Reklam ve Tüketici Araştırmaları Çalışma Grubu

Projeleri

  • İletişim Mahremiyeti Yönetimi Modeli Çerçevesinde Mahremiyet Paradoksu: Dijital Reklamların Yönelimci ve Kaçınmacı Odak Gruplarına Göre Tüketici Mahremiyeti Üzerindeki Psiko-Sosyal Etkileri

    Kategori: TÜBİTAK

    Başvuru No: 225K483

    Tarih: 2025-09-15

  • İletişim Mahremiyeti Yönetimi Modeli Çerçevesinde Mahremiyet Paradoksu: Dijital Reklamların Yönelimci Ve Kaçınmacı Odak Gruplarına Göre Tüketici Mahremiyeti Üzerindeki Psiko-Sosyal Etkileri

    Kategori: TÜBİTAK

    Başvuru No: 225K483

    Tarih: 2025-09-15

  • İletişim Eğitiminde Üretken Yapay Zekâ Kullanımı: Türkiye’deki İletişim Akademisyenleri Üzerine Bir İnceleme

    Kategori: TÜBİTAK

    Başvuru No: 1919B012471253

    Tarih: 2025-04-09

Araştırma Odağı

Reklam ve Tüketici Araştırmaları Çalışma Grubu, tüketim dinamiklerinin ve tüketici davranışlarının anlaşılmasına yönelik katkıların doğrudan yayınlanabileceği bir platform oluşturmak suretiyle, reklamın farklı yönleriyle tüketici davranışlarının çözümlenmesi ve kuramsal çerçeve oluşturulmasına katkı sağlamak üzere kurulmuştur. Çalışma grubunun temel amacı; tüketicilerin satın alma kararlarını neden ve nasıl verdiklerinin, satın alma kararlarını etkileyen faktörlerin toplumsal, kültürel, ekonomik ve teknolojik gelişmeleri göz önüne alarak uygulamalı ve deneysel araştırmalar yardımıyla belirlemektir. Çalışma grubu kapsamında, nörobilim, psikoloji, pazarlama, ekonomi, yapay zekâ gibi disiplinler arası perspektifte ulusal ve uluslararası düzeyde uygulanabilir projeler üretilerek bilimsel veri toplanması planlanmaktadır. Reklam ve tüketici araştırmaları; reklam stratejileri, pazarlama iletişimi, tüketici davranışları, tüketim ve reklam psikolojisi, dijital tüketim ve reklam, nöropazarlama, marka iletişimi ve yönetimi, sosyal medya ve tüketici kimliği, sanal kimlikler, tüketici hakları, reklamın ekonomi politiği, tüketimin mekânsal organizasyonu gibi çok zengin kavramsal ve paradigmatik açılımlara sahiptir.

MİSYON

Reklam ve tüketici araştırmaları çalışma grubu, çeşitli disiplinlerde reklamın ve tüketici davranışlarının değişen ve farklılaşan yönlerine odaklı araştırmalara, araştırma yöntemlerinin geliştirilmesine, sosyal, kültürel ve teknolojik gelişmeler hakkında yeni iletişim araçlarının araştırılmasını hedefler. Reklam ve tüketici araştırmaları çalışma grubu, reklam ve tüketimin özellikle dijital medya ile ilgili gerçekleştirilen çalışmaların bilimsel kullanımı için standart belirler, bu standartların duyurulmasına ve görünürlüğünü arttırmaya yönelik çalışmalar yapar. Çalışma grubunun multidisipliner karakteri, sosyoloji, netnografi, antropoloji, psikoloji, pazarlama, tüketimin ekonomi politiği, nöropazarlama dijital tüketim, psikolojik haritalandırma gibi geniş çerçeveye yayılmış olan reklam ve tüketici çalışmalarını yeni iletişim araçlarıyla birlikte ele almayı hedefleyen bilimsel temelli araştırmaları yansıtır.

VİZYON

Reklam ve tüketici araştırmaları çalışma grubunun hedefleri şunlardır:

- Tüketici araştırmalarının geliştirilmesi için ulusal ve uluslararası bir forum sağlamak.

- Reklam ve tüketici çalışmaları temelli araştırmayı oluşturan çeşitli yöntemlerin, yaklaşımların ve paradigmaların kabul edilmesini ve anlaşılmasını teşvik etmek.

- Sosyal bilimlerde reklam ve tüketici çalışmalarını derleyen ve geliştiren bir bakış açısı geliştirmek.

- Tüketici çalışmaları alanında var olan metodolojileri araştırmak, bunların yeni medya uygulamalarıyla ilgili metodolojilerin çağdaş ve güncel hale getirilmesi için uygun zemin geliştirmek.

- Reklam ve tüketim çalışmaları araştırma yöntemleri ve analitik yaklaşımlar arasında sentez yapabilen araştırmalar yapmak.

-Reklam ve tüketici çalışmaları ile ilgili akademik toplantılar düzenlemek.

- Reklam ve tüketici çalışmaları için akademik alt yapı sağlamak ve yayın alanı açmak.

-Reklam ve tüketici araştırmaları kapsamında sektörel ve akademik işbirliklerini sağlayacak şekilde sosyal ekolojiyi oluşturmak ve zenginleştirmek.

Kitapları

  • “Bir Semtten Fazlası: Beşiktaş’ın Kentsel Kimliğinde Taraftarlığın Mekansal ve Kültürel İnşası”.

    Kategori: Uluslararası yayınevi tarafından basılmış kitap bölümü yazarlığı

    ISBN: 978-625-93851-8-1

    Tarih: 2025-01-01

    Yazarlar:Doç. Dr. Özge UĞURLU

  • Yapay Zekâ Destekli Reklamcılık Perspektifinden Kullanıcı Deneyiminin Karanlık Yüzü

    Kategori: Uluslararası yayınevi tarafından basılmış kitap bölümü yazarlığı

    ISBN: 978-625-376-758-7

    Tarih: 2025-01-01

    Yazarlar:Dr. Öğr. Üyesi Burak ÇEBER

  • Trusting the Unreal: Dynamics of Anthropomorphism in Perceptions of Virtual Influencers

    Kategori: Book Citation Index'de taranan yayınevi tarafından basılmış kitap bölümü yazarlığı

    ISBN: 979-833736194-9, 979-833736192-5

    Tarih: 2025-01-01

    Yazarlar:Prof. Dr. Özgül DAĞLI

Yayınları
WOS Kapsamına Giren Yayınların Sayısı: 4Diğer Yayınların Sayısı: 15

Kongre-Konferans Katılımları

  • Sosyal Meyda Aracılığıyla Dönüşen Dezenformasyon: Deepfake Teknolojisi Üzerine Bir İnceleme

    Kongre Adı: Uluslararası kongre ve sempozyumlarda sözlü olarak sunulan ve özet metin olarak yayımlanan tebliğ

    Tarih: 2024-05-14

    Katılımcılar:Dr. Öğr. Üyesi Burak ÇEBER

  • YENİ MEDYA REKLAMCILIĞINDA İNFOGRAFİKLERİN HİKAYE ANLATIMINDA KULLANIMI: ARJANTİN ALEMAN HASTANESİ REKLAM ÖRNEĞİ ÜZERİNE BİR İNCELEME

    Kongre Adı: Uluslararası kongre ve sempozyumlarda sözlü olarak sunulan ve özet metin olarak yayımlanan tebliğ

    Tarih: 2024-05-17

    Katılımcılar:Dr. Öğr. Üyesi Burak ÇEBER

  • Exploring the Interaction Between Brand Love and Subjective Well-Being: Understanding the Mediating Role of Hedonic and Experiential Consumption

    Kongre Adı: Uluslararası kongre ve sempozyumlarda sözlü olarak sunulan ve özet metin olarak yayımlanan tebliğ

    Tarih: 2024-05-09

    Katılımcılar:Prof. Dr. Özgül DAĞLIDoç. Dr. Cihan BECANArş. Gör. Dr. Bahşende ÇOBAN AZİZOĞLUDr. Öğr. Üyesi Özgün Arda KUŞ

Diğer Faaliyetler

  • TRT Geleceğin İletişimcileri Yarışmasına "Bir Çocuk Sordu Projesi" ile katılım

    Kategori: Yarışmalara katılan öğrenci projelerinde danışmanlık

    Tarih: 2025-10-15

    Katılımcılar: Dr. Öğr. Üyesi Burak ÇEBER

  • Reklamcılık bölümü olarak ADTalks 2024 paneli kapsamında paydaşların bir araya geldiği bir etkinlik gerçekleştirilmiştir.

    Kategori: Paydaş Toplantısı

    Tarih: 2024-03-25

    Katılımcılar: Doç. Dr. Cihan BECAN

Üyeler

Sizi Arayalım

Phone

Paylaş

Oluşturulma Tarihi17 Ocak 2024