Dijital Oyun Çalışmaları, Nöropazarlama, Tüketici Davranışları, Halkla İlişkiler, Dijital Pazarlama, Davranışsal Bağımlılıklar, Duygudurum Bozuklukları, Dijital Pazarlama, Mobil Pazarlama, Yabancılaşma, Öz-Anlayış, Grup Sargınlığı, Dijital Bağımlılıklar, Algı Yönetimi, İkna Teorileri, Akış Teorisi, Motivasyonel Yaklaşım, Pozitif Psikoloji
ORCID: 0000-0002-1487-3772
Araştırma Alanları
Araştırma Alanları İle Örtüşen BM Sürdürülebilir Kalkınma Hedef Etiketleri
Kısa Özgeçmiş
Özgün Arda KUŞ, % 100 burslu olarak Maltepe Üniversitesi, İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü’nden ve Psikoloji Bölümü Çift Ana Dal Programı’ndan mezun olmuştur. Yüksek Lisansını, Okan Üniversitesi İşletme Anabilim Dalı Satış-Pazarlama Bölümü’nde tamamlamıştır. Doktora eğitimini, İstanbul Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı’nda, “İnteraktif bir iletişim alanı olarak dijital oyunlar; Oyun oynama motivasyonlarının dijital oyun bağımlılığına etkileri üzerine bir araştırma” adlı tezi ile tamamlamıştır.
Öğrenim Durumu & Akademik Unvanlar
Lisans
Maltepe Üniversitesi (%100 Burslu) Halkla İlişkiler ve Tanıtım & Psikoloji
Yüksek Lisans
Okan Üniversitesi Satış - Pazarlama Yönetimi
Doktora
İstanbul Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım
Yönetilen Lisansüstü Tezleri
- SAĞLIK TURİZMİ AÇISINDAN MEDİKAL ESTETİKTE SOSYAL MEDYA KULLANIMI; NİŞANTAŞI İLÇESİ KAPSAMINDA MEDİKAL ESTETİK DOKTORLARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA, 2024.
Akademik Faaliyetler > Yayınlar
(Diğer Bilimsel Yayınlar) Toplam: 1Akademik Faaliyetler > Kitap - Kitap Bölümü
(Book Citation Index'te Taranan ) Toplam: 1- A Study on the Digital Game Addiction Tendency of Generation Z Individuals, Özgün Arda Kuş, Betül Başer, IGI Global, 2023
Akademik Faaliyetler > Kitap - Kitap Bölümü
(Diğer) Toplam: 12- DİJİTAL OYUNLARDA SİYASAL REKLAMLARI OKUMAK: UYGULANMIŞ ÖRNEKLER ÜZERİNDEN VAKA İNCELEMESİ, Özgün Arda Kuş, Özgül Dağlı, Urzeni Yayıncılık, 2024
- Atatürk ve İkna: Aristo'nun Retorik Üçgeni Üzerinden Bir Analiz, Arzu Kızbaz, Özgün Arda Kuş, İstinye Üniversitesi, 2023
- Oyun, Dijital Oyun, Bağımlılık ve Motivasyon Kavramları Arasındaki İlişkiler, Özgün Arda Kuş, Urzeni, 2023
- Dijital Oyunlar Ekseninde Reklamoyun ve Oyun İçi Reklamlar: İstanbul İli Kapsamında Y Kuşağının Oyunlardaki Reklam Unsurlarının Farkındalığı Hakkında Bir Araştırma, Özgün Arda Kuş, Urzeni, 2023
- Carl Gustav Jung'un Kişilik Arketipleri Bağlamında Beşiktaş Takımının Marka Kişiliğini Reklamlar Üzerinden Okumak, Arzu Kızbaz Toğuşlu, Özgün Arda Kuş, Urzeni Yayıncılık, 2023
- Yapay Zekâ Teknolojilerinin Sinemada Temsili: “I Am Mother” Filmi Üzerine Bir İnceleme, Özgün Arda Kuş, Betül Başer, Holistence Publications, 2023
- Halkla İlişkiler ve Yeni Medya, Özge Uğurlu Akbaş, Özgün Arda Kuş, Eğitim Yayınevi, 2023
- Yapay Zeka, İletişim ve Sürdürülebilirlik Ekseninde Bir Değerlendirme: Sosyal Hayata Eşit Katılım: We Walk, Özgün Arda Kuş, Arzu Kızbaz, Nobel Akademik Yayıncılık, 2023
- Reklam ve Oyunlar: Z Kuşağı Üniversite Öğrencilerinin Oyun İçi Reklamlara İlişkin Tutumlarına Yönelik Bir Araştırma, Betül Başer, Özgün Arda Kuş, Eğitim Yayınevi, 2022
- Yeni Nesil Sosyal Sorumluluk Kavramının Değerlendirilmesi: Dijital Oyun Yayıncılığı ve Bağış Kültürü (Donation), Özge Uğurlu, Özgün Arda Kuş, Eğitim Yayınevi, 2021
- Dijitalleşme Bağlamında Oyunlar; İstanbul İli Kapsamında, Y Kuşağı’nın Dijital Oyun Bağımlılığı Ekseninde İncelenmesi, Özgün Arda Kuş, Urzeni Yayınevi, 2021
- Mobil Pazarlama Kavramı, İstanbul ve Y Kuşağına Yönelik Bir Araştırma, Özgün Arda Kuş, Lambert Academic Publishing, 2017
Akademik Faaliyetler > Editörlük
- Oyunların Dijital Hali, ISBN:, 2021.
- Oyunların Dijital Hali 2, ISBN:, 2023.
- Oyunların Dijital Hali 3, ISBN:, 2024.
Projeler > Projeler
- Afet Dönemlerinde Etkili İletişimin Önemi Üzerine Halkla İlişkiler Öğrencilerinin Farkındalık Düzeyinin Artırılması, 2024.
Akademik Faaliyetler > Kongre - Konferans Katılım
- The 9th World Conference on Media and Mass Communication, 2024.
- 11. ULUSLARARASI İLETİŞİM GÜNLERİ / DİJİTAL EŞİTSİZLİK VE VERİ SÖMÜRGECİLİĞİ, 2024.
- 4. Medya ve Toplum Sempozyumu, 2024.
- The 9th World Conference on Media and Mass Communication, 2024.
- The 9 th World Conference on Media and Mass Communication (MEDCOM 2024), 2024.
- The 9 th World Conference on Media and Mass Communication (MEDCOM 2024), 2024.
- VI. Uluslararası Yeni Medya Konferansı, 2023.
- VI. Yeni Medya Konferansı, 2023.
- 3. Uluslararası Medya ve Toplum Sempozyumu, 2023.
- 10. Uluslararası İletişim Günleri, 2023.
İdari Faaliyetler
- Komisyon Üyesi / Member of Commission, Muafiyet Komisyonu, (2024 - Devam ediyor.)
- Komisyon Üyesi / Member of Commission, Staj Komisyonu (Enstitü / Fakülte / MYO), (2024 - Devam ediyor.)
- Çalışma Grubu Üyelikleri / Research Group Membership, Reklam ve Tüketici Araştırmaları Çalışma Grubu, (2024 - Devam ediyor.)
- Çalışma Grubu Üyelikleri / Research Group Membership, Bölüm / Program Ulusal Akreditasyon Çalışma Grubu, (2023 - Devam ediyor.)
- Komisyon Üyesi / Member of Commission, Strateji Geliştirme Koordinatörlüğü Komisyonu, (2023 - Devam ediyor.)
- Öğrenci Danışmanlığı / Student Adviser, 41-50 Öğrenci Danışmanlığı, (2023 - Devam ediyor.)
- Komisyon Üyesi / Member of Commission, Öğrenci İletişim Komisyonu, (2023 - Devam ediyor.)
- Çalışma Grubu Üyelikleri / Research Group Membership, Sosyal Projeler Koordinatörlüğü, (2023 - Devam ediyor.)
Ödüller
- Session Best Presentation, (MEDCOM), 2024.
Bilimsel Üyelikler
- Türk Psikologlar Derneği 2024