Hakkımızda
Yüksekokulumuz 2012-2013 Eğitim – Öğretim yılında Üsküdar Üniversitesi Altunizade Kuzey Yerleşkesi’ne ait binanın 2. katında Ekim 2012′ de Üniversitemizin öğrenci almaya başlaması ile eğitim-öğretime başlamıştır.
2013-2014 Eğitim – Öğretim Yılında da Üsküdar Üniversitesi Güney Yerleşkesi’ne taşınmıştır.
2014-2015 Eğitim – Öğretim Yılında Üsküdar Üniversitesi Çarşı Yerleşkesine taşınmıştır.
Okulumuzun eğitimdeki hedefi; çağdaş insan ve insan odaklı, teknolojiye hakim öğrenci yetiştirmek olup, Tematik Üniversite çerçevesinde, Avrupa Birliği ve dünya standartlarında eğitim, öğretim yapmak ve sürdürmektir.
Okulumuzun program sayısı 2019-2020 öğretim yılı itibariyle elli dokuza (59) ulaşmıştır.
Bölüm | Program |
Bilgisayar Teknolojileri | Sağlık Bilgi Sistemleri Teknikerliği NÖ |
Bitkisel ve Hayvansal Üretim | Tıbbi ve Aromatik Bitkiler NÖ |
Çocuk Bakımı ve Gençlik Hizmetleri | Çocuk Gelişimi NÖ-İÖ |
Çocuk Koruma ve Bakım Hizmetleri NÖ | |
Dişçilik Hizmetleri | Ağız Diş Sağlığı NÖ-İÖ |
Diş Protez Teknolojisi NÖ-İÖ | |
Eczacılık | Eczane Hizmetleri NÖ-İÖ |
Elektrik ve Enerji | Nükleer Teknoloji ve Radyasyon Güvenliği NÖ |
Elektronik ve Otomasyon | Biyomedikal Cihaz Teknolojisi NÖ-İÖ |
Engelli Bakım ve Rehabilitasyon | Engelli Bakımı ve Rehabilitasyon NÖ |
Gıda İşleme | Gıda Teknolojisi NÖ-İÖ |
Kimya ve Kimyasal İşleme Teknolojileri | Laboratuvar Teknolojisi NÖ-İÖ |
Mülkiyet Koruma ve Güvenlik | Acil Durum ve Afet Yönetimi NÖ |
İş Sağlığı ve Güvenliği NÖ-İÖ | |
Sosyal Güvenlik NÖ | |
Sağlık Bakım Hizmetleri | Evde Hasta Bakımı NÖ |
Yaşlı Bakımı NÖ | |
Sosyal Hizmet ve Danışmanlık | Sosyal Hizmetler NÖ-İÖ |
Tıbbi Hizmetler ve Teknikler | Ameliyathane Hizmetleri NÖ-İÖ |
Anestezi NÖ-İÖ | |
Diyaliz NÖ-İÖ | |
Çevre Sağlığı NÖ-İÖ | |
Elektronörofizyoloji NÖ-İÖ | |
Fizyoterapi NÖ-İÖ | |
İlk ve Acil Yardım NÖ-İÖ | |
Odyometri NÖ-İÖ | |
Optisyenlik NÖ-İÖ | |
Ortopedik Protez ve Ortez NÖ | |
Otopsi Yardımcılığı NÖ | |
Patoloji Teknikerliği NÖ | |
Perfüzyon Teknikleri NÖ-İÖ | |
Radyoterapi NÖ-İÖ | |
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik NÖ-İÖ | |
Tıbbi Görüntüleme Teknikleri NÖ-İÖ | |
Tıbbi Laboratuvar Teknikleri NÖ-İÖ | |
Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama NÖ-İÖ | |
Yönetim ve Organizasyon | Sağlık Kurumları İşletmeciliği NÖ-İÖ |
Gelişim
Mezun Sayısı
FAKÜLTE/PROGRAM | MEZUN ÖĞRENCİLER | ||||||||
2013-2014 | 2014-2015 | 2015-2016 | 2016-2017 | 2017-2018 | 2018-2019 | 2019-2020 | 2020-2021 | 2021-2022 | |
SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU | 225 | 1017 | 2013 | 2536 | 2616 | 2180 | 3013 | 3007 | 2187 |
Acil Durum ve Afet Yönetimi | 16 | 24 | 25 | 33 | 27 | ||||
Ağız ve Diş Sağlığı | 24 | 58 | 81 | 64 | 70 | 63 | 53 | ||
Ağız ve Diş Sağlığı (İÖ) | 1 | 25 | 52 | 47 | 32 | ||||
Ameliyathane Hizmetleri | 28 | 43 | 71 | 63 | 52 | 72 | 70 | 58 | |
Ameliyathane Hizmetleri (İÖ) | 34 | 61 | 49 | 47 | 67 | 63 | 46 | ||
Anestezi | 35 | 77 | 101 | 109 | 92 | 105 | 97 | 66 | |
Anestezi (İÖ) | 48 | 75 | 81 | 79 | 96 | 70 | 37 | ||
Biyomedikal Cihaz Teknolojisi | 22 | 28 | 60 | 65 | 26 | 37 | 55 | 18 | |
Biyomedikal Cihaz Teknolojisi (İÖ) | 28 | 9 | |||||||
Çevre Sağlığı | 2 | 15 | 27 | 43 | |||||
Çevre Sağlığı (İÖ) | 24 | 22 | |||||||
Çocuk Gelişimi | 42 | 50 | 55 | 80 | 73 | 66 | 78 | 72 | 75 |
Çocuk Gelişimi (İÖ) | 39 | 57 | 71 | 69 | 60 | 59 | 66 | 43 | |
Çocuk Koruma ve Bakım Hizmetleri | 21 | 42 | 37 | 17 | |||||
Diş Protez Teknolojisi | 49 | 65 | 63 | 57 | 89 | 94 | 86 | ||
Diş Protez Teknolojisi (İÖ) | 27 | 39 | 48 | 46 | 34 | ||||
Diyaliz | 54 | 53 | 84 | 70 | 55 | 72 | 78 | 64 | |
Diyaliz (İÖ) | 35 | 57 | 60 | 57 | 40 | 72 | 64 | 41 | |
Eczane Hizmetleri | 46 | 50 | 50 | 40 | 77 | 79 | 72 | ||
Eczane Hizmetleri (İÖ) | 8 | 36 | 47 | 33 | |||||
Elektronörofizyoloji | 49 | 58 | 67 | 73 | 56 | 41 | 57 | 56 | 38 |
Elektronörofizyoloji (İÖ) | 41 | 44 | 65 | 51 | 26 | 50 | 59 | 35 | |
Engelli Bakımı ve Rehabilitasyon | 5 | 25 | 25 | 29 | 17 | 31 | 29 | 9 | |
Evde Hasta Bakımı | 1 | 22 | 24 | 8 | |||||
Fizyoterapi | 46 | 81 | 112 | 85 | 62 | 83 | 90 | 55 | |
Fizyoterapi (İÖ) | 29 | 50 | 55 | 64 | 43 | 62 | 61 | 31 | |
Gıda Teknolojisi | 21 | 42 | 58 | 63 | 39 | 46 | 52 | 29 | |
Gıda Teknolojisi (İÖ) | 23 | 12 | |||||||
İlk ve Acil Yardım | 68 | 134 | 149 | 144 | 126 | 116 | 109 | 88 | |
İlk ve Acil Yardım (İÖ) | 50 | 97 | 122 | 124 | 104 | 106 | 57 | 54 | |
İş Sağlığı ve Güvenliği | 28 | 60 | 64 | 46 | 49 | 52 | 43 | 59 | |
İş Sağlığı ve Güvenliği (İÖ) | 58 | 56 | 56 | 43 | 39 | 32 | 20 | ||
Laboratuvar Teknolojisi | 14 | 26 | 26 | 21 | |||||
Laboratuvar Teknolojisi(İÖ) | 22 | 14 | |||||||
Nükleer Teknoloji ve Radyasyon Güvenliği | 4 | 17 | 18 | 8 | |||||
Odyometri | 35 | 48 | 67 | 76 | 28 | 53 | 63 | 51 | |
Odyometri (İÖ) | 34 | 52 | 55 | 26 | 47 | 44 | 36 | ||
Optisyenlik | 48 | 62 | 55 | 53 | 53 | 65 | 60 | 64 | |
Optisyenlik (İÖ) | 22 | 39 | 29 | 43 | 34 | 43 | 43 | 43 | |
Ortopedik Protez ve Ortez | 21 | 34 | 50 | 55 | 19 | 30 | 22 | 38 | |
Otopsi Yardımcılığı | 41 | 54 | 69 | 56 | |||||
Patoloji Laboratuvar Teknikleri | 36 | 44 | 58 | 62 | 57 | ||||
Perfüzyon Teknikleri | 12 | 4 | 23 | 23 | 20 | 29 | 28 | ||
Perfüzyon Teknikleri (İÖ) | 8 | 15 | 12 | 13 | 17 | 1 | |||
Radyoterapi | 22 | 38 | 38 | 32 | 67 | 56 | 32 | ||
Radyoterapi (İÖ) | 32 | 30 | |||||||
Sağlık Bilgi Sistemleri Teknikerliği | 9 | 24 | 20 | 20 | |||||
Sağlık Kurumları İşletmeciliği | 28 | 32 | 68 | 59 | 61 | 47 | 68 | 60 | 13 |
Sağlık Kurumları İşletmeciliği (İÖ) | 25 | 55 | 50 | 48 | 36 | 46 | 30 | 1 | |
Sosyal Güvenlik | 36 | 38 | 23 | 11 | |||||
Sosyal Hizmetler | 34 | 54 | 63 | 62 | 51 | 61 | 53 | 33 | |
Sosyal Hizmetler (İÖ) | 39 | 55 | 49 | 35 | 58 | 48 | 12 | ||
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik | 42 | 40 | 45 | 51 | 56 | 58 | 77 | 58 | 67 |
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik (İÖ) | 30 | 28 | 37 | 47 | 55 | 53 | 41 | 17 | |
Tıbbi Görüntüleme Teknikleri | 55 | 49 | 94 | 93 | 92 | 56 | 86 | 93 | 66 |
Tıbbi Görüntüleme Teknikleri (İÖ) | 40 | 72 | 63 | 79 | 39 | 81 | 66 | 46 | |
Tıbbi Laboratuvar Teknikleri | 29 | 56 | 67 | 42 | 76 | 77 | 62 | ||
Tıbbi Laboratuvar Teknikleri (İÖ) | 38 | 32 | |||||||
Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama | 10 | 30 | 27 | 24 | 24 | 16 | 11 | ||
Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama (İÖ) | 2 | ||||||||
Tıbbi ve Aromatik Bitkiler | 6 | 19 | 16 | 25 | 7 | 23 | 22 | 19 | |
Yaşlı Bakımı | 9 | 14 | 20 | 19 | 20 | 9 | 16 | 19 | 13 |
- Kurullar
Yüksekokul Yönetim Kurulu
Yüksekokul Kurulu
- Komisyonlar
Kalite Komisyonu
Eğitim Komisyonu
Müfredat Geliştirme ve Ders Materyali Komisyonu
Bologna Komisyonu
Uluslararası Öğrenciler Komisyonu
Web Komisyonu
Erasmus ve Dış İlişkiler Komisyonu
Akademik Çalışmalar ve Süreçler Komisyonu
Laboratuvar Komisyonu
Etkinlik Komisyonu
Soruşturma Komisyonu
Muafiyet Komisyonu
- Eğitim-Öğretim
Programlarımız YKS tüm puan türü ile öğrenci kabul etmektedir. Öğretim dilimiz Türkçedir. İsteğe bağlı Yabancı Dil Hazırlık olanağı bulunmaktadır. Okulumuzda Çift Ana Dal ve Yan Dal imkânı mevcuttur. Üniversitemiz ERASMUS Üniversite Beyannamesi’ne sahiptir.
Okulumuzun faaliyet alanları şöyledir:
Ön lisans düzeyinde eğitim-öğretim faaliyetleri
Araştırma ve geliştirme faaliyetleri
Toplumsal katkı
- Araştırma ve Geliştirme
Okulumuzda AR-GE faaliyetleri makale, bildiri, proje, telif eser, tezler yoluyla yürütülmektedir. Türkiye’nin ilk tematik üniversitesi olması hasebiyle üniversitemizin AR-GE ve PARGE bkz. https://uskudar.edu.tr/tr/arge odakları Sağlık ve Mühendislik alanlarını kapsamasına rağmen toplum bilimlerine yönelik planlama ve iyileştirme çalışmalarına başlanmıştır.
5. Paydaşlar
Rektörlük, rektörlüğe bağlı birimler, fakülteler, akademik ve idari personel, öğrenci temsilcileri, kurul ve komisyonlar iç paydaşlarımız; Mezunlar, resmi ve özel meslek kuruluşları, sivil toplum kuruluşları, medya, işverenler ve diğer üniversite mensupları dış paydaşlarımızdır.
İç ve Dış Paydaşlarımızla Fakültenin misyonu ve hedeflerinin belirlenmesi, uygulamaya konulması, uygulamaların yeterliliğin kontrol edilmesi ve iyileştirme süreçlerinde ortak faaliyetler ya da faaliyet destekleri, ölçme-değerlendirme ya da yüz yüze görüş alışverişinde bulunma yöntemleri uygulamaya konulmaktadır. (Bkz. Paydaşlar Dosyası)
6. İç Değerlendirme Süreci ve Maddi Kanıtları
Okulumuzda bulunan 7 komisyonun ortak çalışmaları neticesinde fakültenin misyon, hedef ve stratejilerine ne kadar ulaşıp ulaşmadığı kalite ve iç değerlendirme süreçleriyle izlenmektedir. Belirli aralıklarla yapılan komisyon toplantıları tutanak ve kararları ile Ölçme ve Değerlendirme Komisyonu’nun hazırladığı merkezi anketler (Eğitim-Öğretim İçerik ve Yöntemi Hakkında Öğrenci Memnuniyeti Ölçme ve Değerlendirme) kontrol mekanizmamızın maddi kanıtlarını teşkil etmektedir. Ayrıca Bölümler bazlı olarak da Eğitim-Öğretim İçerik ve Yöntemi Hakkında Öğrenci Memnuniyeti Ölçme ve Değerlendirme anketleri yapılmaktadır. Söz konusu anketler yılda en az 2 kez (Güz ve Bahar) uygulanmak üzere planlanmıştır. (Bkz. Ölçme-Değerlendirme Dosyası)
Öğretim Elemanı Üniversite Değerlendirme Anketleri ve paydaş işbirliği yazışmaları iç değerlendirme sürecine yönelik kontrol mekanizmamızın diğer maddi kanıtlarını teşkil etmektedir. (Bkz. Paydaş Dosyası)
Ulaşılabilirlik-Görünürlük
Okulumuz hakkındaki tüm bilgiler, uygulamalar, faaliyetlerimiz vb. düzenli olarak güncellenen Web sayfamızdan izlenebilmektedir. Bu maksatla Okulumuzda bir Web Komisyonu bulunmaktadır. Öğrencilerin ve diğer paydaşlarımızın ulaşabilirliği Web sayfamız yanında Öğrenci Bilgi Sistemi (https://obs.uskudar.edu.tr/oibs/ogrenci/login.aspx) , Öğrenci Mail Sistemi, Stix (https://stix.uskudar.edu.tr/login) uygulaması ile Yasa ve Yönetmeliklerden müteşekkil merkezi servisler (https://uskudar.edu.tr/tr/mevzuat-yonetmelikler) tarafından sağlanmaktadır.
İyileştirme
Okulumuz; Yüksekokul Yönetimi, Yüksekokul Kurulu, Bölüm ve Program Başkanlıkları ve Komisyonlardan müteşekkil iç teşkilatların icra ettiği toplantılarda paydaş görüşlerinin de değerlendirilmesi suretiyle birimlere yönelik iyileştirme alan ve konularını tespit eden, iyileştirme planı yapan, planlanan uygulamaları hayata geçiren ve bu uygulamaları sürekli izleyerek gerekli görülen önlemlerin alındığı bir iyileştirme süreci işletmektedir.