New Media and Communication Doctorate Degree (PhD) - Publications and Dissertations


ARTICLES

Atalay, G. E., Tanrıverdi, Y., & Arıcı, Y. (2024). Romantik İlişkilerde Sosyal Medya Kullanımı: Nitel Bir Araştırma. Yeni Medya, (16), 98-121.

Öz, S., & Muratoğlu Pehlivan, B. (2024). Yaratıcı Endüstriler Bağlamında Dizi Sektöründe Senaryo ve Senaristlerin Güncel Durumu ve Geleceği. Kültür ve İletişim, 27(54), 287-324. https://doi.org/10.18691/kulturveiletisim.149195

Koluman, H., Özşirin, S., & Aslan, P. (2024). Kriz Anlarında Kitle İletişim Araçları: Afet Dönemlerinde Televizyon Yayıncılığı Üzerine Bir Araştırma. Erciyes İletişim Dergisi, 11(1), 205-225.

Ülker, S. V., Sümer, B. N., Sönmez Kence, E., & Hızlı Sayar, F. G. (2024). Psychophysiological Investigation of the Effects of Virtual Reality, the New Dimension of Retail Shopping, on Generation Z. International Journal of Human–Computer Interaction, 1-14.

Koluman, H. (2023). Cephaneliğini Genişleten Sömürgecilik: Büyük Veri Çağında “Bağlantının Bedelleri". Etkileşim (12), 547-551.

Atalay, G. E., Azap, E., Kınay, K., & Özşirin, S. (2022). The Rise Of Audio-Based Communication Technologies: A Research On Podcast, Clubhouse And Audiobook Applications. Nişantaşı Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(2). DOI: 10.52122/nisantasisbd.1114873

Kaptan, E. & Tutar, C. (2022). Tüketim Toplumunun Gündelik Hayat Etkinliklerinde Nesneler Sisteminin İdeolojik İşlevi: Televizyonda Yeniden Üretim ve Denetim Süreçlerinin Temsili. Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi Etkileşim. 10, 70-98.

Öz, S. (2022). Eleştirel Perspektiften Yeşilçam Yıldız Sisteminde Bir Anti-Yıldız: Adile Naşit. Etkileşim (10), 254-271. https://doi.org/10.32739/etkilesim.2022.5.10.178

Özşirin, S., Koluman, H., & Aslan, P. (2022). Çok Kanallı Televizyona Geçiş Sürecinde Türk Televizyonlarına Dair Retrospektif Bir Çalışma. İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi (İNİF E-Dergi), 7(2), 179-196.

Kence, E. S., Ülker, S. V., & Canan, S. (2022). NeuroPsychophysiological Investigation of ASMR Advertising Experience. The Journal of Neurobehavioral Sciences, 9(3), 114-120.


BOOKS AND BOOK CHAPTERS

Tutar, C. & Kaptan, E. (2023). Modern Devlette Siyasi Teknolojinin Gelişimi Bağlamında Dışarıdakilerin Politik-Anatomisi: Z “Ölümsüz” Filmi Analizi. SineFilozofi Dergisi 5. Uluslararası Sinema ve Felsefe Sempozyumu Tam Metin Kitabı. 22-36.

Özşirin, S. (2023). Yolculuk ve kendine rastlamak: Akrebin Yolculuğu filminin auteur ve göstergebilimsel okuması. G. Öztürk (Ed.), Sinema-Kuram: Türkiye sinemasına dair kuramsal okumalar (s. 175-201). Doruk Yayınları.

Azap, E. (2022). Pazarlama ve reklam stratejilerinde dijital oyunların rolü. İçinde Ö. A. Kuş & Ö. U. Akbaş (Ed.), Oyunların dijital hali II (ss. 57-81). Gazi Kitabevi.

Özşirin, S. (2020). Bir yurttaş gazeteciliği pratiği: Papiroom örneği. G. E. Atalay (Ed.), Yeni medya ve alternatif gazetecilik: Yeni olanaklar, sorunlar ve tartışmalar (s. 189-209). Hiperlink Yayınları.


ORAL PRESENTATION-ABSTRACT BOOK AND PROCEEDING BOOK

Öz Arslan, S. (2024, 15-17 Mayıs). Yaratıcı Endüstriler Bağlamında Senaristlerin Gözünden Televizyon Dizi Sektörü: Senaryonun ve Senaristin Geleceği [Konferans Bildiri Özeti]. Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi 11. Uluslararası İletişim Günleri Dijital Dönüşüm Sempozyumu, İstanbul, Üsküdar Üniversitesi.

Erdal, H. (2023). Günlük yaşam pratiği olarak TV dizisi izleyicilerinin ikinci ekran kullanımı ve değişen kullanıcı davranışları. Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi 10. Uluslararası İletişim Günleri: Dijital Kapitalizm ve İletişim Sempozyumu, İstanbul.

Kınay, K., & Özşirin, S. (2023, Kasım 16). Bilim haberlerinde infodemiyle mücadele pratikleri: Teyit.org örneği. Yeni Medya Çalışmaları VI. Ulusal Kongre.

Koluman, H., Özşirin, S., & Aslan, P. (2023, Mayıs 17). Değişen dünyada kitle iletişim araçları: Afet dönemlerinde televizyon yayıncılığı. 10. Uluslararası İletişim Günleri Dijital Kapitalizm ve İletişim Sempozyumu.

Erdal, H. (2022). Türkiye’de 2000-2021 yılları arasında halkla ilişkiler alanında yapılan doktora tezleri üzerine nicel bir içerik analizi. Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi 9. Uluslararası İletişim Günleri: Dijital Çağda İletişim Çalışmaları Sempozyumu, İstanbul.

Erdal, H. (2022). TV haberlerinde ikinci ekran kullanımı ile değişen kullanıcı davranışları. Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi 9. Uluslararası İletişim Günleri: Dijital Çağda İletişim Çalışmaları Sempozyumu, İstanbul.

Azap, E. (2022, 12-15 Ekim). Dijitalleşen kültürel mekânların deneyimlenmesi: Kültür Bakanlığı sanal müze örneği [Konferans bildiri özeti]. CIDA International 3. Dijital Çağda İletişim Sempozyumu, Ankara Üniversitesi, Ankara, Türkiye. https://cidainternational.org/wp-content/uploads/2022/12/CIDA2022_publication.pdf

Azap, E. (2022, 16-18 Mayıs). Türkiye'de 2000-2021 yılları arasında reklamcılık alanında yapılan doktora tezleri üzerine nicel bir analiz [Konferans bildiri özeti]. 9. Uluslararası İletişim Günleri Sempozyumu, Üsküdar Üniversitesi, İstanbul, Türkiye. https://ifig.uskudar.edu.tr/uploads/content/files/ifig-2022-bildiri-ozetleri.pdf

Erdal, H. (2022). Post-truth dönemde göç-iltica haberlerini doğrulama platformları üzerinden incelemek: Teyit.org örneği. CIDA 2022 3. Dijital Çağda İletişim Sempozyumu, Ankara

Öz Arslan, S. (2022, 16-18 Mayıs). Yeni Medyada Değişen Şöhret Algısı [Konferans Bildiri Özeti]. Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi 9. Uluslararası İletişim Günleri Dijital Çağda İletişim Çalışmaları Sempozyumu, İstanbul, Üsküdar Üniversitesi.

Öz Arslan, S. (2022, 16-18 Mayıs). Türkiye'de 2000-2021 Yılları Arasında Sinema Alanında Yapılan Doktora Tezleri Üzerine Nicel Bir Araştırma [Konferans Bildiri Özeti]. Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi 9. Uluslararası İletişim Günleri Dijital Çağda İletişim Çalışmaları Sempozyumu, İstanbul, Üsküdar Üniversitesi.

Koluman, H., Özşirin, S., & Aslan, P. (2022, Aralık 10). Çok kanallı televizyona geçiş odağında televizyon tarihi ve güncel yeni medya ortamlarının karşılaştırmalı örnek olay analizi. 3rd CIDA International.

Özşirin, S. (2022, Mayıs 22). Türkiye'de 2000-2021 yılları arasında yeni medya alanında yapılan doktora tezleri üzerine bir araştırma. 9. Uluslararası İletişim Günleri Dijital Çağda İletişim Çalışmaları.

 Özşirin, S., Koluman, H., & Aslan, P. (2022, Mayıs 17). Türk televizyonlarına dair retrospektif bir çalışma: 1990-1992 yılları örnek olay incelemesi. 5th Cultural Informatics, Communication & Media Studies Conference.

Azap, E. (2021, 11-12 Kasım). Sinemada ütopya ve distopya inşasının “Ready Player One” filmi üzerinden analizi [Konferans bildiri özeti]. 3. Uluslararası Sinema ve Gençlik Kongresi, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, Türkiye. file:///C:/Users/cem.oztemel/Downloads/III.%20Uluslararas%C4%B1%20Sinema%20ve%20Genc%CC%A7lik%20Kongresi%20ISBNl'li%20(1).pdf

Azap, E. (2021, 1 Haziran). ‘Anıt Sayaç’ platformu içerisinde yer alan kadına yönelik cinayet haberlerinin analizi [Konferans bildiri özeti]. Beykent 4. İletişim Günleri / Ulusal Dijital Çağ ve Yeni İletişim Düzeni Sempozyumu, Beykent Üniversitesi, İstanbul, Türkiye.

Azap, E. (2021, 26-28 Mayıs). Markaların kriz yönetimi: Pandemi döneminde değişen reklam stratejileri [Konferans bildiri özeti]. 8. Uluslararası İletişim Günleri Sempozyumu, Üsküdar Üniversitesi, İstanbul, Türkiye.

Azap, E. (2021, 20-21 Mayıs). “Örümcekler ve denizyıldızları”: Slaktivistlerin aktivizm faaliyetleri üzerine öz değerlendirmeleri [Konferans bildiri özeti]. 4. Kültürel Bilişim, İletişim ve Medya Çalışmaları Konferansı, Erciyes Üniversitesi, Ege Üniversitesi ve Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Ege Üniversitesi, İzmir, Türkiye.

Özşirin, S. (2021, Haziran 1). Genç çiftlerin sosyal medya kullanımları üzerine bir odak grup çalışması. Beykent 4. İletişim Günleri Ulusal Dijital Çağ ve Yeni İletişim Düzeni Sempozyumu.

Özşirin, S., & Gedikoğlu, E. (2021, Mayıs 28). Koronavirüsün dijital platformlara etkisi: Netflix’in kriz yönetimine ilişkin içerik analizi. 8. Uluslararası İletişim Günleri / Dijital Çağda Kriz İletişimi Sempozyumu.

Özşirin, S. (2021, May 27). Virtual fatigue during the coronavirus days: The Zoom fatigue. 8th International Communication Days Crisis Communication in the Digital Age Symposium.

Özşirin, S. (2021). Kamusal alan olarak Clubhouse’un değerlendirilmesi: Nitel bir araştırma. CICMS 2021 Cultural Informatics, Communication & Media Studies Conference, 4, 103. ISBN: 978-625-00-9926-1.

Özşirin, S. (2021, Mayıs 5). Siber göç: Dijital yerlilerin Facebook’u terk etme nedenleri üzerine bir araştırma. Yeni Medya Çalışmaları V. Ulusal Kongresi. Özşirin, S., & Gedikoğlu, E. (2020). Üsküdar Üniversitesi yüksek lisans öğrencilerinin yeni medya ve gazetecilik eğitimine ilişkin beklentileri ve görüşleri üzerine nitel bir araştırma. 7. Uluslararası İletişim Günleri Dijital Çağda İletişim Eğitimi Sempozyumu.

WHATEVER’S ON YOUR MIND about our University, ask us!