Popular Culture Working Group

Research Focus

Research Focus
The Popular Culture Studies Group aims to conduct data-based studies on understanding popular culture. The difficulty of defining culture points to the difficulty of understanding and making sense of this complex concept, on the other hand, studies on measurement in this field are important in terms of facilitating the understanding of the concept. Based on this need, our working group aims to conduct research on popular culture, one of the most important sub-fields of culture, with a focus on context, target audience and impact.

Mission
To discuss the relationship between mass media and popular culture in the current context
To research and analyze popular culture retrospectively
Conducting research on the relationship between popular culture and target audience
Conducting impact research with a focus on popular culture

Vision
To contribute to archival studies focused on popular culture
Conducting measurements on popular culture
To make sense of the relationship between popular culture and zeitgeist

Books

Publications
Number of Other Publications: 10

Conference Participations

  • Gündelik Hayatın Yeniden Üretim Sürecinde Oyunun Toplumsal İşlevi ve Anlamı: Reality Yarışma Programları Üzerinde Yapılan Bir Araştırma

    Conference Name: Uluslararası kongre ve sempozyumlarda sözlü olarak sunulan ve tam metin olarak yayımlanan tebliğ

    Date: 2020-05-29

    Participants:Doç. Dr. Cem TUTAR

  • Modern Dünyanın Gündelik Hayatında Müphem Konumlar ve Bir Dışlama Pratiği Örneği Olarak Rembetiko Filmi

    Conference Name: Uluslararası kongre ve sempozyumlarda sözlü olarak sunulan ve tam metin olarak yayımlanan tebliğ

    Date: 2020-12-06

    Participants:Doç. Dr. Esennur SİRERDoç. Dr. Cem TUTAR

  • Sosyal Medya Platformlarında Sembolik Etkileşim Sürecini Yeniden Düşünmek: Dijital Mekânlar, Yeni İmkân ve Sınırlamalar Üzerine Bir Tartışma

    Conference Name: Uluslararası kongre ve sempozyumlarda sözlü olarak sunulan ve özet metin olarak yayımlanan tebliğ

    Date: 2021-05-20

    Participants:Doç. Dr. Cem TUTAR

Other Activities

  • Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi dijital gazetesi "Haber Üsküdar"da sürdürülebilirlik düşüncesi ekseninde günümüzde kentler ve kentsel yaşam üzerine değerlendirmeler yapıldı.

    Category: Detaylı Medya Katılımı

    Date: 2025-11-12

    Participants: Doç. Dr. Cem TUTAR

  • "Flash İstanbul Haber" Sitesi'nde yayınlanan haber. Üsküdar Kent Konseyi Üyesi Doç. Dr. Cem Tutar ve İstanbul Sahne, Perde, Film, Eğlence Yerleri Esnaf ve Sanatkârlar Odası Başkanı Terlan Kaya Üsküdar Üniversitesi rektörü Prof. Dr. Nazife Güngör ile planladıkları projelere ilişkin bir toplantı gerçekleştirdi.

    Category: Detaylı Medya Katılımı

    Date: 2025-10-01

    Participants: Doç. Dr. Cem TUTAR

  • Türkiye Gazeteciler Cemiyeti le Aydın Doğan Vakfı'nın birlikte düzenlediği 34. Genç İletişimciler Yarışması’nda Üsküdar İletişim öğrencileri internet yayıncılığı kategorisinde bir üstün başarı ve iki ikincilik ödülü kazandılar.34. Genç İletişimciler Yarışması'nın ödül töreni 20 Şubat 2025 tarihinde İstanbul Şişli'de bulunan Hilton Otelde yapıldı. Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Görsel İletişim Tasarımı Bölümü öğrencisi İlayda Savaş, Doç. Dr. Cem Tutar'ın danışmanlığında hazırladığı “Doku Komplosu” isimli internet sitesiyle ikincilik ödülü kazandı. İlayda Savaş ödülünü TGC Yönetim Kurulu Üyesi ve Milliyet gazetesi Yazı İşleri Müdürü Pınar Aktaş’tan aldı.

    Category: Yarışmalara katılan öğrenci projelerinde danışmanlık

    Date: 2025-02-20

    Participants: Doç. Dr. Cem TUTAR

Members

Request a Call

Phone

Share

Creation DateDecember 05, 2022