Mobil oyunda tasarım süreçleri ele alındı

DOI : https://doi.org/10.32739/uha.id.42963

Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Çizgi Film ve Animasyon bölümü tarafından “Mobil Oyunda Tasarım Süreçleri” etkinliği düzenlendi. Etkinliğe SPYKE Games İllüstratörü Onur Karadağ katıldı. Karadağ, Türkiye’de dolar kuru farkından dolayı oyun sektörüne girilmediğini söyledi. 

Etkinlik, Güney Yerleşke Fuat Sezgin Konferans salonunda gerçekleştirildi. 

“Veriyi takip etmek geliri takip etmek için önemlidir”

Türkiye’de oyun sektörünün gelişim sürecinden bahseden SPYKE Games İllüstratörü Onur Karadağ, Türkiye’de dolar kuru farkından dolayı oyun sektörüne girilmediğinden bahsetti. Karadağ; “Türkiye’de dolar kuru farkından dolayı oyun sektörüne çok fazla girilmiyor. Yurtdışında oyun üreten firmalar bu işten iyi gelir elde ediyorlar. Ekip çalışması burada çok önemlidir. Bizim ofisimizin en güçlü olduğu alan yazılım, veriyi takip etmek geliri takip etmek için önemlidir.” ifadelerini kullandı. 

“Ekip çalışmasına önem verin”

Etkinliğe katılan öğrencilere tavsiyelerde bulunan Karadağ; “İlk olarak oyun sektöründe mobil tarafı düşünebilirsiniz ondan sonra gelir kazandığınız zaman bir stüdyo kurabilirsiniz. Bir stüdyo kurduğunuzda ekibe, ekip çalışmasına önem verin, sadece patronun ağzından çıkan emirlerin uygulandığı ekibe girmeyin. Olabildiğince sektördeki insanlarla tanışın. Biz işe birini alacağımız zaman referans kim olabilir onu araştırıyoruz, olumlu geri dönüşler aldığımız kişileri işe alıyoruz.” şeklinde konuştu.

Kendi yaptıkları oyunları etkinlik katılımcılarına gösteren Karadağ, Linkedln’ı aktif olarak kullandığını ve buradan sürekli olarak iş geldiğini belirtti.

Etkinlik soru cevap bölümüyle devam etti ve toplu fotoğraf çekiminin ardından sona erdi.
 

 

Üsküdar Haber Ajansı (ÜHA)