Özgün Arda KUŞ, Ph.D.

Assistant Professor

ozgunarda.kususkudar.edu.tr

(0216) 400 2222 2983

ORCID: 0000-0002-1487-3772

Citation : 28 | h-index : 2 | i10-index : 1


Research Fields

Digital Games Study, Nöromarketing, Consumer Behaviour, Public Relation, Digital Marketing, Behavioral Addictions, Mood Disorders, Digital Marketing, Mobile Marketing, Alienation, Self-Compassion, Team Cohession

UN Sustainable Development Goal Labels Matching with Research Fields

1 2 3 4 8 9 10 11 12 17

Short CV

Özgün Arda KUŞ graduated from Maltepe University, Faculty of Communication, Department of Public Relations and Publicity and Double Major Psychology Department with 100% scholarship. He completed his master's degree at Okan University, Department of Business Administration, Department of Sales-Marketing. He completed his doctoral education at Istanbul University, Department of Public Relations and Publicity with the thesis titled "Digital games as an interactive communication field; A research on the effects of gaming motivations on digital game addiction". Currently, he continues his academic studies as an assistant professor at Üsküdar University, Faculty of Communication, Department of Public Relations and Publicity. He has participated in various international and national certificate programs in the fields of marketing and psychology. He has an internationally published book titled "The Concept of Mobile Marketing, A Research for Istanbul and Generation Y", a nationally published book "The Relations Between the Concepts of Games, Digital Games, Addiction and Motivation", the compilation books titled "The Digital State of Games 1 and 2" edited by Özge Uğurlu Akbaş, papers presented at international scientific meetings and chapters and articles in various books. Özgün Arda Kuş's work and interests are as follows; Digital games constitute alienation, self, mobile marketing, consumer behaviors and generations, affective disorders and behavioral addictions. He is a full member of the Turkish Psychological Association.

read more

Education Status & Academic Titles

Academic Activities > Publications

(Other Scientific Publications) Toplam: 1

Academic Activities > Book - Book Chapter

  1. DİJİTAL OYUNLARDA SİYASAL REKLAMLARI OKUMAK: UYGULANMIŞ ÖRNEKLER ÜZERİNDEN VAKA İNCELEMESİ, 2024.
  2. Atatürk ve İkna: Aristo'nun Retorik Üçgeni Üzerinden Bir Analiz, 2023.
  3. Oyun, Dijital Oyun, Bağımlılık ve Motivasyon Kavramları Arasındaki İlişkiler, 2023.
  4. Dijital Oyunlar Ekseninde Reklamoyun ve Oyun İçi Reklamlar: İstanbul İli Kapsamında Y Kuşağının Oyunlardaki Reklam Unsurlarının Farkındalığı Hakkında Bir Araştırma, 2023.
  5. Carl Gustav Jung'un Kişilik Arketipleri Bağlamında Beşiktaş Takımının Marka Kişiliğini Reklamlar Üzerinden Okumak, 2023.
  6. A Study on the Digital Game Addiction Tendency of Generation Z Individuals, 2023.
  7. Yapay Zekâ Teknolojilerinin Sinemada Temsili: “I Am Mother” Filmi Üzerine Bir İnceleme, 2023.
  8. Halkla İlişkiler ve Yeni Medya, 2023.
  9. Yapay Zeka, İletişim ve Sürdürülebilirlik Ekseninde Bir Değerlendirme: Sosyal Hayata Eşit Katılım: We Walk, 2023.
  10. Reklam ve Oyunlar: Z Kuşağı Üniversite Öğrencilerinin Oyun İçi Reklamlara İlişkin Tutumlarına Yönelik Bir Araştırma, 2022.
  11. Yeni Nesil Sosyal Sorumluluk Kavramının Değerlendirilmesi: Dijital Oyun Yayıncılığı ve Bağış Kültürü (Donation), 2021.
  12. Dijitalleşme Bağlamında Oyunlar; İstanbul İli Kapsamında, Y Kuşağı’nın Dijital Oyun Bağımlılığı Ekseninde İncelenmesi, 2021.
  13. Mobil Pazarlama Kavramı, İstanbul ve Y Kuşağına Yönelik Bir Araştırma, 2017.

Academic Activities > Editörlük

  1. Oyunların Dijital Hali, ISSN:, 2021.
  2. Oyunların Dijital Hali 2, ISSN:, 2023.
  3. Oyunların Dijital Hali 3, ISSN:, 2024.

Projects > Projects

  1. Afet Dönemlerinde Etkili İletişimin Önemi Üzerine Halkla İlişkiler Öğrencilerinin Farkındalık Düzeyinin Artırılması, 2024.

Academic Activities > Congress - Conference Participation

  1. The 9th World Conference on Media and Mass Communication, 2024.
  2. 11. ULUSLARARASI İLETİŞİM GÜNLERİ / DİJİTAL EŞİTSİZLİK VE VERİ SÖMÜRGECİLİĞİ, 2024.
  3. 4. Medya ve Toplum Sempozyumu, 2024.
  4. The 9th World Conference on Media and Mass Communication, 2024.
  5. The 9 th World Conference on Media and Mass Communication (MEDCOM 2024), 2024.
  6. The 9 th World Conference on Media and Mass Communication (MEDCOM 2024), 2024.
  7. VI. Uluslararası Yeni Medya Konferansı, 2023.
  8. VI. Yeni Medya Konferansı, 2023.
  9. 3. Uluslararası Medya ve Toplum Sempozyumu, 2023.
  10. 10. Uluslararası İletişim Günleri, 2023.

Administrative Activities

  1. Çalışma Grubu Üyelikleri / Research Group Membership, Reklam ve Tüketici Araştırmaları Çalışma Grubu, (2024 - Devam ediyor.)
  2. Çalışma Grubu Üyelikleri / Research Group Membership, Bölüm / Program Ulusal Akreditasyon Çalışma Grubu, (2023 - Devam ediyor.)
  3. Komisyon Üyesi / Member of Commission, Strateji Geliştirme Koordinatörlüğü Komisyonu, (2023 - Devam ediyor.)
  4. Öğrenci Danışmanlığı / Student Adviser, 41-50 Öğrenci Danışmanlığı, (2023 - Devam ediyor.)
  5. Komisyon Üyesi / Member of Commission, Öğrenci İletişim Komisyonu, (2023 - Devam ediyor.)
  6. Çalışma Grubu Üyelikleri / Research Group Membership, Sosyal Projeler Koordinatörlüğü, (2023 - Devam ediyor.)