Facebook Pixel Code

Halkla İlişkiler’in duayenleri öğrencilerle buluştu

Üsküdar Üniversitesi’nde düzenlenen sempozyumda Duayenler halkla ilişkileri anlattı.
Halkla İlişkiler alanının duayen eğitimcileri ve sektörün önemli isimleri, Üsküdar Üniversitesi’nde düzenlenen Geçmişten Geleceğe Halkla İlişkiler Sempozyumu’nda mesleğin dününü, bugününü ve geleceğini anlattılar. Merkez Yerleşke ’de yer alan Nermin Tarhan Konferans Salonu’nda gerçekleştirilen Sempozyuma öğretim üyeleri ve çok sayıda öğrenci katıldı.

Sempozyumun açılış konuşmasını yapan Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler Bölüm Başkanı Yrd. Doç. Dr. Özge Uğurlu, sempozyumla halkla ilişkileri tartışma gündemine taşımayı hedeflediklerini söyledi. Halkla ilişkilerin imaj, itibar ve algının doğru yönetilmesi sürecini anlatan bir kavram olduğunu söyleyen Uğurlu, halkla ilişkiler mesleğini icra edecek öğrencilerin halkla ilişkiler felsefesinin bilincinde olması gerektiğini belirtti.

İletişim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Nazife Güngör de açılışta yaptığı konuşmada akademik temelin önemine vurgu yaptı. “Çok iyi bir entelektüel temel oluşturmak için çokça okumanız gerekiyor” diyerek öğrencilere seslenen Prof. Güngör, “ürettiğiniz mal istediğiniz kadar kaliteli olsun, eğer reklamını ve tanıtımı yapmadığınız sürece bir işe yaramaz” dedi. Halkla ilişkiler eğitiminin araştırmalarla desteklenmesi gerektiğini belirten Prof. Güngör, “Fakülte olarak her yıl daha iyisini yapmak için çaba göstermeliyiz” dedi. 

Prof. Balta Peltekoğlu: “Halkla ilişkilere farklı isimler aramaktan vazgeçmeliyiz”
Sempozyumda “Halkla ilişkileri anlamak” başlıklı bir konuşma yapan Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü öğretim üyesi Prof. Dr. Filiz Balta Peltekoğlu, halkla ilişkilerin adlandırma ve anlamlandırma sorunu yaşadığını söyledi.

Halkla ilişkilere algı yönetimi, itibar yönetimi gibi adlar verilmeye çalışıldığını ifade eden Peltekoğlu, dünyada bu meslek alanında bulunan 69 dernekten 64’ünün isminde halkla ilişkiler olduğunu, dolayısıyla mesleğe başka isimler vermeye çalışmaktan vazgeçilmesi gerektiğini belirtti. “Halkla ilişkiler, basın bülteni yazmak değildir, röportaj ayarlamak, imaj oluşturmak değildir, sadece etkinlik düzenlemek değildir” diyen Prof. Filiz Balta Peltekoğlu, halkla ilişkilerin kapsamının çok geniş olduğunu örneklerle anlattı.

Konuşmasının sonunda yapılması gerekenleri de belirten Peltekoğlu, yenilikleri takip etmeliyiz, iletişim becerilerimizi geliştirmeliyiz, medyanın işleyişi hakkında bilgi sahibi olmalıyız, başka kültürleri anlamalı, etnosentrik olmamalıyız ve kütüphanemizi zenginleştirmeliyiz dedi.

Prof. Otay Demir: “Halkla ilişkiler eğitiminde interdisipliner yaklaşım gerekli” 
Konuşmasında halkla ilişkiler eğitiminin nasıl olması gerektiği üzerinde duran Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Filiz Otay Demir, halkla ilişkiler eğitimini başka alanlarla desteklemek gerektiğini, iyi bir halkla ilişkilercinin sosyoloji, psikoloji, uluslararası ilişkiler, pazarlama bilmesinin önemli olduğunu, bütün bunlar harmanlandığında ortaya iyi bir sonuç çıkacağını ifade etti ve sözlerini şöyle sürdürdü:

 “Mümkünse yandal yapın, çift anadal yapın, o da olmuyorsa seçimlik derslerinizi başka alanlardan seçerek kendinizi geliştirin.”Prof. Ülger: “Sosyal medyayı iyi analiz etmeliyiz”
Konuşmasını halkla ilişkiler ve sosyal medya üzerine inşa eden Yeditepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Billur Ülger, bugün dünya nüfusunun yarısının internet erişimine sahip olduğunu, yüzde 37’sinin sosyal medya kullandığını, yüzde 66’sının cep telefonu kullanıcısı olduğunu ifade etti.

Türkiye’de oranların dünya ortalamasının çok üstünde olduğunu söyleyen Ülger, nüfusun yüzde 52’sinin sosyal medya kullanıcısı olduğunu belirtti.

Türkiye’deki sosyal medya kullanıcılarının günde üç saatlerini sosyal medyada geçirdiklerinin altını çizen Prof. Ülger, sosyal medyayı anlamadan halkla ilişkilerde başarılı olmanın mümkün olmadığını, insanların medya kullanım alışkanlıklarının değiştiğini söyledi.

 İdeal bir sosyal medya kampanyasının etkileşimci, zorlamaya dayanmayan, bilgiyi olabildiğince paylaşan ve inandırıcı olması gerektiğini belirten Prof. Billur Ülger, konuşmasını başarılı bir sosyal medya kampanyası hakkında bilgi vererek tamamladı.

Uygulamada halkla ilişkiler 
Senem Çapa Marketing Communications Başkanı Senem Çapa ve Ajans Koordinatörü Esil Sönmez, birlikte yaptıkları sunumda halkla ilişkilerin sektörel boyutunu değerlendirdiler.

 Özellikle müşterilerinden aldıkları briefleri nasıl halkla ilişkiler uygulamalarına dönüştürdüklerini anlatan Çapa ve Sönmez,
ajansın yürüttüğü halkla ilişkiler faaliyetlerinden örnekler verdiler.



 

Üsküdar Haber Ajansı (ÜHA)