Sosyal Medyada İçerik Üretim Süreçlerinden bahsedildi

Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Dekan Yardımcısı ve Görsel İletişim Tasarımı Bölüm Başkanı Prof. Dr. And Algül moderatörlüğünde “Sosyal Medyada İçerik Üretim Süreçleri” etkinliği gerçekleştirildi. Üniversite Kültürü dersi kapsamında olan etkinliğe konuk olarak GriCreative Ajans Tasarım Ekip Lideri Neslihan Başar ve GriCreative Ajans Sosyal Medya Ekip Lideri Zeynep Keleş katılım sağladı. 

Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Görsel İletişim Tasarımı Bölüm Başkanı Prof. Dr. And Algül moderatörlüğünde yapılan, “Sosyal Medyada İçerik Üretim Süreçleri” etkinliği öğrenciler tarafından yoğun bir ilgi gördü.

Neslihan Başar: “Başarılı reklam çalışmasının arkasında, iyi Briefler yer alır”

Online olarak gerçekleştirilen etkinliğe katılım sağlayan GriCreative Ajans Tasarım Ekip Lideri Neslihan Başar sosyal medya içerik üretim süreçleri hakkında bilgilendirmelerde bulundu. Başar; “Eğitim havasında değil de biraz daha bizim kendi günlük dünyamızı aktardığımız bir sunum yapacağız. Biz gerçek hayatta, ajans hayatında ne yaşıyoruzu anlatmak istiyoruz. Öncelikle sosyal medya içerik üretim süreçleri dediğimiz için biz işin en başından içerik nedirden başlamak istedik. Sosyal medya içeriği, markaların stratejisine ve hedef kitlesine uygun olarak tasarlanan ve bu kanallara uygun olarak hazırlanan içeriklere diyoruz. İçerik üretim sürecinde öncelikli başlangıç noktamız brieftir çünkü içeriğin üretimi için öncelikle briefe ihtiyacımız vardır. Briefi markadan yani müşteriden sağlıyoruz çünkü bu bizim çalışmayı yaptığımız sürecin en önemli parçası halindedir. Çalışmaya başlamadan önce biz bu işi neden yapıyoruz, amacımız ne, markanın beklentisi ne, talepler ne bunların hepsinin karşılıklı olarak anlaşılması gerekiyor. Ajans ve müşteriyi ortak bir payda da buluşturan doküman oluyor. Brief aslında hayata geçirmek istediğimiz projelerin aslında yazılı bir özetidir diyebiliriz.” şeklinde konuştu.

Zeynep Keleş: “İşin tasarım tarafında netleşmesi bizim için çok önemli”

GriCreative Ajans Sosyal Medya Ekip Lideri Zeynep Keleş, katılım sağlayan öğrencilere tanıtım filmleri ve çeşitli teaserların izletilmesinin ardından bilgilendirmelerde bulundu. Keleş; “Biz aslında işin mutfak kısmına geçtik ve görselleri şu anda canlıya alıyoruz. Tasarımlarını, biraz animasyon süreçlerini işliyoruz. Yani yazdık, çizdik, müşteriden onayı aldık. Storyboard sahneleri animasyona dökmeden önce sahneleri biz kare kare müşteriye en basit şekilde anlatabileceğimiz, gözlerinde canlandırabilecekleri bir belge iletiyoruz. Biz ajans prensibi olarak işlerimizi çok net bir şekilde görünen sahnelerle birlikte müşterimize sunuyoruz. Burada da aslında neyi, nasıl kullandığımız, metinlerin, sanatçıların, her şeyin nerede olduğunu aslında müşteri çok net bir şekilde sunduğumuz bir storyboardımız var. İşin aslında tasarım tarafında netleşmesi bizim için çok önemli oluyor çünkü animasyon sürecinden önce bizim işlerimiz çok revizeli olabiliyor. Animasyon sürecinde de bu revize aslında yolu bizler için daha da yokuş haline getiriyor. O yüzden biz bu storyboard sürecinde revizeleri minimuma indirip, müşteriyle ortak bir yerde buluşup animasyon sürecini öyle geçmeyi planlıyoruz.” ifadelerini kullandı.

Sunumların sonlanmasının ardından etkinlik, katılımcıların sorularının yanıtlanmasıyla sona erdi.

 

Üsküdar Haber Ajansı (ÜHA)