Burak ÇEBER

Burak ÇEBER

ORCID0000-0002-3760-3177

Dr. Öğr. Üyesi

İF / Reklamcılık / Bilim İletişimi Koordinatörlüğü / Koordinatör Yardımcısı

BM Hedef 4BM Hedef 8BM Hedef 9BM Hedef 10BM Hedef 11BM Hedef 12
Bizi Değerlendir

Akademik Bağlantılar

Google Scholar
Citations:75
h-index:5
i10-index:2

1

ResearchgateYÖK

Araştırma Alanları

Yeni İletişim Teknolojileri
Yapay Zekâ
Dijital Reklamcılık
Dijital Halkla İlişkiler

Kısa Özgeçmiş

Dr. Öğr. Üyesi Burak Çeber, 1993 yılında doğmuştur. Lisans öğrenimini, Kocaeli Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümü’nde birincilik ile tamamlamıştır. Yüksek lisans eğitimini, 2018 yılında Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Görsel İletişim Tasarımı ve Reklamcılık Bilim Dalı’nda tamamlayan Çeber, 2022 yılında Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Halkla ilişkiler Ana Bilim Dalı’nda “Yapay Zekâ Uygulamalarının Halkla İlı̇şkı̇ler Aracı Olarak Kullanımı“ adlı doktora tezini hazırlayarak Dr. unvanını almaya hak kazanmıştır. Dijital medya sektöründe de çalışma deneyimi edinen Çeber, şu anda yapay zekâ, dijital medya ve dijital reklamcılık konuları üzerine çalışmalarını sürdürmektedir.

Öğrenim Durumu & Akademik Ünvanlar

Lisans

Kocaeli Üniversitesi

2016

Yüksek Lisans

Kocaeli Üniversitesi

2018

Doktora

Marmara Üniversitesi

2022

Dr. Öğretim Üyesi

Üsküdar Üniversitesi

2023

Projeler > Projeler

Toplam: 1

1

İletişim Eğitiminde Üretken Yapay Zekâ Kullanımı: Türkiye’deki İletişim Akademisyenleri Üzerine Bir İnceleme
2026

Yönetilen Lisansüstü Tezler

Toplam: 2

1

YAPAY ZEKÂ İÇERİKLİ VİDEO REKLAMLARIN TÜKETİCİLERİN SATIN ALMA DAVRANIŞLARINA ETKİSİ
2025

2

Halkla ilişkiler profesyonellerinin yapay zekâ uygulamalarını kullanma motivasyonları
2025

Akademik Faaliyetler > Editörlük

Toplam: 1

Akademik Faaliyetler > Kongre - Konferans Katılım

Toplam: 14

1

İLETİŞİM AKADEMİSYENLERİNİN YAPAY ZEKÂ KAYGISI ÜZERİNE BİR SAHA ARAŞTIRMASI
2025

2

SES ODAKLI ÜRETKEN YAPAY ZEKÂ UYGULAMALARININ REKLAMCILIK ALANINDA KULLANIMI
2025

3

TÜKETİCİLERİN KİŞİSELLEŞTİRİLMİŞ SMS REKLAMLARINA YÖNELİK TUTUMLARI ÜZERİNE BİR İNCELEME
2025

4

Dijital Reklamcılık ve Yeni Trendler
2025

5

YENİ MEDYA REKLAMCILIĞINDA İNFOGRAFİKLERİN HİKAYE ANLATIMINDA KULLANIMI: ARJANTİN ALEMAN HASTANESİ REKLAM ÖRNEĞİ ÜZERİNE BİR İNCELEME
2024

6

Sosyal Meyda Aracılığıyla Dönüşen Dezenformasyon: Deepfake Teknolojisi Üzerine Bir İnceleme
2024

7

HALKLA İLİŞKİLERDE YAPAY ZEKA: TURKCELL YAPAY ZEKA UYGULAMALARINA İLİŞKİN BİR İNCELEME
2022

8

Yapay Zekâ ve Halkla İlişkiler: Halkla İlişkiler Ajansları Üzerine Uygulamalı Bir Araştırma
2022

9

Kriz Yönetiminde Yapay Zeka Uygulamalarının Kullanımı
2021

10

COVİD-19 PANDEMİ SÜRECİNDE DİYALOJİK İLETİŞİM: ÜLKELERİN SAĞLIK BAKANLIKLARI WEB SİTELERİNİN DİYALOJİK İLETİŞİM DÜZEYLERİNE YÖNELİK BİR DEĞERLENDİRME
2020

11

DİJİTAL ÇAĞDA DİYALOJİK İLETİŞİM: MARKALARIN DİYALOJİK İLETİŞİM BECERİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA
2020

12

SİVİL TOPLUM KURULUŞLARININ DİJİTALLEŞMESİ: MOBİL UYGULAMALAR ÜZERİNE KARŞILAŞTIRMALI BİR ANALİZ
2019

13

SİVİL TOPLUM KURULUŞLARININ DİJİTALLEŞMESİ: MOBİL UYGULAMALAR ÜZERİNE KARŞILAŞTIRMALI BİR ANALİZ
2019

14

Özel Günler ve Tüketim Üzerine Bir İnceleme: Paşabahçe Anneler Günü Reklamı Örneği
2017

Ödüller

Toplam: 1

1

TRT Geleceğin İletişimcileri Yarışması Dijital Yayıncılık Kategorisi 2.lik Ödülü Bir Çocuk Sordu Projesi Danışmanlık
2025

İdari Faaliyetler

Toplam: 16

1

Bilim İletişimi Koordinatörlüğü
2025

2

Üniversite Çalışma Grupları Koordinatörlüğü
2024

3

Bölüm / Program Ulusal Akreditasyon Çalışma Grubu
2024

4

Muafiyet Komisyonu
2024

5

Web Komisyonu Başkanlığı (Fakülte/MYO/Enstitü)
2023

6

Laboratuvar Sorumlusu
2022

7

61-70 Öğrenci Danışmanlığı
2022

8

Ulusal Yayınevi Tarafından Basılan Süreli Yayın
2022

9

Laboratuvar
2022

10

Fakülte Dijital Eğitim Komisyonu
2021

11

Mezuniyet Komisyonu (Enstitü / Fakülte / MYO)
2021

12

Ulusal Yayınevi Tarafından Basılan Süreli Yayın
2020

13

Fakülte/MYO Web Sayfası Geliştirme Komisyonu
2019

14

Ulusal Yayınevi Tarafından Basılan Süreli Yayın
2019

15

Ders ve Sınav Programı Hazırlama Komisyon Başkanı
2018

16

Ders ve Sınav Programı Hazırlama Komisyonu
2018

Eğitim ve Öğretim Faaliyetleri

Toplam: 9

1

Dijital Reklam Uygulamaları
LISANS / 2024

2

Reklamcılıkta İleri Tasarım
LISANS / 2024

3

Halkla İlişkilerde Yapay Zeka Uygulamaları
LISANS / 2024

4

Dijital Halkla İlişkiler Uygulamaları
LISANSUSTU / 2024

5

Reklamcılıkta Stratejik Araştırma
LISANS / 2024

6

Reklamcılıkta Temel Tasarım
LISANS / 2024

7

Basic Desing in Advertising
LISANS / 2024

8

Halkla İlişkilerde İleri Tasarım Uygulamaları
LISANS / 2024

9

Dijital Reklamcılık Uygulamaları
LISANSUSTU / 2024