Dijital Platform Araştırmaları Çalışma Grubu, dijitalleşmenin toplumsal, kültürel ve teknolojik boyutlarını çok yönlü biçimde ele alarak dijital platformların birey, toplum ve medya açısından yarattığı dönüşümleri araştırmayı amaçlamaktadır. Bu bağlamda grup, dijital kültür ve algoritmik kültürün ortaya çıkardığı deneyim biçimlerini; kültürel üretim ve tüketimin nasıl dönüştüğünü; dijital platformların içerik sunumu, sıralama ve filtreleme pratikleri aracılığıyla nasıl bir aracı güç haline geldiğini tartışmaya açar.
Grubun araştırma odağında; medya, içerik ve haber endüstrileri, algoritmik seçim ve dağıtım, kullanıcı davranışları ve deneyimleri, dijital etnografi yöntemleriyle platform pratiklerinin ve kültürel pratiklerin incelenmesi yer almaktadır. Bu konulara disiplinlerarası bir perspektiften yaklaşan çalışma grubu, eleştirel bir dijital platform araştırma sahası geliştirmeyi hedeflemektedir.







