KALİTE PROGRAMI - ANA İLKELER
- Fakültenin Misyonu ve Hedeflerinin planlanması.
- Fakültenin Misyon ve Hedeflerini gerçekleştirmek üzere Yönetim ve Organizasyon süreçlerinin uygulanması.
- Fakültenin Misyon ve Hedeflerine ulaştığına dair güvencelerin oluşturulması ve kontrolü.
- Fakültenin gelişim ve rekabet avantajını korumak için sürekli iyileştirmeye dayalı önlemler.
Amacımız; fakültemizin sürekli gelişimini sağlamak, ulusal ve uluslararası düzeyde etkinliğini artırmak, öğrenci ve akademik-idari personelin memnuniyet ve performansını yükseltmektir.
Misyon, Vizyon
VİZYON:
Üsküdar Üniversitesinin küresel yolculuğuna Diş Hekimliği de katıldı. Diş Hekimliği Fakültesi Üsküdar Üniversitesinin küresel birikiminin desteğinde çağı yaşamak, geleceği kurmak için yola çıktı. 2021-2022 akademik yılında eğitime başlayacak olan Diş Hekimliği özgün eğitim programı ile Diş Hekimliğine yeni boyutlar kazandıracak.
MİSYON:
Üsküdar Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesinde temel tıp eğitimi Tıp Fakültesi eğitimine özdeş bir içerikle sunulacaktır.
Diş Hekimliğinin en önemli paydaşlarından birisi olan estetik sezgi ve motor yetenek temel sanatlar dersi disiplini içinde, güzel sanatlar akademisyenleri tarafından bağımsız olarak verilecektir.
Diş Hekimliği Fakültesi eğitim programında tıp ve güzel sanatlar eğitimi gibi bilişim ve robotik sistemler eğitimi de bütüncül, kapsamlı ve bağımsız bir ders disiplini içinde verilecektir.
Küresel eğilimlerin ışığında Diş Hekimliği Fakültesi Diş Hekimliği bilim ve sanatının her yerinde olacak, bilgi, patent, yararlı model üretecek projeleri hayata geçirecek ve yoğunlaştığı konularda referans fakülte olacaktır.
Diş Hekimliği Fakültesinde her şey insan olmayı ve mutlu olmayı esas alan bir iklim içinde yaşanacaktır.
Programın Amaçları
Üsküdar Üniversitesi, Diş Hekimliği Fakültesi eğitim programı ortaya konurken, diş hekimliği eğitimine ilişkin bilimsel, ekonomik ve sosyal parametreler üzerine oturtulan kanıta dayalı bir vizyon ortaya konulması amaçlanmıştır. Bu nedenle, Mezuniyet Öncesi Diş Hekimliği Eğitimi Ulusal çekirdek Eğitimi (DUÇEP) ve Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikleri Çerçevesi (TYYÇ) 7. düzeyin ortaya koyduğu çerçevenin ışığında aşağıdaki kriterlerin hayata geçirilebilmesi amaçlanmıştır.
- Günümüzde diş hekimliğinin bir tıp disiplini olarak kabul edilmesi nedeniyle tıp fakültesinin temel tıp eğitimi programı ile içerik ve süre açısından birebir örtüşen bir eğitim programı amaçlanmıştır. Böylece genel tıp ile diş hekimliği disiplinleri arasındaki bağlantıları artırmak, problem çözümüne yönelik geçişleri ortaya koymak, kanıta dayalı diş hekimliği uygulamalarında sağlam bir tıp alt yapısı oluşturmak amaçlanmıştır.
- Diş Hekimliği eğitiminin en önemli bileşenlerinden birisi olan, estetik sezgi ve motor beceri eğitimini; bilgi, metot ve süre açısından kriterleri belirlenmiş yeni bir ders başlığı altında düzenlemek.
- Hasta kayıt, anamnez, muayene, tedavi, raporlamalar, hasta takibi gibi klinik çalışmaya ait bütün kayıtların uluslararası standartlarda, bilimsel çalışmalarda kullanılabilir veri formatında arşivlenmesi sağlamak.
- Mesleki hayatın her safhasını sadece hasta-hekim boyutunda değil insani ilişki boyutu ile de ele alan, sağlık değerlerinin yanında insani değerleri üretecek iletişim becerilerini kazandırmak. Meslek hayatının bütün safhalarında hukuk ve etik ilkelerini yaşanabilir kılacak bir program ortaya koymak.
- Küresel eğilimlerin ışığında seçilmiş sahalarda bilimsel çalışma ve patent/yararlı model üretecek proje stratejileri ortaya koymak. Uluslararası alanda referans bir fakülte hüviyeti kazanmak.
- Diş hekimliği klinik uygulamalarının yanında acil tıbbın gerekli olan bütün klinik becerilerini kazandıran bir eğitim programının ortaya koymak.
- Klinik çalışmalarda bilgi ve uygulama becerisi kazandırmanın yanında, adli ve psikososyal durumlar karşısında doğru tavrı geliştirebilecek donanımı kazandırmak.
Programın Hedefleri
- Nitelikli bir diş hekimliği icrası için gerekli bilgi, beceri ve değerlere sahiptir. Eleştirel ve kanıta dayalı öğrenmeyi sürekli hale getirir, yaşam boyu kendini geliştirir ve bilgilerini derinleştirir.
- Meslek içi ve dışı disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, bütünleştirerek yeni çözümlemeler ve yöntemlere ulaşır.
- Bilgilerinin işlenmesinde istatistiksel yöntemlerden yararlanır, bilimsel yargılar ve sonuçlara ulaşır.
- Diş hekimliğinde kullanılan cihaz, aletler, malzeme ve bilgi teknolojileri hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
- Temel tıp, diş hekimliği ve diğer disiplinler arasındaki bağlantıları kurarak probleme yönelik geçişleri ortaya koyar, kanıta dayalı teşhis ve tedavi uygulaması yapar.
- Bilişim teknolojisinin imkanlarını kullanır. Bilişim, işletme, tanı, planlama, tedavi ve hasta takibine ait bütün kayıtların bilimsel nitelikte bir veri olarak girilmesini ve uygun formatta arşivlenmesini sağlar. Bu verileri istatistiksel yöntemlerle işler.
- Koruyucu diş hekimliğine öncelik tanıyan bir meslek bilincine sahiptir. Anne karnından yaşlılığa kadar hayatın bütün evrelerini kapsayan uygulanabilir bir koruyucu diş hekimliği programı geliştirir ve sonuçlarını uluslararası standartlara uygun veriler olarak toplar. Ulusal ve uluslararası ölçekte koruyucu diş hekimliği ile ilgili önerilerde bulunur.
- Bütün klinik uygulamaları bağımsız olarak uygular ve yönetir. Karmaşık durumlarda doğru yaklaşımın ortaya konulmasına yönelik olarak bireysel veya bir ekibin üyesi olarak sorumluk alır.
- Bilgilerini sürekli yeniler, eleştirel bir bakışla değerlendirir, istatistiksel yöntemleri kullanarak kendi alanında bilimsel kanıt oluşturacak araştırmalar yapar.
- Her türlü bilgi ve tecrübeyi meslektaşları ile paylaşır, problemlerin çözümünde katkı sağlar. Ayrıca hasta-hekim ilişkilerinde sağlık kazanımlarının yanında insani değerleri üretecek ve besleyecek bir iletişim becerisine sahiptir. Davranış bilimleri ve etik konusunda bilgi sahibidir.
- Tedavi Hizmetleri, ekip uyumu, kayıt ve arşiv, sürekli bilgi akışı sağlanması, kalite geliştirme, fizik ortamın sağlıklılığı, kriz ve afet yönetiminde çözüm önerileri getirir ve yönetir.
Alan Özgü Yetkinlik
XII. Ülkemizin sağlık politikalarının geliştirilmesine katlıda bulunur. Koruyucu diş hekimliğini mesleki uygulamalarında tedavinin önemli bir parçası olarak görür ve etkinliğini artıracak önerilerde bulunur.
KALİTE PROGRAMI - KURUMSAL
Hakkımızda
1. İletişim Bilgileri
Prof. Dr. Ergun YÜCEL / Dekan
ergun.yucel@uskudar.edu.tr
Eda BİLİÇ / Fakülte Sekreteri
eda.taskin@uskudar.edu.tr
Adres: Saray Mahallesi Site Yolu Caddesi No: 10-13 Ümraniye
Tel: +90 216 400 22 22 / 3232 Faks: +90 216 474 12 56
Fakülte Yönetim Şeması
2. Eğitim-Öğretim
Fakültemizde lisans (5 yıl) programı bulunmaktadır.
Prof. Dr. Ergun YÜCEL
Doç.Dr. Barış KARABULUT
Ağız, Diş Çene Hastalıkları ve Cerrahisi ABD
Ağız, Diş ve Çene Radyolojisi ABD
Pedodonti (Çocuk Diş Hekimliği) ABD
Diş Hastalıkları ve Tedavisi (Restoratif Diş Tedavisi) ABD
Endodonti ABD
Periodontoloji ABD
Protetik Diş Tedavisi ABD
Ortodonti ABD
İdari Personel
İdari Personel Sayısı: 2 (Fakülte Sekreteri, Yazı İşleri ve Arşiv Uzmanı)
Kurul /Komisyon/Koordinatör
Fakülte Yönetim Kurulu
Fakülte Kurulu
Eğitim Komisyonu
Uzaktan Eğitim Sorumlusu
Erasmus Koordinatörlüğü
Bologna Koordinatörlüğü
KALİTE PROGRAMI KALİTE GÜVENCE SİSTEMİ
1. Kalite Politikamız
Diş Hekimliği Fakültesi kalite politikası YÖK Kalite Güvence Sistemi ve Üsküdar Üniversitesi 2019-2023 Stratejik Planı esas alınarak oluşturulmuştur. Buna göre Üsküdar Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Kalite Politikası aşağıdaki temel ilkelerden oluşmaktadır:
- YÖK Kalite Güvencesi ve Türkiye Yeterlilik Çerçevesi Diş Hekimliği Eğitimi Ulusal Çekirdek Eğitimi (DUÇEP) esaslarına bağlı bir eğitim öğretim anlayışı benimsenmesi. Ders izlencelerinin ve ders programlarının bu anlayış çerçevesinde oluşturulması.
- Eğitim Öğretim kadrosunun alanda yetişmiş akademisyenlerden oluşması. Akademik kadroya atanacak kişilerin gerek bilimsel yayın performansı gerekse de aldıkları eğitim açısından atanacakları programla uyumlu olmaları.
- Derslerin zengin bir kaynakçayla işlenmesi, her derste en az beş farklı kaynağın izlencede yer alması. Öğrencinin geniş literatür bilgisiyle donanmasına destek olunması.
- Temel bilim ve temel alan formasyonu kazandıracak bir eğitim öğretim anlayışı.
- Öğrencide genel kültürel birikim oluşturacak derslere de yer verilecek bir eğitim öğretim anlayışı. Üniversite Kültürü dersi bu amaca yönelik olarak verilmektedir.
- Eleştirel, sorgulayıcı, yeniliklere açık, yaratıcı kişilerin yetiştirilmesine yönelik bir eğitim kalitesi anlayışı.
- Eğitim öğretimde ölçme ve değerlendirme kriterlerinin somut olarak belirlenmesi ve adil biçimde uygulanması.
- Toplum ve dünya gerçekleriyle uyumlu bir eğitim öğretim anlayışı. Güncel konuları içeren seçmeli dersler bu amaçla verilmektedir.
- Mesleki alanda karşılık bulmaya yönelik bir eğitim öğretim politikası. Sektör profesyonelleriyle işbirliği bu nedenle önemsenmektedir.
- Disiplinlerarası bir anlayış benimsenmesi. Öğrencilerin üniversitenin farklı bölümlerinden üniversite seçmeli kategoride ders almaları bu nedenle önemsenmektedir.
- Mesleki donanımın yanı sıra ülke ve dünya sorunlarına duyarlı, insanlık yararına çalışmaya eğilimli bireylerin yetiştirilmesi. Öğrencinin sosyal sorumluluk projelerine yönlendirilmesi bu nedenle önemsenmektedir.
- Gerek mesleki gerekse meslek dışı yaşamında ahlaki değerleri sahiplenen, etik ilkelere bağlı kişilerin yetiştirilmesine uygun bir eğitim öğretim politikası.
- Dünya üniversiteleriyle işbirliğine uygun bir eğitim öğretim anlayışı. Erasmus ve yurt dışı staj olanakları bu anlamda önemlidir.
2. Değerlerimiz
Üsküdar Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi olarak eğitim öğretim politikamızı aşağıdaki değerler ışığında oluşturmuş bulunmaktayız:
- Üsküdar Üniversitesi genelinde belirlenmiş olan değerleri esas alan bir anlayış.
- Genel insani değerlere saygıyı güçlendiren,
- Ülke ve yurt sevgisini pekiştirmeye yönelik,
- Bilimde nesnelliği önemseyen,
- Adaleti ve eşitlik ilkesinden ödün vermeyen,
- Irk, cinsiyet, etnik, dil, din vb. ayrımlar yapmaksızın bütün insanlara eşit davranan,
- Demokratik anlayıştan ödün vermeyen, yönetimde demokratik anlayışı, yetki dağılımını ve katılımı esas alan,
- Öğrenci odaklı, öğrenci memnuniyetini temel ilke edinmiş,
- Çalışan personel haklarına saygılı, her tür özlük hakkının korunduğu bir anlayış,
- Çalışan personel (akademik ve idari) huzur ve güven içerisinde görev yapmasına ortam sağlayan, önce insan anlayışını esas alan bir anlayış.
3. Temel Stratejimiz
Eğitim kalitesinin yükseltilmesi hedefleri
ÜDHF (Üsküdar Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi) 32 Vakıf Üniversitesi içinde 18. Sıradadır. Hedefimiz üç yıl içinde ÜDHF yi ilk 5 arasına taşımaktır. Fakültemizin 18. Sıradan ilk 5 in arasına taşıyacak itici gücü Fakültenin özgün ve öncü rolü sağlayacaktır. ÜDHF nin kuruluşu ve ilk yarıyıl eğitiminde hayata geçirilen özgünlüğün sürdürülmesi ve öncü bir role dönüşmesi için aşağıdaki hedefler belirlenmiştir:
- Eğitim programının özgünlüğünü sürekli kılabilmek için periyodik eğitim çıktılarını almak ve bu çıktılar ile programı ve bu çıktılar tarafından programının beslene bilirliğini sürekli kılmak için Fakülte Sekreteryasına kalite hedefleri doğrultusunda bir eylem planı oluşturulacak ve sürekliği sağlanacaktır.
- Temel Sanat Eğitiminde olduğu gibi Tıp Fakültesi ile birlikte yürütülen Temel Tıp eğitimi çıktılarını elde edecek periyodik anket çalışmaları yapılacaktır. Çıktıların programı besleyecek ve sürekli gelişmesini sağlayacak bir eylem planı oluşturulacaktır.
- ÜDHF eğitim programının özgünlüğünü besleyen boyutlarından birisi de beşeri disiplinler tarafından beslenmesidir. Üniversitemizin beşeri bilimler ile ilgili birikiminden daha etkin şekilde yararlanılacak bir eylem planı geliştirilecektir. Bu bağlamda program içeriğinin beslenmesini sürekli kılmak için, ilgili kurumlardan daha fazla yararlanılarak, bilgi akışını hızlandıracak kanallar oluşturulacaktır.
Araştırma Geliştirme ve Proje Hedefleri
- ÜDHF nin akademik kimliğini oluşturacak hedeflerin tespiti için küresel ölçekte fonlar, konular, ile üniversitemiz imkanlarını buluşturacak bir AR-GE çalışması yapılacaktır .
- Akademik kimliğimiz doğrultusunda yoğunlaşacak konular ile ilgili uluslararası partnerleri belirlemek ve iletişime geçmek
- Daha önceden başlatılan Preklinik Eğitim Modeli ile ilgili proje takibini ve ara girdilerini oluşturmak
- Diş Hekimliği sanat eğitimi kitabının içeriğine yönelik yazılı ve görsel dokümanları toplamak emsal ders kitaplarını taramak
- Preklinik eğitiminin etkinleştirilmesi için derlenen çıktıların değerlendirilmesi ve çözüm önerilerini hayata geçirilmesi ile eğitim modelimizin beslenmesininim sürekliliğini sağlayacak bir eylem planı hayata geçirilecektir.
Fakültemizin hedefleri
- İvedilikle ağırlıklı branşlardan başlamak üzere (protetik, cerrahi, ortodonti) ilgili doktora programını başlatacak şartların oluşturulması konusunda gerekçeli talebimiz üst yönetim ile paylaşılacaktır.
- Diş Hekimleri, plastik cerrahlar, medikal tasarımcılar, görüntüme uzmanları, medikal 3D yazılımcılar tarafından oluşturulacak, Prof. Dr. Banu KARAYAZGAN başkanlığında yürütülecek Üsküdar Üniversitesi merkezli Çene, Yüz, Rekonstrüksiyon ve Rehabilitasyon Derneği kuruluş çalışmalarına başlanacaktır.
- Ağız Diş Sağlığı Uygulama Merkezimizin hizmet şeklinin hedeflenen hizmet menüsüne uygunluğunu sağlayacak yapılanma çalışmaları konusunda üst yönetim bilgilendirilecek oluru ve desteği istenecektir.
4. Kalite Kültürü
Kalite öncelikle bir kültürdür ve bu kültürün yerleştirilmesi için sistemin çok etkin oluşturulması ve işleyişin sürekli kılınması gerekmektedir.
5. PUKÖ Döngüsü
Fakültemizde Kalite Güvence Süreci PUKÖ (Planla, Uygula, Kontrol et, Önlem al) döngüsü çerçevesinde işletilmektedir. Belirlenen amaç-hedefler doğrultusunda planlanan eğitim-öğretim hedeflerinin uygulanabilirliği denetlenmekte, gerekli görülen alanlarda iyileştirmeler yapılarak önlem alınmaktadır.
6. İçselleştirme
Kalite politikamızın güvence unsurlarından biri, kalite politika ve stratejimizin iç paydaşlar tarafından içselleştirilmesidir. Akademik personelimizin akademik çalışmaları FTS sistemi ile kayıt altına alınmakta, öğrencilerimizin öğrenme çıktılarının oluşturulma aşamaları - ders performansları, okul dışı performans, ödevler, okuma, proje vb. OBS kalite politikamızın içselleştirilmiş çıktılarıdır.
7. Paydaş ve Paylaşım
İç paydaşların kalite güvence sistemine katılması ve katkı verebilmesi amacıyla her eğitim-öğretim dönemi başında Bölüm Toplantıları ve Akademik Kurul toplantıları, öğrencilere yönelik Oryantasyon Toplantıları düzenlenmektedir
8. İzleme ve İyileştirme Süreci
Fakültemiz misyon, vizyon, stratejik hedefler ve performans göstergelerinin kalite güvence sistemine uyumluluklarını iç değerlendirme süreçleri ve stratejik plana bağlı olarak hazırlanan yıllık raporlar (Bkz. Faaliyet Raporu, Akademik Performans Raporu, Öğrenci Memnuniyet Anketleri, Paydaş Paylaşım Anketleri) ile izlemekte ve gerekli alanlarda iyileştirmeler planlamaktadır
EĞİTİM-ÖĞRETİM
1. Program Tasarım ve Yürütme Süreci
Fakültemizin eğitim-öğretim programlarının tasarımı Bologna sürecine uygun olarak Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikleri Çerçevesi’ni , DUÇEP (Diş Hekimliği Ulusal Çerikert Eğitimi) kapsamaktadır. Program tasarımları, ilgili fakültede yapılan düzenli toplantılar ile sürekli iyileştirme ve güncellenme işlemine tabi tutularak Fakülte Kurulu tarafından Üniversite Senato’sunun onayına sunulmaktadır. Fakülte programlarının tasarlanması; iç ve dış paydaşlardan alınan görüşler ve birim akademik personelinin sürece aktif katılımıyla gerçekleştirilmektedir.
Programların yürütülme sürecine dair önceliklerimiz;
Dersler ilgili bilim dalı öğretim elemanları tarafından verilir.
Ders programları öğrencinin verimi esasına dayalı olarak oluşturur.
Ders programları eğitim-öğretim başlamadan en geç 1 hafta önce duyurulur.
Eğitim-öğretim dönemi başlamadan Bologna güncellemeleri tamamlanır.
Öğrenci danışmanları eğitim-öğretim döneminin başlamasıyla birlikte duyurulur.
Öğrencilerden Çözüm Merkezi’ne, öğretim üyelerine ya da fakültenin diğer birimlerine gelen elektronik postalara 1 gün içinde dönüş yapılır.
Öğrencileri ilgilendiren her türlü duyuru hem üniversite web sayfasından hem de üniversite öğrenci maillerinden ve mobil uygulama üzerinden duyurulur.
Sınav tarihleri sınavdan iki hafta önce ilan edilir.
Sınav sonuçları sınav haftasından sonraki hafta ilan edilir, şeklinde sıralanabilir.
Sınav evrakları, sınavların tamamlanmasından sonra hemen öğretim üyelerinden teslim alınır.
2. Görünürlük ve Ulaşılırlık
Fakülte programlarının eğitim amaçlarına ve öğrenme çıktılarına ulaşılmasını ve görünür kılınmasını güvence altına alma yöntemimiz; Anketler, ödevler, seminerler ve uygulamalardır.
3. İzlemeler
Programlarımızın sınav, ödev, seminer vb. süreçleri Öğrenci Bilgi Sistemi üzerinden izlenebilmektedir. Bununla birlikte öğrencilerimiz öğretim üyeleri tarafında ilan edilen ve ofislerine asılan ofis saatlerinde öğrencilerimiz ile birlikte görüşmekte, STIX arayüzü üzerinden de iletişim kurabilmektedirler. Program tasarımlarımızın hedeflerine ne mertebede ulaştığına dair izlemeyi öğrenci geri bildirimleri yoluyla yapmakla birlikte dış paydaş geri bildirimlerine dair süreç yüzyüze yapılan geribildirimler ile alınmıştır.
4. İyileştirme Süreci
Program içeriklerinde yapılması gerekli görülen iyileştirmeler program öğretim üyeleri, Eğitim Komisyonu ile akademik anabilim kurul toplantılarında tespit edilerek planlanmaktadır. Bu plan uyarınca gerçekleştirilen uygulamalar sürekli izlenerek, iç paydaşlardan sağlanan geri dönüşlerin de katkısıyla gerektiği durumlarda revize edilmektedir. Sürece dış paydaşların daha fazla katılması sağlanacak tedbirler kalite komisyonunca alınarak her eğitim öğretim dönemi içinde tüm bölümlerin en az bir dış paydaş toplantısı yapması kararı alınmıştır. DUÇEP kapsamında belirlenen prensiplere uygun planlanan program çıktıları da eğitim-öğretim yılının her yarıyılı sonunda bölüm öğretim üyeleri tarafından değerlendirilerek yapılması öngörülen iyileştirmeler PUKÖ döngüsü uyarınca planlanmaktadır.
5. Politikalar ve Ulaşılabilirlik
Fakültemizin öğrenci merkezli öğrenme politikası, Üsküdar Üniversitesi yönetmelik ve temel ilkeleri ile uyumlu ve Bologna sürecine uygundur. Aktif öğrenme süreci; öğrenci merkezli öğretim, öğrencilerle düzenli iletişim, öğretim üyesi ve öğrenci geri bildirimlerinin düzenli olarak toplanması, ders dışı okuma, proje ve ödev stratejileri aracılığıyla yürütülmektedir. Öğrenci merkezli eğitim politikası doğrultusunda yapılması planlanan tüm uygulamalar Fakülte ve Bölüm Web sayfası, OBS ve STIX üzerinden öğrencilerle paylaşılmaktadır.
6. Program Derslerinin İçerik ve Yöntemi
Diş Hekimliği Fakültesi’nde yürütülen derslerin müfredatının, içerik ve yönteminin belirlenmesinde öğrencilerin katkıları ve öğretim üyelerinin rehberliğinde, alanlarına yönelik temel bilgileri edinmeleri, edindikleri bilgiyi analiz edip, yazılı ve sözlü olarak ifade edebilmeleri ve uygulamaları beklenmektedir. Hedefimiz; araştırmacı, dil bilen ve kullanan, özgün fikirlere ve fikirlerini geliştirme yeteneğine sahip, analitik yöntemle öğrenen ve öğrendiklerini kullanabilen gençler yetiştirmektir. Bu amaçla öğrencilerimizin laboratuvar uygulamaları oldukça önem arz etmekle birlikte, öğrencilerimiz uygulama ödevleri ile de uygulama alanına katkı sağlanmaktadır.
7. Yetkinlikler
Birimde öğrenci merkezli eğitim modeli ve aktif öğrenme konusunda öğretim üyelerinin yetkinliklerinin geliştirilmesine yönelik olarak Üsküdar Üniversitesi kendi akademik personelinin yurt içi ve yurt dışı eğitimlere ve toplantılara katılmasını teşvik etmektedir. Üniversitemizde ayrıca öğretim üyelerinin yetkinliklerinin geliştirilmesine yönelik olarak Bilimsel Teşvik Yönergesi işletilmektedir.
8. İş Yükleri
Ders Bilgi Paketlerinde derslerin kredilendirilmesi Bologna sistemine uygun olarak öğrenci iş yüküne göre yapılmaktadır.
9. Öğrenci Katılımı
Öğrenci iş yüküne dayalı kredi değerlerinin belirlenmesinde öğrenciler akademik danışmanlık hizmetlerinin yanı sıra ölçme-değerlendirme, öğrenci temsilcilikleri ve yüz yüze görüşmeler yöntemiyle sürece katılmaktadır.
10. Seçmeli Dersler
Fakültemiz programlarında disiplinler arası öğretim anlayışıyla öğrencilerimizin farklı disiplinlerde de yetkinliklerini geliştirebilmeleri, derinlik kazanımına ve farklı disiplinleri tanımasına yönelik olarak alan seçmeli ve alan dışı seçmeli dersler bulunmaktadır.
11. Mezuniyet Koşulları
Öğrencinin mezuniyeti için başarı ölçme ve değerlendirme yöntemi (BDY) ile hedeflenen program öğrenme çıktılarına ulaşması ve gereken AKTS’yi (300) tamamlaması gerekmektedir.
12. Öğrenci Hakları
Fakültemizin öğrenci haklarını kapsayan düzenlemeleri Üniversite Mevzuatı ve Yönetmeliklerle uyumludur.
13. Öğrenci Şikâyet ve Önerileri
Üniversitemizin Çözüm Merkezi , Öğrenci Danışmalık Sistemi ve Web sayfası üzerinden, ayrıca yüz yüze görüşmeler yoluyla öğrenci şikâyet ve önerilerine ulaşılır ve Fakülte bünyesinde çözümler üretilerek sorunun tekrarlanmamasına yönelik gerekli önlemler alınır.
14. Öğrencinin Kabulü ve Gelişimi, Tanıma ve Sertifikalandırma
Fakültemiz ÖSYM tarafından yapılan Yüksek Öğretim Kurumları Sınavı (YKS) sonuçlarına göre sayısal puan türünde öğrenci alır. Yatay geçiş, dikey geçiş, yabancı uyruklu öğrenci, öğrenci kabulleri Üsküdar Üniversitesi Yönetmelik ve Yönergeleriyle uyumludur
15. Eğitim-Öğretim Kadrosu
https://uskudar.edu.tr/dis-hekimligi-fakultesi/akademik-kadro
16.Öğrenme Kaynakları, Erişilebilirlik ve Destekler
Üniversitemizin bir Merkezi Kütüphanesi ve Tıp Fakültesi Kütüphanesi bulunmaktadır. Kütüphanede öğrencilerin güncel ve elektronik kaynakları takip edebilecekleri kaynaklar ve bilgisayar laboratuvarı vardır. Fakülte semineri yapılmaktadır. Ayrıca Üniversite Kültürü dersi kapsamında öğrencilerin etkinliklere azami katılımı sağlanmaktadır. Her öğrenci için, akademik ve sosyal danışmanlık yapmak üzere bir öğretim üyesi belirlenerek öğrenciye eğitimi süresince akademik ve sosyal danışmanlık desteği sağlanmaktadır. Her öğretim yılının başında yeni öğrencilerin uyumu ve tanışma, öğretim üyeleri ve maksadıyla merkezi Oryantasyon Toplantıları ve tanışma toplantıları düzenlenmektedir. Öğrenciye sunulan hizmet ve destekler Senato, Fakülte planlama çalışmaları çerçevesinde geliştirilmektedir.
Tablo 9. Fakültemiz Bünyesinde Faaliyet Gösteren Öğrenci Kulüpleri
Diş Hekimliği Fakültesi Öğrenci Birliği Kulübü
17. Güncelleme ve Yöntem
Programlara ilişkin inceleme ve güncellemeler her gün yapılan sabah toplantıları Eğitim ve Kalite Komisyonları, Fakülte Yönetim Kurulu ve Akademik Anabilim Kurul toplantılarında yapılmaktadır. Bu veriler raporlandırılmakta, raporlarda yönerge ve Senato kararlarına uyum göz önünde bulundurulmaktadır.
18. Paydaş Katılımı
Program güncelleme çalışmalarına paydaş katılımı; anketler, yüz yüze görüşmeler ve resmi yazışmalarla sağlanmaktadır.
19. Güvenceler
Fakültenin eğitim amaçlarına ve öğrenme çıktılarına ulaşılmasını güvence altına alma yöntemi; bilgi formları, uygulama dosyaları ve ders uygulama dosyalarından oluşan Ders Bilgi Paketleri’dir.
20. İzlemeler
Program çıktılarına ulaşılıp ulaşılmadığı Ölçme ve Değerlendirme, Öğrenci Danışmanlık Sistemi ve yüz yüze yapılan görüşmeler aracılığıyla izlenmektedir.
21. İyileştirme ve Bilgilendirme
Ölçme ve Değerlendirme, danışmanlık sistemi, STIX gibi arayüzler üzerinden iletişim kuran öğrenci ve akademik personelin, çözüm merkezi üzerinden gelen taleplerin ve yüz yüze yapılan toplantılar yöntemiyle oluşturulan değerlendirmeler ilgili muhataplarca cevaplanarak sistem üzerinden yanıtlanır. Ayrıca rektörle buluşmalar ile öğrencilerimizi rektör ve tüm öğretim elemanlarının bir araya geldiği görüşmelerde öğrenci talepleri dinlenerek bununla ilgili düzenlemeler ile ilgili süreç ayrıca takip edilir.
22. Akreditasyon
Henüz başlanmamıştır.
ARAŞTIRMA, GELİŞTİRME VE TOPLUMSAL KATKI
1. Araştırma Stratejisi ve Hedefleri
Fakültemizin araştırma strateji ve hedefleri Üniversitemizin 2019-2023 Stretejik planıyla uyumludur.
Fakültemizin Araştırma Stratejisi:
Bilgiyi üretme, yayma ve kullanılır hale getirerek toplumun kullanımına sunma etkinliğini artırmak
Araştırma kaynaklarını ve etkinliğini artırmak
Bilim, araştırma, yaratıcılık, yenilikçilik kültürünü güçlendirmek
Fakültemizin Araştırma Hedefleri:
Bilim, yaratıcılık ve yenilikçiliğin görünür kılınması
Araştırma altyapısının güçlendirilmesi ve kaynakların çeşitlendirilmesi
Araştırma koşul ve olanaklarını sağlayıcı ve teşvik edici yapı ve süreçlerin geliştirilmesi
Araştırma sonuçlarının akademik yayınlardan başka popüler yayın ve kitle iletişim araçları yoluyla da toplumla paylaşılması
Araştırma çıktılarının kaynağa dönüştürülmesi
Program müfredatlarında araştırmacılığın teşvik edilmesi
Araştırmanın hem üniversitede hem de dış paydaşlar arasında görünürlüğünün sağlanması
Araştırma çıktılarının oluşturulması sürecinde iç ve dış paydaş paylaşımının sağlanması
2.Araştırma Kaynakları
- Üniversitemizin 2019-2023 Stretejik Planı doğrultusunda ARGE, PARGE ve Uygulama ve Araştırma Merkezlerimiz araştırma ve geliştirme faaliyetleri için fiziki altyapı ile mali kaynak oluşturmaktadır.
3. Araştırma Performansının İzlenmesi ve İyileştirilmesi
- Fakültemizin araştırma faaliyetleri Faaliyet Takip Sistemi (FTS) aracılığıyla izlenmektedir (Bkz. https://fts.uskudar.edu.tr/login)
- Performans iyileştirmesine yönelik politika ve hedeflerin belirlenmesi, uygulanması, kontrolü ve alınacak önlemler planlanma aşamasındadır.
- YÖNETİM SİSTEMİ
1. Yönetim ve İdari Birimlerin Yapısı
Diş Hekimliği Fakültesi Yönetim Sistemi 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu’nda öngörülen üniversite birimlerinin akademik örgütlenmesi, işleyiş, görev, yetki ve sorumluluklarıyla ilgili alt birimlerin üst birimlerle olan ilişkilerini düzenleyen Üniversitelerde Akademik Teşkilat Yönetmeliği’ne göre yapılandırılmıştır. Buna göre;
2. Dekan
Fakültedeki akademik ve idari birimlerin temsilcisi ve yöneticisi konumunda olan dekan fakültedeki akademik ve idari tüm işlerin yürütülmesinden sorumlu kişidir. Dekan 2547 sayılı yasanın ilgili hükümlerince atanır. Dekanın görev, yetki ve sorumlulukları da yine 2547 sayılı yasanın ilgili hükümlerince belirlenmiştir.
3. Fakülte Kurulu
Dekanın başkanlığında üç profesör, iki doçent ve bir doktor öğretim üyesi temsilcilerinden ilgili unvanlardaki öğretim üyelerinin kendi aralarında yapacakları seçimle belirlenen altı öğretim üyesi ile bölüm başkanlarından oluşur. Fakülte Kurulunda görev alacak profesör, doçent ve doktor öğretim üyesi temsilcilerinin öncelikle fakültede tam zamanlı görevli öğretim üyeleri arasından seçilmesine özen gösterilir; fakülte kadrosunda belirtilen unvanlarda yeterli sayıda öğretim üyesi bulunmaması halinde, üniversitenin başka fakültelerinden de fakülte kuruluna temsilci öğretim üyesi seçimi yapılabilir. Fakülte Kurulu toplantılarına Fakülte Sekreteri de raportör olarak katılım gösterir.
Fakülte Kurulunun işleyişi de 2547 sayılı yasanın ilgili hükümleriyle belirlenmiştir.
4. Fakülte Yönetim Kurulu
Fakülte Yönetim Kurulu, 2547 sayılı ilgili hükümlerinde belirlendiği üzere dekanın başkanlığında, fakültedeki aynı unvanlı öğretim üyelerinin kendi aralarından seçerek fakülte kurulu onayına sundukları öğretim üyeleri arasından seçilerek atanan üç profesör temsilcisi, iki doçent temsilcisi ve bir doktor öğretim üyesi temsilcisinden oluşur. Fakülte Yönetim Kurulu toplantılarına raportör olarak Fakülte Sekreteri de katılır. Fakülte Yönetim Kurulunun işleyişi de 2547 sayılı ilgili hükümlerince belirlenmiştir.
5. Bölüm Başkanlıkları
Diş Hekimliği Fakültesindeki tüm öğretim elemanları eğitim öğretim sürecinin her tür işleyişini planlamak, uygulamak, gözetlemek ve önlem almakla görevlidirler. Müfredatları oluşturmak, ders programlarını geliştirmek, öğretim elemanı taleplerini biçimlendirmek, anabilim dalı iç ve dış paydaşlarıyla koordinasyon halinde eğitim öğretimi koordine etmekle görevlidirler.
6. Fakülte Sekreteri
Fakültedeki akademik, idari her tür işleyişin gözetlenmesinde, fakülte yönetim kurulu ve fakülte kurulu toplantılarına raportörlük etmek, üniversitenin öğrenci işleri direktörlüğüyle ve diğer idari birimlerle eğitim öğretime ve fakültenin fizik koşullarına ilişkin koordinasyon halinde olmak fakülte sekreterinin görev, yetki ve sorumluluk alanındadır.
7. Komisyonlar
Fakültede dekanın, fakülte yönetim kurulunun, fakülte kurulunun ve bölüm başkanlıklarının görev, yetki ve sorumluluklarını pekiştirmek, fakültedeki iş akışını hızlandırmak, görev, yetki ve sorumluluk dağılımını yaymak amacıyla çeşitli komisyonlar ve koordinatörlükler oluşturulmuş bulunmaktadır. Eğitim Komisyonu, Bologna Komisyonu, Erasmus Koordinatörlüğü, Uluslararası Öğrenci Koordinatörlüğü, Web Sorumluları Komisyonu bunlardan bazılarıdır.
8. Kaynakların Yönetimi
Diş Hekimliği Fakültesi, fakülte bünyesinde yapılan tüm çalışmalar, araştırma ve geliştirme faaliyetlerinde insan kaynaklarının, mali kaynakların, taşınır ve taşınmaz her tür araç gereç ve donanımın planlı, programlı ve verimli kullanımını güvence altına almak üzere üniversitenin ilgili yönetsel birimleri ve kalite kuruluyla koordineli olarak çalışmaktadır.
9. Bilgi Yönetim Sistemi
Diş Hekimliği Fakültesi bilgi yönetim sistemi erişilebilirlik anlayışına dayalı olarak işletilmektedir. Fakülte faaliyetleri, öğrencilere yönelik duyurular, her tür haber, iç ve dış değerlendirme sürecine ilişkin bilgiler fakülte web sayfasında verilmektedir. Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS), Bologna Bilgi Sistemi (BBS), Öğrenciyle iletişim Sistemi (STİX), Öğrenme Yönetim Sistemi (ALMS) gibi bilgi erişimine olanak veren kanallarla gerek öğrenciye, gerekse iç ve dış paydaşlara dönük bilgi paylaşımı, özel bilgilerin gizliliği de dikkate alınarak yapılmaktadır. Üniversitenin Bilgi Teknolojileri Direktörlüğünün de denetiminde bir bilgi yönetim sistemi işleyişi söz konusudur. Ayrıca salgınla birlikte online eğitime geçilmesiyle birlikte oluşturulan Öğrenme Yönetim Sistemi (ALMS) de Üniversitenin Bilgi Teknolojileri Direktörlüğü ve Uzaktan Eğitim Koordinatörlüğü işbirliği ile yönetilmekte ve denetlenmektedir.
10. Kurum Dışından Sağlanan Hizmetlerin Kalitesi
Kurum dışı hizmet sağlanması üniversitenin ilgili birimleri tarafından planlanmakta ve uygulanmaktadır. Üniversitenin ilgili direktörlükleri gerekli dış hizmet alımını fakülte dekanı, hizmet alımını talep eden bölüm başkanı, öğretim elemanı vb. fakülte görevlilerinin Elektronik Belge ve Arşiv Yönetim Sistemi (EBYS) üzerinden Üniversite Yönetimine ve ilgili idari birime ilettikleri talep formlarının değerlendirilmesi süreciyle gerçekleşmektedir.
11. Kamuoyunu Bilgilendirme
Diş Hekimliği Fakültesindeki her tür etkinlik, toplantı, iç ve dış paydaş bilgilendirmesine dönük her tür eylem ve işleyiş fakülte web sayfasından erişime açık bulunmaktadır.
12. Yönetimin Etkinliği ve Hesap Verebilirliği
Diş Hekimlği Fakültesinde ortaya konulan her tür çalışma, eğitim öğretime ilişkin her tür işleyiş üniversitenin ilgili birimlerinde (daire başkanlıkları, üniversite senatosu, üniversite yönetim kurulu vb.) görüşülmekte; çalışan memnuniyet anketleriyle de fakültenin işleyişine ilişkin çalışan geri bildirimleri alınarak değerlendirilmektedir. Ayrıca öğrenci memnuniyet anketleri ve Çözüm Merkezi verileri de fakültenin etkinliği ve hesap verebilirliği açısından önemli bir geri bildirim ve iş değerlendirme kaynağı olarak görülmelidir.