Nihal TOROS NTAPIAPIS, Ph.D

Nihal TOROS NTAPIAPIS, Ph.D

ORCID0000-0002-7533-9629

Asst. Prof.

FC / Advertising Department

BM Hedef 3BM Hedef 4BM Hedef 12BM Hedef 17
Rate Us

Academic Connections

Google Scholar
Citations:110
h-index:4
i10-index:3
ResearchgateYÖK

Research Areas

halkla ilişkiler
pazarlama
sosyal medya
kurum içi iletişim
sosyal sorumluluk

Short CV

Nihal Toros NTAPIAPIS completed her undergraduate education at Istanbul University, Faculty of Literature, Department of American Culture and Literature in 2001. She continued her master's and doctorate education at Marmara University, Faculty of Communication, Department of Public Relations.

The subject of her master's thesis is "The Role of Sociodrama in Organizational Communication" and the subject of her doctoral thesis is "A Sector Analysis on the Effectiveness of Word-of-Mouth Marketing as an Alternative Marketing Method". Having worked in companies such as A&B Communication, Mövenpick Hotel Istanbul, Sofa Hotel and Skytürk, Toros first started his academic career at Aydın University.

She is currently working as an Assistant Professor at Üsküdar University, Faculty of Communication, Department of Advertising. Toros "s research interests include Public Relations, Alternative Marketing Methods, Word of Mouth Marketing and Viral Marketing.

Education & Academic Titles

Bachelor's Degree

İstanbul Üniversitesi

2001

Master's Degree

Marmara Üniversitesi

2004

Doctorate

Marmara Üniversitesi

2009

Supervised Graduate Theses

Total: 4

1

Nöropazarlama Üzerine Bir Analiz Çalışması: Ülker Örneği
2023

2

Valorant ve League of Legends Oyunlarının Nöropazarlama Açısından Analizi
2021

3

Nöropazarlama Kavramı Üzerine İçerik Analizi Çalışması
2021

4

YAZI KARAKTERİNİN TÜKETİCİNİN SATIN ALMA KARARINA ETKİSİ
2018

Academic Activities > Congress - Conference Participation

Total: 8

1

A QUALITATIVE STUDY ON THE COMMUNICATION EXPERIENCES OF INDIVIDUALS WITH HEARING LOSS AFTER HEARING IMPAIRMENT
2024

2

A QUALITATIVE STUDY ON THE COMMUNICATION EXPERIENCES OF INDIVIDUALS WITH HEARING LOSS AFTER HEARING IMPAIRMENT
2024

3

A QUALITATIVE STUDY ON THE COMMUNICATION EXPERIENCES OF INDIVIDUALS WITH HEARING LOSS AFTER HEARING IMPAIRMENT
2024

4

A QUALITATIVE STUDY ON THE COMMUNICATION EXPERIENCES OF INDIVIDUALS WITH HEARING LOSS AFTER HEARING IMPAIRMENT
2024

5

Understanding changing television broadcasting in the digital era: How TV Manage to Success Using Marketing?.
2023

6

The Impact of Artificial Intelligence on Brand and Communication Strategy In Social Media
2022

7

Telemedicine Marketing: Health Services Without Borders
2021

8

Artırılmış Gerçekliğin Reklama ve Reklamcılığa Katkıları
2019

Awards

Total: 7

1

Göç Eden Hayatlar projesi ile TRT Yeni Medya kategorisi birincilik ödülü
2017

2

Göç Eden Hayatlar projesi ile Aydın Doğan Vakfı 3.lük ödülü
2018

3

Danışmalığını yaptığım Güneşe Dokunan Kadınlar Projesi, Genç İletişimciler Yarışması Birincilik Ödülü'nü almaya hak kazanmıştır.
2020

4

TRT Geleceğim İletişimcileri yarışmasında danışmanlığını yaptığım Güneşten Haber Var projesi birincilik ödülü aldım.
2021

5

4 öğrencimle birlikte gerçekleştirdiğimiz Güneşten Haber Var isimli projemiz birincilik ödülüne layık görülmüştür.
2021

6

Danışmanlığını yaptığım "Kadın Başına" isimli projemiz, ikincilik ile ödüllendirildi.
2022

7

Danışmanlığını yaptığım Duymazdan Gelme projesi, TRT tarafından ikincilik ödülüne layık görüldü.
2022

Administrative Activities

Total: 11

1

Uluslararası Öğrenciler Akademik Komisyon Başkanlığı (Fakülte/MYO/Enstitü)
2024

2

Etkinlik Komisyonu
2024

3

Uluslararası Öğrenciler Akademik Komisyonu
2024

4

Strateji Geliştirme Koordinatörlüğü Komisyonu
2023

5

Erasmus ve Dış İlişkiler Komisyonu
2023

6

41-50 Öğrenci Danışmanlığı
2021

7

Engelli Öğrenci Birimi Komisyonu
2021

8

Muafiyet Komisyonu
2019

9

Fakülte Disiplin Komisyonu
2019

10

Staj Komisyonu (Enstitü / Fakülte / MYO)
2018

11

UNİ GS KULÜBÜ
2015

Scientific Memberships

Total: 1

1

Uluslararası Medya ve Toplum Sempozyumu Bilim Kurulu Üyeliği
2022

Education and Teaching Activities

Total: 11

1

Mesleki İngilizce II
LISANS / 2024

2

Mesleki İngilizce II
LISANS / 2024

3

Mesleki İngilizce II
LISANS / 2024

4

Mesleki İngilizce II
LISANS / 2024

5

Kurumsal Sosyal Sorumluluk
LISANS / 2024

6

Tüketici Davranışları
LISANS / 2024

7

Consumer Behavior
LISANS / 2024

8

Mesleki İngilizce I
LISANS / 2024

9

Mesleki İngilizce I
LISANS / 2024

10

Mesleki İngilizce I
LISANS / 2024

11

Mesleki İngilizce I
LISANS / 2024