Dr.Öğr. Üyesi Özgün Arda KUŞ

İletişim Fakültesi / Halkla İlişkiler ve Tanıtım / SOBE / Nöropazarlama Yüksek Lisans Programı

ozgunarda.kususkudar.edu.tr

(0216) 400 2222 / 2983

ORCID: 0000-0002-1487-3772

Citation : 30 | h-index : 2 | i10-index : 1


Araştırma Alanları

Dijital Oyun Çalışmaları, Nöropazarlama, Tüketici Davranışları, Halkla İlişkiler, Dijital Pazarlama, Davranışsal Bağımlılıklar, Duygudurum Bozuklukları, Dijital Pazarlama, Mobil Pazarlama, Yabancılaşma, Öz-Anlayış, Grup Sargınlığı, Dijital Bağımlılıklar, Algı Yönetimi, İkna Teorileri, Akış Teorisi, Motivasyonel Yaklaşım, Pozitif Psikoloji

Araştırma Alanları İle Örtüşen BM Sürdürülebilir Kalkınma Hedef Etiketleri

1 2 3 4 8 9 10 11 12 17

Kısa Özgeçmiş

Özgün Arda KUŞ, % 100 burslu olarak Maltepe Üniversitesi, İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü’nden ve Psikoloji Bölümü Çift Ana Dal Programı’ndan mezun olmuştur. Yüksek Lisansını, Okan Üniversitesi İşletme Anabilim Dalı Satış-Pazarlama Bölümü’nde tamamlamıştır. Doktora eğitimini, İstanbul Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı’nda, “İnteraktif bir iletişim alanı olarak dijital oyunlar; Oyun oynama motivasyonlarının dijital oyun bağımlılığına etkileri üzerine bir araştırma” adlı tezi ile tamamlamıştır.

Devamı

Öğrenim Durumu & Akademik Unvanlar

2011

Lisans

Maltepe Üniversitesi (%100 Burslu) Halkla İlişkiler ve Tanıtım & Psikoloji

2016

Yüksek Lisans

Okan Üniversitesi Satış - Pazarlama Yönetimi

2023

Doktora

İstanbul Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım

Yönetilen Lisansüstü Tezleri

  1. SAĞLIK TURİZMİ AÇISINDAN MEDİKAL ESTETİKTE SOSYAL MEDYA KULLANIMI; NİŞANTAŞI İLÇESİ KAPSAMINDA MEDİKAL ESTETİK DOKTORLARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA, 2024.

Akademik Faaliyetler > Yayınlar

(Diğer Bilimsel Yayınlar) Toplam: 1

Akademik Faaliyetler > Kitap - Kitap Bölümü

(Book Citation Index'te Taranan ) Toplam: 1
  1. A Study on the Digital Game Addiction Tendency of Generation Z Individuals, Özgün Arda Kuş, Betül Başer, IGI Global, 2023

Akademik Faaliyetler > Kitap - Kitap Bölümü

(Diğer) Toplam: 12
  1. DİJİTAL OYUNLARDA SİYASAL REKLAMLARI OKUMAK: UYGULANMIŞ ÖRNEKLER ÜZERİNDEN VAKA İNCELEMESİ, Özgün Arda Kuş, Özgül Dağlı, Urzeni Yayıncılık, 2024
  2. Atatürk ve İkna: Aristo'nun Retorik Üçgeni Üzerinden Bir Analiz, Arzu Kızbaz, Özgün Arda Kuş, İstinye Üniversitesi, 2023
  3. Oyun, Dijital Oyun, Bağımlılık ve Motivasyon Kavramları Arasındaki İlişkiler, Özgün Arda Kuş, Urzeni, 2023
  4. Dijital Oyunlar Ekseninde Reklamoyun ve Oyun İçi Reklamlar: İstanbul İli Kapsamında Y Kuşağının Oyunlardaki Reklam Unsurlarının Farkındalığı Hakkında Bir Araştırma, Özgün Arda Kuş, Urzeni, 2023
  5. Carl Gustav Jung'un Kişilik Arketipleri Bağlamında Beşiktaş Takımının Marka Kişiliğini Reklamlar Üzerinden Okumak, Arzu Kızbaz Toğuşlu, Özgün Arda Kuş, Urzeni Yayıncılık, 2023
  6. Yapay Zekâ Teknolojilerinin Sinemada Temsili: “I Am Mother” Filmi Üzerine Bir İnceleme, Özgün Arda Kuş, Betül Başer, Holistence Publications, 2023
  7. Halkla İlişkiler ve Yeni Medya, Özge Uğurlu Akbaş, Özgün Arda Kuş, Eğitim Yayınevi, 2023
  8. Yapay Zeka, İletişim ve Sürdürülebilirlik Ekseninde Bir Değerlendirme: Sosyal Hayata Eşit Katılım: We Walk, Özgün Arda Kuş, Arzu Kızbaz, Nobel Akademik Yayıncılık, 2023
  9. Reklam ve Oyunlar: Z Kuşağı Üniversite Öğrencilerinin Oyun İçi Reklamlara İlişkin Tutumlarına Yönelik Bir Araştırma, Betül Başer, Özgün Arda Kuş, Eğitim Yayınevi, 2022
  10. Yeni Nesil Sosyal Sorumluluk Kavramının Değerlendirilmesi: Dijital Oyun Yayıncılığı ve Bağış Kültürü (Donation), Özge Uğurlu, Özgün Arda Kuş, Eğitim Yayınevi, 2021
  11. Dijitalleşme Bağlamında Oyunlar; İstanbul İli Kapsamında, Y Kuşağı’nın Dijital Oyun Bağımlılığı Ekseninde İncelenmesi, Özgün Arda Kuş, Urzeni Yayınevi, 2021
  12. Mobil Pazarlama Kavramı, İstanbul ve Y Kuşağına Yönelik Bir Araştırma, Özgün Arda Kuş, Lambert Academic Publishing, 2017

Akademik Faaliyetler > Editörlük

  1. Oyunların Dijital Hali, ISBN:, 2021.
  2. Oyunların Dijital Hali 2, ISBN:, 2023.
  3. Oyunların Dijital Hali 3, ISBN:, 2024.

Projeler > Projeler

  1. Afet Dönemlerinde Etkili İletişimin Önemi Üzerine Halkla İlişkiler Öğrencilerinin Farkındalık Düzeyinin Artırılması, 2024.

Akademik Faaliyetler > Kongre - Konferans Katılım

  1. The 9th World Conference on Media and Mass Communication, 2024.
  2. 11. ULUSLARARASI İLETİŞİM GÜNLERİ / DİJİTAL EŞİTSİZLİK VE VERİ SÖMÜRGECİLİĞİ, 2024.
  3. 4. Medya ve Toplum Sempozyumu, 2024.
  4. The 9th World Conference on Media and Mass Communication, 2024.
  5. The 9 th World Conference on Media and Mass Communication (MEDCOM 2024), 2024.
  6. The 9 th World Conference on Media and Mass Communication (MEDCOM 2024), 2024.
  7. VI. Uluslararası Yeni Medya Konferansı, 2023.
  8. VI. Yeni Medya Konferansı, 2023.
  9. 3. Uluslararası Medya ve Toplum Sempozyumu, 2023.
  10. 10. Uluslararası İletişim Günleri, 2023.

İdari Faaliyetler

  1. Komisyon Üyesi / Member of Commission, Muafiyet Komisyonu, (2024 - Devam ediyor.)
  2. Komisyon Üyesi / Member of Commission, Staj Komisyonu (Enstitü / Fakülte / MYO), (2024 - Devam ediyor.)
  3. Çalışma Grubu Üyelikleri / Research Group Membership, Reklam ve Tüketici Araştırmaları Çalışma Grubu, (2024 - Devam ediyor.)
  4. Çalışma Grubu Üyelikleri / Research Group Membership, Bölüm / Program Ulusal Akreditasyon Çalışma Grubu, (2023 - Devam ediyor.)
  5. Komisyon Üyesi / Member of Commission, Strateji Geliştirme Koordinatörlüğü Komisyonu, (2023 - Devam ediyor.)
  6. Öğrenci Danışmanlığı / Student Adviser, 41-50 Öğrenci Danışmanlığı, (2023 - Devam ediyor.)
  7. Komisyon Üyesi / Member of Commission, Öğrenci İletişim Komisyonu, (2023 - Devam ediyor.)
  8. Çalışma Grubu Üyelikleri / Research Group Membership, Sosyal Projeler Koordinatörlüğü, (2023 - Devam ediyor.)

Ödüller

  1. Session Best Presentation, (MEDCOM), 2024.

Bilimsel Üyelikler

  1. Türk Psikologlar Derneği 2024

Eğitim ve Öğretim Faaliyetleri