Dr.Öğr. Üyesi Özgün Arda KUŞ

İletişim Fakültesi / Halkla İlişkiler ve Tanıtım

ozgunarda.kususkudar.edu.tr

(0216) 400 2222 2983

ORCID: 0000-0002-1487-3772

Citation : 28 | h-index : 2 | i10-index : 1


Araştırma Alanları

Dijital Oyun Çalışmaları, Nöropazarlama, Tüketici Davranışları, Halkla İlişkiler, Dijital Pazarlama, Davranışsal Bağımlılıklar, Duygudurum Bozuklukları, Dijital Pazarlama, Mobil Pazarlama, Yabancılaşma, Öz-Anlayış, Grup Sargınlığı

Araştırma Alanları İle Örtüşen BM Sürdürülebilir Kalkınma Hedef Etiketleri

1 2 3 4 8 9 10 11 12 17

Kısa Özgeçmiş

Özgün Arda KUŞ, % 100 burslu olarak Maltepe Üniversitesi, İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü’nden ve çiftanadal Psikoloji Bölümü’nden mezun oldu. Yüksek Lisansını Okan Üniversitesi İşletme Anabilim Dalı Satış-Pazarlama Bölümü’nde tamamladı. Doktora eğitimini İstanbul Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı’nda, “İnteraktif bir iletişim alanı olarak dijital oyunlar; Oyun oynama motivasyonlarının dijital oyun bağımlılığına etkileri üzerine bir araştırma” adlı tezi ile tamamladı. Şu an Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü’nde Dr. Öğretim Üyesi olarak akademik çalışmalarına devam etmektedir. Pazarlama ve psikoloji alanlarında çeşitli uluslararası ve ulusal sertifika programlarına katılmıştır. Uluslararası ölçekte basılmış “Mobil Pazarlama Kavramı, İstanbul ve Y Kuşağına Yönelik Bir Araştırma” adlı eseri, ulusal ölçekte basılmış “Oyun, Dijital Oyun, Bağımlılık ve Motivasyon Kavramları Arasındaki İlişkiler” kitabı, Özge Uğurlu Akbaş ile editörlüğünü üstlendiği “Oyunların Dijital Hali 1 ve 2” adlı derleme kitapları, uluslararası bilimsel toplantılarda sunulan bildirileri ve çeşitli kitaplarda bölümleri ve makaleleri bulunmaktadır. Özgün Arda Kuş’un çalışma ve ilgi alanlarını; Dijital oyunlar, yabancılaşma, benlik, mobil pazarlama, tüketici davranışları ve kuşakları, duygu- durum bozuklukları ve davranışsal bağımlılıklar oluşturmaktadır. Türk Psikologlar Derneği’nde asil üyedir.

Devamı

Öğrenim Durumu & Akademik Unvanlar

Akademik Faaliyetler > Yayınlar

(Diğer Bilimsel Yayınlar) Toplam: 1

Akademik Faaliyetler > Kitap - Kitap Bölümü

  1. DİJİTAL OYUNLARDA SİYASAL REKLAMLARI OKUMAK: UYGULANMIŞ ÖRNEKLER ÜZERİNDEN VAKA İNCELEMESİ, 2024.
  2. Atatürk ve İkna: Aristo'nun Retorik Üçgeni Üzerinden Bir Analiz, 2023.
  3. Oyun, Dijital Oyun, Bağımlılık ve Motivasyon Kavramları Arasındaki İlişkiler, 2023.
  4. Dijital Oyunlar Ekseninde Reklamoyun ve Oyun İçi Reklamlar: İstanbul İli Kapsamında Y Kuşağının Oyunlardaki Reklam Unsurlarının Farkındalığı Hakkında Bir Araştırma, 2023.
  5. Carl Gustav Jung'un Kişilik Arketipleri Bağlamında Beşiktaş Takımının Marka Kişiliğini Reklamlar Üzerinden Okumak, 2023.
  6. A Study on the Digital Game Addiction Tendency of Generation Z Individuals, 2023.
  7. Yapay Zekâ Teknolojilerinin Sinemada Temsili: “I Am Mother” Filmi Üzerine Bir İnceleme, 2023.
  8. Halkla İlişkiler ve Yeni Medya, 2023.
  9. Yapay Zeka, İletişim ve Sürdürülebilirlik Ekseninde Bir Değerlendirme: Sosyal Hayata Eşit Katılım: We Walk, 2023.
  10. Reklam ve Oyunlar: Z Kuşağı Üniversite Öğrencilerinin Oyun İçi Reklamlara İlişkin Tutumlarına Yönelik Bir Araştırma, 2022.
  11. Yeni Nesil Sosyal Sorumluluk Kavramının Değerlendirilmesi: Dijital Oyun Yayıncılığı ve Bağış Kültürü (Donation), 2021.
  12. Dijitalleşme Bağlamında Oyunlar; İstanbul İli Kapsamında, Y Kuşağı’nın Dijital Oyun Bağımlılığı Ekseninde İncelenmesi, 2021.
  13. Mobil Pazarlama Kavramı, İstanbul ve Y Kuşağına Yönelik Bir Araştırma, 2017.

Akademik Faaliyetler > Editörlük

  1. Oyunların Dijital Hali, ISSN:, 2021.
  2. Oyunların Dijital Hali 2, ISSN:, 2023.
  3. Oyunların Dijital Hali 3, ISSN:, 2024.

Projeler > Projeler

  1. Afet Dönemlerinde Etkili İletişimin Önemi Üzerine Halkla İlişkiler Öğrencilerinin Farkındalık Düzeyinin Artırılması, 2024.

Akademik Faaliyetler > Kongre - Konferans Katılım

  1. The 9th World Conference on Media and Mass Communication, 2024.
  2. 11. ULUSLARARASI İLETİŞİM GÜNLERİ / DİJİTAL EŞİTSİZLİK VE VERİ SÖMÜRGECİLİĞİ, 2024.
  3. 4. Medya ve Toplum Sempozyumu, 2024.
  4. The 9th World Conference on Media and Mass Communication, 2024.
  5. The 9 th World Conference on Media and Mass Communication (MEDCOM 2024), 2024.
  6. The 9 th World Conference on Media and Mass Communication (MEDCOM 2024), 2024.
  7. VI. Uluslararası Yeni Medya Konferansı, 2023.
  8. VI. Yeni Medya Konferansı, 2023.
  9. 3. Uluslararası Medya ve Toplum Sempozyumu, 2023.
  10. 10. Uluslararası İletişim Günleri, 2023.

İdari Faaliyetler

  1. Çalışma Grubu Üyelikleri / Research Group Membership, Reklam ve Tüketici Araştırmaları Çalışma Grubu, (2024 - Devam ediyor.)
  2. Çalışma Grubu Üyelikleri / Research Group Membership, Bölüm / Program Ulusal Akreditasyon Çalışma Grubu, (2023 - Devam ediyor.)
  3. Komisyon Üyesi / Member of Commission, Strateji Geliştirme Koordinatörlüğü Komisyonu, (2023 - Devam ediyor.)
  4. Öğrenci Danışmanlığı / Student Adviser, 41-50 Öğrenci Danışmanlığı, (2023 - Devam ediyor.)
  5. Komisyon Üyesi / Member of Commission, Öğrenci İletişim Komisyonu, (2023 - Devam ediyor.)
  6. Çalışma Grubu Üyelikleri / Research Group Membership, Sosyal Projeler Koordinatörlüğü, (2023 - Devam ediyor.)