Facebook Pixel Code

Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Seminerleri’nin ikincisi düzenlendi




İletişim Fakültesi akademisyenlerinin araştırma alanlarındaki çalışmalarını paylaştığı fakülte seminerlerinin ikincisi yapıldı. İletişim Fakültesi Fuat Sezgin Konferans Salonu’nda düzenlenen etkinlikte Reklam Tasarımı ve İletişimi Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Dinçer Atlı “Neuromarketing” (Nöropazarlama) konulu sunumunu gerçekleştirdi. Reklam Tasarımı ve İletişimi Bölümü Araştırma Görevlisi Nihan Barlas ise “Televizyon Reklamlarında Uygulanan Reklam Çeşitleri ve Hedef Kitle İle İlişkisi” konulu çalışmasını katılımcılarla paylaştı.

İkincisi gerçekleştirilen İletişim Fakültesi Seminerleri’nin ilk oturumunda Doç. Dr. Dinçer Atlı “Nöropazarlama” alanı hakkındaki bilgilerini dinleyicilere aktardı. Atlı, “Nörobilim ve pazarlama çalışmalarının birleşmesinden doğan bir isim olan Nöropazarlama kavramı, Türkiye’de reklamcılık alanında ve sınırlı sayıdaki çeşitli şirketlerin ilgisini çekmiş henüz başlangıç seviyesinde olan alternatif, destekleyici ve tamamlayıcı bir araştırma yöntemi olarak karşımıza çıkıyor” dedi.

Atlı konuşmasını; “Reklamlara ek olarak logo, afiş çalışmaları gibi alanlarda da kullanılan nöropazarlama araçları, insanın karar verme aşamasındaki reflekslerini, beyin dalgalarını ve aktivitelerini inceleyen pek çok ileri teknoloji ürünü cihazdan faydalanmaktadır. Nöropazarlama araçları klasik araştırma yöntemlerine ek olarak Eye Tracking gibi göz bebeklerinin hareketlerini analiz eden, EEG gibi beyindeki elektrik aktivitelerinin nereye odaklandığını gösteren, pahalı ve çok büyük boyutlardaki FMRI cihazı gibi beyindeki oksijen seviyesini ölçen makineler ile klasik araştırma yöntemlerine ek olarak kullanılan geniş bir çalışma alanına sahiptir. Bütün bunlar kişinin tercihlerini ve yönelimlerini ölçmektedir” sözleriyle sürdürdü.  Doç. Dr. Dinçer Atlı ayrıca gelecek yılların en önemli konuların başında nörobilimin geleceğini ve hakkında çok az bilgiye sahip olduğumuz beyin hakkında dünyada çeşitli ülkelerde hızla yatırımlar yapıldığını, Türkiye’nin de bu fırsatı kaçırmaması gerektiğini vurguladı.




Reklamın hedef kitlesi: Kadın

Doç. Dr. Dinçer Atlı’nın konuşmasının ardından Reklam Tasarımı ve İletişimi Bölümü Araştırma Görevlisi Nihan Barlas Türkiye’de gündüz kuşağında yer alan reklamların içerik analizini yaptığı çalışmasını ve ulaştığı sonuçları konuklar ile paylaştı. Barlas konuşmasında; “Gündüz kuşağında izleyiciyle buluşturulan “Müge Anlı ile Tatlı Sert” programının aralarında yayınlanan reklamları Kasım 2015 ile Ocak 2016 tarihleri arasında inceledim. Toplam 4 bin 563 reklamı analiz ettim. Amacım televizyon programlarında uygulanan reklam çeşitlerinin hedef kitle ile olan ilişkisini ortaya çıkarmaktı” dedi. Araştırmasının sonuçlarını grafikler eşliğinde aktaran Barlas;  “Çalışmamın sonucunda incelediğim reklamların hedef kitle olarak kadınları seçtiği sonucuna ulaştım. Reklamlarda tanıtılan ürünleri 13 grup altında topladım. Hem Kasım hem de Aralık ayında en fazla gösterilen reklam içeriği ‘yiyecek’ kategorisinde toplayabileceğimiz ürünlerden olmuştur ” dedi.

Araştırma Görevlisi Nihan Barlas ayrıca 2014 TÜİK verilerini de katılımcılara aktardı. Barlas, “Verilere göre, iş gücüne katılım oranları en düşük kesim olan ev kadınları günde ortalama 2.5 saatini televizyon karşısında geçiriyor. Bu nedenle de reklamların hedef kitlesi haline geliyorlar” dedi.
 
 

Üsküdar Haber Ajansı (ÜHA)