Üsküdarlı genç doktor adayı depremzedelere yardıma koştu!

Üsküdar Üniversitesi Tıp Fakültesi 3. sınıf öğrencisi Elif Petek Kızıltepe memleketi Kahramanmaraş’ta meydana gelen depremden hemen sonra İstanbul’dan deprem bölgesine yola çıktı. AFAD ekibi ile afet bölgesine intikal eden Kızıltepe, depremzedelere sahada ve hastanede yardımda bulundu. Annesinin hemşire olarak hizmet verdiği hastanede doktorlar ile birlikte çalışan Kızıltepe, depremden sonra yaşadıklarını aktardı.

“Tıp öğrencisi olmam süreci hızlandırdı”

Depremin ilk saatlerinde ailesinden haber alamadığını ifade eden Kızıltepe, en kısa sürede Kahramanmaraş’a ulaşmaya çalıştıklarını fakat uçak biletlerinin tükenmiş olduğunu aktardı.

Kızıltepe; “Saat 04.30 civarında deprem haberi aldıktan sonra Kahramanmaraşlı arkadaşlarımızla ailelerimizden net bir haber alamadık. Bu sebeple diğer deprem bölgelerine ve Maraş’a hızlıca gidebilmenin yollarını aramaya başladık. Uçak biletleri tükenmişti aynı sınıftan yeni tanıştığım Vahit isimli arkadaşım bölgeye gidecek gönüllü uçaklarıyla ilgili bilgi vererek bu konuda çok yardımcı oldu. Uçağa binebilmek için yaklaşık 8 saat havaalanında bekledik. Tıp Fakültesi öğrencisi olduğumu söylediğimde daha hızlı bir şekilde yardımcı olmaya çalıştılar. Sekizinci saatin sonunda uçağa binmeyi başardık.” ifadelerini kullandı.

“Deprem nedeniyle hava trafiği oluşmuştu uzun süre iniş yapamadık”

Normal şartlarda İstanbul – Kahramanmaraş uçuşunun yaklaşık 1 buçuk saat sürdüğünü fakat deprem sonrası oluşan hava trafiği nedeniyle uzun süre iniş yapamadıklarını ifade eden Kızıltaş; “Deprem sonrası uçuş yoğunluğu nedeniyle hava trafiği oluşmuştu ve pistte de yoğunluk nedeniyle inecek yer olmadığından bir süre havada beklemek zorunda kaldık. Daha sonra yakıt problemi sebebiyle önce Elazığ’a iniş yaptık daha sonra Kahramanmaraş’a gelebildik. Vardığımızda saat gece iki sularıydı. Ben AFAD gönüllülerinin uçağıyla gelmiştim. O gece AFAD Genel Merkezinde konakladık, sabah saat 7-8 gibi tekrardan bir grup toplandı ve enkaz yerine geçmemiz için bir araba ayarlamaya çalıştılar. Daha sonra enkaz bölgelerine gittik fakat tıbbi müdahalede bulunmak için araç gerecimiz olmadığından, şehri de iyi bildiğimiz için otostop ile daha fazla yardım edebileceğimiz bir yer bulmaya çalıştık.” dedi.

“Hastaneye ulaşamayan hastalara hocalarımın tavsiyeleriyle ilk yardımda bulunduk”

Daha sonraki günlerde tıp fakültesi öğrencileri olarak çeşitli hastanelerde ilk yardım faaliyetlerine katıldıklarını aktaran Kızıltepe, deprem bölgesinde ilk yardım ve yardım faaliyetlerine devam ettiklerini ifade etti. Kızıltepe; “İlk gün Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi Su ve Kanalizasyon İdaresi Genel Müdürlüğü (KASKİ)’ne gittik. Burada iki tane hasta vardı hastalardan biri ellerinde hafif yaralıydı, diğeri de kafa travması olan bir çocuktu. Bu hastanın tedavisi için Üsküdar Üniversitesi Tıp Fakültesinden Ayhan Hocamla görüştüm, hastanın fotoğraflarını gönderdim ve tedavi planlaması için bir doktor grubu oluşturduk. Çeşitli doktorların önerilerini aldıktan sonra ilaçları temin etmeye çalıştık. Tedavisine başladık daha sonra uygun bir hastaneye sevk ettik.” şeklinde konuştu.

“Yurt dışından desteğe gelen sağlık ekibi ile hasta arasındaki iletişimi sağladılar”

Çeşitli bölgelerde ilk yardım faaliyetinde bulunduktan sonra hastanelere ulaştıklarını ve destek olmak istediklerini aktaran Kızıltepe, bir yandan hastalara müdahalede bulunurken diğer yandan yurt dışından gelen sağlık ekipleri ile hastalar ve çalışanlar arasında iletişimi sağladıklarına dikkat çekti.

Kızıltepe; “Annemin hemşire olarak hizmet verdiği Yörük Selim Devlet Hastanesi’ne bize ihtiyaç olup olmadığını öğrenmek için gittik. Hastanelerde sağlık anlamında çok fazla yardıma ihtiyaç yoktu çünkü çok fazla yabancı sağlık ekibi vardı. Fakat hastane yönetimi ile görüştükten sonra destek vermek için kalmamızı talep ettiler. Hastanede görevli olan ve koordinasyonu sağlayan Kalp ve Damar Cerrahisi Uzmanı Öznur Hanım destek olmamızı rica etti. Yaklaşık 4-5 gündür İsrailli askerlerin hastalarla ve doktorlarla iletişim kurmalarına yardımcı olmaya çalıştık. Dün sabah itibariyle İsrail ekibi ülkelerine geri döndü, bizler de hastane de destek olmaya devam ediyoruz.” ifadeleriyle depremden sonra yaşadıklarını aktardı.

Üsküdar Haber Ajansı (ÜHA)