, kültürel ve teknolojik gelişmeler hakkında yeni iletişim araçlarının araştırılmasını hedefler. Reklam ve tüketici araştırmaları çalışma grubu, reklam ve tüketimin özellikle dijital medya ile ilgili gerçekleştirilen çalışmaların bilimsel kullanımı için standart belirler, bu standartların duyurulmasına ve görünürlüğünü arttırmaya yönelik çalışmalar yapar. Çalışma grubunun multidisipliner karakteri, sosyoloji, netnografi, antropoloji, psikoloji, pazarlama, tüketimin ekonomi politiği, nöropazarlama dijital tüketim, psikolojik haritalandırma gibi geniş çerçeveye yayılmış olan reklam ve tüketici çalışmalarını yeni iletişim araçlarıyla birlikte ele almayı hedefleyen bilimsel temelli araştırmaları yansıtır.

VİZYON

Reklam ve tüketici araştırmaları çalışma grubunun hedefleri şunlardır:

- Tüketici araştırmalarının geliştirilmesi için ulusal ve uluslararası bir forum sağlamak.

- Reklam ve tüketici çalışmaları temelli araştırmayı oluşturan çeşitli yöntemlerin, yaklaşımların ve paradigmaların kabul edilmesini ve anlaşılmasını teşvik etmek.

- Sosyal bilimlerde reklam ve tüketici çalışmalarını derleyen ve geliştiren bir bakış açısı geliştirmek.

- Tüketici çalışmaları alanında var olan metodolojileri araştırmak, bunların yeni medya uygulamalarıyla ilgili metodolojilerin çağdaş ve güncel hale getirilmesi için uygun zemin geliştirmek.

- Reklam ve tüketim çalışmaları araştırma yöntemleri ve analitik yaklaşımlar arasında sentez yapabilen araştırmalar yapmak.

-Reklam ve tüketici çalışmaları ile ilgili akademik toplantılar düzenlemek.

- Reklam ve tüketici çalışmaları için akademik alt yapı sağlamak ve yayın alanı açmak.

-Reklam ve tüketici araştırmaları kapsamında sektörel ve akademik işbirliklerini sağlayacak şekilde sosyal ekolojiyi oluşturmak ve zenginleştirmek.

Yayınları
Henüz içerik eklenmemiştir
Kitapları
Kongre-Konferans Katılımları
  • Exploring the Interaction Between Brand Love and Subjective Well-Being: Understanding the Mediating Role of Hedonic and Experiential Consumption

    Kongre-Konferans Adı: The 9 th World Conference on Media and Mass Communication (MEDCOM 2024)

    Tarih: 09.05.2024

    Katılımcı(lar): Dr. Öğr. Üyesi Özgün Arda KUŞ, Doç. Dr. Cihan BECAN, Arş. Gör. Bahşende ÇOBAN AZİZOĞLU, Prof. Dr. Özgül DAĞLI

Diğer Faaliyetler
  • Reklamcılık bölümü olarak ADTalks 2024 paneli kapsamında paydaşların bir araya geldiği bir etkinlik gerçekleştirilmiştir.

    Kategori: Paydaş Toplantısı

    Tarih: 25.03.2024

    Katılımcı(lar): Doç. Dr. Cihan BECAN

  • Tüm Çalışma Grupları