Research Areas
Short CV
Nihal Toros NTAPIAPIS completed her undergraduate education at Istanbul University, Faculty of Literature, Department of American Culture and Literature in 2001. She continued her master's and doctorate education at Marmara University, Faculty of Communication, Department of Public Relations.
The subject of her master's thesis is "The Role of Sociodrama in Organizational Communication" and the subject of her doctoral thesis is "A Sector Analysis on the Effectiveness of Word-of-Mouth Marketing as an Alternative Marketing Method". Having worked in companies such as A&B Communication, Mövenpick Hotel Istanbul, Sofa Hotel and Skytürk, Toros first started his academic career at Aydın University.
She is currently working as an Assistant Professor at Üsküdar University, Faculty of Communication, Department of Advertising. Toros "s research interests include Public Relations, Alternative Marketing Methods, Word of Mouth Marketing and Viral Marketing.
Education & Academic Titles
Bachelor's Degree
İstanbul Üniversitesi
2001
Master's Degree
Marmara Üniversitesi
2004
Doctorate
Marmara Üniversitesi
2009
Supervised Graduate Theses
Total: 4
Nöropazarlama Üzerine Bir Analiz Çalışması: Ülker Örneği2023
Valorant ve League of Legends Oyunlarının Nöropazarlama Açısından Analizi2021
Nöropazarlama Kavramı Üzerine İçerik Analizi Çalışması2021
YAZI KARAKTERİNİN TÜKETİCİNİN SATIN ALMA KARARINA ETKİSİ2018
Academic Activities > Congress - Conference Participation
Total: 8
A QUALITATIVE STUDY ON THE COMMUNICATION EXPERIENCES OF INDIVIDUALS WITH HEARING LOSS AFTER HEARING IMPAIRMENT2024
A QUALITATIVE STUDY ON THE COMMUNICATION EXPERIENCES OF INDIVIDUALS WITH HEARING LOSS AFTER HEARING IMPAIRMENT2024
A QUALITATIVE STUDY ON THE COMMUNICATION EXPERIENCES OF INDIVIDUALS WITH HEARING LOSS AFTER HEARING IMPAIRMENT2024
A QUALITATIVE STUDY ON THE COMMUNICATION EXPERIENCES OF INDIVIDUALS WITH HEARING LOSS AFTER HEARING IMPAIRMENT2024
Understanding changing television broadcasting in the digital era: How TV Manage to Success Using Marketing?.2023
The Impact of Artificial Intelligence on Brand and Communication Strategy In Social Media2022
Telemedicine Marketing: Health Services Without Borders2021
Artırılmış Gerçekliğin Reklama ve Reklamcılığa Katkıları2019
Awards
Total: 7
Göç Eden Hayatlar projesi ile TRT Yeni Medya kategorisi birincilik ödülü2017
Göç Eden Hayatlar projesi ile Aydın Doğan Vakfı 3.lük ödülü2018
Danışmalığını yaptığım Güneşe Dokunan Kadınlar Projesi, Genç İletişimciler Yarışması Birincilik Ödülü'nü almaya hak kazanmıştır.2020
TRT Geleceğim İletişimcileri yarışmasında danışmanlığını yaptığım Güneşten Haber Var projesi birincilik ödülü aldım.2021
4 öğrencimle birlikte gerçekleştirdiğimiz Güneşten Haber Var isimli projemiz birincilik ödülüne layık görülmüştür.2021
Danışmanlığını yaptığım "Kadın Başına" isimli projemiz, ikincilik ile ödüllendirildi.2022
Danışmanlığını yaptığım Duymazdan Gelme projesi, TRT tarafından ikincilik ödülüne layık görüldü.2022
Administrative Activities
Total: 11
Uluslararası Öğrenciler Akademik Komisyon Başkanlığı (Fakülte/MYO/Enstitü)2024
Etkinlik Komisyonu2024
Uluslararası Öğrenciler Akademik Komisyonu2024
Strateji Geliştirme Koordinatörlüğü Komisyonu2023
Erasmus ve Dış İlişkiler Komisyonu2023
41-50 Öğrenci Danışmanlığı2021
Engelli Öğrenci Birimi Komisyonu2021
Muafiyet Komisyonu2019
Fakülte Disiplin Komisyonu2019
Staj Komisyonu (Enstitü / Fakülte / MYO)2018
UNİ GS KULÜBÜ2015
Scientific Memberships
Total: 1
Uluslararası Medya ve Toplum Sempozyumu Bilim Kurulu Üyeliği2022
Education and Teaching Activities
Total: 11

