Sürece Dayalı/Biçimlendirici Değerlendirme Yaklaşımı ele alındı

DOI : https://doi.org/10.32739/uha.id.42991

Üsküdar Üniversitesi İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi Psikoloji Bölümü öğretim üyesi Prof. Dr. Rahime Nükhet Çıkrıkçı, İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı İstanbul Ölçme Değerlendirme Akademisi kapsamında çevrim içi düzenlenen etkinliğe katıldı. Ölçme değerlendirmede süreç ve sonuç odaklı bütünleşik bir anlayışın ortaya konulabilmesi amacıyla gerçekleştirilen eğitimde Çıkrıkçı, ‘Sürece Dayalı/Biçimlendirici Değerlendirme Yaklaşımı Temel Yöntemler ve İlkeler’ konusuna dair paylaşımlarda bulundu. 

İstanbul Ölçme ve Değerlendirme Akademisi 2023-24 Güz dönemi 5. hafta dersleri kapsamında Üsküdar Üniversitesi İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi Psikoloji Bölümü öğretim görevlisi Prof. Dr. Rahime Nükhet Çıkrıkçı’yı misafir etti. 

8 üniversiteden 8 akademisyenin desteği ile haftada bir gün düzenlenen eğitimlere ilgi yoğun olurken Çıkrıkçı, ‘Sürece Dayalı/Biçimlendirici Değerlendirme Yaklaşımı Temel Yöntemler ve İlkeler’ konusuna dikkat çekti.

Çıkrıkçı, eğitime katılanların sorularını da cevapladı.

Neden Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme?

Eğitimde karar verme süreçlerinin doğru işletilerek yüksek beklentili değerlendirme yapılması eğitimde ölçme değerlendirme süreçlerinin doğru yönetilmesi bakımından çok önemlidir. Öğretim amaç, kazanım ve becerilerine uygun nitelikli ölçme araçlarının geliştirilmesi ve değerlendirme sonuçlarının güvenirlik ve geçerliğinin sağlanması günümüzde önemli bir eğitim ihtiyacıdır.
Günümüz şartlarında üst düzey düşünme becerilerinin öğrencilere kazandırılmaya çalışılması ve üst düzey düşünme becerilerinin ölçülmesine yönelik tamamlayıcı ölçme ve değerlendirme yöntemlerinin sınıf içi ölçme değerlendirme aşamalarında kullanılması bir zorunluluk hâline gelmiştir.
 

 

Üsküdar Haber Ajansı (ÜHA)