Burak ÇEBER
Dr. Öğr. Üyesi
İF / Reklamcılık / Bilim İletişimi Koordinatörlüğü / Koordinatör Yardımcısı
Araştırma Alanları
Kısa Özgeçmiş
Dr. Öğr. Üyesi Burak Çeber, 1993 yılında doğmuştur. Lisans öğrenimini, Kocaeli Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümü’nde birincilik ile tamamlamıştır. Yüksek lisans eğitimini, 2018 yılında Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Görsel İletişim Tasarımı ve Reklamcılık Bilim Dalı’nda tamamlayan Çeber, 2022 yılında Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Halkla ilişkiler Ana Bilim Dalı’nda “Yapay Zekâ Uygulamalarının Halkla İlı̇şkı̇ler Aracı Olarak Kullanımı“ adlı doktora tezini hazırlayarak Dr. unvanını almaya hak kazanmıştır. Dijital medya sektöründe de çalışma deneyimi edinen Çeber, şu anda yapay zekâ, dijital medya ve dijital reklamcılık konuları üzerine çalışmalarını sürdürmektedir.
Öğrenim Durumu & Akademik Ünvanlar
Lisans
Kocaeli Üniversitesi
2016
Yüksek Lisans
Kocaeli Üniversitesi
2018
Doktora
Marmara Üniversitesi
2022
Dr. Öğretim Üyesi
Üsküdar Üniversitesi
2023
Projeler > Projeler
Toplam: 1
İletişim Eğitiminde Üretken Yapay Zekâ Kullanımı: Türkiye’deki İletişim Akademisyenleri Üzerine Bir İnceleme2026
Yönetilen Lisansüstü Tezler
Toplam: 2
YAPAY ZEKÂ İÇERİKLİ VİDEO REKLAMLARIN TÜKETİCİLERİN SATIN ALMA DAVRANIŞLARINA ETKİSİ2025
Halkla ilişkiler profesyonellerinin yapay zekâ uygulamalarını kullanma motivasyonları2025
Akademik Faaliyetler > Editörlük
Toplam: 1
Akademik Faaliyetler > Kongre - Konferans Katılım
Toplam: 14
İLETİŞİM AKADEMİSYENLERİNİN YAPAY ZEKÂ KAYGISI ÜZERİNE BİR SAHA ARAŞTIRMASI2025
SES ODAKLI ÜRETKEN YAPAY ZEKÂ UYGULAMALARININ REKLAMCILIK ALANINDA KULLANIMI2025
TÜKETİCİLERİN KİŞİSELLEŞTİRİLMİŞ SMS REKLAMLARINA YÖNELİK TUTUMLARI ÜZERİNE BİR İNCELEME2025
Dijital Reklamcılık ve Yeni Trendler2025
YENİ MEDYA REKLAMCILIĞINDA İNFOGRAFİKLERİN HİKAYE ANLATIMINDA KULLANIMI: ARJANTİN ALEMAN HASTANESİ REKLAM ÖRNEĞİ ÜZERİNE BİR İNCELEME2024
Sosyal Meyda Aracılığıyla Dönüşen Dezenformasyon: Deepfake Teknolojisi Üzerine Bir İnceleme2024
HALKLA İLİŞKİLERDE YAPAY ZEKA: TURKCELL YAPAY ZEKA UYGULAMALARINA İLİŞKİN BİR İNCELEME2022
Yapay Zekâ ve Halkla İlişkiler: Halkla İlişkiler Ajansları Üzerine Uygulamalı Bir Araştırma2022
Kriz Yönetiminde Yapay Zeka Uygulamalarının Kullanımı2021
COVİD-19 PANDEMİ SÜRECİNDE DİYALOJİK İLETİŞİM: ÜLKELERİN SAĞLIK BAKANLIKLARI WEB SİTELERİNİN DİYALOJİK İLETİŞİM DÜZEYLERİNE YÖNELİK BİR DEĞERLENDİRME2020
DİJİTAL ÇAĞDA DİYALOJİK İLETİŞİM: MARKALARIN DİYALOJİK İLETİŞİM BECERİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA2020
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARININ DİJİTALLEŞMESİ: MOBİL UYGULAMALAR ÜZERİNE KARŞILAŞTIRMALI BİR ANALİZ2019
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARININ DİJİTALLEŞMESİ: MOBİL UYGULAMALAR ÜZERİNE KARŞILAŞTIRMALI BİR ANALİZ2019
Özel Günler ve Tüketim Üzerine Bir İnceleme: Paşabahçe Anneler Günü Reklamı Örneği2017
Ödüller
Toplam: 1
TRT Geleceğin İletişimcileri Yarışması Dijital Yayıncılık Kategorisi 2.lik Ödülü Bir Çocuk Sordu Projesi Danışmanlık2025
İdari Faaliyetler
Toplam: 16
Bilim İletişimi Koordinatörlüğü2025
Üniversite Çalışma Grupları Koordinatörlüğü2024
Bölüm / Program Ulusal Akreditasyon Çalışma Grubu2024
Muafiyet Komisyonu2024
Web Komisyonu Başkanlığı (Fakülte/MYO/Enstitü)2023
Laboratuvar Sorumlusu2022
61-70 Öğrenci Danışmanlığı2022
Ulusal Yayınevi Tarafından Basılan Süreli Yayın2022
Laboratuvar2022
Fakülte Dijital Eğitim Komisyonu2021
Mezuniyet Komisyonu (Enstitü / Fakülte / MYO)2021
Ulusal Yayınevi Tarafından Basılan Süreli Yayın2020
Fakülte/MYO Web Sayfası Geliştirme Komisyonu2019
Ulusal Yayınevi Tarafından Basılan Süreli Yayın2019
Ders ve Sınav Programı Hazırlama Komisyon Başkanı2018
Ders ve Sınav Programı Hazırlama Komisyonu2018
Eğitim ve Öğretim Faaliyetleri
Toplam: 9

